Leksand

+57
Mange
Rikky
Lehto
Jokerman ll
geten
Micke80
Mr Bister
amarule
rasbiologen
NallePhu
Sportchefen #2
Sundance Kid
GustenA
Jokerman
Myrman
Redbear
Metheuz
Donowitz
Blinders
LHF96
Lulefan
Hedanders
Lajon
Dustin
Hankburger
Norrlandstoken
hokkzorz
Admin
icemask
Obsut
Tony Moore
Tigerman
Puckad
Lasse Proppmätt
Bamsefar
Slapshot
Old Brooklyn
knutten
Kagen
Snikne Ville
Salle
Rönken
UnSaccoDiSoldi
Purre
storstruten
Pajala
Chris Hendrix
Norlin
Beast.
Lars158
pingu
Johan__
LulefanGBG
Urken
Bilderberg
FruktHamster
MickkeJ
61 posters

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Leksand Empty Leksand

Inlägg av MickkeJ tis 9 okt 2012 - 19:36

Tråden om laget Leksand IF.

Här diskuteras allt som rör Leksand så som föreningen, det sportsliga och fansen.


Officiell hemsida: http://www.leksandsif.se/291.php
Eliteprospects: http://www.eliteprospects.com/team.php?team=28
Forum: http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lif/forum.aspx
http://www.superstars.nu/phpBB3/index.php
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2806
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Leksand

Inlägg av FruktHamster ons 10 okt 2012 - 22:00

Tråd för att diskutera Leksand IF, deras förehavanden och deras till synes starka ovilja att komma tillbaks till Elitserien.


Jag hyser egentligen inga speciella känslor för Leksand personligen. Visst har vi haft våra duster genom åren, men det är lite för länge sedan för att man skall kunna hysa något vidare agg till dalmasarna.
Däremot kan jag inte låta bli att känna ett visst glädjepirr varje gång det går dem emot!
Varför? Är det för att jag innerst inne är en bitter och hemsk människa?
Troligtvis ja, men mer än så för att Leksand lider av en hybris som i hockeysverige endast har Färjestad som närliggande konkurrent!

Skillanden mellan LIF och FBK är väl då förstås att FBK faktiskt ÄR ett storlag i Sveriges högsta serie och har varit det i 20-30 års tid emedan Leksand inte en spelat i denna liga på sex år! Jag kan för mitt liv inte förstå hur man anser sig ha råd med denna hybris!

Hur som.. Det som fick mig att skalla handflatan tillräckligt hårt för att faktiskt komma hit och skriva av mig är en artikel i HockeyExpressen. Åter igen blåser man i Leksand upp sig i ett försök att passa in i en alldeles för stor kostym.
Det börjat förvisso klädsamt och förvånande verklighetsförankrat med citatet:
"– Vi måste anpassa organisationen. Vi är ett allsvenskt hockeylag. Verkligheten är ikapp, säger Doverskog."

Men det tar inte många rader innan Leksand visar sitt rätta ansikte i form av:
"– Vi anser att inte bara regionen och kommunen utan jag tror att hela hockey-Sverige kan behöva Leksand."

Vad säger ni, medsupportrar. Ska vi kasta in varsin femhunka till Leksand? Jamenar, det är trots allt skarp läge detta! Får de inte lite mera deg så är svensk hockey dödsdömt!

Artikeln i sin helhet:
http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/leksands-vd-om-laget-verkligheten-ikapp/
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Bilderberg sön 4 nov 2012 - 15:44

Leksand är bevisligen en av Sveriges "största" hockeylag om man ser till anhängare landet runt. för kul skull gjorde jag en liten topplista för "likes" på facebook.

Dessa tre står i en klass för sig:

1. AIK 110 k - mest bara fotboll, men gnagarna är gnagare oavsett.
2. Djurgården - 85 147 samma här.
3. Frölunda 72 275 - endast hockey, kan ha flest anhängare helt klart

*Glapp*

4. Färjestad 43 304 - har långt upp till topp tre men ligger bra till mot resten

5. Brynäs 33 465
6. Leksand 33 110 - trots årliga motgångar i Allsvenskan står man sig starkt
7. HV71 28 837
8. Luleå 28 233

Sen verkar det vara ett stort glapp ner till 10 k nivån:

9. Bajen Fans - 11 015
10. Skelelfteå - 9 977
11. Timrå - 9 110
12. Malmö - 8 922
13. Modo - 8 719
14. Linköping - 8 408
15. Rögle - 8 171

osv osv
Kan ha missat någon givetvis.

Hybris eller ej låter jag vara osagt, men Leksand är (fortfarande) liksom Luleå en svensk maktfaktor i Hockey rent intressemässigt då.

Bilderberg

Antal inlägg : 53
Join date : 12-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken sön 4 nov 2012 - 16:45

Hoppas verkligen att LIF lyckas att ta sig till elitserien i vår. Det har jag hoppats på varje år sedan de åkte ur, men men..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster sön 4 nov 2012 - 17:10

Att LIF skulle ha gott om fans ifrågasätter jag inte, men att påstå att hela hockey-sverige behöver dem är ju fullkomligt löjeväckande. Det finns inget lag i Sverige som har en sådan betydelse, men närmast skulle förmodligen Sthlm-lagen ligga.

Leksands öden och äventyr de senaste 10+ åren har ju mest varit av skrattretande karaktär, men av någon anledning som jag har svårt att klura ut, så verkar de tro att de är ett topplag i ES.

Jag ser dem dock gärna i ES igen. Så även Malmö och framför allt DIF.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG sön 4 nov 2012 - 17:13

Jag gillar Leksand som fan, vill ha dem tillbaka till ES. Gillar deras lag, älskar deras talangfabrik, gillar t.o.m. deras hybris, för visst är det så att den existerar men till skillnad från t.ex. FBK -fans och Djurgårds-fans så har jag uteslutande mött trevliga Leksingar. Har dessutom bott i Dalarna så det har blivit en del hockeysnack och någonstans under all den där hybrisen och övertron på sig själva finns också en slags ödmjukhet som tycks saknas bland de flesta fans till andra lag. Det är såklart bara mina erfarenheter, är säker på att andra haft andra erfarenheter som skiljer sig från mina.

Leksand har alltid spelat en rolig hockey och har haft mängder av spelare jag gillat skarpt genom åren. Såväl i ES som nu senare år i AS. Hybris eller inte men klart ett av Sveriges roligaste lag att följa, vare sig man följer dem för att se dem lyckas eller för att se dem misslyckas.

Älskar förövrigt Dalarna.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken sön 4 nov 2012 - 17:17

Är inne på samma spår som Lulefan. Älskar framför allt deras fans. De är unika, då de verkligen kan hålla igång och få bra tryck på läktarna, samtidigt som jag endast träffat trevliga Leksandssupportrar. Intrycket jag får av LIF blir därav så mycket bättre bara genom en sådan grej som att deras supportrar alltid behandlar oss andra så pass bra. Kul!

Sen känns det som att de ändå hör till ES på något sätt..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken tis 27 nov 2012 - 11:55

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Johan__ tis 27 nov 2012 - 12:06

Helt ruttet.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av pingu tis 27 nov 2012 - 14:30

Snacka om bra reklam för Leksand!!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG tis 27 nov 2012 - 16:08

Förjävligt givetvis men samtidigt kan man ju inte skylla Leksands IF för politikernas dåliga prioriteringar. Jag vägrar tro att Leksands IF bedrivit någon lobbyverksamhet för att stänga skolan, (hävdar inte att någon här påstår det men som vissa hoppar på Leksands IF annorstädes kan man undra hur det är ställt med förståndet?), utan det handlar nog snarare om att det är två av varandra oberoende aktörer som tiggt pengar av samma kommun. Veta kan man såklart aldrig, och vi vet ju inte heller alla detaljer i den här affären. AB är ju kända för att leta och skapa skandaler.

Jag är inte emot att kommunen går in och stöttar en förening med skattepengar om kommunen finner ett överskott eller en specifik anledning att göra så, (t.ex. att föreningen är otroligt viktig för bygden och att förlusten vore värre än den eventuella kritiska opion som kan uppstå), men att det sker på bekostnad av en samhällsinstitution som är fundamental för att vårt samhälle skall fungera är såklart helt oacceptabelt, reaktionerna är därmed full förståeliga.

Vill bara påpeka att den åsiktsstorm som på vissa håll nu rasar mot Leksands IF snarare borde rikta sig mot Lekands kommun.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 tis 27 nov 2012 - 16:46

LulefanGBG skrev:Förjävligt givetvis men samtidigt kan man ju inte skylla Leksands IF för politikernas dåliga prioriteringar. Jag vägrar tro att Leksands IF bedrivit någon lobbyverksamhet för att stänga skolan, (hävdar inte att någon här påstår det men som vissa hoppar på Leksands IF annorstädes kan man undra hur det är ställt med förståndet?), utan det handlar nog snarare om att det är två av varandra oberoende aktörer som tiggt pengar av samma kommun. Veta kan man såklart aldrig, och vi vet ju inte heller alla detaljer i den här affären. AB är ju kända för att leta och skapa skandaler.

Jag är inte emot att kommunen går in och stöttar en förening med skattepengar om kommunen finner ett överskott eller en specifik anledning att göra så, (t.ex. att föreningen är otroligt viktig för bygden och att förlusten vore värre än den eventuella kritiska opion som kan uppstå), men att det sker på bekostnad av en samhällsinstitution som är fundamental för att vårt samhälle skall fungera är såklart helt oacceptabelt, reaktionerna är därmed full förståeliga.

Vill bara påpeka att den åsiktsstorm som på vissa håll nu rasar mot Leksands IF snarare borde rikta sig mot Lekands kommun.

Håller med.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken fre 1 mar 2013 - 12:42

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/article16333580.ab

Vad blir det för konsekvenser av detta tror ni?

Det ser ju faktiskt inte direkt ut som att han försöker ta ett strypgrepp utan mer typ sätta upp handen och råkar hamna just där. Det är en domare och han ska inte göra så alls, men han verkar inte ha som uppsåt att göra det som aftonbladet vill få det till, eller?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Beast. fre 1 mar 2013 - 13:18

Tjaa, om Gerber fick en förhållandevis lång avstängning för en "knuff" som ingen såg så bör ju detta minst rendera i samma sak?

Domaren ska man ej röra hur irriterad man är blir. Det är ju en oskriven regel så att säga. Även om domaren är en pappskalle Very Happy
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster ons 6 mar 2013 - 20:48

Sitteroch kollar Uppdrag Gransknings program och Leksands kommuns sponsrande av hockeyns cry baby LIF.... Inte snyggt detta.
Tror iofs inte att Leksand är enda kommunen i Sverige att ha hjälpt sitt lokala hockeylag, men fan... Inte snyggt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Norlin tor 7 mar 2013 - 5:06

Jag gillar Leksand, de har en hel del riktigt trogna fans och mentaliteten av ett ES-lag och skulle passa utmärkt i högsta ligan med tanke på derbymentaliteten mellan LIF och Brynäs. Trots detta så efter allt fiffel och båg så ser jag ingen annan utväg än att skicka ner dem i Div2.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Chris Hendrix lör 9 mar 2013 - 14:35

Förvisso inte snyggt skött av Leksands kommun, men på sätt och vis kan man också förstå. En sån liten kommun som Leksand, som egentligen bara har hockeyn. Hockeyn är allt där. Det är viktigt för kommunen att hockeyn går bra, så de har helt enkelt klivit över gränsen och blivit desperata.

Jag försöker se det mänskliga i det, och välviljan. Folk älskar att slå och sparka på den som ligger, men hade det varit deras egna lag som varit i den situationen så hade de såklart hållit käften. Blir otroligt trött på såna människor.

Nu vet jag inte om det hade kunnat ske i så pass stor utsträckning i något annat klassiskt eller stort lag. Leksand är Leksand. Finns inget lag som har så trogna och tålmodiga fans.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster sön 10 mar 2013 - 1:22

Köper inte det där för fem öre, Hendrix.
Som jag sagt tidigare så tror jag inte Leksands IF på något vis är ensamma om att ha fått hjälp av sin kommun. Det som däremot stör mig är att LIF satt i system att handla för långt mer än vad som finns i börsen och sedan förvänta sig att kommunen skall lösa problemen när det väl skiter sig. Faktum är dessutom att det är ÄN värre då LIF och Leksands kommun tar av statens pengar för att lösa situationen!

Någonstans måste man ändå dra gränsen och i fallet LIF och Leksand så har de passerat den med råge.
LIF må vara en angelägenhet för Leksands kommun, men faan inte för övriga Sverige. Och argumentet "vad skulle du gjort i den situationen då?" håller absolut inte. Lagar, regler och förordningar skall aldrig bestämmas i känslosvall utan så objektivt som möjligt.

Jag ser gärna LIF i elitserien igen, men absolut inte om de kommer dit med hjälp av ekonomisk doping och eventuella lagbrott. Det är fan inte sportsligt någonstans.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Pajala sön 10 mar 2013 - 10:35

Chris Hendrix skrev:Förvisso inte snyggt skött av Leksands kommun, men på sätt och vis kan man också förstå. En sån liten kommun som Leksand, som egentligen bara har hockeyn. Hockeyn är allt där. Det är viktigt för kommunen att hockeyn går bra, så de har helt enkelt klivit över gränsen och blivit desperata.

Jag försöker se det mänskliga i det, och välviljan. Folk älskar att slå och sparka på den som ligger, men hade det varit deras egna lag som varit i den situationen så hade de såklart hållit käften. Blir otroligt trött på såna människor.

Nu vet jag inte om det hade kunnat ske i så pass stor utsträckning i något annat klassiskt eller stort lag. Leksand är Leksand. Finns inget lag som har så trogna och tålmodiga fans.

undrar just hur många % av kommunpolitikerna som har LIF-slipsnålar ? säkert 90% procent, och när man är redan sen länge är hjärntvättad med att Leksand ska upp till ES till varje pris, ja då är det lätt att dom börjar tumma på reglerna, det som resten av Sverige tycker är vidrigt gjort det är nog bara normalt i kommunstyrelsen i Leksand.

mer lik i garderoben lär dyka upp var så säker, skönt iaf att DIF verkar ha förstört sina chanser till ES kval cheers
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 lör 30 mar 2013 - 21:20

Moderator kan flytta tråden under "elitserien"

Jag är själv inte så nöjd med Leksands avanemang. Men jag hoppas framtidens regler görs om så rekonstruktion inte ska vara möjligt längre utan att laget flyttas ner i serie systemet.

Sen om Leksands kommun vill stödja sitt lag med XXX antal kronor skiter jag i. Det är en fråga för dom som bor i den kommunen och inget jag bryr mig i. Men vid rekonstruktion är det statens pengar, alltså mina. Och det vill jag inte vara med om.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av storstruten lör 30 mar 2013 - 22:32

+1

Instämmer till fullo, att dessutom fortsätta miljonrullningen med köp av nya sperlare samtidigt som man rekonstruerar är rent ut sagt för jävligt, om inte bedrägligt.

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG sön 31 mar 2013 - 13:37

Är glad över att Leksand kommit upp ur alla sportsliga aspekter, även ur rent ekonomiska aspekter för övriga ES-klubbar och HOckeyligan som helhet, men jag instämmer givetvis i kritiken om man ser på deras avancemang ur ett rent moraliskt perspektiv.

Hur som helst hälsar jag Leksands spelare och fans välkomna tillbaka till finrummet! Ingen av dem kan klandras för vad som sker.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken sön 31 mar 2013 - 13:57

Tråden är ny flyttade till "elitserien", samtidigt som Rögle och Timrå är flyttade till "övrig hockey".

I övrigt så måste jag bara återigen få uttrycka mig: KUL att Leksand är tillbaka i finrummet. Ser redan fram emot nästa säsongs drabbningar lagen emellan, fastän vi är mitt uppe i brinnande slutspel.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG tor 27 jun 2013 - 17:46

Leksand har gjort klar med förre HV-backen Dan Spang samt en för mig helt obekant AHL-forward vid namn Mike Seidel....

"Sejdeln" borde väl bli ett passande smeknamn åt den sistnämnda?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Purre tor 27 jun 2013 - 17:54

Collegespelare på try out var det va? Aldrig hört talas om han heller och enligt Salo så hade de blivit erbjudna han utan att ha sett han spela.. Märkligt kan jag tycka, särskilt i högsta ligan i Sverige.

Dan Spang gjorde för mig inte några jätteavtryck i HV, men spelade inte speciellt många matcher heller så svårt att avgöra. Men någon Chris Lee är han knappast.

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av LulefanGBG tor 27 jun 2013 - 18:40

AH visst fan, sorry Purre, det stämmer. Collegespelare var det nog ja!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 ons 28 aug 2013 - 22:22

Dags att ändra elitlicens reglerna. Rekonstruktion som lämpar över kostnader på skattebetalarna ska inte vara en framkomlig väg längre tycker jag. Rekonstruktion=nedflyttning!

http://dragskott.blogspot.se/2013/08/leksand-behover-inte-betala-tillbaka.html#comment-form

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av UnSaccoDiSoldi sön 8 sep 2013 - 16:45

Luktar panik hos Salo efter sparkningen av Spang (som dessutom kommer ha lön resten av säsongen). "Flera nyförvärv" på ingång dessutom.
UnSaccoDiSoldi
UnSaccoDiSoldi

Antal inlägg : 235
Join date : 12-06-02
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 lör 14 sep 2013 - 23:25

Inte bara LHF 5-1 vinsten som får en att må gott idag. Efter att Leksand inledde piggt, lr kanske det var Brynäs som var väldigt sega, så efter 8 minuter spelade var Leksand precis så dåliga som jag trott och hoppats. Jag önskar verkligen Leksand återtåget till allsvenskan.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken sön 15 sep 2013 - 10:29

Lars158 skrev:Inte bara LHF 5-1 vinsten som får en att må gott idag. Efter att Leksand inledde piggt, lr kanske det var Brynäs som var väldigt sega, så efter 8 minuter spelade var Leksand precis så dåliga som jag trott och hoppats. Jag önskar verkligen Leksand återtåget till allsvenskan.
Brynäs såg inte så pigga ut nej, Harju såg helt vilsen ut hela matchen tycker jag. Förpassad till fjärde kedjan också, blir han kvar säsongen ut? Känns inte som att han tillför så mycket i en brunkar-kedja.

Kan nog bli en tung säsong för Leksand, även om jag är väl medveten om att det bara gått en match så finns det väl potential för att göra som Malmö för några säsonger sen och vara avhängda redan runt jul princip.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 sön 15 sep 2013 - 10:38

Ja Harju var inte pigg i matchen. 6 minuter speltid hörde jag kommentatorerna säga när 3e perre börja.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Salle sön 15 dec 2013 - 13:49

Salo har idag sparkat Jakobs och Fornataro!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken sön 15 dec 2013 - 14:15

Salle skrev:Salo har idag sparkat Jakobs och Fornataro!

Fornataro har väl inte sett så bra ut, Jakobs ok men inte mer. Hur många spelare har man nu då? Måste väl nästan värvas.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 sön 15 dec 2013 - 14:24

Rönken skrev:
Salle skrev:Salo har idag sparkat Jakobs och Fornataro!

Fornataro har väl inte sett så bra ut, Jakobs ok men inte mer. Hur många spelare har man nu då? Måste väl nästan värvas.

Jakobs har gått sämre än jag trott. Men klart som LIF spelar är nog inte passande för Jakobs. Jakobs är ju inte kanske spelaren som är så stark på att bära upp puck och vara en puckstark spelare i SHL. Jakobs styrka i LHF tyckte jag däremot var hans utmärkta spelsinne att hitta en ren plats i slottet att få en pass och dra på ett avslut.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken sön 15 dec 2013 - 14:30

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Salle skrev:Salo har idag sparkat Jakobs och Fornataro!

Fornataro har väl inte sett så bra ut, Jakobs ok men inte mer. Hur många spelare har man nu då? Måste väl nästan värvas.

Jakobs har gått sämre än jag trott. Men klart som LIF spelar är nog inte passande för Jakobs. Jakobs är ju inte kanske spelaren som är så stark på att bära upp puck och vara en puckstark spelare i SHL. Jakobs styrka i LHF tyckte jag däremot var hans utmärkta spelsinne att hitta en ren plats i slottet att få en pass och dra på ett avslut.

Jo, låter som en klarsynt analys. Undrar om man breddar plats för mer spets, och finns det ens pengar för sådant? Varit svettigt för Leksand sista tre matcherna med 18 insläppta mål och 0 poäng.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster sön 15 dec 2013 - 15:39

Salo säger att man ska lyfta upp junisar, men det kan ju för all del vara temporärt. Fick inte Leksand ytterligare en klump pengar av kommunen i början av säsongen? Kanske görs plats för mer spets. Känns inte som att de borde ha en sådär jättedyr trupp, så svårt att tänka mig att de sparkar spelarna av ekonomiska skäl.
Kanske tycker de helt enkelt att junisarna är bättre och att de betalar onödiga pengar för dyrare/sämre spelare.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville tor 9 jan 2014 - 23:10

Värvar Pikkarainen. Vasst.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken tor 9 jan 2014 - 23:21

Snikne Ville skrev:Värvar Pikkarainen. Vasst.

Blir intressant att se vad han går för, gjort sina poängbästa säsonger i Elitserien med Modo och Skellefteå. Åtminstone på senare år, men inte lika bra i t.ex. finska ligan eller KHL.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Urken tor 16 jan 2014 - 15:13

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Lars158 mån 22 sep 2014 - 16:22

Salo hoppar av.

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken mån 22 sep 2014 - 16:23

Lars158 skrev:Salo hoppar av.

Blev rätt förvånad över det, tycker Salo ändå känts som bra sportchef. Fast om det nu är så att han inte kan agera som han vill så är det väl ingen ide att stanna, hur länge blir Appelgren kvar om kräftgången fortsätter?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville mån 22 sep 2014 - 16:26

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Salo hoppar av.

Blev rätt förvånad över det, tycker Salo ändå känts som bra sportchef. Fast om det nu är så att han inte kan agera som han vill så är det väl ingen ide att stanna, hur länge blir Appelgren kvar om kräftgången fortsätter?
Är väl lite det som varit problemet vid alla återtåg, det verkar vara fler än vad som är optimalt som skall vara med o dra i spakarna. Herr Ejendahl själv var väl nog så operativ för sin roll.

edit

http://www.hockeysverige.se/2014/09/22/chocken-i-leksand-salo-hoppar-av-gar-inte-att-samarbeta/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken mån 22 sep 2014 - 16:46

Snikne Ville skrev:
Rönken skrev:
Lars158 skrev:Salo hoppar av.

Blev rätt förvånad över det, tycker Salo ändå känts som bra sportchef. Fast om det nu är så att han inte kan agera som han vill så är det väl ingen ide att stanna, hur länge blir Appelgren kvar om kräftgången fortsätter?
Är väl lite det som varit problemet vid alla återtåg, det verkar vara fler än vad som är optimalt som skall vara med o dra i spakarna. Herr Ejendahl själv var väl nog så operativ för sin roll.

edit

http://www.hockeysverige.se/2014/09/22/chocken-i-leksand-salo-hoppar-av-gar-inte-att-samarbeta/

Fast VD:n är väl ny sen förra säsongen som jag förstår det? Salo har väl varit i Leksand några år nu, man fick upp laget och höll sig kvar första året och undvek till och med kvalserien. Det känns ju som en stor förlust för Leksand, inte heller rätt tillfälle att sånt här bubblar upp till ytan väl?

Sedan kan jag inte låta bli att funder på om det hör ihop med https://twitter.com/MrMadhawk/status/514044601792200704 Razz Kalla mig konpsiratorisk bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Kagen mån 22 sep 2014 - 22:02

#ragequit #beg2comeback #saljatrottoar #vdavgar #kvalserien

Fick jag med det mesta där..?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1739
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville mån 22 sep 2014 - 22:23

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Rönken mån 22 sep 2014 - 23:11

Tydligen ska man ha ett möte med Kjell Kruse och Tommy Salo i morgon, i ett försök att behålla Salo. Salo-gate verkar kunna pågå någon dag till alltså.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av knutten tis 23 sep 2014 - 0:13

Salo valde att tjura istället för att lösa det internt.
Eller försöker han smita från en krisande klubb?
Jag tycker i alla fall att Salo visar dålig stil genom att säga upp sig. Klubben behöver inte mer blåserier runtomkring sig. Det borde han veta. Det här borde Salo skött internt. Dåligt.
Det kommer säkert sluta med att han stannar efter mötet, så det här känns onödigt på alla sätt.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Old Brooklyn tis 23 sep 2014 - 6:55

Ja, antingen är Salo en gnällig fjant eller så är Kruse en veritabel översittar-besserwisser-psykopat. Snubben (Kruse) har väl inte ens hunnit tillträda jobbet ännu? Någon, eller båda, verkar riktigt gått in för att tycka illa om den andre.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av FruktHamster tis 23 sep 2014 - 7:13

Aj, så osnyggt hanterat av Salo. Oavsett det ligger något bakom hans anklagelser eller inte.
Kan bli intressant att följa.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Snikne Ville tis 23 sep 2014 - 9:24

Old Brooklyn skrev:Ja, antingen är Salo en gnällig fjant eller så är Kruse en veritabel översittar-besserwisser-psykopat. Snubben (Kruse) har väl inte ens hunnit tillträda jobbet ännu? Någon, eller båda, verkar riktigt gått in för att tycka illa om den andre.
För den konspiratoriskt lagde ligger väl tanken om att även Salo sökte VD-tjänsten men blev sidsteppad till förmån för Kruse inte allt för långt borta..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6385
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leksand Empty Sv: Leksand

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 5 1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet