2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

+50
Myrman
kokostrollet
Bjoern
cavenn
Sir Prozac
Kato
Lulefan
PM
MickkeJ
Donten_
Högljudd
delphi
Sundance Kid
Norlin
Old Brooklyn
Mange
stormvägen
Pajala
pingu
FruktHamster
LHF96
rasbiologen
NallePhu
#96
Huselius1
Loop
Slapshot
Zeb Macahan
LulefanGBG
Dave Rock
INXen
Redbear
Lasse Proppmätt
Zeth
Urken
jimpa99
barbapapi
Lajon
BodenSwe
Beast.
amarule
Chris Hendrix
Salle
kniba
Bamsefar
kralle
Rönken
Lars158
BjörnGapet
Admin
54 posters

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tor 18 apr 2013, 22:33

Lars158 skrev:Vilket vansinne fortsätta med Klasen-Ola-Koivisto linan efter att dom varit totalt värdelösa från första stund.

Den funkade inte för fem öre nej, dels är Klasen och Olausson inte kompatibla med varandra - men bägge skulle mått bra av en varsin murbräcka dessutom. Sargspelet var inte så lyckat när dessa två var nere för att hämta puck i sargen samtidigt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Redbear tor 18 apr 2013, 22:34

Jag har inte mycket att säga just nu... men KRAM till alla er lulefans. Det kan ni behöva just nu...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tor 18 apr 2013, 22:35

Redbear skrev:Jag har inte mycket att säga just nu... men KRAM till alla er lulefans. Det kan ni behöva just nu...

Behöver en riktig björnkram känner jag Sad
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Dave Rock tor 18 apr 2013, 22:37

Hedman borde kanske fått spela med Klasen och Ola, men det kändes inte som att det hade haft så stor betydelse.
Kändes som att första kedjan skulle fått köra varannat byte om vi skulle kunna rå på skaik.

Man kan säga att "drömfinalen" kom av sig helt.
Visst att det är svårt att slå Skaik, men 0-4 i matcher och inte ens en handfull spelare som kunde göra något vettigt.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tor 18 apr 2013, 22:41

Fan förresten hade vi en enda riktigt het målchans i dagens match?

Ola hade väl en chans i en avslutsposition som kan betraktas som riktigt het men annars?

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken tor 18 apr 2013, 22:42

Lars158 skrev:Fan förresten hade vi en enda riktigt het målchans i dagens match?

Ola hade väl en chans i en avslutsposition som kan betraktas som riktigt het men annars?

Tror Klasen hade en antydan till målchans vad jag minns ..
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 18 apr 2013, 22:47

FruktHamster skrev:Svårt att tolka matchbilden på annat sätt än att Olle är klar för KHL. Inte mycket till offervilja där inte. Klasen kan det vara samma sak med, men är betydligt mer imponerad av honom än av Olle sett till slutspelet.
Antar att du har rätt dock tror jag Klasen kan övertalas att stanna om han får dem rätta stålarna och han är viktigare än Ola som har vart usel hela säsongen trots att han gjorde hyfsat med ass..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tor 18 apr 2013, 22:50

Alltså redan när Skaik gjorde första målet.. Hur kan det bara få se ut så??
Do or die match, varför ingen time-out i första perre??
Hade gott och väl kunnat stå 5-0 till Skaik efter första.

Jag känner mig fan rånad

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av BodenSwe tor 18 apr 2013, 22:52

Detta var bara ännu en erfarenhet för Luleå att lära sig. Och gäller att lära sig av sina nederlag och bli starkare av det!

Nu fanns det nog en viss känsla av att man var jävligt nöjd med Final. Den känslan fanns inte hos Skellefteå, varken hos spelare eller supportrar.

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Dalle tor 18 apr 2013, 22:56

Luleå har gjort en fantastisk säsong med tanke på förutsättningarna! ET guld och SM-silver samma år där ledarstaben har hanterat ännu en omstart inför säsongen med 10 nya spelare i laget.

Nu hoppas jag att man tar lärdom av denna finalserie och att spelarna får hjälp att förvalta denna erfarenhet på rätt sätt. Skapa nu för fan kontinuitet i truppen!
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tor 18 apr 2013, 23:00

Visst är det bra att ta sig till final. Men att det skulle vara nån sorts bragd som jag sett några här i tråden skriva kan jag inte alls hålla med om att det skulle vara. Vi har haft ett bra lag i år. Men det känns som att när vi väl stötte på en bra motståndare fanns inget attack psyke. Både FHC och FBK vart enkelt avvisade.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tor 18 apr 2013, 23:06

Dalle skrev:Luleå har gjort en fantastisk säsong med tanke på förutsättningarna! ET guld och SM-silver samma år där ledarstaben har hanterat ännu en omstart inför säsongen med 10 nya spelare i laget.

Nu hoppas jag att man tar lärdom av denna finalserie och att spelarna får hjälp att förvalta denna erfarenhet på rätt sätt. Skapa nu för fan kontinuitet i truppen!

Japp jag håller inte med dom som vill bryta massa kontrakt. Det är inte gratis bryta kontrakt. Det är några kontrakt som går ut och där finns utrymme för att byta till dom spelartyper som behöver tillföras. I mitt tycke kraft och fart spelare, förkortat POWERFORWARDS.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Snikne Ville tor 18 apr 2013, 23:10

Dalle skrev:Luleå har gjort en fantastisk säsong med tanke på förutsättningarna! ET guld och SM-silver samma år där ledarstaben har hanterat ännu en omstart inför säsongen med 10 nya spelare i laget.

Nu hoppas jag att man tar lärdom av denna finalserie och att spelarna får hjälp att förvalta denna erfarenhet på rätt sätt. Skapa nu för fan kontinuitet i truppen!
Absolut, en kanonsäsong som hela laget o ledare skall ha jättekredd för! Framföralllt mtp att man på pappret hade ett lag för mitten av ES.

Däremot var kvällens insats snudd på katastrof, kändes som ett pojklag mot seniorer. Bara JG, Hedman, Janne S i Chris (som vanligt) är bra.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lars158 tor 18 apr 2013, 23:19

Snikne Ville skrev:
Dalle skrev:Luleå har gjort en fantastisk säsong med tanke på förutsättningarna! ET guld och SM-silver samma år där ledarstaben har hanterat ännu en omstart inför säsongen med 10 nya spelare i laget.

Nu hoppas jag att man tar lärdom av denna finalserie och att spelarna får hjälp att förvalta denna erfarenhet på rätt sätt. Skapa nu för fan kontinuitet i truppen!
Absolut, en kanonsäsong som hela laget o ledare skall ha jättekredd för! Framföralllt mtp att man på pappret hade ett lag för mitten av ES.

Däremot var kvällens insats snudd på katastrof, kändes som ett pojklag mot seniorer. Bara JG, Hedman, Janne S i Chris (som vanligt) är bra.

Snudda inte bara katastrof var total fiasko katastrof. Sitta på läktaren var som att få kroppen sliten i stycken. Inte för att det blev förlust utan för hur spelet såg ut. En, EN MÅLCHANS

Vad blev resultatet förresten? For hem när det blev 0-4

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av jimpa99 fre 19 apr 2013, 00:09

Tack för God match Luleå! Visst är man imponerad av Luleå som kollektiv sett över säsongen och hur ni spolade bort bollklubben i semin. Ta inte denna finaltorsk fööör hårt även om det är lätt att säga det ur vår synvinkel. Jag minns hur knäckt man var över torsken mot Brynäs. Ni har något stort på gång. Kan ni bara få igång lite mer effektivitet och anfallsspel och skala bort vissa element ur laget så kan det bli så att bucklan till slut kommer till Luleå.

Bucklan är ju i Norrland nu! Låt oss behålla den där! Vilket än lag som må vinna nästa år.

B.S.S.I.N

Bucklan Skall Stanna I Norrland !!
jimpa99
jimpa99

Antal inlägg : 37
Join date : 13-04-14
Ort : SheLeftYou

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av LulefanGBG fre 19 apr 2013, 00:46

Såhär några timmar efter förlusten är det väl bara att lyfta på hatten för Skellefteå och säga att rätt lag vann. Bäst genom hela serien. Överlägset bäst i slutspelet.

Manövrerade ut oss fullständigt i finalen. Tyckte vi gjorde två riktigt bra matcher men det räckte inte då vi inte ens vann dem. Skellefteå visade prov på tålamod, fenomenalt försvarsspel och en jäkla massa olika giftiga vapen framåt i kombination med grym effektivitet gjorde att de blev för svåra helt enkelt.

Tycker samtidigt att vi skall hylla Luleå enormt! Visst vi räckte inte till i finalen och det kan man vara hur besviken man vill över men vi mötte helt enkelt en motståndare som var för bra. I övrigt är vi näst bäst i Sverige! Hade någon sagt det för några år sedan hade jag aldrig vågat drömma om något liknande. Tycker dessutom att vi visat Sverige att vår hockey är modern och underhållande och är i toppen för att stanna. Hur det går nästa år får vi se, beroende på hur laget ser ut osv men vi har en bra stomme och en organisation som jag litar på. Självklart är man besviken nu, men när man summerar säsongen om några veckor kommer man att vara rätt nöjd med våra grabbar ändå och istället börja blicka framåt för självklart är vi inte nöjda med ett silver i långa loppet. Det skall bli guld så småningom men var sak har sin tid.

Skellefteå behövde tre finaler att lära sig i för att lyckas vinna. Vi har fått en lärorik lektion nu.

Ekonomiskt måste vi ha gjort en hyfsad vinst i år också.

EDIT: Och SJÄLVKLART skall bucklan stanna i Norrland! Nästa år skall den till Luleå och hamnar den inte där så hoppas jag den hamnar någon annanstans i Norr!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av BodenSwe fre 19 apr 2013, 05:57

Så här dagen efter är jag faktiskt rätt lugn. Hjälper ju att man var förberedd för denna förlust nu i dagar. Värre om dom just förlorat med 4-2 i matcher eller något sånt.

Man gjorde en väldigt bra säsong och är nu en erfarenhet rikare. Alltid bittert att förlora en final men med tanke på hur Luleå varit i träsket både spelmässigt och ekonomiskt i många år tidigare så är föreningen och supportrarna inte bortskämd med sån här framgång.

Nya tag nästa säsong! Rätt spelare bort, rätt spelare in!

BodenSwe

Antal inlägg : 1504
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 19 apr 2013, 06:37

Lars158 skrev:Alltså redan när Skaik gjorde första målet.. Hur kan det bara få se ut så??
Do or die match, varför ingen time-out i första perre??
Hade gott och väl kunnat stå 5-0 till Skaik efter första.

Jag känner mig fan rånad
Jag såg att det skulle gå åt h-vete redan i andra bytet efter typ 30 sek då Ola:s lina kom in
Och sen när Möller fick göra 0-1 utan att bli attackerad så var det över..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2134
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken fre 19 apr 2013, 08:30

Lasse Proppmätt skrev:
Lars158 skrev:Alltså redan när Skaik gjorde första målet.. Hur kan det bara få se ut så??
Do or die match, varför ingen time-out i första perre??
Hade gott och väl kunnat stå 5-0 till Skaik efter första.

Jag känner mig fan rånad
Jag såg att det skulle gå åt h-vete redan i andra bytet efter typ 30 sek då Ola:s lina kom in
Och sen när Möller fick göra 0-1 utan att bli attackerad så var det över..

Det kändes inte bra när först Cam har problem med skridskon, sedan Chris. Det fanns knappt skymten till anfallsspel och tryck i anfallszonen under dom minuterna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av amarule fre 19 apr 2013, 08:40

Dalle skrev:Luleå har gjort en fantastisk säsong med tanke på förutsättningarna! ET guld och SM-silver samma år där ledarstaben har hanterat ännu en omstart inför säsongen med 10 nya spelare i laget.

Nu hoppas jag att man tar lärdom av denna finalserie och att spelarna får hjälp att förvalta denna erfarenhet på rätt sätt. Skapa nu för fan kontinuitet i truppen!

Alldeles rätt!!Luleå HAR gjort en kanonsäsong, allt utom denna finalserie, tyvärr. De kom inte upp i samma standard som tidgare och förlorade mot ett mycket bra lag ( svider att erkänna det!). Shocked
Men bäst av alla är denna fantastiska klack med lednigna av allas vår TOYne. Ni vann GULD helt klart!! Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av amarule fre 19 apr 2013, 08:46

FruktHamster skrev:
Rönken skrev:
FruktHamster skrev:Men kom igen nu. Snacka om att bryta kontraktet med en tränare som tar ett lag till final. Kom in i matchen.
Skaik är ett bättre lag. Finns inget mer att säga än så. Visst hade siffrorna kunnat vara bättre, men ibland går det grus i maskineriet.


Tycker man ska behålla stommen, så man inte byter ut halva laget återigen. Hur ska man annars få rutin?

Helt klart ska man det. Visst, vissa spelare kommer bytas ut, men stommen ska man absolut bygga vidare på!
Vafaan vi kom till final!! Ska man rensa en finaltrupp?

Skönt att se Luleåfans stå och hylla spelarna. Helt rätt. Bör vi alla göra.
Ja men visst är det!
I övrigt helt rätt. Vi kom ju till final för bövelen. glöm inte hur det var för ett par år sen, vi blanserade på kvalseriestrecket..All heder till våra ledare ändå även om det inte räckte ända fram
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Jonken lör 20 apr 2013, 10:22

Det har gått några dagar sedan sista matchen. Nu börjar man sakta bli sig själv igen. De senaste dagarna har man ju inte velat veta av någon eller någonting. Besvikelsen utspeglar väl sig på olika sätt för alla människor. Samtidigt måste man ju förstå hur rik man är; när folk omkring klart fattar att det är inte dom man har varit knäckt på- utan någonting helt annat...

Vill fortsätta med att gratulera Skellefteå AIK till värdiga svenska mästare. Denna framgång har västerbottensklubben verkligen betalat fullt pris för. Att det nu blev tredje gången gillt; är inte mer än rättvist.

Efter en egna del analys & fundering om SM finaler som gått; känns det som att jag har kommit fram till i alla fall några saker som jag själv kan köpa; om varför det blev som det blev för oss:

Att gå hela vägen & vinna SM-guld innebär flera viktiga faktorer. Man måste ha förmågan att vara som bäst när det gäller som mest. Att lira tävlingsmatcher under en period av 8 månader i sträck innebär att spelarna i laget måste ha kropparna till det. För enskillda spelare att konstant ligga på topp under en så lång period; är i princip omöjligt. Därför måste man se det som ett långt cykel race; där olika spelare i laget turas om att gå upp i bräschen och dra för laget.

Alla som tränar fysiskt känner ju väl till att ökad belastning sliter först innan den senare ger effekt i en högre fysisk prestation. Någonstans under den resultatinriktade säsongerna måste man steppa upp träningen för att kunna bli bättre längre fram. Räkningen av detta mitt under en stenhård serie innebär först en tapp i prestation- och följs av en högre prestation längre fram. Historiskt har ju klubbarna valt att lägga dessa tränings ökningar i samband med match uppehållen under säsongerna. Dock har detta visat sig vara svårare för Luleå Hockey sedan man även spelar European Trophy under säsongen.

Yngre spelare har ofta lite fräschare kroppar. De klarar av högre träning bättre utan att gå sönder av det. Det är bara att titta på spelaråldern på spelare som klivit fram och toppat sin prestation i SM slutspelen de senaste säsongerna. Exempel: Silfverberg, Arvidsson mfl. Och många äldre spelare som burit laget genom grundserien; har haft en mer tillbaka dragen roll i slutspelet. Och flera av dessa äldre spelare har gått in och lirat halvskadade i slutet.

I ett slutspel -oavsett vilket; ser jag så här: När de individuella spelarna inte längre klarar av att vinna sina egna dueller en-mot-en; är ofta laget rökt. Där ligger grunden i att vinna eller forlora. Att vara tvåa man-mot-man i lägre procent än 50 skapar oro det egna lagets trygghet & grundspel. Och när grunden börjar svikta; kan man åka rör, kämpa, peppa, tro -hur man vill: Men det räcker inte till. Ett lag är endast så starkt som dess svagaste länk. Varje spelare måste ha verktygen att bidra med sin procent andel till helheten. När man inte längre fixar detta; måste det finnas back up spelare kapabla att göra detta. Har man inte dessa: Ja, då är man lika rökt ändå...

Offensiv spetskompetens är ett uttryck som vi genom åren har vant oss att höra. Spelare som ensamma kan göra skillnader i hockey matcher. Vad man ofta missar är att priset för att vara produktiv offensivt; är inte värt så mycket om detta innebär att spelaren i fråga brister defensivt. I modern hockey innebär framgång förmågan att synka tillsammans både offensivt & defensivt. I detta får spetskompetensen en helt annan roll om den inte går att passa perfekt in i helheten. Men samma spetskompetens blir lätt en last ifall spelare inte fixar sina procent i personliga man-mot-man duellerna på isen. Lagspelet tillsammans som grupp övergår strikt till ren man-mot-man spel; när en spelare skall antingen försvara eller anfalla mot sin egen gubbe i motståndarlaget. Och det är här skillnaden mellan europeiskt & transatlantiskt tänk bli uppenbar: Här skall en spelare vinna sin duell där ute. Förlorar man en duell; så vinner man nästa; annars hör man det av coachen. Ger detta inte heller önskad effekt: Ja, då är ju dåligt...

Skulle jag coacha skulle jag i videobedömningarna föra statistik för man-man duellerna på samtliga spelare: Vunna & förlorade. Listorna skulle finnas direkt tillgängliga på en tavla för alla spelare att se efter matcherna. Detta för att visa vad som är den verkliga skillnaden i modern, vinnande ishockey. Tillslut lär sig spelare vad som är grunden i att överhuvudtaget börja snacka om helheten i taktiska detaljer osv. Vinner man inte närkamperna i högre procent än motståndarna; Då faller grunden till det som hela skiten skall byggas ifrån. Kan man däremot försäkra sig om att laget vinner närkamper i högre procent än motståndarna; har man grunden rätt till att bygga ifrån...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6801
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Dave Rock sön 21 apr 2013, 00:06

Det har gått några dagar och man har hunnit sortera tankarna lite.
Det som vider mest är inte att vi missade guldet eller att Skaik tog det. Det som svider mest är att sättet vi förlorar på. JG, Abbott, Abbott, Persson slet som galärslavar och försökte leda laget men dom flesta andra kom knappt ur egenzon.
Jag vet inte om dom andra var för nervösa inför finalen eller om dom på förhand var för nöjda med final. Men det ville sig inte alls för dom.

Men visst måste man ändå vara nöjd med ET-seger, 3a i grundserien och SM-final med tanke på hur läget var om man backar bandet bara några år.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken sön 21 apr 2013, 00:10

Dave Rock skrev:Det har gått några dagar och man har hunnit sortera tankarna lite.
Det som vider mest är inte att vi missade guldet eller att Skaik tog det. Det som svider mest är att sättet vi förlorar på. JG, Abbott, Abbott, Persson slet som galärslavar och försökte leda laget men dom flesta andra kom knappt ur egenzon.
Jag vet inte om dom andra var för nervösa inför finalen eller om dom på förhand var för nöjda med final. Men det ville sig inte alls för dom.

Men visst måste man ändå vara nöjd med ET-seger, 3a i grundserien och SM-final med tanke på hur läget var om man backar bandet bara några år.

Precis, men nu har man en final under bältet och kan förhoppningsvis lära sig något från det. Men tänk om Abbott-Abbott-Persson fortsätter på den inslagna vägen nästa säsong? Ojoj vilken lina det kan bli om Persson utvecklas ytterligare och Cam fortsätter som han gjort nu sista 20-25 matcherna, samt att då Chris sliter på i vanlig ordning.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Dave Rock sön 21 apr 2013, 00:15

Rönken skrev:
Dave Rock skrev:Det har gått några dagar och man har hunnit sortera tankarna lite.
Det som vider mest är inte att vi missade guldet eller att Skaik tog det. Det som svider mest är att sättet vi förlorar på. JG, Abbott, Abbott, Persson slet som galärslavar och försökte leda laget men dom flesta andra kom knappt ur egenzon.
Jag vet inte om dom andra var för nervösa inför finalen eller om dom på förhand var för nöjda med final. Men det ville sig inte alls för dom.

Men visst måste man ändå vara nöjd med ET-seger, 3a i grundserien och SM-final med tanke på hur läget var om man backar bandet bara några år.

Precis, men nu har man en final under bältet och kan förhoppningsvis lära sig något från det. Men tänk om Abbott-Abbott-Persson fortsätter på den inslagna vägen nästa säsong? Ojoj vilken lina det kan bli om Persson utvecklas ytterligare och Cam fortsätter som han gjort nu sista 20-25 matcherna, samt att då Chris sliter på i vanlig ordning.
Japp skulle inte bli förvånad om den kedja skulle nämnas om och om igen i Cmores sändningar som den bästa.
Men som sagt nu har vi en final under bältet, skaik behövde två innan dom tillslut kunde vinna, tar vi det nästa år är vi ändå bättre Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Rönken sön 21 apr 2013, 00:17

Dave Rock skrev:
Rönken skrev:
Dave Rock skrev:Det har gått några dagar och man har hunnit sortera tankarna lite.
Det som vider mest är inte att vi missade guldet eller att Skaik tog det. Det som svider mest är att sättet vi förlorar på. JG, Abbott, Abbott, Persson slet som galärslavar och försökte leda laget men dom flesta andra kom knappt ur egenzon.
Jag vet inte om dom andra var för nervösa inför finalen eller om dom på förhand var för nöjda med final. Men det ville sig inte alls för dom.

Men visst måste man ändå vara nöjd med ET-seger, 3a i grundserien och SM-final med tanke på hur läget var om man backar bandet bara några år.

Precis, men nu har man en final under bältet och kan förhoppningsvis lära sig något från det. Men tänk om Abbott-Abbott-Persson fortsätter på den inslagna vägen nästa säsong? Ojoj vilken lina det kan bli om Persson utvecklas ytterligare och Cam fortsätter som han gjort nu sista 20-25 matcherna, samt att då Chris sliter på i vanlig ordning.
Japp skulle inte bli förvånad om den kedja skulle nämnas om och om igen i Cmores sändningar som den bästa.
Men som sagt nu har vi en final under bältet, skaik behövde två innan dom tillslut kunde vinna, tar vi det nästa år är vi ändå bättre Smile

Sen tycker jag att powerplay blev bättre i slutspelet, eller var det sämre boxplay? Men hur som, om Luleå kan ha två starka kedjor som producerar nästa säsong, och ett bättre powerplay än denna säsongs så kan det bli riktigt bra.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Dave Rock sön 21 apr 2013, 00:37

Vårat PP blev bättre.
Bättre rörelse, bättre traffik framför målvakterna, högre passningstempo.
Dom tre ingredienser som behövs för att man ska kunna ha ett lyckosamt PP.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå - Sida 7 Empty Sv: 2013-04-18, SM-Final 4, Luleå - Skellefteå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet