Andreas Hjelm

+41
Mr Bister
tibet
KaptenBlodskelett
PM
Puckad
27 Öqvist
JohanO
Högljudd
Bamsefar
hokkzorz
MickkeJ
Micke80
Ingemar
miker
icemask
Kraftkung
Tigerman
Kagen
Mickeee
Donowitz
Urken
Tony Moore
NallePhu
Mange
Rikky
pingu
stormvägen
Rönken
Myrman
Donten_
Snikne Ville
Old Brooklyn
Dentos
Purre
Lars158
FruktHamster
Slapshot
Huselius1
Norlin
LulefanGBG
Salle
45 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken sön 09 feb 2014, 16:30

Tony Moore skrev:Hjelm behöver ytterligare en stenhård försäsong, förbättra allt, 10kg muskler med styrka, spänst och fysik för att ta nästa steg. Ser dessutom LHF någon som helst potential i honom och kan tänka sej förlängning om han vänder trenden bör man ge killen nästa sässe på sej. Han har kontrakt och mår kanske bra att varva med AHC.

Behöver nog inte så många fler kilon, han är rätt kort med sina 179 cm, för att vara hockeyspelare. 85 kg duger nog gott så, handlar väl mer om balans och teknik, finns många "små" spelare som tacklar bra och kan riva runt, Enterfeldt som exempel. Det med Asplöven var jag också inne på, frågan är väl om han själv vill, men jag kan inte se honom som topp4-5 i backuppställningen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Urken sön 09 feb 2014, 16:33

Nog finns potential i killen, men han är bedrövlig emellanåt. Det jag är rädd för, är om vi släpper honom och något annat lag ger honom förtroende, där han blomstrar och inom 2-3 år blir en riktigt duktig PP-back.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken sön 09 feb 2014, 16:34

Urken skrev:Nog finns potential i killen, men han är bedrövlig emellanåt. Det jag är rädd för, är om vi släpper honom och något annat lag ger honom förtroende, där han blomstrar och inom 2-3 år blir en riktigt duktig PP-back.

Fast så där känner man ju om alla spelare nästan, Trucken lär väl bli MVP i SHL om 2-3 år. Men frågan är hur stor chansen är att Luleå får behålla Hjelm så mycket längre än nästa säsong om han skulle slå igenom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Urken sön 09 feb 2014, 16:44

Rönken skrev:
Urken skrev:Nog finns potential i killen, men han är bedrövlig emellanåt. Det jag är rädd för, är om vi släpper honom och något annat lag ger honom förtroende, där han blomstrar och inom 2-3 år blir en riktigt duktig PP-back.

Fast så där känner man ju om alla spelare nästan, Trucken lär väl bli MVP i SHL om 2-3 år. Men frågan är hur stor chansen är att Luleå får behålla Hjelm så mycket längre än nästa säsong om han skulle slå igenom.

Absolut. Skrev precis om Trucken i hans egen tråd.

Just Hjelm var en spelare som jag trodde mycket på inför säsongen. Han har talang, speciellt i det offensiva spelet. Om han får tid på sig att jobba på det defensiva ett år till, så tror jag att han skulle kunna bli en habil back som stänker in något mål i PP. Jag har slitit mitt hår x-antal gånger när Hjelm gått bort sig nå ordentligt, inte minst borta mot Brynäs i slutet av november. Han blev väl rundad 3 gånger samma match? men "at the end of the day" skulle jag nog ändå ha kvar Hjelm. Har ingen koll på hans kontraktsituation eller lön och orkar inte kolla upp det just nu, men om han är relativt billig, så skulle jag satsa på honom. Nästa år kommer han nog att hänga med lite bättre och förhoppningsvis göra nån pinne till.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken sön 09 feb 2014, 16:49

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:Nog finns potential i killen, men han är bedrövlig emellanåt. Det jag är rädd för, är om vi släpper honom och något annat lag ger honom förtroende, där han blomstrar och inom 2-3 år blir en riktigt duktig PP-back.

Fast så där känner man ju om alla spelare nästan, Trucken lär väl bli MVP i SHL om 2-3 år. Men frågan är hur stor chansen är att Luleå får behålla Hjelm så mycket längre än nästa säsong om han skulle slå igenom.

Absolut. Skrev precis om Trucken i hans egen tråd.

Just Hjelm var en spelare som jag trodde mycket på inför säsongen. Han har talang, speciellt i det offensiva spelet. Om han får tid på sig att jobba på det defensiva ett år till, så tror jag att han skulle kunna bli en habil back som stänker in något mål i PP. Jag har slitit mitt hår x-antal gånger när Hjelm gått bort sig nå ordentligt, inte minst borta mot Brynäs i slutet av november. Han blev väl rundad 3 gånger samma match? men "at the end of the day" skulle jag nog ändå ha kvar Hjelm. Har ingen koll på hans kontraktsituation eller lön och orkar inte kolla upp det just nu, men om han är relativt billig, så skulle jag satsa på honom. Nästa år kommer han nog att hänga med lite bättre och förhoppningsvis göra nån pinne till.

Ja Galne Höken hyllade honom och han brukar ha koll på sina grejer, så trodde att han skulle vara rätt skärpt vad gäller offensiven. Känns som en tveksam spelare, möjligen kan han blomma ut nästa säsong, men tycker hans säsong hittils varit rätt upp och ner, mest ner. Nästan som att han skulle få börja om på nytt, för att sedan gå vidare. Känns som att det är mer 'bang for the buck' att "utbilda" Fagge och Oskarsson i så fall.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Snikne Ville sön 09 feb 2014, 16:52

Hans problem är att läsa spelet, sätter sig själv i svåra situationer, hamnar i tidsnöd och ser ofta väldigt stressad ut. Han påminner mig en hel del om backen Jonas Johansson i det avseendet, som aldrig slog igenom.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken sön 09 feb 2014, 16:54

Snikne Ville skrev:Hans problem är att läsa spelet, sätter sig själv i svåra situationer, hamnar i tidsnöd och ser ofta väldigt stressad ut. Han påminner mig en hel del om backen Jonas Johansson i det avseendet, som aldrig slog igenom.

Jo stressad ser han definitivt ut rätt ofta, har skrivit att han ser ut att vara på väg att göra i byxan när han är i egen zon med pucken ibland. Ser lite komiskt ut nästan när han börjar fumla och spelar fast sig själv.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Tony Moore sön 09 feb 2014, 18:07

Rönken skrev:
Tony Moore skrev:Hjelm behöver ytterligare en stenhård försäsong, förbättra allt, 10kg muskler med styrka, spänst och fysik för att ta nästa steg. Ser dessutom LHF någon som helst potential i honom och kan tänka sej förlängning om han vänder trenden bör man ge killen nästa sässe på sej. Han har kontrakt och mår kanske bra att varva med AHC.

Behöver nog inte så många fler kilon, han är rätt kort med sina 179 cm, för att vara hockeyspelare. 85 kg duger nog gott så, handlar väl mer om balans och teknik, finns många "små" spelare som tacklar bra och kan riva runt, Enterfeldt som exempel. Det med Asplöven var jag också inne på, frågan är väl om han själv vill, men jag kan inte se honom som topp4-5 i backuppställningen.
Jahapp, enl swehockey http://stats.swehockey.se/Teams/Info/TeamRoster/3905#LHF  är han 180cm och 81 pannor... Behöver mer muskler och flås för att klara SHL. Spelsinnet tror jag kommer med bättre fysik då han hinner med bättre.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken sön 09 feb 2014, 18:10

Tony Moore skrev:
Rönken skrev:
Tony Moore skrev:Hjelm behöver ytterligare en stenhård försäsong, förbättra allt, 10kg muskler med styrka, spänst och fysik för att ta nästa steg. Ser dessutom LHF någon som helst potential i honom och kan tänka sej förlängning om han vänder trenden bör man ge killen nästa sässe på sej. Han har kontrakt och mår kanske bra att varva med AHC.

Behöver nog inte så många fler kilon, han är rätt kort med sina 179 cm, för att vara hockeyspelare. 85 kg duger nog gott så, handlar väl mer om balans och teknik, finns många "små" spelare som tacklar bra och kan riva runt, Enterfeldt som exempel. Det med Asplöven var jag också inne på, frågan är väl om han själv vill, men jag kan inte se honom som topp4-5 i backuppställningen.
Jahapp, enl swehockey http://stats.swehockey.se/Teams/Info/TeamRoster/3905#LHF  är han 180cm och 81 pannor... Behöver mer muskler och flås för att klara SHL. Spelsinnet tror jag kommer med bättre fysik då han hinner med bättre.

Luleå skriver 85kg, visserligen 178 cm ser jag nu; http://www.luleahockey.se/trupp/LHF/5054
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Donowitz sön 09 feb 2014, 18:15

Trots den backkris som stundar inför kommande säsong anser jag att man bör bryta med Hjelm. Tycker det varken syns potential offensivt som defensivt. Hans styrkor är inte starka nog och defensivt väldigt väldigt tveksam.

Oskarsson före Hjelm alla dagar i veckan.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Mickeee sön 09 feb 2014, 18:45

178cm och 95kg muskler haha kanske inga mått för en hockeylirare tony moore
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Kagen sön 09 feb 2014, 21:51

Rönken skrev:
Luleå skriver 85kg, visserligen 178 cm ser jag nu; http://www.luleahockey.se/trupp/LHF/5054

Flera backar i Skellefteå väger under 80kg, Kyle Cuminskey i Modo är ingen jätte han heller. Erik Karlsson blev utsedd till NHL's bäste back trots 181cm och 79kg (tror t.o.m. att han vägde lite mindre än så då).

Folk har en förmåga att ofta kolla på längd och vikt på Elite prospects och tänka att stor = bra. Vissa backar spelar väldigt fysiskt, andra försvarar med i huvudsak andra medel. Anderas Hjelm har ett väldigt gott spelsinne och det vore helt förödande för hans karriär om han ska ändra om till att spela någon slags Sanny Lindström-hockey. Han är inte den spelartypen hans talang är annorlunda och han kommer inte bli mindre nervös med 10kg mer muskler på kroppen. Då blir han bara långsammare och sämre.

Han måste utveckla det han är bra på, sin snabbhet, spelförståelse och sitt skott. Han kan försvara lika bra om han väger 82kg som om han väger 87kg så kanske skulle han tjäna på att öva mer balans och snabbhet och kanske fokusera mindre på att bli stor och stark. Viktigast är att han hittar en kroppsvikt som han känner är optimal för det spel han spelar bäst.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1740
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Slapshot lör 08 mar 2014, 16:59

SPARKA!!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Donowitz tis 18 mar 2014, 19:24

Fyfan vad dålig, jag grinar.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Urken tis 18 mar 2014, 19:46

Bort bort bort! Hehe. Mycket konstruktiv kritik det här, men det får räcka för nu.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken tis 18 mar 2014, 19:55

Ja han håller nog inte för denna nivån helt enkelt, det är fast en hel säsong med 55 matcher fortfarande enkla pucktapp och annat irriterande. Gunnarsson som fått mycket skit under säsongen kan ju faktiskt spela när det vill sig, sen att han knappt plockat fram det just denna säsongen är en annan femma.

Men vad gäller Hjelm kan jag inte tänka mig att han är kvar nästa säsong, beror visserligen på om det blir dunderförlust rent ekonomiskt då kan väl allt hända.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Tigerman ons 19 mar 2014, 00:02

Rönken skrev:Ja han håller nog inte för denna nivån helt enkelt, det är fast en hel säsong med 55 matcher fortfarande enkla pucktapp och annat irriterande. Gunnarsson som fått mycket skit under säsongen kan ju faktiskt spela när det vill sig, sen att han knappt plockat fram det just denna säsongen är en annan femma.

Men vad gäller Hjelm kan jag inte tänka mig att han är kvar nästa säsong, beror visserligen på om det blir dunderförlust rent ekonomiskt då kan väl allt hända.
Hjelm är inte elitseriemässig än, och jag tvivlar på att han kommer att utvecklas till att bli det, i så fall är det snarare för att kvalitén på SHL går ner än att han lyfter sig. Om laget ska bli bättre så kan han möjligen bli kvar som 7-8:e om det krävs för ekonomin, men huvudsakliga speltiden måste läggas på någon annan. Just nu har vi 5 backar på kontrakt för 2014-2015, han är solklar 5:a på den listan i min bok.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Kraftkung ons 19 mar 2014, 02:26

Jag ser många som står framför Hjelm i hierarkin, hoppas att vårt kära lag ser desamma! Fagerudd ska ta Hjelms plats alla dagar i veckan enligt mig! Hade inte tackat nej till ett brutet kontrakt p.g.a "Personliga skäl" här inte!  Rolling Eyes
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 167
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av icemask ons 26 mar 2014, 23:06

Att se Hjelm trampa vatten i närkamperna, kommer varken åt pucken eller orkar hålla emot när de bryter in mot mål, gör ingen glad
Han är inte nog kvick på skridskorna eller har balans för att lura motståndarna på fall och ska han utvecklas till vad vi behöver så ska det jävligt mycket träning till det, mycket mycket tveksam, men i asplöven skulle han nog göra nytta
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken ons 26 mar 2014, 23:08

icemask skrev:Att se Hjelm trampa vatten i närkamperna, kommer varken åt pucken eller orkar hålla emot när de bryter in mot mål, gör ingen glad
Han är inte nog kvick på skridskorna eller har balans för att lura motståndarna på fall och ska han utvecklas till vad vi behöver så ska det jävligt mycket träning till det, mycket mycket tveksam, men i asplöven skulle han nog göra nytta

Jag är ingen expert men har också funderat på hans balans, han väger ändå 85 kg och är inte någon dundertung back men ska inte behöva se så pass vilsen ut i det fysiska. Sedan på blålinjen och i egen zon ser man ju gång på gång att han strular till med pucken fastän det är ganska lugnt läge initialt för att sedan bli borttacklad eller ramla av egen kraft. Går det för snabbt eller är det att han inte har balans, kanske kombination?

Edit: Sen som någon skrev i matchtråden så ser han ut att flämta likt en sankt bernandshund många gånger, ser underligt ut.


Senast ändrad av Rönken den ons 26 mar 2014, 23:10, ändrad totalt 1 gång
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av pingu ons 26 mar 2014, 23:09

icemask skrev:Att se Hjelm trampa vatten i närkamperna, kommer varken åt pucken eller orkar hålla emot när de bryter in mot mål, gör ingen glad
Han är inte nog kvick på skridskorna eller har balans för att lura motståndarna på fall och ska han utvecklas till vad vi behöver så ska det jävligt mycket träning till det, mycket mycket tveksam, men i asplöven skulle han nog göra nytta
Bra beskrivning! Han håller inte helt enkelt på den här nivån.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av stormvägen fre 28 mar 2014, 17:58

pingu skrev:
icemask skrev:Att se Hjelm trampa vatten i närkamperna, kommer varken åt pucken eller orkar hålla emot när de bryter in mot mål, gör ingen glad
Han är inte nog kvick på skridskorna eller har balans för att lura motståndarna på fall och ska han utvecklas till vad vi behöver så ska det jävligt mycket träning till det, mycket mycket tveksam, men i asplöven skulle han nog göra nytta
Bra beskrivning! Han håller inte helt enkelt på den här nivån.

Stackars Asplöven. Dom vill väl ha backar som är precis det motsatta det du beskriver.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken tis 20 maj 2014, 17:09

Finns det ens något som helst rykte runt Hjelm? Med så många unga backar i laget och en Robin Jonsson som förhoppningsvis rehabbar sig tillbaka till hockeyn så känns det som att det inte finns plats för Hjelm.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av pingu tis 20 maj 2014, 19:40

Låna ut han direkt till Asplöven eller bryt kontraktet!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Dentos tor 11 sep 2014, 23:33

Vi är många som är på Hjelm efter varje dålig match han gör. Därför tycker jag även det ska skrivas nåt ord om honom när han gör en bra och stabil insats som han gjorde igår. Jag anser att det såg allra stabilast ut när just Hjelm och Fagerudd var inne, vilket troligtvis inte helt beror på att just Hjelm och Fagerudd var inne utan troligtvis på att de var kombinerat med defensiva starka kedjor såsom Abbotts och Fabbe o CO. Men iallafall så måste jag säga att Hjelm spelade enkelt i egen zon och släppte egentligen inte till något farligt! Fortsätt så Hjelm så kanske det blir en bra säsong trots allt! För några kassar och assister är jag övertygad om att vi kommer få se från Hjelms klubba även i år.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Old Brooklyn fre 12 sep 2014, 09:12

Ja, det är bara att titta i matchtråden. Det är många som anser att Hjelm tillhörde de bättre på isen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rikky ons 17 sep 2014, 22:28

Obegripligt att Hjelm får speltid i Luleå även om det inte finns jättemånga alternativ, Oscarsson är dock klart bättre.
Mor Örebro hade han inte många rätt utan är en kolossal säkerhetsrisk.
Ändå får han spela, vad ser tränarna i grabben?
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Lars158 ons 17 sep 2014, 22:36

Har Oskarsson fått någon speltid alls? han är ju med som 7e back ändå.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Donowitz tor 16 okt 2014, 22:34

Nu får det fan vara nog. Är bedrövligt att han får så mycket speltid.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av stormvägen tor 25 dec 2014, 16:12

+/- Andreas Hjelm -3

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Donowitz tor 25 dec 2014, 17:25

+/- Målchanser -182

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av miker sön 04 jan 2015, 10:44

Gillar inte att såga våra egna spelare i den mån att någon enskild hängs ut, men när det gäller Andreas Hjelm börjar jag bli så fruktansvärt trött och less! Han är värdelös i SHL.

Hur många chanser ska den mannen få egentligen? Vad har han för hållhake (inte helt allvarlig där såklart, men ni förstår poängen) på Luleå egentligen?

Har tappat räkningen nu... Andreas Hjelm har en förmåga att vara inne på baklängesmål som med facit i hans blir ödesdigra för Luleå och hans defensiv håller inte. Han sprider en enorm osäkerhet kring sig och är tafatt i egen zon.

Hade Andreas Hjelm varit värsta offensiva Guden så hade man kanske kunnat köpa att han åtminstone fått en del istid, men han är ju inte i närheten av att vara något utöver det vanliga i offensiven.

Blir bara förbannad när jag ser honom.

Får hoppas att Andreas Hjelm har gjort sin sista match i Luleå. Finns flera backar i Asplöven som är bättre, det säger en del...

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Slapshot sön 04 jan 2015, 11:01

miker skrev:Blir bara förbannad när jag ser honom...



Hehe då är man inte ensam då...

Det är ingen slump att motståndarna ofta gör mål när han är inne. Han är ju som en blind höna. Vore bättre att spela Olov Lundqvist t.o.m. Han måste ju ha nån klausul i kontraktet då han får spela oavsett hur värdelös han är. Ejdepalm var jag ingen fan av heller på den tiden det begav sig men han var ju ändå betydligt bättre än Hjelm.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Ingemar sön 04 jan 2015, 14:00

Jag brukar i vanliga fall ha väldigt svårt för dissande av våra egna. Här måste jag säga att jag hoppas att Hjelm skeppas när nu Jonson är tillbaka och Jaros snart hemma från JVM. Fagerudd har mer framtid liksom Oskarsson.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av miker sön 04 jan 2015, 14:26

Ingemar skrev:Jag brukar i vanliga fall ha väldigt svårt för dissande av våra egna. Här måste jag säga att jag hoppas att Hjelm skeppas när nu Jonson är tillbaka och Jaros snart hemma från JVM. Fagerudd har mer framtid liksom Oskarsson.
Exakt.

Det som är extra sjukt med Andreas Hjelm. Jag menar, han är varken ung och har framtiden för sig, eller har en Norrbottenskoppling.

Finns ingen som helst anledning att ha tålamod med en spelare som Hjelm och "se mellan fingrarna" som man till exempel kan göra med vissa unga stortalanger som är på väg uppåt, inte minst om de kommer från de egna leden eller åtminstone är norrbottningar...

Hur har Luleå tänkt egentligen? Vad sysslar klubben med i fallet Andreas Hjelm?

Jag förstår ingenting. Absolut ingenting.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Micke80 sön 04 jan 2015, 14:36

miker skrev:
Ingemar skrev:Jag brukar i vanliga fall ha väldigt svårt för dissande av våra egna. Här måste jag säga att jag hoppas att Hjelm skeppas när nu Jonson är tillbaka och Jaros snart hemma från JVM. Fagerudd har mer framtid liksom Oskarsson.
Exakt.

Det som är extra sjukt med Andreas Hjelm. Jag menar, han är varken ung och har framtiden för sig, eller har en Norrbottenskoppling.

Finns ingen som helst anledning att ha tålamod med en spelare som Hjelm och "se mellan fingrarna" som man till exempel kan göra med vissa unga stortalanger som är på väg uppåt, inte minst om de kommer från de egna leden eller åtminstone är norrbottningar...

Hur har Luleå tänkt egentligen? Vad sysslar klubben med i fallet Andreas Hjelm?

Jag förstår ingenting. Absolut ingenting.

Jag tror inte att det är svårare än att ingen annan vill ta över hans kontrakt och då får Luleå gilla läget att ha han kvar. Jag tror också man har resonerat som så att Oskarsson och Fagerudd kan bli bra och mår sämre av att sitta på läktaren i Luleå än att spela seniorhockey i Asplöven och att vi på sikt får tillbaka mer om vi skickar dem dit och behåller Hjelm än att skicka Hjelm dit och behålla nån av de andra.
Sen kommer ju Hjelms ålder in i bilden vad gäller att komma och gå mellan klubbarna. De yngre spelarna kan man skicka och ta tillbaka varje dag fast, de äldre spelarna har X antal agar innan de bli spelklara igen.
Sen en viktig aspekt är ju Asplöven och Hjelm själv. Vill spelaren och klubben ha med varandra att göra? Vill inte Hjelm dit ska inte Kenttä ta emot honom och vill inte Kentä ha dit han kan inte Luleå skicka han.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Rönken sön 04 jan 2015, 15:09

Micke80 skrev:
miker skrev:
Ingemar skrev:Jag brukar i vanliga fall ha väldigt svårt för dissande av våra egna. Här måste jag säga att jag hoppas att Hjelm skeppas när nu Jonson är tillbaka och Jaros snart hemma från JVM. Fagerudd har mer framtid liksom Oskarsson.
Exakt.

Det som är extra sjukt med Andreas Hjelm. Jag menar, han är varken ung och har framtiden för sig, eller har en Norrbottenskoppling.

Finns ingen som helst anledning att ha tålamod med en spelare som Hjelm och "se mellan fingrarna" som man till exempel kan göra med vissa unga stortalanger som är på väg uppåt, inte minst om de kommer från de egna leden eller åtminstone är norrbottningar...

Hur har Luleå tänkt egentligen? Vad sysslar klubben med i fallet Andreas Hjelm?

Jag förstår ingenting. Absolut ingenting.

Jag tror inte att det är svårare än att ingen annan vill ta över hans kontrakt och då får Luleå gilla läget att ha han kvar. Jag tror också man har resonerat som så att Oskarsson och Fagerudd kan bli bra och mår sämre av att sitta på läktaren i Luleå än att spela seniorhockey i Asplöven och att vi på sikt får tillbaka mer om vi skickar dem dit och behåller Hjelm än att skicka Hjelm dit och behålla nån av de andra.
Sen kommer ju Hjelms ålder in i bilden vad gäller att komma och gå mellan klubbarna. De yngre spelarna kan man skicka och ta tillbaka varje dag fast, de äldre spelarna har X antal  agar innan de bli spelklara igen.
Sen en viktig aspekt är ju Asplöven och Hjelm själv. Vill spelaren och klubben ha med varandra att göra? Vill inte Hjelm dit ska inte Kenttä ta emot honom och vill inte Kentä ha dit han kan inte Luleå skicka han.

Detta, helt klart. Hjelm hade inte ens 5 minuter speltid igår. Oskarsson fick 19 minuter i Asplöven och spelade pp, Fagerudd fick 17 minuter.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Slapshot sön 04 jan 2015, 15:36

Trots mindre än 5 minuter hade han väl -2 eller -3? Ja herregud det skulle man ju själv ha svårt att åstadkomma t.o.m...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av miker sön 04 jan 2015, 16:13

Allvarligt, jag överväger att sluta kolla på matchen om jag ser Andreas Hjelm på isen igen i en match (undantaget CHL).

Jag tål inte att se människan (som spelare dvs). Går i taket direkt om jag ser Andreas Hjelm få istid igen.

Nu får det för helvete vara slutgullat med Andreas Hjelm i viktiga matcher! Alldeles för mycket som står på spel för Luleå.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av MickkeJ sön 04 jan 2015, 20:43

Slapshot skrev:Trots mindre än 5 minuter hade han väl -2 eller -3? Ja herregud det skulle man ju själv ha svårt att åstadkomma t.o.m...
Han gick -1.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Ingemar mån 12 jan 2015, 19:36

Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Urken mån 12 jan 2015, 19:46

Skepp ohoy!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av hokkzorz mån 12 jan 2015, 19:56

Med tanke på att vi har i praktiken fått in 3 nya backar som alla är bättre än Hjelm så är det väl en nobrainer att skicka iväg honom till SSK, speciellt eftersom dom vill ha honom.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av pingu mån 12 jan 2015, 20:19

Bra då spar vi lite deg också Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Slapshot mån 12 jan 2015, 21:40

Skeppa!! Får väl nån krona iaf.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Bamsefar mån 12 jan 2015, 22:13

Tack o adjö, du försökte i alla fall.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Micke80 tis 13 jan 2015, 07:37

http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/sodertalje-vill-varva-hem-shl-stjarnorna/

Är det mitt otränade öga som ser fel eller har expressen blandat ihop saker och ting igen?
De skriver om Fagerudd och framförallt Hjelm men är inte bilden på Bryggman.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Högljudd tis 13 jan 2015, 09:18

Micke80 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/sodertalje-vill-varva-hem-shl-stjarnorna/

Är det mitt otränade öga som ser fel eller har expressen blandat ihop saker och ting igen?
De skriver om Fagerudd och framförallt Hjelm men är inte bilden på Bryggman.

Är du förvånad? Ett normalt journalistiskt copy paste hantverk av dagens not so längre grävande yrkeskår som helt släppt allt vad yrkestolthet heter.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Bamsefar tis 13 jan 2015, 10:20

Högljudd skrev:
Micke80 skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/sodertalje-vill-varva-hem-shl-stjarnorna/

Är det mitt otränade öga som ser fel eller har expressen blandat ihop saker och ting igen?
De skriver om Fagerudd och framförallt Hjelm men är inte bilden på Bryggman.

Är du förvånad? Ett normalt journalistiskt copy paste hantverk av dagens not so längre grävande yrkeskår som helt släppt allt vad yrkestolthet heter.

Säger som Ronny Eriksson "Förr sa man att det var sant för det stod i tidningen, numera kan det vara sant trots att det står i tidningen" No
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Micke80 tis 13 jan 2015, 10:52

ja det är rätt så fascinerande hur det kan bli i en yrkeskår

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Andreas Hjelm - Sida 2 Empty Sv: Andreas Hjelm

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet