Eetu Koivistoinen

+5
Jonken
Metheuz
Tony Moore
håkke
CKa
9 posters

Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Eetu Koivistoinen

Inlägg av CKa fre 19 apr 2024, 12:20

🏆

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Redbear and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av håkke fre 19 apr 2024, 12:42

Från Kuriren:

Finske toppcentern presenterad av Luleå
Först Albin Lundin. Nu presenterar klubben den andre centern som vi avslöjade var klar. Nu tillhör Eetu Koivistoinen officiellt Luleå Hockey. ”Jag ser mig som en stark och stabil tvåvägscenter som verkligen älskar att göra mål”, säger han.

Albin Lundin, som presenterades tidigare på fredagen, är tänkt som tredjecenter och Eetu Koivistoinen ska vara Luleå Hockeys andracenter.

– Eetu Koivistoinen är en bra finsk center som är riktigt vass i tekningscirklarna och spelar både numerära över- och underlägen. Är dessutom stor och stark och har gjort gör rätt mycket mål under sin karriär. Så det ska bli riktigt kul att se honom i våra färger kommande säsong, säger Ulf Engman, tf general manager i ett pressmeddelande.

28-åringen är förutom en bra målskytt också en erkänd slutspelsspelare. Han hade stor del i att Lukko blev finska mästare 2020/21. De senaste säsongerna har han spelat i Helsingfors.

– Jag ser verkligen fram emot flytten till Luleå Hockey, till en organisation som jag bara hört bra saker om och där det historiskt funnits många finska spelare som har gjort bra ifrån sig. Så jag tror det blir ett perfekt ställe för mig nu när jag för första gången skall spela utanför Finland, säger Koivistoinen i pressmeddelandet och fortsätter:

– När det gäller mig som spelare så kan man räkna med mig som en stark och stabil tvåvägscenter som verkligen älskar att göra mål. Och jag ser redan fram emot att lära känna mina nya lagkamrater i Luleå Hockey och komma i gång med hockeyn igen.
håkke
håkke

Antal inlägg : 50
Join date : 13-09-01
Ort : LULEÅ

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Tony Moore fre 19 apr 2024, 12:45

Välkommen till Stålmannen

Hoppas det kommer gå så bra så vi får prata om "Veetu hur jäkla bra han är" Smile

Eetu Koivistoinen kommer spela i tröja 13.


Senast ändrad av Tony Moore den fre 19 apr 2024, 12:58, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Metheuz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Metheuz fre 19 apr 2024, 12:48

Tony Moore skrev:Välkommen till Stålmannen

Hoppas det kommer gå så bra så vi får prata om "Veetu hur jäkla bra han är" Smile

Tar patent på frasen "Eetu tre" om han skulle göra hattrick Wink
Metheuz
Metheuz

Antal inlägg : 700
Join date : 15-09-16
Age : 37
Ort : Umeå

Bamsefar, Tony Moore and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Jonken fre 19 apr 2024, 13:40

TERVETULOA Luulajaan Eetu!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Hedanders fre 19 apr 2024, 14:35

Tervetuloa!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Puckad fre 19 apr 2024, 16:38

Kul och välkommen!!
Dessutom gillar jag att i har ambitionen att nyttja honom som 2.a center, dvs det finns en plats högre upp i hierarkin.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av BulanFanClub fre 19 apr 2024, 20:24

Välkommen! Ser framemot detta! Smile
BulanFanClub
BulanFanClub

Antal inlägg : 535
Join date : 22-04-08
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Tony Moore ons 01 maj 2024, 18:23

"Engagemanget som finns där var något som tilltalade mig"
"..Han har aldrig spelat någon annanstans än i Finland, men Eetu Koivistoinen vet vad som väntar honom, och ser fram emot att komma till Luleå. "Engagemanget som finns där var något som tilltalade mig – jag vill spela på ett ställe där hockeyn verkligen betyder något", säger Luleå Hockeys nyförvärv."

"..Han har hört mycket gott om Luleå Hockey från sådana som Toni Koivisto, Ilari Melart och Joonas Rask, men det var för att han tror sig ha bra chanser att vinna en titel som Eetu Koivistoinen valde att skriva på för dem.
– Jag vet att det är mycket långa resor, men det gör det möjligt att komma varandra nära och jag ser verkligen fram emot att bli en del av laget, säger han och tillägger:
– Det låter som vi kommer att ha ett bra lag, och jag hoppas kunna hjälpa dem tillbaka till toppen efter två sämre säsong."

"..Hur är du själv som spelare?
– Jag är en typisk tvåvägscenter, som är bra på att teka, kan spela både powerplay och boxplay. Jag vill vara en sådan där spelare som tränarna vet vad de får av och känner att de kan lita på i alla lägen. Sedan älskar jag att göra mål. Jag brukar fira hårt efter dem, en del tycker nog att jag överdriver, men det är som att jag tappar det i tre eller fyra sekunder varje gång jag gör mål."

"..Vad vet du om staden och klubben du kommer till?
– Jag har aldrig varit där, jag har bara varit i städer söderöver, men jag vet att det ligger långt norrut. Sedan vet att de har många bra spelare och passionerade supportrar. De visar ju svensk hockey på tv ett par gånger i veckan här. Jag har förstått att supportrarna brukar visa sitt missnöje när de inte är nöjda, men engagemanget som finns där var något som tilltalade mig, jag vill spela på ett ställe där hockeyn verkligen betyder något."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Metheuz and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 02 maj 2024, 21:55

Välkommen! Smile
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Eetu Koivistoinen  Empty Sv: Eetu Koivistoinen

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet