Skellefteå

+101
Jokerman ll
Lassi
Dundernisse
Björnpappa
ezz
GustenA
Hedanders
RSD555
Rikky
Blinders
Trocadero
Donowitz
Lillajag
kokostrollet
Norrlandstoken
Jonken
Sportchefen #2
Jokerman
Hankburger
Ferros
Davidoff
Lulefan
Sportsman
Kapten Haddock
Hetsig
amarule
stormvägen
Homer96
KaptenBlodskelett
Qirren
Sundance Kid
Puckad
Daddeh4724
JuniorX
Ingemar
Grizzly
Kagen
Chris Hendrix
LHF96
icemask
Clintan
Swhy
Norlin
Lasse Proppmätt
kniba
Micke80
jimpa99
Dalle
rasbiologen
zamboni
LubosC
Mr Bister
Rönken
storstruten
Toddbertuzzi
Old Brooklyn
Pajala
Purre
mango
Dave Rock
Lars158
Pentothal
hokkzorz
Bilderberg
Rayko
Kallepedal
Ivanhoe
Huselius1
tibet
Slapshot
Myrman
delphi
NallePhu
Mange
pingu
LuleåWinston
BodenSwe
MrA
#96
LulefanGBG
Johan__
kralle
Badsanta
Dustin
Urken
Krobbe
Redbear
Salle
Bamsefar
JahNT
Pickadoll
Högljudd
Zeb Macahan
FruktHamster
Snikne Ville
CKa
Tigerman
Beast.
Tony Moore
Lajon
MickkeJ
105 posters

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 tis 03 jul 2018, 04:25

Vem dom än sätter som center till Möller och Lindström är ju god för +/- 40 poäng. Det som finns där efter är svårare att se. Skellefteå är ju inte klara med sitt lag och fler stjärnor kan komma in men en andrakedja med Alvarez/Aaltonen-Olimb-Holloway ser ju inte anskrämlig ut.
Just nu har de 12 forwards under kontrakt varav 2 centrar och 2 som kan spela center.

Just nu har man:
Lindström
Möller
Olimb
Aaltonen
Holloway
Hedberg
Som kan räknas in som god för några poäng. Kommer 2 till in som passar in i bygget ser det inte så dåligt ut, men jsut nu är det i vart fall inget final lag utan ett lag som får kämpa om topp 6.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Puckad tis 03 jul 2018, 05:10

Nu kanske tiden gått ifrån Olimb men han är en favorit som nog kan få fart på första kedjan.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 tis 03 jul 2018, 09:34

Puckad skrev:Nu kanske tiden gått ifrån Olimb men han är en favorit som nog kan få fart på första kedjan.

Det känns inte som att man behöver sätta dit en center som ska få fart på dessa två yttrar utan man kan välja att sätta spetscentern i andra istället för att få två riktigt bra ofensiva kedjor eller en superkedja.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av kokostrollet fre 06 jul 2018, 15:04

Är rätt tveksam till det här lagbygget. Känns som många bra spelare individuellt, men litet som kittar ihop det och får alla att dra åt samma håll.

Alvarez, Aaltonen och Olimb är ju spelare som jag har för mig i samtliga fall fick reda på att de ej var önskvärda nästa säsong. Att Aaltonen verkar kunna vara en pest i omklädningsrummet är ju välkänt, men även Alvarez kunde man ju höra mellan raderna i intervjun som Höken körde med Sylvegård att det var något som inte stämde. Nu är man ju inte klara med lagbygget, men det är ju ett problem i sig, att ett lag som är så här pass löst sammansatt nu skall spela ihop sig på väldigt kort tid med flera nya kort.

Tror Mordor kan komma att få problem om man inte får det att stämma rätt omgående efter en inkörningsperiod under tidig höst. Vem leder det här laget när det börjar gå emot och vissa spelare hoppar över backcheckingen? Skall Lindgren, 37 bast och knappast den som jag ser framför mig kan ryta ifrån göra det? Lindström? Han tar väl bara en längre avstängning i ren frustration?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2666
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av rasbiologen sön 30 sep 2018, 11:08

rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar sön 30 sep 2018, 11:10


Så är det och det är därför difiplinnämndens, domarkårens och i förlängningen SHL:s förtroende är illa skadat.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar fre 19 okt 2018, 10:21

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Old Brooklyn fre 19 okt 2018, 12:58

Helt klart. Jimmie lär ut hur man först måste låsa fast motståndarens klubba under armen. Det missar Berglund helt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tony Moore lör 27 okt 2018, 19:41

Sjätte raka förlusten idag https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?artikel=7076640&programid=179
Aj då, Bures stolthet hackar just nu..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7696
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar lör 27 okt 2018, 20:38

Kolla lite på reprisen från mordor-öret , där Palushaj blir interferad i slutsekvensen och får ett slag från skelleftebåset, åtgärd ? ingenting. Skaikarna har verkligen frikort. Mad
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jonken sön 28 okt 2018, 06:15

Onekligen verkar det vara grus i maskineriet i Mordor.
Lindgren letar väl just nu med ljus och lykta efter förstärkningar -främst i form av riktiga centrar.

Vilket innebär att Luleå Hockeys Ev ryck i Ex Axel Holmström (Grand Rapids Griffins, AHL); lär inte bli lätt för Skuggan och Engman.

Blir Lundeström kvar där borta; ligger ju plötsligt STOR fokus & prioritet att hitta en center till Luleå Hockey...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6837
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger sön 28 okt 2018, 13:27

Jonken skrev:Onekligen verkar det vara grus i maskineriet i Mordor.
Lindgren letar väl just nu med ljus och lykta efter förstärkningar -främst i form av riktiga centrar.

Vilket innebär att Luleå Hockeys Ev ryck i Ex Axel Holmström (Grand Rapids Griffins, AHL); lär inte bli lätt för Skuggan och Engman.

Blir Lundeström kvar där borta; ligger ju plötsligt STOR fokus & prioritet att hitta en center till Luleå Hockey...

Samtidigt sitter man med en hyfsat dyr trupp där nere i Byske. Spelare som Olimb, Möller, Lindström etc. ligger nog på stjärnlöner. Det i kombination med knallröda siffror de senaste två säsongerna gör ju att man inte kan ta för givet att det finns en vilja att chansa. Men vad jag anser så får de gärna försöka. Inget är så härligt som att se hybrisens hemort gå ekonomiskt dåligt. Framförallt med tanke på SAIK supportrars pikande och beteende runt Luleås ekonomiska kräftgång de senaste åren.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jonken sön 28 okt 2018, 17:57

Hankburger skrev:
Samtidigt sitter man med en hyfsat dyr trupp där nere i Byske. Spelare som Olimb, Möller, Lindström etc. ligger nog på stjärnlöner. Det i kombination med knallröda siffror de senaste två säsongerna gör ju att man inte kan ta för givet att det finns en vilja att chansa. Men vad jag anser så får de gärna försöka. Inget är så härligt som att se hybrisens hemort gå ekonomiskt dåligt. Framförallt med tanke på SAIK supportrars pikande och beteende runt Luleås ekonomiska kräftgång de senaste åren.
Håller med. För att inte tala om några backar som återvänt till SAIK; när det gäller modell större lönposter. och alla utom SAIK såg den här komma: Juhamatti Aaltonen. Samt att medelåldern på flera av SAIK:s bärande spelare börjar bli ganska hög. Detta samtidigt som deras J20 lag inte är vad den varit förr. Går lite tyngre nu att lyfta upp; och få prestation direkt på SHL-nivå. De goda nyheterna för SAIK är J18-laget; men det dröjer innan man kan framgångsrikt fylla på därifrån. SAIK:s mest akuta problem är centersidan; där Olimb är tvungen att dra ett på tok för stort lass ensam. Och ovanpå detta en lågmäld värmlänning vid huvud rodret -som skall balansera upp grin-olle och klockare.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6837
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Dustin sön 28 okt 2018, 18:01

Tommy Samuelsson var, precis som jag förutspådde, det bästa som kunde hända Skellefteå. En gammal omodern tränare med en förlegad syn på ishockey. Lite som att ta in Bengt-åke Gustavsson eller Hans Särkijärvi.

Dustin

Antal inlägg : 6916
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger sön 28 okt 2018, 21:29

Jonken skrev:
Hankburger skrev:
Samtidigt sitter man med en hyfsat dyr trupp där nere i Byske. Spelare som Olimb, Möller, Lindström etc. ligger nog på stjärnlöner. Det i kombination med knallröda siffror de senaste två säsongerna gör ju att man inte kan ta för givet att det finns en vilja att chansa. Men vad jag anser så får de gärna försöka. Inget är så härligt som att se hybrisens hemort gå ekonomiskt dåligt. Framförallt med tanke på SAIK supportrars pikande och beteende runt Luleås ekonomiska kräftgång de senaste åren.
Håller med. För att inte tala om några backar som återvänt till SAIK; när det gäller modell större lönposter. och alla utom SAIK såg den här komma: Juhamatti Aaltonen. Samt att medelåldern på flera av SAIK:s bärande spelare börjar bli ganska hög. Detta samtidigt som deras J20 lag inte är vad den varit förr. Går lite tyngre nu att lyfta upp; och få prestation direkt på SHL-nivå. De goda nyheterna för SAIK är J18-laget; men det dröjer innan man kan framgångsrikt fylla på därifrån. SAIK:s mest akuta problem är centersidan; där Olimb är tvungen att dra ett på tok för stort lass ensam. Och ovanpå detta en lågmäld värmlänning vid huvud rodret -som skall balansera upp grin-olle och klockare.

Hade helt glömt bort Aaltonen. Han har nog en ganska stor kaka han också. Den spelare jag tror kommer bli svinsvårt att ersätta är Lindström som max har två-tre år kvar på toppnivå.

Määk skrev:Tommy Samuelsson var, precis som jag förutspådde, det bästa som kunde hända Skellefteå. En gammal omodern tränare med en förlegad syn på ishockey. Lite som att ta in Bengt-åke Gustavsson eller Hans Särkijärvi.

Tror nog få utanför "Schtaan" trodde på det. Tommy Samuelsson var ju omodern redan när han ledde FBK senast.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Old Brooklyn ons 31 okt 2018, 17:32

Samuelsson i all ära, men största skillnaden i Mordor jämfört med ifjol tror jag är Ortio, eller då avsaknaden av honom.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norrlandstoken ons 31 okt 2018, 20:21

Tycker Skellefteå dalat duktigt sedan Hans slutade.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger ons 31 okt 2018, 20:33

Norrlandstoken skrev:Tycker Skellefteå dalat duktigt sedan Hans slutade.

Snarare sedan Johansson försvann. Han var en av orsakerna varför SAIKs storhetstid startade och fortsatte genom att allt han tog i (Eller nästa iallafall) och kunde ersätta stjärnor med väl scoutade spelare och det blev bra. Sedan Johansson försvann har klubben dalat både ekonomiskt och sportsligt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av NallePhu tor 01 nov 2018, 05:10

Största problemet i Skellefteå är fel personer som man rekryterade samt försvann!

Lasse J visste vad han gjorde med sitt breda kontakt nät han var 100% i sin trätt på stjärnspelare medans efterträdaren Micke Lindgren har en stavelse rätt i värvningarna han gjort, Det finns inte mycket att plocka från juniorleden mer den ådern är tömd och hitta dessa stjärnor är svårt så svårt!

Nedgången är inte oväntad på ngt sätt kolla bara MoDo efter guldet infanns en mättnad hos vissa spelare och man dalade ur elitserien då, Om det är samma sak på g i Skellefteå låter jag vara osagt men man ser många av dessa spelare känns inte som dem tar i till fullo samt en tränare som inte är av uppdaterat snitt....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18243
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Jokerman lör 03 nov 2018, 09:48

Skellefteå - Sida 15 40e24f10
Skellefteå AIK:s klubbdirektör Per-Anders Israelsson har inte hört om Förvaltningsrättens nobb när SportExpressen når honom. 
– Men då vet vi. Vi får förhålla oss till det. Det var vår tidigare lagläkare Karin Granberg som drev det här ärendet. Jag står bakom det så klart.

SAIK gör en Johaug


Skyller på läkaren


Illa.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av rasbiologen lör 03 nov 2018, 10:45

Imponerande att lyckas skada 25 pers och det är först nu man hör något om det.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1351
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar lör 03 nov 2018, 11:08

rasbiologen skrev:Imponerande att lyckas skada 25 pers och det är först nu man hör något om det.

tror dom menar även andra skador än fysiska, att leva o bo i Mordor måste ju vara skadligt på många sätt. What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger lör 03 nov 2018, 11:28

Jokerman skrev:Skellefteå - Sida 15 40e24f10
Skellefteå AIK:s klubbdirektör Per-Anders Israelsson har inte hört om Förvaltningsrättens nobb när SportExpressen når honom. 
– Men då vet vi. Vi får förhålla oss till det. Det var vår tidigare lagläkare Karin Granberg som drev det här ärendet. Jag står bakom det så klart.

SAIK gör en Johaug


Skyller på läkaren


Illa.
Ju rödare siffror för SAIK desto bättre. Man håller på att gå ftån en av ligans bäst skötta klubbar till fritt fall. Hoppas Lindgren får fortsatt förtroende tills SAIK harvar nere i div 2 där de hör hemma. Smile Sedan är det löjligt att hänga ut läkaren bara så där...
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norrlandstoken ons 07 nov 2018, 18:03

Matthis skadad.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger ons 07 nov 2018, 21:21

Norrlandstoken skrev:Matthis skadad.

Låt mig gissa. Försäkringskassan får snart ett brev/mail från SAIK? Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Trocadero tis 13 nov 2018, 16:45

Nån fler än jag som ser fram emot den kommande kvalserien och mötena mellan Skellefteå och Björklöven? Kan bli episka bataljer där nere... :-)
Trocadero
Trocadero

Antal inlägg : 426
Join date : 17-09-16

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Urken tor 15 nov 2018, 21:25

Vet inte var jag ska posta detta, men då han skriver om Skellefteå så..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J1eB07/wennerholm-en-malexplosion-som-hordes-anda-till-malmo/promo

Vilken man det där är. Hans åsikter svänger efter varje omgång cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LHF96 fre 16 nov 2018, 06:38

Urken skrev:Vet inte var jag ska posta detta, men då han skriver om Skellefteå så..

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J1eB07/wennerholm-en-malexplosion-som-hordes-anda-till-malmo/promo

Vilken man det där är. Hans åsikter svänger efter varje omgång cheers

Haha exakt, för nån dag sen hånade han SAIK med att de inte kan ta två trepoängare på rad. Igår var rubriken "Passa er för Skellefteå!" Very Happy

Sen blir man ju rätt less på Malmö. Det ska fan inte gå att förlora med 9-0 i denna jämna serie. Tack som fan för att ni gav orcherna tillbaka deras självförtroende och bättrade på deras målskillnad med +9.

Det enda positiva med det här är att hybrisen lagt sig som ett vått täcke över Mordor. De miserabla 16 omgångarna före omgång 17 är som bortglömda.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3520
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala fre 16 nov 2018, 06:49

Nog lär Skellefteå klättra i tabellen, lär ligga förr oss när omgång 52 är klar.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av LHF96 fre 16 nov 2018, 06:57

Nu ser inte jag Pajalas inlägg av olika orsaker Wink Men om jag skulle gissa så handlar det om hur mycket bättre SAIK är än LHF Question
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3520
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala fre 16 nov 2018, 11:06

LHF96 skrev:Nu ser inte jag Pajalas inlägg av olika orsaker Wink Men om jag skulle gissa så handlar det om hur mycket bättre SAIK är än LHF Question

Nej, men givetvis kommer Saik att klättra i tabellen, troligtvis förbi Luleå som lär sjunka.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av CKa fre 16 nov 2018, 11:42

LHF96 skrev:Nu ser inte jag Pajalas inlägg av olika orsaker Wink Men om jag skulle gissa så handlar det om hur mycket bättre SAIK är än LHF Question

Exakt det handlade hans inlägg om.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Pajala fre 16 nov 2018, 18:58

CKa skrev:
LHF96 skrev:Nu ser inte jag Pajalas inlägg av olika orsaker Wink Men om jag skulle gissa så handlar det om hur mycket bättre SAIK är än LHF Question

Exakt det handlade hans inlägg om.

Saik är inte så bra i år men det känns som att dom ändå kommer att ligga före oss i tabellen efter 52 omgångar.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Tony Moore fre 16 nov 2018, 19:10

bulan med personal ordnar så vi är före saik i serien efter 52 omg., men i slutspelet vette tusan.. Beror om vi hittar offensiv spets eller inte...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7696
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av CKa fre 16 nov 2018, 20:36

Pajala skrev:
CKa skrev:
LHF96 skrev:Nu ser inte jag Pajalas inlägg av olika orsaker Wink Men om jag skulle gissa så handlar det om hur mycket bättre SAIK är än LHF Question

Exakt det handlade hans inlägg om.

Saik är inte så bra i år men det känns som att dom ändå kommer att ligga före oss i tabellen efter 52 omgångar.


Okej?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Old Brooklyn tis 11 dec 2018, 13:13

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J19J2R/de-ska-fa-ringa-och-be-om-ursakt

Det är Mordors U16 som det handlar om va? Kanske detta passar bättre någonstans i juniorsektionen, men tar de här. De lär sig tidigt skaikarna.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tis 11 dec 2018, 16:50

Old Brooklyn skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/J19J2R/de-ska-fa-ringa-och-be-om-ursakt

Det är Mordors U16 som det handlar om va? Kanske detta passar bättre någonstans i juniorsektionen, men tar de här. De lär sig tidigt skaikarna.

Småorcherna tar efter stororcherna
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar tis 11 dec 2018, 18:54

Utslagna ur CHL efter en medioker insats, mycket skott, lite verkstad verkar vara mordors kännetecken i år.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Blinders tor 20 dec 2018, 13:22


Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av amarule tor 20 dec 2018, 14:00

Nä men nä, känns inte bra. Kan Nisse gå över????
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger tor 20 dec 2018, 14:07

amarule skrev:Nä men nä, känns inte bra. Kan Nisse gå över????

Och varför skulle han det? Tycker denna negativism i detta forum är ett säreget fenomen där alla blir hypernegativa så fort det öppnar upp för en negativ utveckling.. oberoende hur liten chans för sagda utveckling det finns.

Finns inget som tyder på att Nils kommer att gå till SAIK bara för hans far blir sportchef i klubben.

Blinders88 skrev:Nils Lundkvists pappa ny sportschef i Skellefteå.
https://www.skellefteaaik.se/artikel/i73iajpwm-5n5bi1/lundkvist-ny-sportchef-i-skelleftea-aik

Får vi hoppas på knallröda siffror för Skajk denna säsong också? Very Happy
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Hankburger fre 21 dec 2018, 13:13

För den som verkligen tvekar.

https://hockeynews.se/articles/5889/?fbclid=IwAR3JvACDokar5I1CgV3JKxVpfML9PVDT0PvcQFLuHrBEq1ltKUA152YFUQg

Skajk är ett lag som Lundkvist skulle vägra spela för. Visst kan mycket hända senare i karriären men detta borde väl vara tecken på att just nu finns det inte ens i Nisses värld. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Lulefan fre 21 dec 2018, 13:57

Lundkvist kommer säkert aldrig gå till SKAIK, men mycket kan hända.

Ingen har väl glömt Renbergs flytt.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sundance Kid fre 21 dec 2018, 15:37

Trist att SKAIK byter sportchef. Tycker att dom har varit inne i en bra trend på sistone med värvningar som Aaltonen och en ny tränare som Tommy Samuelsson. Smoker

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norrlandstoken ons 09 jan 2019, 16:49

Fan. Skellefteå har tyvärr fattat galoppen nu och kickat Robertsson. Trojanen som spred ett äckligt virus inom laget är nu borta. Helvette också. Nu kommer de garanterat vinna guld bara därför. Haha.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Old Brooklyn ons 09 jan 2019, 17:11

Fast han är väl kvar säsongen ut?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Norrlandstoken ons 09 jan 2019, 18:59

Man kan ju bara hoppas

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Bamsefar ons 09 jan 2019, 19:06

Han ska väl hinna spela ner mordor i allsvenskan får man väl hoppas Twisted Evil
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sundance Kid tor 10 jan 2019, 17:49

Får hoppas att Bert hinner bjuda på några fler minnesvärda presskonferenser och intervjuer innan han tackar för sig i SKAIK.


Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Micke80 fre 11 jan 2019, 06:09

Jag måste säga att jag är lite besviken över att Bert slutar. Det här kan ju innebära att bra spelare vill spela för Skellefteå igen. Ve och fasa om de börjar jobba sig uppåt igen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Skellefteå - Sida 15 Empty Sv: Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 15 av 20 Föregående  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet