Avgå-tråden

+52
Kagen
LHF96
Kanellängd
Wolfhunter
Loop
pingu
weHoo
tibet
SatanicPanic
CKa
Puckad
Xantaz1987
Pontaking
Mange
Donowitz
Bamsefar
kralle
Lillwitte
Pajala
kokostrollet
Tony Moore
Lehto
GustenA
Kelkan
Polyfemos
Dundernisse
#96
Dentos
Småland
Serkan122
Blinders
Burskydd
Lars158
icemask
Kneten
LubosC
NallePhu
Flippass
Sir Prozac
Hjalmar_Vuopio
Björnpappa
Xinpei
Lulefan
trallgöken
Dustin
Jonken
Björnkäften
LulefanGBG
farre
Danneja
Urken
Xerzocx
56 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av LetsGoLuleå ons 03 apr 2024, 19:52

Dustin skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Donowitz skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Puckad skrev:Fast utgående kontrakt som inte förlängs är väl en dumpning, sort of...

Håller delvis med däremot är det så mycket enklare att göra sig av med en spelare som har kontraktet utgånget än att göra sig av med spelare som är kontrakterade. Allard hade nog inte varit kvar i Luleå hockey om han inte stått på kontrakt.

En gissning är att man betalat en stor del av summan för honom ”up front”, vilket gör Skuggan än mindre intresserad av att bryta utan en ekonomisk uppgörelse (vilket aldrig lär hända).

Så är det nog.


Behåll honom på läktaren då och sälj innan deadline. Då får man ju betalt för all möjlig skräp. Oavsett så måste det in en till back om vi ska förbättra backsidan, dessutom saknar vi fysik i den lagdelen (eller hela laget egentligen) .

Slöseri med pengar i så fall. Håller med att det behövs en back till.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Xinpei likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av pingu tor 04 apr 2024, 20:48

Synd att vår förening hamnat i denna situation där våra sportchefer tycks kunna sitta kvar på sina uppdrag oavsett prestation. Hela föreningens mål att utvecklas och att skapa ett så slagkraftigt lag som möjligt känns inte aktuellt så länge man inte låter resultat och kompetens styra verksamheten. Trist som tusan tycker jag! Men mitt hopp står till att fans/sponsorer börjar kräva bättre kompetens på sportchefsjobbet annars får vi nog vänta en massa år på det där efterlängtade guldet.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Jonken, Dustin, Kneten and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Xantaz1987 tor 04 apr 2024, 21:11


Xantaz1987

Antal inlägg : 21
Join date : 24-03-03

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Jonken fre 05 apr 2024, 12:06

Det är onekligen en beklaglig situation; när en resultatbaserad verksamhet överlag; ej prioriteras att ha korrekta -och sunda ingångsvärderingar: Kompetens och resultat. Parallellt prioriterar och strävar Luleå Hockey efter båda dessa dessa värderingar högt -i föreningens egna sportsliga rekryteringar.

Luleå Hockey som förening tyngs hårt; av en osund självbild -samt en missvisande övertro över föreningens egna, egentliga kapacitet. Dessa interna felaktigheter utgör helt onödiga hinder i föreningens konkurrenskraft -inom i princip samtliga områden föreningen är verksam inom.

Detta kan i princip likställas med att leva med canser; men själv välja att ej acceptera detta. Trots att alternativet för att bota denna sjukdom finns som ett alternativ val. Återigen: Detta är ytterligare bara ett exempel på en osund övertro på sig själv; och sin egna kapacitet.

I SHL ser vi även andra klubbar i liknande situationer; där fans kräver liknande förändringar i sina klubbar. Nästan i den grad att detta börjar likna en ny nationalsport i idrotts Sverige. Med stöd av detta; är det en ganska förväntad reaktion av Luleå Hockeys ledning: Att klassificera alla liknande krav och rop för förändringar endast som amatörmässig varmluft från utomstående.

Vad föreningen blundar för; och vägrar att själva inse är: Att dessa krav på förändringar inom föreningen faktiskt är berättigade. Dessa är grundade ur föreningens egna historik. Att driva en förening som Luleå Hockey på ett korrekt sätt: SKA ställa KRAV! Detta är endast logiskt inom en resultatstyrd verksamhet. Det är inte heller så att de ansvariga individerna inom föreningens organisation -ej fått en ÄRLIG CHANS att visa vad de går för. Nej; denna rop över förändringar har växt upp över en lång tid. Jag tror att ALLA kan iaf delvis kunna förstå varför det är så. Även de som sitter -på nyckelposterna inom Luleå Hockey....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

pingu, keevvs and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Lillwitte fre 05 apr 2024, 15:19

CKa skrev:
Lillwitte skrev:
trallgöken skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:
Hörru tror du är i fel tråd!
Om inte du kan acceptera det vad vi säger att Skuggan och Co måste avgå för att få någon forma av tilltro så kanske du borde hålla på laget som du har i din stad enklare!

Jag anser snarare bara att det är mer givande med sansad kritik istället för att gå på hörsägen och känsloargument tagna ur luften.
Ska jag byta lag för att jag är utflyttad och har en annan åsikt än dig? Låter väldigt rimligt.
Hörru tror nog kraven är rimligare än dina iaf det kan jag garantera dig, Skuggan och Bulan har gjort sitt i båda ändor och fanns det liten gnutta självinsikt hade dem avgått när man blev utslagna!
Men ryggdunkandet är större än man ser problemen och artikeln i NSD påvisar dem har noll självinsikt så kom igen då du har ngt vettigt att anföra!

Jobbigt när man bara har känsloargument.
Senast man storsatsade i Luleå gick det ju åt pipsvängen. Osten valde, efter haverie året, till slut att avgå eller så fick han kort och gott lov att avgå. Spelar ingen roll vad som var avgörande kring detta beslut men de facto är, att det aldrig hade varit befogat att ha honom sittandes kvar med tanke på all kritik som haglade in då. Vad är skillnaden nu undrar jag?




Håller helt med här efter Tim Kennedys totala misslyckandenas fanns det bara en sak kvar oxh det var att avgå. Osten förstod själv vilket lägger föreningen oxh han själv hade satt sig i här och gjorde det enda rätta att kliva åt sidan. Men här sitter skuggan kvar lugnt i båten och bara väntar på kvalet nedåt för det är betydligt närmare än avd folk tror. Inte tror jag Brynäs eller MoDo som anrika klubbar såg det här komma det löser sig nästa år var tongångarna men för varje år blev det värre och värre kan man inte se att vi går mot ett kval inom 2-3 år så är man antingen blind eller så vill man inte inse att så är fakta!!! Färjestad som vann serien dumpar 8 spelare eftersom det är ett fiasko vi vågar inte ens dumpa Allard. Sen Einar Emanuelsson är ett som någon skrev skrämmande exempel på ren och skär svågerpolitik! Hur kan man förlänga med en spelare som blivit sämre och sämre i 3 säsonger Einar har varit duktig men något är ju fel och har varit det i flera år men han sitter säkert på 5 års kontrakt det skickat signaler om hur man vill bygga Laget. Bulan misslyckas Indien tur då han har för dåligt spelarmaterial att jobba med plus att han är sönderläst av hälften av alla lag.

MoDo var i Hockeyallsvenskan i  10 år är det framtiden för Luleå att åka ned och nöta Tingsryd borta i en ishall som ör mindre än både Bodens och piteås? Ja vill man det så kan man nog Kan man nog ligga topp 6 i allsvenskan med skuggan vid rodret. Vill man däremot slåss om ett som guld så ör skuggan den första som ska ryka!!

Färjestad ”dumpade” 8 spelare pga det var utgående kontrakt/spelare som utnyttjat sina klausuler för spel i Schweiz. Du behöver inte krydda för att få fram din åsikt.




Jag kryddar inte jag skriver vad jag anser och utförligt det hade nog inte varit 8 som lämnat fbk om man hade tagit sig vidare då hade man nog engagerat sig mer för att behålla en del av dom mna dumpar. Men jag skriver utförligt hur jag ser på tänket i klubben för en del här inne verkar väldigt blåögda gentemot verkligheten.....

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av CKa fre 05 apr 2024, 15:34

Lillwitte skrev:
CKa skrev:
Lillwitte skrev:
trallgöken skrev:
Lulefan skrev:
NallePhu skrev:
Lulefan skrev:

Jag anser snarare bara att det är mer givande med sansad kritik istället för att gå på hörsägen och känsloargument tagna ur luften.
Ska jag byta lag för att jag är utflyttad och har en annan åsikt än dig? Låter väldigt rimligt.
Hörru tror nog kraven är rimligare än dina iaf det kan jag garantera dig, Skuggan och Bulan har gjort sitt i båda ändor och fanns det liten gnutta självinsikt hade dem avgått när man blev utslagna!
Men ryggdunkandet är större än man ser problemen och artikeln i NSD påvisar dem har noll självinsikt så kom igen då du har ngt vettigt att anföra!

Jobbigt när man bara har känsloargument.
Senast man storsatsade i Luleå gick det ju åt pipsvängen. Osten valde, efter haverie året, till slut att avgå eller så fick han kort och gott lov att avgå. Spelar ingen roll vad som var avgörande kring detta beslut men de facto är, att det aldrig hade varit befogat att ha honom sittandes kvar med tanke på all kritik som haglade in då. Vad är skillnaden nu undrar jag?




Håller helt med här efter Tim Kennedys totala misslyckandenas fanns det bara en sak kvar oxh det var att avgå. Osten förstod själv vilket lägger föreningen oxh han själv hade satt sig i här och gjorde det enda rätta att kliva åt sidan. Men här sitter skuggan kvar lugnt i båten och bara väntar på kvalet nedåt för det är betydligt närmare än avd folk tror. Inte tror jag Brynäs eller MoDo som anrika klubbar såg det här komma det löser sig nästa år var tongångarna men för varje år blev det värre och värre kan man inte se att vi går mot ett kval inom 2-3 år så är man antingen blind eller så vill man inte inse att så är fakta!!! Färjestad som vann serien dumpar 8 spelare eftersom det är ett fiasko vi vågar inte ens dumpa Allard. Sen Einar Emanuelsson är ett som någon skrev skrämmande exempel på ren och skär svågerpolitik! Hur kan man förlänga med en spelare som blivit sämre och sämre i 3 säsonger Einar har varit duktig men något är ju fel och har varit det i flera år men han sitter säkert på 5 års kontrakt det skickat signaler om hur man vill bygga Laget. Bulan misslyckas Indien tur då han har för dåligt spelarmaterial att jobba med plus att han är sönderläst av hälften av alla lag.

MoDo var i Hockeyallsvenskan i  10 år är det framtiden för Luleå att åka ned och nöta Tingsryd borta i en ishall som ör mindre än både Bodens och piteås? Ja vill man det så kan man nog Kan man nog ligga topp 6 i allsvenskan med skuggan vid rodret. Vill man däremot slåss om ett som guld så ör skuggan den första som ska ryka!!

Färjestad ”dumpade” 8 spelare pga det var utgående kontrakt/spelare som utnyttjat sina klausuler för spel i Schweiz. Du behöver inte krydda för att få fram din åsikt.




Jag kryddar inte jag skriver vad jag anser och utförligt det hade nog inte varit 8 som lämnat fbk om man hade tagit sig vidare då hade man nog engagerat sig mer för att behålla en del av dom mna dumpar. Men jag skriver utförligt hur jag ser på tänket i klubben för en del här inne verkar väldigt blåögda gentemot verkligheten.....

Isåfall ber jag dig nämna 1-3 spelare som dom hade önskat/kunnat behålla ifall dom gått vidare från kvarten?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Mr Bister fre 05 apr 2024, 15:58

I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

pingu, Kneten and Delfinenz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av LetsGoLuleå fre 05 apr 2024, 16:15

Mr Bister skrev:I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Och hur många av dessa hade kontrakt? Det extremt mycket enklare att sparka en tränare och strunta i att förlänga kontrakt än att säga upp kontrakt rakt av. Exempel. De spelare som lämnat Luleå är spelare utan kontrakt, en klar majoritet av de som lämnade FBK är utan kontrakt och de flesta som lämnar Björklöven är utan kontrakt. Så detta urvattnar ju denna så kallade handlingskraft eftersom folk får det ju att låta som de sparkat spelare till höger och vänster när de i verkligheten bara valt att inte förlänga.

Förstår kritiken mot Skuggan och jag är väldigt kritisk till vissa av hans beslut men ibland så måste man vara nyanserad. För det Känttä just gjort är inte direkt ovanligt. Inte ens hos Luleå hockey under Skuggans ledning utan det är helt enkelt så att man hade en situation där stora delar av truppen hade utgående kontrakt nästa säsong och man valde att helt enkelt inte förnya dessa kontrakt.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

CKa and Björnpappa like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Mr Bister fre 05 apr 2024, 18:16

LetsGoLuleå skrev:
Mr Bister skrev:I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Och hur många av dessa hade kontrakt? Det extremt mycket enklare att sparka en tränare och strunta i att förlänga kontrakt än att säga upp kontrakt rakt av. Exempel. De spelare som lämnat Luleå är spelare utan kontrakt, en klar majoritet av de som lämnade FBK är utan kontrakt och de flesta som lämnar Björklöven är utan kontrakt. Så detta urvattnar ju denna så kallade handlingskraft eftersom folk får det ju att låta som de sparkat spelare till höger och vänster när de i verkligheten bara valt att inte förlänga.

Förstår kritiken mot Skuggan och jag är väldigt kritisk till vissa av hans beslut men ibland så måste man vara nyanserad. För det Känttä just gjort är inte direkt ovanligt. Inte ens hos Luleå hockey under Skuggans ledning utan det är helt enkelt så att man hade en situation där stora delar av truppen hade utgående kontrakt nästa säsong och man valde att helt enkelt inte förnya dessa kontrakt.
Flera av dessa kontrakt är brutna av Björklöven

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu fre 05 apr 2024, 18:16

LetsGoLuleå skrev:
Mr Bister skrev:I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Och hur många av dessa hade kontrakt? Det extremt mycket enklare att sparka en tränare och strunta i att förlänga kontrakt än att säga upp kontrakt rakt av. Exempel. De spelare som lämnat Luleå är spelare utan kontrakt, en klar majoritet av de som lämnade FBK är utan kontrakt och de flesta som lämnar Björklöven är utan kontrakt. Så detta urvattnar ju denna så kallade handlingskraft eftersom folk får det ju att låta som de sparkat spelare till höger och vänster när de i verkligheten bara valt att inte förlänga.

Förstår kritiken mot Skuggan och jag är väldigt kritisk till vissa av hans beslut men ibland så måste man vara nyanserad. För det Känttä just gjort är inte direkt ovanligt. Inte ens hos Luleå hockey under Skuggans ledning utan det är helt enkelt så att man hade en situation där stora delar av truppen hade utgående kontrakt nästa säsong och man valde att helt enkelt inte förnya dessa kontrakt.
Så du menar att Skuggan gör ett bra jobb eller vad???
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av LetsGoLuleå fre 05 apr 2024, 21:15

NallePhu skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Mr Bister skrev:I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Och hur många av dessa hade kontrakt? Det extremt mycket enklare att sparka en tränare och strunta i att förlänga kontrakt än att säga upp kontrakt rakt av. Exempel. De spelare som lämnat Luleå är spelare utan kontrakt, en klar majoritet av de som lämnade FBK är utan kontrakt och de flesta som lämnar Björklöven är utan kontrakt. Så detta urvattnar ju denna så kallade handlingskraft eftersom folk får det ju att låta som de sparkat spelare till höger och vänster när de i verkligheten bara valt att inte förlänga.

Förstår kritiken mot Skuggan och jag är väldigt kritisk till vissa av hans beslut men ibland så måste man vara nyanserad. För det Känttä just gjort är inte direkt ovanligt. Inte ens hos Luleå hockey under Skuggans ledning utan det är helt enkelt så att man hade en situation där stora delar av truppen hade utgående kontrakt nästa säsong och man valde att helt enkelt inte förnya dessa kontrakt.
Så du menar att Skuggan gör ett bra jobb eller vad???

Beror väl på vad man menar med ett bra jobb. Men sportsligt så har man gjort ganska stora misstag och det skriver jag även i kommentaren du svarar på. Min poäng är att man borde vara lite nyanserad i sin kritik istället för att aktivt söka varenda liten sak att klaga på.

I detta fallet är nyansen att klubben har all makt i kontraktsituationer där spelare man eventuellt inte vill ha kvar står utan kontrakt medan i situationer där spelare faktiskt har kontrakt så ligger en viss del av makten hos spelaren och agenten. Man kan inte riva avtal utan en giltig anledning och då måste spelaren gå med på detta. Därför kan Björklöven och FBK göra sig av med stora delar av deras trupp vilket de inte kunnat göra om deras kontrakt inte hade gått ut.

Mr Bister skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Mr Bister skrev:I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Och hur många av dessa hade kontrakt? Det extremt mycket enklare att sparka en tränare och strunta i att förlänga kontrakt än att säga upp kontrakt rakt av. Exempel. De spelare som lämnat Luleå är spelare utan kontrakt, en klar majoritet av de som lämnade FBK är utan kontrakt och de flesta som lämnar Björklöven är utan kontrakt. Så detta urvattnar ju denna så kallade handlingskraft eftersom folk får det ju att låta som de sparkat spelare till höger och vänster när de i verkligheten bara valt att inte förlänga.

Förstår kritiken mot Skuggan och jag är väldigt kritisk till vissa av hans beslut men ibland så måste man vara nyanserad. För det Känttä just gjort är inte direkt ovanligt. Inte ens hos Luleå hockey under Skuggans ledning utan det är helt enkelt så att man hade en situation där stora delar av truppen hade utgående kontrakt nästa säsong och man valde att helt enkelt inte förnya dessa kontrakt.
Flera av dessa kontrakt är brutna av Björklöven

Är det så? Kunde inte hitta så mycket information om detta utan Eliteprospects påstod att alla hade kontrakt som gick ut denna säsong. Vilket antagligen beror på att de är kontraktslösa.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Haparanda fre 05 apr 2024, 22:29

Mr Bister skrev:
LetsGoLuleå skrev:
Mr Bister skrev:I Björklöven kan man rensa bort dom som inte presterar, efter 2 dåliga säsonger åker 10 spelare och alla tränare bort, tänk om man i Luleå hade samma handlingskraft då hade vi kunnat börja om från början nu är alla underpresterande spelare kvar och tränarnas hopplösa spelide. SUCK

Och hur många av dessa hade kontrakt? Det extremt mycket enklare att sparka en tränare och strunta i att förlänga kontrakt än att säga upp kontrakt rakt av. Exempel. De spelare som lämnat Luleå är spelare utan kontrakt, en klar majoritet av de som lämnade FBK är utan kontrakt och de flesta som lämnar Björklöven är utan kontrakt. Så detta urvattnar ju denna så kallade handlingskraft eftersom folk får det ju att låta som de sparkat spelare till höger och vänster när de i verkligheten bara valt att inte förlänga.

Förstår kritiken mot Skuggan och jag är väldigt kritisk till vissa av hans beslut men ibland så måste man vara nyanserad. För det Känttä just gjort är inte direkt ovanligt. Inte ens hos Luleå hockey under Skuggans ledning utan det är helt enkelt så att man hade en situation där stora delar av truppen hade utgående kontrakt nästa säsong och man valde att helt enkelt inte förnya dessa kontrakt.
Flera av dessa kontrakt är brutna av Björklöven
Vilka?

Haparanda

Antal inlägg : 48
Join date : 23-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu sön 07 apr 2024, 18:05

1 down 2 to go!!
Styrelsen i Luleå Hockey har beslutat att revidera den sportsliga organisationen och tillsätta en ny General Manager för att leda den sportsliga verksamheten på herrsidan.
De senaste månaderna har styrelsen för Luleå Hockey jobbat med föreningens Strategiplan för de kommande tre säsongerna. I samband med detta har styrelsen beslutat att revidera den sportsliga organisationen och tillsätta en ny General Manager, för att kunna ta nästa steg i den sportsliga utvecklingen av Luleå Hockey.

Vi riktar ett stort tack till Stefan ”Skuggan” Nilsson för sitt omfattande arbete för föreningen, först som spelare på både ungdoms- och seniornivå och därefter som ledare i olika befattningar och önskar honom lycka till med sina framtida utmaningar.

Rekryteringen av ny General Manager påbörjas omgående och kommer att kommuniceras så snart det är klart vem som kommer att leda vår sportsliga verksamhet in i framtiden. Till dess leds verksamheten av assisterande GM Ulf Engman.
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av weHoo sön 07 apr 2024, 18:19

Wow, är sjukt förvånad att dom faktiskt gjorde det

weHoo

Antal inlägg : 94
Join date : 22-12-30

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Serkan122 sön 07 apr 2024, 18:27

” – Jag har förstått att det finns en gruppering som har önskat förändringar på sportsidan. Det har ju varit under säsongen om banderoll och sådär. Så jag har förstått att det finns en kritik riktad mot mig, så tankarna har ju funnits där att det kommer en dag när man kanske behöver lämna. Det är aldrig kul att få beskedet men det har funnits i bakhuvudet att det kan ske, säger han kort efter att beskedet offentliggjorts.
Det är styrelsen som valt en annan inriktning, trots att 56-åringen hade kontrakt till 2026.”

Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Urken sön 07 apr 2024, 19:36

Serkan122 skrev:” – Jag har förstått att det finns en gruppering som har önskat förändringar på sportsidan. Det har ju varit under säsongen om banderoll och sådär. Så jag har förstått att det finns en kritik riktad mot mig, så tankarna har ju funnits där att det kommer en dag när man kanske behöver lämna. Det är aldrig kul att få beskedet men det har funnits i bakhuvudet att det kan ske, säger han kort efter att beskedet offentliggjorts.
Det är styrelsen som valt en annan inriktning, trots att 56-åringen hade kontrakt till 2026.”

Förståeligt att man väljer en annan inriktning när han är karismatisk som en gråsugga, för att vara snäll i kritiken mot denne herre. Hoppas vi får in någon vettig GM som gärna tar på sig att styra upp spelet också.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

NallePhu, Dustin, Lars158 and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av trallgöken sön 07 apr 2024, 20:30

Urken skrev:
Serkan122 skrev:” – Jag har förstått att det finns en gruppering som har önskat förändringar på sportsidan. Det har ju varit under säsongen om banderoll och sådär. Så jag har förstått att det finns en kritik riktad mot mig, så tankarna har ju funnits där att det kommer en dag när man kanske behöver lämna. Det är aldrig kul att få beskedet men det har funnits i bakhuvudet att det kan ske, säger han kort efter att beskedet offentliggjorts.
Det är styrelsen som valt en annan inriktning, trots att 56-åringen hade kontrakt till 2026.”

Förståeligt att man väljer en annan inriktning när han är karismatisk som en gråsugga, för att vara snäll i kritiken mot denne herre. Hoppas vi får in någon vettig GM som gärna tar på sig att styra upp spelet också.
Den arme saten hade aldrig tagit sitt eget förnuft tillfånga och avgått med hedern i behåll. Mupp

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

NallePhu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av farre sön 07 apr 2024, 21:01

Det är med viss vemod jag tar till mig den här nyheten.
Personligen är väl jag bland de första som började vädra missnöje med piff och puff inför förr, förra säsongen och ville ha en förändring eller åtminstone en strategi.
Med det sagt så har skuggan varit en av mina största idoler när jag växte upp och jag hade även långt gångna planer på att döpa min förstfödde till Stefan, just efter Skuggan samt Edberg. Så det är mycket känslor där.
Nu när vi är där om än minst ett år försent så hoppas jag att man inte stannar vid bara skuggan och utser honom till det svarta fåret i föreningen så att allt annat som missköts i föreningen mörkas av detta.
Det här beslutet borde istället bli startskottet på en tid där kravställningarna höjs och att inga heliga kor är heliga kor längre.
Allt och alla skall under luppen.
Om vi återgår till skuggans förra jobb så bör Engman omgående hitta andra klubbar som tar över helt eller delvist kontrakten för #3, #10 och #40
Detta ger inte bara ett signalvärde utan även bättre utrymme för den nya GM att sätta sin prägel på laget.
Vad gäller spelsystemet är det samma sak där. Det är förlegat och ineffektivt. Det är tråkigt och komplicerat.
Spelsystemet skall ändras och är då inte Bulan rätt man för detta så får vi även tacka Bulan för de här åren.
Som sagt, detta bör bli startskottet till en förändring på alla plan inom föreningen.
Låt det här beslutet betyda nåt för föreningen på riktigt och inte bara ett spel för att göra vissa falanger nöjda.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Jonken sön 07 apr 2024, 21:37

Detta var ett väldigt välkommet besked från Luleå Hockey. Med det här visar ledningen verkligen styrka och beslutsamhet. Man markerar -att föreningens sportsliga ambitioner SKA VARA vassare i framtiden.

Man gör inte denna markering genom att tillsätta mer pengar till spelarköp. Här ämnar man istället att få ut mer värde ur den befintliga investeringen -i spelarbudgeten.

Detta är även ett fräscht, välbehövligt, nytt av tramp inför föreningens alla sponsorer och fans. Även om detta kanske kommer några år för sent: Känns signalvärdet från föreningens sida väldigt väl grundat och genomtänkt.

Nu känns det HELT RÄTT; att kavla upp ärmarna och börja arbeta!

Steg 1.) Tillsätta en ny sportchef.
Steg 2.) Låta denna sportchef ta fram ett nytt, effektivare arbetssätt.

-Vill rikta ENORM RESPEKT till Luleå Hockeys ledning idag!!!!!!!
-Nu J**LAR ÄNTLIGEN!
-Nu VÄNDER Vi den här trenden!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

NallePhu, pingu, Kneten and Lulejoe like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Lillwitte mån 08 apr 2024, 00:16

Jag var säker på att bäst asäsong skulle rulla igång med skuggan vid rodret men jag hade fel och detta känns riktigt bra tycker som sagt också att fler ska få gå Allard och Einar är 2 st som behöver renas även Lilja Sjölin klarar sig på rätt sida av gränsen med minsta möjliga marginal men en trade där vore rätt iaf för han har inte heller varit bra.

Det hör.visar att Luleå har stake att låta någon kliva åt sidan och det var inte en dag för tidigt att det just är skuggan som går gå och inte båda 2 visar också att det är hos Skuggan som dom verkliga problemen har legat med konflikter med agenter för svaga värvningar mm,

Jag tror att droppen som fick bägaren att rinna över var skuggans analys på den här säsongen och planen inför nästa att ta in Levtchi och sen skulle det vara klart ungefär det tror jag ledningen fick nog av. Skuggan har haft genomgående svårt att kunna se sina misstag och göra något åt dem och det tror jag fällde avgörande

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Burskydd mån 08 apr 2024, 04:46

Avgå nästa sportchef !!

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Lars158 tis 09 apr 2024, 18:27

Skuggan har alltså 2 år kvar på sitt kontrakt.
När förlängdes det senast?


Är ju rätt trist att betala nu i två år för ingenting

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Donowitz tis 09 apr 2024, 18:31

Lars158 skrev:Skuggan har alltså 2 år kvar på sitt kontrakt.
När förlängdes det senast?


Är ju rätt trist att betala nu i två år för ingenting

Ja, nu kan Skuggan leva sitt drömliv under två års tid. Stå på greenen och svinga med GM-lön 24/7. Men det var värt det.

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Flippass tis 09 apr 2024, 20:10

Skuggan fick kicken, är inte alla glada då?
Jag menar, kickar man folk kostar det pengar, det är en del av ekvationen, då kan man inte grina över klausulerna i kontraktet.

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Stålis16 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Urken tis 09 apr 2024, 20:22

Flippass skrev:Skuggan fick kicken, är inte alla glada då?
Jag menar, kickar man folk kostar det pengar, det är en del av ekvationen, då kan man inte grina över klausulerna i kontraktet.

Det är vad det är nu, men det var fel att förlänga med honom från första början.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

pingu, Jonken and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Lars158 tis 09 apr 2024, 20:41

Så när var senaste förlängning?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Puckad tis 09 apr 2024, 21:26

Flippass skrev:Skuggan fick kicken, är inte alla glada då?
Jag menar, kickar man folk kostar det pengar, det är en del av ekvationen, då kan man inte grina över klausulerna i kontraktet.
Bara för att det var rätt att göra betyder inte att man blir glad.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Tony Moore tis 09 apr 2024, 21:56

Lars158 skrev:Så när var senaste förlängning?
Juni 2022.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Lars158 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Dundernisse tis 09 apr 2024, 23:41

Urken skrev:
Flippass skrev:Skuggan fick kicken, är inte alla glada då?
Jag menar, kickar man folk kostar det pengar, det är en del av ekvationen, då kan man inte grina över klausulerna i kontraktet.

Det är vad det är nu, men det var fel att förlänga med honom från första början.
Tycker inte det var fel att förlänga vid den tidpunkten men man ska nog passa sig för långa kontrakt på ledande administrativa poster. Bättre att skriva två år sedan förnya med 1 år kvar om man är nöjd.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Hejsan ons 10 apr 2024, 08:09

Läser på olika kommentarer från fansen när vissa ville att Skuggan skulle sluta.

Då lät det att ingenting blir bättre om skuggan el Bulan får kicken och att skuggan ska vara kvar för han har Luleåhjärta mm mm. Nu är samma människor positiva till att han får lämna, har vissa fans ingen egen åsikt alls?

P.S Färjestad tog guld när dom kickade tränare och GM, Rögle går som tåget när Abbotts bröderna fick kicken så visst gör det skillnad iaf om man har ett bra lag på pappret.

Hejsan

Antal inlägg : 234
Join date : 22-11-29

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Puckad ons 10 apr 2024, 08:36

Hejsan skrev:Läser på olika kommentarer från fansen när vissa ville att Skuggan skulle sluta.

Då lät det att ingenting blir bättre om skuggan el Bulan får kicken och att skuggan ska vara kvar för han har Luleåhjärta mm mm. Nu är samma människor positiva till att han får lämna, har vissa fans ingen egen åsikt alls?

P.S Färjestad tog guld när dom kickade tränare och GM, Rögle går som tåget när Abbotts bröderna fick kicken så visst gör det skillnad iaf om man har ett bra lag på pappret.
rent allmänt så är det nog så att ledningen har en bild av hur man vill spela och jobbar sedan med att komma dit, och är övertygade om att det rätt väg att gå. Och för att bryta det så kan man behöva nytt folk som inte har investerat sig själva i en viss plan och väg framåt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av LetsGoLuleå ons 10 apr 2024, 13:50

Hejsan skrev:Läser på olika kommentarer från fansen när vissa ville att Skuggan skulle sluta.

Då lät det att ingenting blir bättre om skuggan el Bulan får kicken och att skuggan ska vara kvar för han har Luleåhjärta mm mm. Nu är samma människor positiva till att han får lämna, har vissa fans ingen egen åsikt alls?

P.S Färjestad tog guld när dom kickade tränare och GM, Rögle går som tåget när Abbotts bröderna fick kicken så visst gör det skillnad iaf om man har ett bra lag på pappret.

Och resultatet sedan dess har blivit två snabba utgångar i kvartsfinal så det kan ju tas som belägg för att man inte tar första bästa person man finner utan det borde snarare finnas en tanke bakom anställningen.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av icemask ons 10 apr 2024, 20:35

Räcker det inte med Engman, han kan nog klara sig bättre utan skuggan, om det var skuggan dom hade sista ordet så kan ju Engman haft bra scoutningar men skuggan segat och velat så det gått i stöpet och därför får bara skuggan sparken
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Tony Moore ons 10 apr 2024, 21:03

Skuggan var högste ansvarig som GM, därför han rök först; oavsett vem som "klantat sig" inom sporten. Tror jag.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av LetsGoLuleå ons 10 apr 2024, 21:40

icemask skrev:Räcker det inte med Engman, han kan nog klara sig bättre utan skuggan, om det var skuggan dom hade sista ordet så kan ju Engman haft bra scoutningar men skuggan segat och velat så det gått i stöpet och därför får bara skuggan sparken

Eller så kan det bero på att Engman fått utstå väldigt lite kritik i jämförelse med Skuggan.. vill minnas att jag inte sett en enda bild av en banderoll med Engmans namn på men ett antal med Skuggan namn på. Så det kan vara en stor faktor varför bara Skuggan fick gå.

Tony Moore skrev:Skuggan var högste ansvarig som GM, därför han rök först; oavsett vem som "klantat sig" inom sporten. Tror jag.

Låter logiskt faktiskt.

Urken skrev:
Flippass skrev:Skuggan fick kicken, är inte alla glada då?
Jag menar, kickar man folk kostar det pengar, det är en del av ekvationen, då kan man inte grina över klausulerna i kontraktet.

Det är vad det är nu, men det var fel att förlänga med honom från första början.

Skall man vara petig så förlängde man med honom ganska exakt en månad efter att Luleå spelat en sjunde avgörande SM-final. Tror nog de flesta klubbar gjort det efter en sådan säsong faktiskt.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Puckad ons 10 apr 2024, 22:07

Jag tycker faktiskt inte att skuggan, eller våra GM's i allmänhet, brustit totalt i sina lagbyggen inför säsong.
Däremot har de inte lyckats med att värva spelare under säsong, en nog så allvarlig brist när man medvetet startat med tunn trupp.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Flippass ons 10 apr 2024, 22:15

Det borde verkligen inte vara storleken på eller antal banderoller som avgör vem som ska få sparken? Då är väl ledningen mer än oinsatt och sjukt lättpåverkad..

Flippass

Antal inlägg : 417
Join date : 22-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av icemask ons 10 apr 2024, 22:19

Om både skuggan och engman inte hållit måttet så hade båda fått gå oavsett banderoll eller inte, nåt har ju gjort att man valt att behålla engman och mitt tips är att han fick vara kvar för att han är mer kvalificerad och har ett bättre CV eftersom han både jobbat som scout och video coach för tre kronor och vunnit VM Guld under sin tid med dem


Senast ändrad av icemask den ons 10 apr 2024, 22:23, ändrad totalt 1 gång
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av LetsGoLuleå ons 10 apr 2024, 22:20

Flippass skrev:Det borde verkligen inte vara storleken på eller antal banderoller som avgör vem som ska få sparken? Då är väl ledningen mer än oinsatt och sjukt lättpåverkad..

I en utopi? Absolut inte däremot så är ju banderoller bara symtomen av ett uppfattat problem.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 163
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu ons 10 apr 2024, 22:27

icemask skrev:Om både skuggan och engman inte hållit måttet så hade båda fått gå oavsett banderoll eller inte, nåt har ju gjort att man valt att behålla engman och mitt tips är att han fick vara kvar för att han är mer kvalificerad och har ett bättre CV eftersom han både jobbat som scout och video coach för tre kronor och vunnit VM Guld under sin tid med dem
Uffe är den eg som varit GM som haft kontakterna med agenter och gjort research på spelare och haft olika kontakter, Vi har nog inte sett vad Uffe kan och vill med laget utan Skuggan har varit den som segat ned det hela men med det sagt tro inte Uffe är huvudansvarig men det är han som sätter sista platserna i truppen!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Lehto tor 11 apr 2024, 11:01

Ni får ha vilka åsikter ni vill, själv tycker jag det var fel att sparka honom.
Han har hela tiden tagit steg med truppen, och det tog oss till Final 2022 med STARKA värvningar.
2023 var en missbedömning och det är inget vi kan hålla Skuggan ansvarig för, hela marknaden bytte skepnad INGEN klubb eller expert förutsåg detta.
2024 gick vi ändå in med en bra numerär sånär på en back möjligen, sen kan vi inte förutspå att våran topp-center skulle börja gråta och TVINGA sig ur sitt kontrakt samt att Patrick Zdrahl värvningen inte slog väl ut. Men ska han då få sparken pga den misslyckade värvningen?

Jag vet inte, känns som ett förhastat beslut pga supportrar som NallePhu, men vad vet jag, jag har inte insyn i föreningen och kan bara se till det sportsliga.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Småland likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av NallePhu tor 11 apr 2024, 12:55

Lehto skrev:Ni får ha vilka åsikter ni vill, själv tycker jag det var fel att sparka honom.
Han har hela tiden tagit steg med truppen, och det tog oss till Final 2022 med STARKA värvningar.
2023 var en missbedömning och det är inget vi kan hålla Skuggan ansvarig för, hela marknaden bytte skepnad INGEN klubb eller expert förutsåg detta.
2024 gick vi ändå in med en bra numerär sånär på en back möjligen, sen kan vi inte förutspå att våran topp-center skulle börja gråta och TVINGA sig ur sitt kontrakt samt att Patrick Zdrahl värvningen inte slog väl ut. Men ska han då få sparken pga den misslyckade värvningen?

Jag vet inte, känns som ett förhastat beslut pga supportrar som NallePhu, men vad vet jag, jag har inte insyn i föreningen och kan bara se till det sportsliga.
Hörru balansera din sak och sluta peta mot mig din förbannade tomte, Det är sponsorer som KRÄVT att Skuggan skall avgå annars så kommer dem dra tillbaka sona sponsor bidrag!
Sedan vad du yrar håll det för dig själv!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Kneten tor 11 apr 2024, 12:57

Lehto skrev:Ni får ha vilka åsikter ni vill, själv tycker jag det var fel att sparka honom.
Han har hela tiden tagit steg med truppen, och det tog oss till Final 2022 med STARKA värvningar.
2023 var en missbedömning och det är inget vi kan hålla Skuggan ansvarig för, hela marknaden bytte skepnad INGEN klubb eller expert förutsåg detta.
2024 gick vi ändå in med en bra numerär sånär på en back möjligen, sen kan vi inte förutspå att våran topp-center skulle börja gråta och TVINGA sig ur sitt kontrakt samt att Patrick Zdrahl värvningen inte slog väl ut. Men ska han då få sparken pga den misslyckade värvningen?

Jag vet inte, känns som ett förhastat beslut pga supportrar som NallePhu, men vad vet jag, jag har inte insyn i föreningen och kan bara se till det sportsliga.

Det är helhetsbilden som gjorde att Skuggan rök, inte den tragiskt dåliga värvningen av Zdrahal. Allard, 5 år med Einar, uteblivna värvningar, finnen som senaste spelade i Malmö, dålig på att hantera media, värvat för få högerfattade forwards. Har han gjort något bra också? Javisst.

Är du nöjd med play-in, du som bara ser till det sportsliga? Det är ett stort fall från topplatser och finalspel till de två senaste säsongernas prestationer. En oroväckande trend, håller du med om det?

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

pingu and farre like this post

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Burskydd fre 19 apr 2024, 20:52

Skönt att den kommande säsongen är den sista med tråkiga Bulanhockeyn.

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Avgå-tråden - Sida 6 Empty Sv: Avgå-tråden

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet