Ludvig Jansson

+19
Diktatorn
Metheuz
KaptenBlodskelett
Jokerman ll
MickkeJ
Panikvärvning
Serkan122
Donowitz
Jonken
Björnpappa
trallgöken
Kneten
Tony Moore
Bamsefar
Dustin
Hankburger
Pajala
Redbear
Blinders
23 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Janne fre 12 jan 2024, 22:57

Ser till helheten och i min hockeyvärld har spelare både en defensiv och en offensiv roll! Kul att vi tycker olika och vad trist om alla tyckter lika! Stå på dig👍🏼

Janne

Antal inlägg : 13
Join date : 24-01-12

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Tony Moore tor 18 jan 2024, 11:41

OM LHF tror på Ludvig tycker jag man redan nu skriver ett nytt 2-års kontrakt med utlandsklausul. Annars riskerar vi återigen att när en kille från sörland slår igenom år 2 så tappar vi honom år 3 när han verkligen kommer bidra..
Vi ska inte bara vara plantskola åt storlagen söderut.

Citat från NK idag:
"Ludvig Jansson har fått stå tillbaka för Frederic Allard. Fast det är inget den unge Luleåbacken låter sig i nedslås av. "Det finns två vägar att välja mellan i sådana här lägen. Antingen tycker man synd om sig själv, eller så gör man som jag, spottar i nävarna och försöker göra något åt saken. Jag är en positiv människa som fokuserar på det jag själv kan påverka och har tagit mig ur sådana här situationer förut", säger han.
– Jag har lite blandade känslor. Jag vill så klart spela mycket, men det här är ett fantastiskt lag att vara en del av, och nu när jag inte får spela så mycket lutar jag mig mycket mot de andra, säger Ludvig Jansson.

Sedan fortsätter han: – Det var inte heller som att jag tog något för givet när jag bestämde mig för att flytta upp hit, utan jag var medveten om att jag skulle behöva kämpa för att få spela, och jag har aldrig tvivlat. Jag tror fortfarande på det.
Det har gått rykten om att du kan komma att lämna föreningen efter säsongen – på grund av den på begränsade speltiden – men det låter inte som något du överväger att göra.
– Nej, det har inte ens varit på tal. Det finns två vägar att välja mellan i sådana här lägen. Antingen tycker man synd om sig själv, eller så gör man som jag, spottar i nävarna och försöker göra något åt saken. Jag är en positiv människa som fokuserar på det jag själv kan påverka och har tagit mig ur sådana här situationer förut. De som står mig nära vet att jag inte är typen som ger upp, och det här har bara motiverat mig ännu mer.
Det var hans offensiva kvaliteter Luleå Hockeys ledning fastnade för när de började titta närmare på honom i samband med fjolårets juniorvärldsmästerskap, och det är framför allt detaljer i spelet utan puck som han och Henrik Stridh har arbetat med sedan han anslöt från Södertälje inför den här säsongen.
– Vi har ägnat mycket tid åt det. Jag vill de ska känna att jag är pålitlig, men samtidigt inte tappa mig själv, utan fortsätta göra det jag är bra på, säger Ludvig Jansson.

Känner du att du utvecklas även om du inte får spela så mycket?
– Absolut, säger han och tillägger: – Vi har extremt bra träningsmöjligheter. Jag tränar en del med juniorerna också. Det händer även att jag tränar själv, med (Sebastian) Fuchs, Antti (Alamäki), eller någon av de andra tränarna. Någon gång har jag dragit med mig vår ena materialare. Jag älskar hockey och tycker bara det är kul att träna."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7689
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Jonken, kokostrollet, LulefanGBG, Donowitz, Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Jokerman ll ons 24 jan 2024, 19:21

Skuggan och Engman får se till att det blir förlängt med LJ. Hans skills och orädda attityd behövs i den här upplagan. Att han hamnat på mellis några tillfällen ändrar inte min uppfattning.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Serkan122 ons 24 jan 2024, 19:27

Jokerman ll skrev:Skuggan och Engman får se till att det blir förlängt med LJ. Hans skills och orädda attityd behövs i den här upplagan. Att han hamnat på mellis några tillfällen ändrar inte min uppfattning.
Har väll kontrakt år till va? Såg att han var med på bilden för Aftonbladet 1 timmes podd (?) om Leksand, vill Leksand ha han?

Serkan122

Antal inlägg : 2785
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Jonken sön 25 feb 2024, 11:28

Ludvig Jansson: Håller ju som bäst på att bli 'Bulans' nya multi-tool. Får ju förtroende både som back och forward nu. -Kul!

-Har Jonas i hemlighet lånat ut sin Schweiziska fällkniv åt Ludvig?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Dundernisse sön 25 feb 2024, 13:38

Jonken skrev:Ludvig Jansson: Håller ju som bäst på att bli 'Bulans' nya multi-tool. Får ju förtroende både som back och forward nu. -Kul!

-Har Jonas i hemlighet lånat ut sin Schweiziska fällkniv åt Ludvig?
Ser absolut inget positivt med att lyfta upp en back som forward bara för att han är för dålig som back och vi inte har någon annan forward.

Dundernisse

Antal inlägg : 2755
Join date : 21-01-16

Urken, pingu, Kneten, Serkan122, Kelkan and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Tony Moore ons 01 maj 2024, 18:05

Erik Gustafsson peppar Ludvig Jansson under fystesterna och det märks att den unge backen har byggt på sig[/url] en del
muskler den senaste tiden.
– Nu har jag gått upp 2-3 kilo och mitt mål är att gå upp ytterligare 3-4 kilo till under sommaren.
Bli starkare, snabbare, explosivare.

Jansson tycker att hans första SHL-säsong var nyttig för honom och nu vill han framåt.
– Jag fick chansen att träna extremt mycket och nu gäller det att anamma verktygen jag samlat på mig under säsongen.
Jag fick mycket förtroende i slutet av säsongen och det gjorde gott för mig självförtroende.
Nu ska jag försöka bygga vidare på det. Ha det som en lägstanivå och försöka hålla mig över den. Då kommer det att gå bra.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7689
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Metheuz and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Ludvig Jansson - Sida 2 Empty Sv: Ludvig Jansson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet