Lucas Wallmark

+71
GrodanBoll
Blinders
Sportchefen #2
Hankburger
Rikky
Lehto
Lillajag
Dustin
Jokerman
Anthrax
tibet
Lulefan
Ferros
GLHF
Number 69
Wolfhunter
NallePhu
Donowitz
JohanO
MiCCe
Hedanders
Jonken
JuniorX
Diktatorn
HarryHaffa
Mickeee
Kapten Haddock
nummer 17
Tigerman
Simon90
Knäcktomten
Urken
Patrik82
icemask
hokkzorz
PM
Dentos
KaptenBlodskelett
Puckad
Xinpei
LuleåWinston
CKa
Qirren
ski3r
Erilk
NilsOskar
Old Brooklyn
Micke80
Pajala
UnSaccoDiSoldi
Mr Bister
stormvägen
ezz
Tony Moore
Lars158
BodenSwe
Mange
Bamsefar
Purre
LulefanGBG
Dalle
kokostrollet
Salle
mango
Kagen
pingu
Rönken
Snikne Ville
Norlin
Slapshot
Redbear
75 posters

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Snikne Ville mån 14 dec 2015, 23:33

Dont worry, be happy!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Rönken ons 03 feb 2016, 18:30



Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Kapten Haddock ons 03 feb 2016, 21:17

Älskar Walle, MEN NU får han både kamma och borsta frilla ordentligt och sluta med Arlafasoner!!!
Han kan sätta dit oss ordentligt med skitutvisningar.
Dessutom så har ju ALLA stenkoll på Walle och vet att han har Helium i skridskorna, så han lär ju inte ha domarna med sig när han väl blir drabbad av en hakning!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Qirren ons 03 feb 2016, 22:37

Ja han har redan börjat bygga upp ett rykte som filmare såhär tidigt i karriären. De stämplarna brukar vara nästan omöjliga att tvätta bort.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av MiCCe ons 03 feb 2016, 23:28

Qirren skrev:Ja han har redan börjat bygga upp ett rykte som filmare såhär tidigt i karriären. De stämplarna brukar vara nästan omöjliga att tvätta bort.

Håller med, en så talangfull spelare ska inte hålla på med sån skit. Filmningar må vara en del av hockeyn men det ska inte vara en del av mitt Luleå Hockey.

Dessutom är han jävligt kass på att filma, syns så tydligt när han bara slutar trampa och "dör"!

WALLMARK, SKÄRPNING!

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX ons 03 feb 2016, 23:31

Kapten Haddock skrev:Älskar Walle, MEN NU får han både kamma och borsta frilla ordentligt och sluta med Arlafasoner!!!

Vad är det jag läser? Har Wallmark köpt en resa till sin fru på böndernas bekostnad? Har han ens en fru? Det här är ju upprörande. bounce

Mer allvarligt, det börjar grassera en sjuka när det är numerär skillnad på banan vilket innebär att man kastar sig både för att bli lika många och för att få ett ännu större överläge. Gillar det inte alls.

Filmningar borde in på samma straffskala som farligt spel med avstängningar som följd.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av MiCCe ons 03 feb 2016, 23:37

JuniorX skrev:
Kapten Haddock skrev:Älskar Walle, MEN NU får han både kamma och borsta frilla ordentligt och sluta med Arlafasoner!!!

Vad är det jag läser? Har Wallmark köpt en resa till sin fru på böndernas bekostnad? Har han ens en fru? Det här är ju upprörande. bounce

Mer allvarligt, det börjar grassera en sjuka när det är numerär skillnad på banan vilket innebär att man kastar sig både för att bli lika många och för att få ett ännu större överläge. Gillar det inte alls.

Filmningar borde in på samma straffskala som farligt spel med avstängningar som följd.

+1 på det, ge stenhårda straff för diving, avstängning och dryga böter. Det gäller att hockeyn tar krafttag och stoppar filmningarna nu när det är i sin linda, annars ser det väl ut som inom fjollbollen om ett par år.... Bbbbrrrrrrr...... Sad

Kan man som privatperson anmäla Wallmark till diciplinnämnden? Kanske skulle svida mer om det kom från de egna fansen?!

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Mickeee ons 03 feb 2016, 23:46

Rönken skrev:


Ja sånt där gör en lite upprörd. Sådär gör inte en spelare i björnskrud. Han skämmer ut föreningen. Hoppas osten läxar upp han med noter
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av MiCCe ons 03 feb 2016, 23:56

Mickeee skrev:
Rönken skrev:<blockquote class="twitter-tweet" data-lang="en"><p lang="sv" dir="ltr">Samtidigt som Andrew Gordon fick 2 min för slashing så fick Wallmark 2 min för diving <a href="https://twitter.com/hashtag/twittpuck?src=hash">#twittpuck</a> <a href="https://twitter.com/hashtag/moritzgifs?src=hash">#moritzgifs</a> <a href="https://t.co/IksGY1wj1y">pic.twitter.com/IksGY1wj1y</a></p>— Daniel Moritz (@moritzdaniel) <a href="https://twitter.com/moritzdaniel/status/694616270839365633">February 2, 2016</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>


Ja sånt där gör en lite upprörd. Sådär gör inte en spelare i björnskrud. Han skämmer ut föreningen. Hoppas osten läxar upp han med noter

+1 på den:)

MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Urken ons 24 feb 2016, 17:26



Very Happy
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av ezz sön 28 feb 2016, 13:40

Vars tog Wallmarks form vägen...!??!

Samma syndrom som förra året, började lysande för att i princip helt försvinna. Inte ens i PP lyckas han med något vettigt, även om ingen av kompisarna är speciellt bra på att göra sig passningsbara.

Handlar det bara om att motståndarna markerar han hårdare än i början på säsongen eller saknar han uthålligheten för att spela en hel säsong?
ezz
ezz

Antal inlägg : 364
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Rönken sön 28 feb 2016, 14:01

ezz skrev:Vars tog Wallmarks form vägen...!??!

Samma syndrom som förra året, började lysande för att i princip helt försvinna. Inte ens i PP lyckas han med något vettigt, även om ingen av kompisarna är speciellt bra på att göra sig passningsbara.

Handlar det bara om att motståndarna markerar han hårdare än i början på säsongen eller saknar han uthålligheten för att spela en hel säsong?

Ta inte detta för någon sanning. Men är det inte hans skridskoåkning? Han gör inte bort motståndare med hjälp av fart, tekniken är ju däremot bra. Men med hög och hård press från många lag gäller det att han släpper pucken fort eller kan behandla i hög fart. Just nu är det rätt ostrukturerat och mycket dump, gynnar nog inte Walle direkt.

I början av säsongen har många lag inte spelat ihop sig. Senare under säsongen börjar pressen sitta men Luleås kreativa spel har avtagit. Walle har varken fart eller kraft att skapa så mycket i Luleås nuvarande spelstil. PP borde se bättre ut men ja är ju kattpiss rakt igenom, kan knte gärna beskylla Walle för det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av ezz sön 28 feb 2016, 18:24

Rönken skrev:
ezz skrev:Vars tog Wallmarks form vägen...!??!

Samma syndrom som förra året, började lysande för att i princip helt försvinna. Inte ens i PP lyckas han med något vettigt, även om ingen av kompisarna är speciellt bra på att göra sig passningsbara.

Handlar det bara om att motståndarna markerar han hårdare än i början på säsongen eller saknar han uthålligheten för att spela en hel säsong?

Ta inte detta för någon sanning. Men är det inte hans skridskoåkning? Han gör inte bort motståndare med hjälp av fart, tekniken är ju däremot bra. Men med hög och hård press från många lag gäller det att han släpper pucken fort eller kan behandla i hög fart. Just nu är det rätt ostrukturerat och mycket dump, gynnar nog inte Walle direkt.

I början av säsongen har många lag inte spelat ihop sig. Senare under säsongen börjar pressen sitta men Luleås kreativa spel har avtagit. Walle har varken fart eller kraft att skapa så mycket i Luleås nuvarande spelstil. PP borde se bättre ut men ja är ju kattpiss rakt igenom, kan knte gärna beskylla Walle för det.

Kan hålla med om att PP inte är enbart Walles fel. När det inte finns någon rörelse och folk tar avslut i helt fel lägen hela tiden så är det inte mycket han kan göra själv. Men fortfarande så får han inte längre till de där passningarna på bladet som han hade i början av säsongen.

Walle ska ju ändå i fem mot fem vara en spelfördelande och speluppläggande center. Med hans kaliber borde han ändå kunna bygga upp spelet bättre än nu. Hans kedja kör ju inte lika ofta med dumpningar som övriga kedjor upplever jag.

Får väl hoppas han kan bryta trenden och tvärt emot i fjol steppa upp mer nu på slutet.
ezz
ezz

Antal inlägg : 364
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JohanO mån 29 feb 2016, 10:52

Meh, jag har inga problem med att Walle "bakar". Alla kan inte passa one-timers i ett PP, någon är ofta spelfördelare och i Luleås fall tar Walle den rollen bra (läs: bäst), problemet är att alla andra i kedjan OCKSÅ bakar. Spelare som tyvärr är sämre på både puckkontroll och passningar än vad Wallmark är.
Men visst alla i Luleå kan lyfta sig några snäpp, inklusive i Walle.

Vill dock lyfta på hatten åt Walle som jag tycker varit Luleås bästa forward såhär långt i år.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av LuleåWinston fre 25 mar 2016, 19:17

Jag var extremt hård mot Wallmark föregående säsong, men nu har han verkligen steppat upp. Känns rappare och mer bestämd. Känns som att han den här säsongen gått från junior till senior.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman fre 25 mar 2016, 19:26

Tigerman skrev:Min förutsägelse är att Walle kommer att vara ruskigt bra i år, om han spelar kvar i SHL. Han gjorde ett bra slutspel, han höll hög klass även i Tre Bagare de matcher han spelade innan VM-spelarna tog över. Och har nu dessutom en full försäsong i NHL i bagaget, samtidigt som han slipper matcha ihjäl sig med Juniorkronorna. Hoppas verkligen vi får behålla honom.
Avd. "Vad-var-det-jag-sa" Skål!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz sön 27 mar 2016, 16:53

Vore bästa möjliga nyförvärv inför kommande säsong.

Hur stora tror ni chanserna är, 30 procent?

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Micke80 sön 27 mar 2016, 16:55

bearjew skrev:Vore bästa möjliga nyförvärv inför kommande säsong.

Hur stora tror ni chanserna är, 30 procent?

Tror det är lika med noll faktiskt.
Han har ju två år kvar på kontraktet där borta och jag tror man sett vilka framsteg han gjort och är nöjd med det. Däremot tror jag att man vill ha han därborta nästa år och låta han få ett år i AHL innan han går in på sista året för att då kunna utvärdera han i NHL, förutsatt att han klarar AHL på ett ok sätt.
Så tyvärr måste vi nog ersätta honom vilket blir svårt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av NallePhu sön 27 mar 2016, 17:14

Canes kommer ge han all chans han behöver för att bli en starter i deras lag, Tror dem kollar noggrant hur han fungerar i slutspelet och misstänker so far så slickar dem sig om munnen efter det han presterat!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz sön 27 mar 2016, 20:50

Misstänker ändå att agenten, Lucas och Osten kan påverka utgången till viss del ändå. Om alla jobbar stenhårt för att han ska stanna kvar, en säsong till. Men det bygger givetvis på att huvudpersonen själv vill det Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Urken sön 27 mar 2016, 20:53

Visst, Lucas har varit bra i år. Speciellt nu i kvartsfinalerna. Men han är fortfarande inte den snabbaste spelaren på planen, varken på skridskorna eller i aktionen.. Kliver han upp ytterligare ett kliv i den disciplinen så förstår jag varför Canes vill få över honom direkt, annars blir det väl ändå bara AHL-spel. Roligare för Walle att spela med Luleå i SHL i så fall?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX sön 27 mar 2016, 22:14

Jag tycker Walle borde ge SHL en säsong till och försöka göra ett sådant avtryck att han skapar historia omkring sig själv. Jag tror att han har kapaciteten till det. Han har tagit ett otroligt stort steg från fjolårets säsong till denna. Och jag tror att han har mer i sig. Att bevisa det på hemmaplan kommer att lyfta honom högt. Och skapa ett marknadsvärde som kommer att hjälpa honom lång tid framöver.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Urken sön 27 mar 2016, 22:18

Känns bra att läsa det du skriver @JuniorX. Det är precis sådär jag tänker - och hoppas att han tänker!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz sön 27 mar 2016, 22:27

JuniorX skrev:Jag tycker Walle borde ge SHL en säsong till och försöka göra ett sådant avtryck att han skapar historia omkring sig själv. Jag tror att han har kapaciteten till det. Han har tagit ett otroligt stort steg från fjolårets säsong till denna. Och jag tror att han har mer i sig. Att bevisa det på hemmaplan kommer att lyfta honom högt. Och skapa ett marknadsvärde som kommer att hjälpa honom lång tid framöver.

Lite så jag också tänker och det som gör att man ändå har något hopp.
Tycker han borde vara på en så hög nivå, att envägs-kontrakt erbjuds. Tror inte Lucas själv är sugen (precis som 99% av alla andra svenskar) att resa halva dygnet i AHL, när man kan spela i SHL och vara absoluta spets. Han har så goda förutsättningar till att ta ytterligare ett steg i sin utveckling i Luleå.

Det här jag vill Osten stenhårt ska kriga för.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Micke80 sön 27 mar 2016, 23:04

JuniorX skrev:Jag tycker Walle borde ge SHL en säsong till och försöka göra ett sådant avtryck att han skapar historia omkring sig själv. Jag tror att han har kapaciteten till det. Han har tagit ett otroligt stort steg från fjolårets säsong till denna. Och jag tror att han har mer i sig. Att bevisa det på hemmaplan kommer att lyfta honom högt. Och skapa ett marknadsvärde som kommer att hjälpa honom lång tid framöver.

I och med att han har kontrakt har han inte så mycket till val. Därför är jag övertygad om att han spelar i USA till hösten.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman sön 27 mar 2016, 23:44

bearjew skrev:
JuniorX skrev:Jag tycker Walle borde ge SHL en säsong till och försöka göra ett sådant avtryck att han skapar historia omkring sig själv. Jag tror att han har kapaciteten till det. Han har tagit ett otroligt stort steg från fjolårets säsong till denna. Och jag tror att han har mer i sig. Att bevisa det på hemmaplan kommer att lyfta honom högt. Och skapa ett marknadsvärde som kommer att hjälpa honom lång tid framöver.

Lite så jag också tänker och det som gör att man ändå har något hopp.
Tycker han borde vara på en så hög nivå, att envägs-kontrakt erbjuds. Tror inte Lucas själv är sugen (precis som 99% av alla andra svenskar) att resa halva dygnet i AHL, när man kan spela i SHL och vara absoluta spets. Han har så goda förutsättningar till att ta ytterligare ett steg i sin utveckling i Luleå.

Det här jag vill Osten stenhårt ska kriga för.
Jag är faktiskt av annan åsikt här, även om det naturligtvis hade varit superbt för oss om Walle skulle stanna. Men jag tycker inte han har alltför mycket kvar att bevisa i SHL, han håller riktigt god klass i den här ligan redan och man behöver inte vara totalt dominant för att våga åka över pölen nuförtiden.

Enda sättet för honom att veta om han håller för NHL-spel är att åka över och testa. Och skulle det bli AHL är det ingen större katastrof heller, han får fortfarande lära känna på spelsystem, de små rinkarna och inte minst om hans skridskor hänger med. Spelar han bra där är det nog hyfsat stor chans att han får testa på NHL under säsongen. Tycker ändå det borde finnas goda chanser att kunna ta en ordinarie plats redan från start, om man inte tar in ytterligare centers under sommaren, eftersom han är väldigt allround och kan användas i alla tänkbara situationer och Carolina har ingen fjärdecenter av någon högre standard just nu.

P.S: Dessutom vill jag ju ha en anledning att följa NHL även nästa år, ifall Anders Nilsson skulle bli utan kontrakt Cool

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX mån 28 mar 2016, 00:16

Tigerman skrev:Men jag tycker inte han har alltför mycket kvar att bevisa i SHL, han håller riktigt god klass i den här ligan redan och man behöver inte vara totalt dominant för att våga åka över pölen nuförtiden.

Det är precis av den anledningen som jag tror att ett år ytterligare i SHL är den markör som kommer att särskilja honom. Hur många svenska spelare finns i NHL? Ett sjuttiotal som spelar. Hur många är signade? Hundratrettio kanske. Hur många av dem kan man räkna upp utan att staka sig? Vem minns Anton Blidh? Joakim Nordström? Pontus Åberg? Tobias Lindberg?
Hur värderar man det avtryck man gör omkring sitt namn innan man prövar det i nya sammanhang. Det är ett kapital man investerar i sig själv. Jag tycker att man bör tänka på det några gånger extra innan man bestämmer sig.
Sen kan det såklart vara så att avtalen redan är klara och då blir det som blir.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman mån 28 mar 2016, 00:39

JuniorX skrev:
Tigerman skrev:Men jag tycker inte han har alltför mycket kvar att bevisa i SHL, han håller riktigt god klass i den här ligan redan och man behöver inte vara totalt dominant för att våga åka över pölen nuförtiden.

Det är precis av den anledningen som jag tror att ett år ytterligare i SHL är den markör som kommer att särskilja honom. Hur många svenska spelare finns i NHL? Ett sjuttiotal som spelar. Hur många är signade? Hundratrettio kanske. Hur många av dem kan man räkna upp utan att staka sig? Vem minns Anton Blidh? Joakim Nordström? Pontus Åberg? Tobias Lindberg?
Hur värderar man det avtryck man gör omkring sitt namn innan man prövar det i nya sammanhang. Det är ett kapital man investerar i sig själv. Jag tycker att man bör tänka på det några gånger extra innan man bestämmer sig.
Sen kan det såklart vara så att avtalen redan är klara och då blir det som blir.
Avtryck och rykte på hemmaplan väger synnerligen lätt i sammanhanget, i alla fall skulle det göra det för mig om jag hade drygt fem miljoner andra skäl att åka över... Wink
Dessutom har han två år kvar på kontraktet så vad som sker är i praktiken helt i händerna på Canes.

Nordström tittar jag på i detta nu för övrigt (Canes mot Devils). Han mår nog rätt gott som det verkar.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz mån 28 mar 2016, 01:30

Tigerman skrev:Nordström tittar jag på i detta nu för övrigt (Canes mot Devils). Han mår nog rätt gott som det verkar.

Kikar också på den matchen! Bra flyt för nummer 42 Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX mån 28 mar 2016, 11:56

Tigerman skrev:
Avtryck och rykte på hemmaplan väger synnerligen lätt i sammanhanget, i alla fall skulle det göra det för mig om jag hade drygt fem miljoner andra skäl att åka över... Wink
Dessutom har han två år kvar på kontraktet så vad som sker är i praktiken helt i händerna på Canes.
Nordström tittar jag på i detta nu för övrigt (Canes mot Devils). Han mår nog rätt gott som det verkar.

I det korta perspektivet är det såklart helt rätt. Men i ett vidare perspektiv tror jag faktiskt att det är kontraproduktivt. Och inte då bara för enskilda spelare utan för sporten i stort.
Nordström stack över tidigt och har tagit några år i AHL och nu verkar det gå bra. Han gjorde rätt såklart. Men vem har sett honom spela i AIK? Vilka, förutom, några personer inom AIKs organisation kommer att ha koll på honom under hans resa? Vilka AIKare kommer att jubla när han blir uttagen till landslaget? Vilka, förutom AIKare och några nördar som har tid och lust att sitta uppe på nätterna och kolla NHL, kommer att vara nyfikna och intresserade när Nordström ska spela VM i svenska färger?
Spelarna blir anonyma för den stora publiken. Det kommer att minska intresset för landslaget. Det kommer att minska intresset för att ta dem tillbaka till SHL den dagen det blir möjligt, både i meningen att det är färre organisationer som har koll på dem men också därför att publiken inte känner till dem.
Man brukar tala om kulturbärarna i lagen. Om hur viktiga de är. Men det är likadant inom sporten i stort också. Det måste finnas några som tar ansvar för sporten, för dess framtid. Det måste finnas stjärnor som bär kulturen hockey vidare, i lagen, i länderna, i ligorna. Annars kommer det stora intresset för den här sporten att sakta sina undan. Det är jag tämligen övertygad om.
Därför finns det en poäng för spelare av göra avtryck.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman mån 28 mar 2016, 12:23

JuniorX skrev:
Tigerman skrev:
Avtryck och rykte på hemmaplan väger synnerligen lätt i sammanhanget, i alla fall skulle det göra det för mig om jag hade drygt fem miljoner andra skäl att åka över... Wink
Dessutom har han två år kvar på kontraktet så vad som sker är i praktiken helt i händerna på Canes.
Nordström tittar jag på i detta nu för övrigt (Canes mot Devils). Han mår nog rätt gott som det verkar.

I det korta perspektivet är det såklart helt rätt. Men i ett vidare perspektiv tror jag faktiskt att det är kontraproduktivt. Och inte då bara för enskilda spelare utan för sporten i stort.
Nordström stack över tidigt och har tagit några år i AHL och nu verkar det gå bra. Han gjorde rätt såklart. Men vem har sett honom spela i AIK? Vilka, förutom, några personer inom AIKs organisation kommer att ha koll på honom under hans resa? Vilka AIKare kommer att jubla när han blir uttagen till landslaget? Vilka, förutom AIKare och några nördar som har tid och lust att sitta uppe på nätterna och kolla NHL, kommer att vara nyfikna och intresserade när Nordström ska spela VM i svenska färger?
Spelarna blir anonyma för den stora publiken. Det kommer att minska intresset för landslaget. Det kommer att minska intresset för att ta dem tillbaka till SHL den dagen det blir möjligt, både i meningen att det är färre organisationer som har koll på dem men också därför att publiken inte känner till dem.
Man brukar tala om kulturbärarna i lagen. Om hur viktiga de är. Men det är likadant inom sporten i stort också. Det måste finnas några som tar ansvar för sporten, för dess framtid. Det måste finnas stjärnor som bär kulturen hockey vidare, i lagen, i länderna, i ligorna. Annars kommer det stora intresset för den här sporten att sakta sina undan. Det är jag tämligen övertygad om.
Därför finns det en poäng för spelare av göra avtryck.
Naturligtvis har du rätt i det, men det är rätt tufft att lägga ansvaret på att säkra svensk hockeys framtid på en 20-åring som inget hellre vill än att uppfylla sin största dröm i livet. Jag tycker vi får vara rätt nöjda med att utlåningsregeln finns och vi fick ha Walle här i år. Hade inte den funnits är det mycket möjligt att han hade åkt över redan i fjol.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX mån 28 mar 2016, 12:29

Det är sant. Wallmark har dessutom gjort mer avtryck än de flesta som beger sig till NHL. Så han har kanske fyllt sin kvot.
Och nu kanske det bara är mitt egenintresse jag slår vakt om här, eftersom jag gärna skulle se honom ta ytterligare ett kliv en säsong till...
Vi får se hur det blir.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Norlin fre 15 apr 2016, 17:00

Walle drar.
"Tack för 3 helt fantastiska år @luleahockey ❤️️"
https://www.instagram.com/p/BEOPL9IgTni/?taken-by=lucaswallmark
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman fre 15 apr 2016, 19:28

För vår skull hoppas jag förstås han kommer tillbaka snart, men mest av allt önskar jag honom en lång karriär i NHL!

Skulle han vända åter om några år så är det nog som vår kapten.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JohanO fre 15 apr 2016, 20:48

En favorite i Luleå-dressen och den svåraste spelaren att ersätta i mitt tycke. Sett till hur ung han är, hur bra han är och hur stora kliv han tagit år efter år så är det nästan otäckt hur bra han kan komma att bli framöver. Killen är bara 20 år.

Tack själv Walle för 3 år. Det kommer svida för Luleå att du lämnar, men kommer bli kul att se dig lyckas i Carolina. Så hoppas man på ett återseende i en lockout inom en snar framtid!

JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX fre 15 apr 2016, 22:01

Tack Lucas Wallmark för att du lät oss följa med på din resa. För varje säsong har mer och mer ishockey fått rum i din kropp. Den här säsongen blev precis sådan den jag hoppades att den skulle bli. En spelare som blev starkare och snabbare, som levererade passningspoäng och som krönte säsongen med att också göra många mål. Snart kanske du står där, jämte de andra i NHL, som Nicklas Bäckström och Henrik Sedin. Och sedan. När allt är vunnet och diftongerna börjar kännas alltför utslitna. Då vänder du hem igen. Vi sitter kvar här och väntar. Så får det bli.
Tack för det som varit. Hittills.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Rönken fre 15 apr 2016, 22:07

Jäklar så bra han ska bli när dom jobbat upp hans fart, styrka, aggressivitet och lite snabbare tänk där borta på andra sidan. Sedan om han slår sig in i NHL är alltid vanskligt att förutsäga. Men om han vänder tillbaka om något eller några år så är det bara lägga upp en Zacke-lön direkt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av pingu fre 15 apr 2016, 22:10

Tack Lucas för en kanonsäsong i Luleå där jag innan undrade hur du skulle klara tempot i elitserien men du utvecklades hela tiden och blev vår viktigaste playmaker i laget och tempot var inga större problem Smile
Hoppas du får en lika bra säsong i NHL nästa år och återvänder till oss när du ledsnat på alla Stanley cup ringar!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Kapten Haddock fre 15 apr 2016, 23:29

Tack Walle för de år du gett, far nu över till NHL och tjäna FETT.
Om du nu ej får vara i NHL och baka, så kan du väl komma hem och göra en KAKA!

LYCKA TILL ÖVER PÖLEN!!!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Wolfhunter lör 30 apr 2016, 11:38

Grattis till VM-biljetten

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Donowitz fre 17 jun 2016, 10:37

Ser ut att bli ytterligare konkurrens i.o.m. förlängningen av Derek Ryan.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Redbear lör 08 okt 2016, 18:16

CAROLINA/ISHOCKEY Lucas Wallmark närmar sig NHL.
Efter ytterligare en gallring i klubben är han en av fem centrar.
Fem dagar kvar till NHL-premiären.
Med fem dagar kvar till premiärmatchen mot Winnipeg har Carolina Hurricanes bantat ner truppen till 29 spelare.

Glädjebeskedet: Lucas Wallmark är en av fem centrar kvar.

Det är dock osäkert om det betyder att han får spela NHL-hockey den här säsongen. Enligt NHL.com ska truppen bantas ner till 23 spelare innan tisdag.

När NSD pratade med honom för ett par dagar sedan, efter den förra gallringen, var han exalterad.

– Det är jävligt kul faktiskt, sa han då.

Hade du förväntat dig att du skulle hänga kvar så här länge och verkligen vara med och slåss om de sista platserna?

– Både och. Jag hade ett jäkligt bra fjolår men samtidigt ska man ta med det in till den här säsongen och man är tillbaka på liten rink. Man hoppades på det här men man var absolut inte säker, så självklart är det otroligt kul att man fortfarande är med och slåss om platserna.

...

Kul att det går bra för Walle Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman mån 10 okt 2016, 20:53

Jag sätter en tia på att Walle är med när det smäller den 14:e mot Winnipeg.

Det tydligaste tecknet är förstås att han fick förtroende i genrepet mot Washington, där man mönstrade en potentiell startroster från första till sista man. Lite osäker eftersom jag inte kunnat hitta något om hur han spelade, men rent statistiskt gjorde han en vad man borde kunna kalla helgjuten insats i fjärdekedjan: 0-0 i matchen, två utvisningar för WSH men inga för CAR, bra tekningsstatistik och han fick även iväg ett par skott.

Den han kampas emot att centra fjärdelinan är Jay McClement som visserligen är en stabil och pålitlig spelare men helt saknar offensiv uppsida, börjar bli lite till åren och som dessutom gjorde kanske sin sämsta NHL-säsong hittills i fjol. Så är det någon man kan tycka att Walle borde kunna peta som rookie så är det just han. Derek Ryan skickades ju till AHL vilket gjorde att konkurrensen minskade betydligt på centersidan överlag.

Och det tycker jag också bör sägas, att om Walle tar en plats i premiären så är det en gigantisk guldstjärna i kanten för LHF vad gäller spelarutveckling. En oslipad diamant som successivt fått växa in i rollen som ledande center, och inte minst viktigt ser man nu, blivit ordentligt skolad i defensiven.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Tigerman tis 11 okt 2016, 22:53

Äsch, jag hade fel i min gissning, man gick för gammalt beprövat istället med McC. Men ingen fara, Walle lär få sina chanser ändå.

Edit: Man passade dessutom på att förstärka centersidan med Connor Brickley, så det blir i och för sig lite mer konkurrens på den positionen framöver.

Hurricanes roster: https://nhl.bamcontent.com/images/assets/binary/282558004/binary-file/file.pdf


Senast ändrad av Tigerman den tis 11 okt 2016, 22:57, ändrad totalt 1 gång

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av HarryHaffa tis 11 okt 2016, 22:55

Tyvärr har han åkt ned till AHL i sista gallringen . AHL debut på fredag tydligen.Källa Nk & NSD. Surt, men han har nog ändå bra förutsättningar att få prova på NHL i år .
HarryHaffa
HarryHaffa

Antal inlägg : 626
Join date : 15-04-26

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av LulefanGBG ons 12 okt 2016, 10:05

Trist.

KÄMPA!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av ski3r tor 03 nov 2016, 11:50

Det vore mumma att få hem Wallmark istället för Kennedy, men det är ju rent egoistiskt tänkande från min sida...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av LulefanGBG fre 04 nov 2016, 09:38

Det vore såklart riktigt mumma. Inte bara en riktigt grym spelare utan en som vi vet trivs hos oss och som vet vad som gäller. Det är nästan det viktigaste. (Lex Kennedy/Dixon etc).

Däremot tror jag att Wallmark kommer att köra på hela säsongen i AHL och visa att han är redo att ta kampen. Tycker också att han gör helt rätt i det i sådant fall. Sedan såklart, trivs han inte och vill hem så är ju dörrarna inte bara vidöppna, utan helt inslagna. Razz
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Number 69 fre 04 nov 2016, 23:11

Kommer inte att hända.
Vi har en katt som heter Lucas!
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av JuniorX sön 12 feb 2017, 21:57

http://www.svtplay.se/video/12293954/sportspegeln/sportspegeln-12-feb-19-00?start=14:50

Lucas får vara med och glänsa lite i reportaget om Uffe Samuelsson och Charlotte Checkers.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Lucas Wallmark - Sida 5 Empty Sv: Lucas Wallmark

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet