Leo Komarov

+50
DaVoc
Pitebo
Jonsey78
Kneten
Mange
Lulejoe
evanovich
Burskydd
Xerzocx
LinusFröbergsMustasch
pingu
Hedanders
Meyhem
Lehto
LulefanGBG
SatanicPanic
Hellcop
Lars158
chiII
Tony Moore
Micke80
Sportchefen #2
Blinders
Dundernisse
Panikvärvning
ski3r
Urken
Snikne Ville
Hjalmar_Vuopio
Danneja
Titan 4020
Hurlun
Donowitz
Serkan122
tibet
JohanO
Kagen
Jokerman ll
Hankburger
NallePhu
farre
Jonken
Jojjan
Pajala
Dustin
Lajon
Bamsefar
Myrman
Redbear
Puckad
54 posters

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av tibet sön 18 sep 2022, 22:10

Vi har en kapten i Gustavsson och en överste i Tyrväinen! Nu verkar som vi kan addera en general till samlingen.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Danneja and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken mån 19 sep 2022, 10:41

Leo har ju inte spelat borta matcher ännu. Han lär ju inte behöva allt för många byten; innan 'drevet' går igång. När motståndare själva fattar sina egna begränsningar: Att det inte fixar att stoppa honom; kommer de att gemensamt skjuta topplocket först -och bara sjunka lägre sen...

-Man sitter ju bara och väntar på 'lök-gnället' och 2:an för hans utrustning/visir.

Redan på torsdag är det dags och se vem som är vassast framför motståndarmålet; när Rögle kommer på besök i Coop: Leo Komarov vs. Dennis Everberg.  Det blir även Julius Honka vs. Daniel Zaar på one timers i PP ifrån vänster kanten. Everberg kommer givetvis ha en liten fördel; eftersom vi inte lyckats få in 'vår' Adam Tambellini i laget ännu. (Här räknar jag dock med att vår högerkant steppar upp.)

Trots detta: Tror jag att vår #47 kommer att gå MINST jämnt mot deras #18 framför kassen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

JohanO, Lehto and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jokerman ll mån 19 sep 2022, 11:56

Leo Komarov - Sida 3 73030410
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1294
Join date : 21-05-19

Jonken, Kneten, Hjalmar_Vuopio and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja fre 23 sep 2022, 20:25

Leo Komarov var i centrum under Luleås 2-4-förlust hemma mot Rögle.
Enligt Rögles Daniel Zaar så åkte Komarov över till deras bås och ville få någon att slåss.
– Det där är lite konstigt beteende kan jag tycka, säger Zaar till Norrbottens-Kuriren

Rögle gjorde en väldigt bra bortamatch uppe i Norrbotten och vann med 4-2 mot Luleå efter att ha tagit ledningen med 3-0 i första perioden och hade till och med en sekvens i matchen där de inte släppte till ett enda skott mot det egna målet på 37 minuter och 25 sekunder.

Någon som då blev frustrerad över hur det gick i matchen var Luleås nyförvärv Leo Komarov. Enligt Röglestjärnan Daniel Zaar så åkte Komarov fram, vid upprepade tillfällen, och försökte få någon motståndare att slåss med honom.

– Han var vid vårt bås rätt många gånger, och försökte få igång oss, säger Zaar till NSD och fortsätter:
– Han ville slåss med hela vårt lag, men det fanns ingen anledning, vi ledde ju matchen.  


Daniel Zaar är också oförstående till varför Leo Komarov insisterade att få slåss med någon i Rögle.

– Det är kul med fysiskt spel, men det där är ett lite konstigt beteende, kan jag tycka, och jag vet inte hur mycket det hjälpte dem, men han var väl tvungen att försöka med något när de inte fick sitt spel att fungera, säger Zaar till Norrbottens-Kuriren.

Leo Komarov har hittills noterats för en assist och åtta tacklingar under de två första matcherna i SHL den här säsongen.


Man kan ju tycka att det är jävla märkligt om det stämmer? Bättre fokusera på sitt eget spel och göra det bättre?

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Urken fre 23 sep 2022, 20:31

Låt Komarov härja. Kan bli kul. Han är rutinerad.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Jonken, JohanO and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Micke80 fre 23 sep 2022, 22:00

Instämmer, ska man ta hit en som han då måste man låta honom vara den spelaren. Märker man sen att gan inte hittar rätt nivå så får nan hjälpa honom med det.

Komarevs spel är ju just att vara en störig jäkel så när han gafflar med det andra laget så är det ju gans spel.
Bara det att Zaar pratar om det i nediavtyder på att han kom in i deras hjärna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Urken fre 23 sep 2022, 22:24

Micke80 skrev:Instämmer, ska man ta hit en som han då måste man låta honom vara den spelaren. Märker man sen att gan inte hittar rätt nivå så får nan hjälpa honom med det.

Komarevs spel är ju just att vara en störig jäkel så när han gafflar med det andra laget så är det ju gans spel.
Bara det att Zaar pratar om det i nediavtyder på att han kom in i deras hjärna.

Helt rätt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av chiII lör 24 sep 2022, 12:33

Det viktigaste är väl att han inte går runt och drar på sig dumma utvisningar med fula tacklingar eller att dra igång slagsmål oprovocerat. Hittills tycker jag han klarar det utmärkt. Verkar som att han kan kontrollera sig och ligger på rätt sida gränsen allt som oftast

chiII

Antal inlägg : 1033
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken lör 24 sep 2022, 13:01

Krävs även lite pundus och hår på bringan av en spelare -för att åka över och utmana typ hela motståndarbåset. Man måste kunna backa upp sådant också; något som Rögle båset tydligen verkar fatta. Att göra upp är ju okay i SHL idag; så länge spelarna som gör det är överens om detta.

Vi kommer att stöta ihop Ängelholms med gänget fler gånger under denna säsong. Jag törs nog garantera att deras spelare har koll på vem Leo Komarov är och står för inför 'returen'.

Och hela LHF-kommer att minnas den sista femman; som skickade ut Honka -när vi jagade för att komma ikapp. Tror inte att vi 'bjuder' Rögle på hela första perren i Ängelholm nästan gång vi möts den 26 december.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Snikne Ville lör 24 sep 2022, 14:45

Att han kacklar o tjafsar är ju hans stil. Lite som Sylvegård. Jag gillade mest när han på teket efter första reduceringen, med några sekunder kvar av perren, tar sats in i mittcirkeln o trycker till Tambellini.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Lars158 lör 24 sep 2022, 20:03

Tycker Komarov är nyttig. Ger laget pondus.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja sön 25 sep 2022, 16:00

Intervju med Komarov här

Så sent som i våras representerade Leo Komarov ryska SKA St. Petersburg i ryska KHL.

Där hade han själv också tänkt stanna.

Sedan kom den ryska invasionen av Ukraina och flyttlasset gick till Luleå, SHL och Sverige.

– Jag förstår när det kommer till pengarna, säger 35-åringen om de som valt att stanna i Ryssland.

Komarov har spräckt målnollan i Luleåtröjan.

Detta då han var med och bidrog till de tre poängen med sitt matchavgörande 3–2-mål i mötet med Brynäs, som tidigare uppgavs vara ute efter hans signatur, under lördagen.

Efter sina tre inledande matcher står han nu noterad för ett mål och en assist. Men vad som slagit honom som det svåraste att komma in i?

– Fan... farten är helt otrolig, säger han.

– Vi spelade mot Rögle innan, de hade många skickliga spelare och spelar snabbt. Och det är klart att när isen är större så det blir en annan hockey.

På tal om mötet med Rögle (förlust 2–4).

Komarov, som gjort en karriär på att stångas med sina motståndare från sin forwardspositon, hamnade också i hetluften i det förväntade toppmötet.

”Det är mycket skriverier”
Röglestjärnan Daniel Zaar sade bland annat följande efter matchen enligt NSD:

– Han var vid vår bänk rätt många gånger och försökte få i gång oss. Han ville slåss med hela vårt lag.

Komarov, som själv uttalade sig när lagkamraten Brendan Shinnimin hamnade i hetluften i mötet med Brynäs, tar händelserna i mötet med Rögle med ro.

Det är väl ganska mycket skriverier... de som känner mig och vet om min spelstil vet att jag har en rätt egen stil. Man ska inte ta det så mycket på allvar, men jag gillar att snacka och sånt. Börjar någon gråta i tidningen kanske man får hålla det för sig själv. Det som händer på isen kanske man får hålla på isen, säger han.

Men hur hamnade en 35-årige före detta NHL- och KHL-spelare med OS- och VM-guld på meritlistan i SHL och Luleå?

Komarov själv lyfter en god dialog med tränaren Thomas ”Bulan” Berglund.

– Jag pratade med ”Bulan” mycket också. Jag fick höra att jag har en chans att passa in här och att det passar mitt spel. Och det är klart att jag kollade vilka som spelar här och hur man spelar här innan jag skrev på

Han fortsätter:

– Således är det klart att det gått rätt enkelt. Det är rätt likt som jag hade det i Islanders också, vi går rätt hårt på fyra kedjor. Men det är bara några matcher, ge mig något mål till och några matcher så kör vi. Men tempot är framför allt den främsta utmaningen.

Hur känner du att du kommit in i laget och staden?

– Det har varit helt okej... jag behöver lite mer träning. Jag gillar ”Bulan” för vi kör hårt när vi kör. Mot Rögle har vi två dåliga perioder men kommer nästan ikapp. Sen är Luleå är en liten, mysig, stad. Jag har bott i Toronto och New York så jämfört med det finns inte så mycket att göra, men man vänjer sig. Jag ska få över familjen

Komarov själv hade gärna spelat i SHL och Sverige tidigare i sin karriär.

– Skulle jag vara tio år yngre hade det varit den bästa ligan att spela i. Det tränas hårt med mycket fys och mycket is. Men som 35-åring är det inte så lätt alltid, även om jag tror att jag kommer in i det.

Komarov hade tänkt spela i KHL
Hur kan du som en rutinerad spelare hjälpa de yngre i laget?

– Det är väl mer frågor och sånt... jag har varit ung själv. Det börjar på träningen och man får hålla huvudet på rätt plats, inte tänka för långt. Man ska vara på rätt plats och arbeta så ser man sen.

Han ger också ett exempel i det fallet:

–Själv hade jag tänkt spela i KHL, nu är vi här. Vem vet om världsläget nästa månad? Nu är vi här så får vi se sen. De här spelarna kanske spelar i en bättre liga senare?

På tal om just KHL, som Komarov lämnade först när förra säsongen tog slut, är det en fortsatt debatt kring de spelare som valt att spela i KHL trots den ryska invasionen av Ukraina. Det finns en handfull sådana spelare från Sverige, men endast en från Finland.

– Det är svårt… jag förstår dem pengamässigt. Men alla får göra sina egna val. Jag är väl ganska neutral. Jag är inte på deras sida, inte emot. Men jag förstår dem när det kommer till pengarna.

Men i första hand ligger hans fokus på Luleå.

– Resultatet visar sig i slutet av säsongen men vi försöker jobba hårt varje match, säger Komarov

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hellcop sön 25 sep 2022, 16:43

Studerade brynäsarna vid tek då Leo och Juhani var inne, flackande blickar och spända nävar runt klubborna.

På riktigt.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av JohanO sön 25 sep 2022, 16:50

Det finns mycket gott att säga om Leo, men jag är grymt imponerad av att han lyckas spela så pass fysiskt och grisigt som han gör utan att ha dragit på sig en enda utvisning hittills. Kyligt huvud på karln än så länge!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

kokostrollet, LulefanGBG, Danneja and Tobbebias88 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av SatanicPanic tor 29 sep 2022, 12:28

SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 631
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Danneja tor 29 sep 2022, 16:55



Håll till godo det var en jävligt lång intervju 😂😂😂

LULEÅ. En dryg vecka in i SHL-säsongen pratar hela ligan om Leo Komarov.

Motståndare har kallat honom för fjant, hemmapubliken älskar honom – och som så ofta förut målas han ut som en buse.

Så vad är det för statistik som får honom att le?

Varför bor han i Linus Omarks hus?

Och finns det för få Leo Komarovs i dagens hockey?

– Ibland kan det se dåligt ut hur jag uppför mig, säger Komarov.

I början av september åkte Luleå Hockey till Mikkeli i Finland för att möta Jukurit i CHL-gruppspelet.

Sportcheferna Stefan ”Skuggan” Nilsson och Ulf Engman, som gått in i säsongen utan att ersätta Linus Omark och Pontus Andreasson hade ett annat uppdrag utöver själva matchen när man satte sig på flyget till Helsingfors den här helgen.

De skulle äntligen gå i hamn med ett nyförvärv.

Inte vem som helst.

Finländske veteranen Leo Komarov.

Klubben hade varit på Komarov, och haft en dialog med honom under stora delar av sommaren.

– De hade varit intresserade länge, men jag ville vara öppen och ärlig mot både Luleå och andra klubbar som var intresserade. Jag siktade på NHL. Jag ville ha den där Stanley Cup-ringen, förklarar Komarov.

Det är en minst sagt meriterad spelare som landat i Luleå.

Vi slår oss ner i det minsta möjliga utrymmet i Luleå Hockeys omklädningsrum. Det är ett par barstolar och ett bord format som en hockeyplan som man kan rita på.

Är det här Linus Omark höll powerplaymöte förra säsongen, kan man fundera.

Eller där man plockar in spelarna när man vill skälla lite, skojar presschefen Robert Hedlund.

Hur som helst, det är då han kliver in, Leo Komarov, mannen som kommit att sätta ett ordentligt avtryck under inledningen av SHL-säsongen.

Mannen som vet hur man vinner.

Två KHL-titlar, ett VM-guld, ett OS-guld och långt fram i Stanley Cup med två conference-finaler.

– Att vinna med ett klubblag är ändå det största. Man är tillsammans under en hel säsong. Men det är klart att OS-guld, det spelas bara vart fjärde år, också väger tungt. Att vinna med ett lag man varit med under en hel säsong är en helt annan känsla. Sedan vill jag lyfta fram att vi blev trea när alla de bästa var med 2014.

Ser du NHL som uteslutet efter denna säsong då?

– Det finns alltid en möjlighet, men det gäller att vara realist också. Jag är inte direkt ung och måste göra en bra säsong här. Det är för tidigt att säga. Jag vet att jag vill vinna Stanley Cup. Det är något som jag saknar.

Luleå var den klubben du kände för mest när NHL-möjligheten inte dök upp?

Som jag sa, så visade de tidigt ett intresse. De ville verkligen ha mig, och visar uppskattning för den spelare jag är. Jag hade kontrakt med Sankt Petersburg i KHL egentligen, men fick bryta det när världsläget är som det är och det är jag glad för. Då försökte jag kolla var det fanns plats. Egentligen var det hela Europa jag tittade mot då.

Var det lätt att bryta kontrakt i KHL?

– Jo, men det gick bra. Det var skönt att det löste sig. Det var just efter OS. Världsläget blev som det blev och jag tänkte bara åk härifrån.

Brynäs var väl också med, va?

– Ja... Eller jag vill inte prata om klubbar så. Jag hade bra samtal med ”Bulan” och ”Skuggan”. Sedan pratade jag givetvis med Omark mycket. Vi känner varandra bra. Min spelstil passar bra här. Dessutom var det en utmaning för mig att komma hit. Man får en liten nytändning av att se nya arenor, åka andra resor. Det blir lite som att gå en en autopilot om man reser till samma ställen hela tiden.

Leo Komarov har inte spelat särskilt många matcher för sitt nya lag.

Men det är ingen överdrift att han redan nu satt ett starkt avtryck.

Han har utmärkt sig i det fysiska spelet och banar verkligen vägen med sitt spel. Det är ingen man av de stora orden. Han låter spelet på isen tala.

Han bildar förstakedja med två spelare i form av Einar Emanuelsson och Juhani Tyrväinen som redan har hög status i bland Luleåsupportrarna.

Vad Leo Komarov ska göra i den kedjan är ganska tydligt.

Nyttja sin kropp, sin tyngd, och gör det jobbigt för motståndarna.

Det tog 21 sekunder av SHL-säsongen innan han delade ut sin första tackling mot HV71, i andra matchen mot Rögle tog det 37 sekunder och mot Brynäs i den tredje matchen, så satt den första proppen efter 33 sekunder.

Men supportrarna verkar redan gilla dig skarpt.

– Det är bra! Jag har haft en tendens lite överallt att få fansen med mig. Men de gillar väl min spelstil och att jag spelar för laget. Jag har min roll och de som pratar om mig får gärna göra det, men jag gör bara mitt jobb. De verkliga kungarna är Jagr, Ovechkin och sådana spelare. För mig känns det som bäst när laget vinner, säger Leo Komarov ödmjukt.

Svarar på anklagelsen om ”fjanteri”
Lite så är han.

Han vill utmärka sig på isen och göra allt för sitt lag.

Men mer blygsam utanför.

Leo Komarov har noll behov av att hävda sig själv som person.

Han vill vinna titlar, spela bra hockey och bli uppskattad för sitt hockeyspel.

Men finns det för få Leo Komarov i dagens hockey?

– Jag har väl en speciell spelstil, jag tycker om hockey, och blir det matchdag, så kanske jag blir lite aggressiv och behöver få i gång mitt huvud. Men om det finns för få av min sort, det är inte jag rätt man att svara på. Jag känner att jag ändå spelar med stor respekt för medspelare, motståndare och domare. Det försöker jag hålla stenhårt på, säger Leo Komarov.

Under matchen mot Rögle var det kanske första gången som folk började lägga märke till Leo Komarov. Då Komarov ställde sig framför hela Röglebåset och höjde fingret som någon form av varning till Röglespelarna och kanske främst storstjärnan Daniel Zaar.

Han försöker inte spela hockey i alla fall. Han får fokusera på fjanteriet, sa Röglebacken Erlend Lesund i C More.

– Det är en del hur jag är. Det är min spelstil, men hockey är hockey och jag vågar lova att det kommer bli mycket sådana situationer när jag är inblandad. Det är så jag är.

Du har åtminstone satt ett väldigt avtryck.

– Det är faktiskt ingen överraskning för mig. Det är kanske bara så att folk här i Sverige inte riktigt vetat vem jag är. Det kanske de borde, för jag har spelat på hög nivå i många år.

Leo Komarovs ryska bakgrund
Den ödmjuke 35-åringen pratar helt flytande svenska.

Han är uppväxt i svensktalande staden Nykarleby i västra Finland.

Men föddes 1987 i estländska staden Narva.

– Jag är faktiskt född i dåvarande Sovjet om vi ska vara petiga, flikar han in.

– Sedan är min pappa ryss och min mamma estländska.

Känner du dig rysk?

– Jag är uppväxt i Finland. Vi flyttade dit. Jag är en finne. Har gått skolan där och varit med i den finska armén. Men jag har ett ryskt pass också, så mina rötter är ändå ryska och jag kan språket. Men jag är uppväxt som en finne.

Innebär det att du bastar varje dag?

– Det beror lite på. Men det är alltid bra att ta en bastu!

Din svenska är fullständigt briljant.

– Det är inte så konstigt. I Nykarleby pratar 95 procent svenska, och jag gick i svensk skola, mina vänner pratade svenska. Jag är uppväxt med att ha kollat på SVT och TV.

”Då var det stökigt”
Redan 2009 fick Leo Komarov möta Norrbotten.

I Moskva.

Som ny i Dynamo Moskva så blev han sambo med två välkända herrar, som har en stor historia i Luleå.

Succéradarparet Johan Harju och Linus Omark hade värvats till Moskva efter att de gjort 104 poäng i Elitserien året innan.

Eller ”The Övertorneå Connection”, som de kallades.

– Då var det stökigt, skrattar Komarov.

– Men det var bra. Det var en bra upplevelse. Det var ett av mina bättre år. Jag var ung, det var en stor liga att komma in i, och vi bodde tillsammans.

Hade ingen av er skaffat partner?

– Jag hade, och Omark var väl på gång med sin nuvarande fru. Men det var riktigt roligt och lärorikt. Det blev mycket kul i det huset.

Linus Omark, som valde att nyttja sin klausul han hade i kontraktet och vända tillbaka till Geneve i Schweiz hade en stor del i att Leo Komarov kom till Luleå.

Så bra att han nu hyr ut sitt hus till familjen Komarov, som består av fru och två barn.

– Jag lovar att jag ska ta hand om det, så gott det går. Men det var en anledning också. Jag är mån om att familjen ska trivas. Jag fick ett bra erbjudande om att ta Linus hus när han var i Schweiz. Det var värdefullt och en viktig del i beslutet.

Hur gör du på julen om Linus vill hem till huset?

– Jag kanske åker till Finland. Annars får vi väl ha en stor familjefest i huset på julafton.

Din fru Julia är väl gammal tennisspelare, förresten?

– Jo, det stämmer!

– Men nu är hon för gammal för det, hon är ju i min ålder. Jag spelade också en hel del tennis, men nu blir det bara padel. Vi är ett väldigt bra padelpar måste jag säga.

Leo Komarov fick lugna ner hetsen
Den breda svenska hockeypubliken har kanske upptäckt Leo Komarov först nu.

Men för de som följt den internationella hockeyn är han en välkänd spelare.

Några upptäckte säkert honom 2015. Under hockey-VM i Tjeckien.

Om inte annat så vet den svenska domaren Mikael Nord vem Leo Komarov är sedan dess.

Det svenska domarparet Mikael Nord och Tobias Björk gav då Komarov ett matchstraff för en tackling mot ryske spelaren Jevgenij Medvedev.

Det visade sig vara felaktigt och de svenska domarna skickades hem från turneringen.

De hånades sedan i sociala medier och stämningen blev hetsig.

Mikael Nord har senare i programmet ”Wikegård vs.” berättat om den fina gesten han senare fick av Leo Komarov som beklagade den hetsiga stämningen och även skickade en signerad matchtröja för Toronto Maple Leafs på posten till den svenska domaren.

– Jag har sett inslaget på C More. Jag minns händelsen bra, kanske bättre än någon annan. Ibland kan det se dåligt ut hur jag uppför mig. Vissa kanske tycker jag är kaxig och så, men jag har stor respekt för alla. Inte minst för domarna.

De har ett tufft jobb.

– Det har de. Men jag är också en som kan vara på domarna mycket. När jag var yngre så kunde det påverka mig i flera dagar. Men nu så spelar man, sedan går det någon timme och om de gör fel så gör de fel. Det är människor som har sina familjer och jag har stor respekt för domarna. Det som hände på VM var fel, men jag kunde inte vara hundra procent säker heller. Det är alltid lättare att bedöma när man kollar på video, och klimatet på sociala medier kan bli onödigt hett.

Varför gjorde du den gesten till Mikael Nord?

– Man ser vad som skrivs. Det blev jävligt många rubriker. Jag ville lugna ner situationen. Jag ville inte att han skulle få ta så mycket. Nu har det gått bra för Nord och han har fått en bra karriär. Man måste inse att alla människor gör fel, och det ska bli roligt att träffa honom. Jag vet tyvärr inte när han ska döma oss.

Komarov drömmer om SM-guld med Luleå
Leo Komarov kommer till ett lag som längtar efter guld.

Luleå Hockey har inte vunnit det svenska mästerskapet sedan 1996.

Då med Jarmo Myllys i laget.

En finsk ikon som Komarov har koll på.

– Man brukar alltid säga ”never forget 95” i Finland när Jarmo Myllys namn kommer på tal, och syftar till när Finland blev historiska i Globen 1995 och vann VM för första gången.

– Jag vet inte hur många unga som minns honom, men han var stor och jag vet hur stor han är här också.

I Luleå är det väl mer ”Never forget 96”.

– Det kan jag tänka mig. Vi ska göra allt för att vinna. Jag känner på killarna inne i omklädningsrummet att det fortfarande är en bitterhet efter förlusten i våras, så de vet vad som ska göras, men det är många bra lag som man får ha stor respekt för.

Du vet hur man vinner.

– Det har blivit att man fått vinna. Vi har bara mött några lag så här långt. Jag tyckte Rögle var jättebra, HV har en annan spelstil och så spelar Brynäs på sitt sätt. Vi har tio lag jag inte ens mött. Vi har en bra chans och är ett bra lag, vi ska jobba för att ta oss till slutspelet och sedan tar vi det därifrån.

– Jag är väl medveten om hur mycket den här staden längtar efter att få vinna. Vi ska gå för det, lovar Leo Komarov.

Danneja

Antal inlägg : 732
Join date : 22-04-12

Redbear, Jonken, LulefanGBG, Blitzwagen and Braun like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av LulefanGBG tor 29 sep 2022, 17:57

Tack för delning. Härlig läsning.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Pajala tor 29 sep 2022, 18:29

Hoppas han kan ta och få upp farten lite, ser allmänt seg ut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jokerman ll fre 07 okt 2022, 09:31

Smack! Allas våran Leo lurar upp backen på läktarn och avslutar distinkt cheers
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1294
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av LulefanGBG fre 07 okt 2022, 09:40

Igår var första matchen han syntes i fem mot fem som delaktig i spelet med puck. Kul!

Annars har han synts på kontoret men men puckarna har liksom inte kommit dit så att han fåttmgöransin grej. Igår var han väl en milimeter eller felaktigt domslut ifrån att vräka in en puck framför mål...mot målvakt och tre Malmöspelaren. Att han skulle vara bra där visste man ju, men hittills har han haft problem med tempot i fem mot fem.

Fast igår som sagt deltog han mer i spelet över lag. 👍
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Blinders fre 07 okt 2022, 10:24

LulefanGBG skrev:Igår var första matchen han syntes i fem mot fem som delaktig i spelet med puck. Kul!

Annars har han synts på kontoret men men puckarna har liksom inte kommit dit så att han fåttmgöransin grej. Igår var han väl en milimeter eller felaktigt domslut ifrån att vräka in en puck framför mål...mot målvakt och tre Malmöspelaren. Att han skulle vara bra där visste man ju, men hittills har han haft problem med tempot i fem mot fem.

Fast igår som sagt deltog han mer i spelet över lag. 👍
Hade också en fin framspelning till Connolly i PP.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Lehto fre 07 okt 2022, 12:08

Blinders88 skrev:
LulefanGBG skrev:Igår var första matchen han syntes i fem mot fem som delaktig i spelet med puck. Kul!

Annars har han synts på kontoret men men puckarna har liksom inte kommit dit så att han fåttmgöransin grej. Igår var han väl en milimeter eller felaktigt domslut ifrån att vräka in en puck framför mål...mot målvakt och tre Malmöspelaren. Att han skulle vara bra där visste man ju, men hittills har han haft problem med tempot i fem mot fem.

Fast igår som sagt deltog han mer i spelet över lag. 👍
Hade också en fin framspelning till Connolly i PP.
Ja trist för Komarov att Connoly brände den faktiskt...

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Meyhem fre 07 okt 2022, 14:19

Känns som en spelare som kommer prestera bättre och bättre under säsongen

Meyhem

Antal inlägg : 96
Join date : 14-04-22

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av JohanO fre 07 okt 2022, 14:36

Leo är en av de spelare som fans varit oskäligt hård mot i början av säsongen. För en spelare en som är en bra bit in på 30, som dessutom inte varit med under försäsong och träningar, så är det mycket begärt att han ska komma upp i kryssningsfart på en handfull matcher.

Har varit en plusfaktor i alla matcher han spelat i hittills, och kommer bara bli bättre.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

PM, Redbear, Jonken, Donowitz, Hedanders, Pontaking, Hankburger and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hedanders ons 30 nov 2022, 07:38

Imorgon vill jag se Komarov som en igel på Pudas. No mercy!

Visa nu vad du är värvad för!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Tony Moore, LulefanGBG, Blitzwagen and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av pingu ons 30 nov 2022, 16:27

Meyhem skrev:Känns som en spelare som kommer prestera bättre och bättre under säsongen
Man får hoppas på det. Och kanske att slutspelshockey passar han bra om det blir griniga matcher.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Tony Moore ons 30 nov 2022, 17:39

pingu skrev:
Meyhem skrev:Känns som en spelare som kommer prestera bättre och bättre under säsongen
Man får hoppas på det. Och kanske att slutspelshockey passar han bra om det blir griniga matcher.
Precis min tanke om Leo också, han är ingen poängmaskin utan en tung, hårt arbetande spelare som ska bana väg för medspelare i slottet, dra på sig minst 2 motspelare, skymma målvakten OCH inte minst vara en "pain in the ass" på våra motståndare. https://www.eliteprospects.com/player/7617/leo-komarov
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Pajala ons 30 nov 2022, 17:41

Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

farre likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Tony Moore ons 30 nov 2022, 17:45

Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Pajala ons 30 nov 2022, 17:51

Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.

Vi behöver spelare som kan göra mål, just nu är alla helt under isen.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Tony Moore ons 30 nov 2022, 17:59

Pajala skrev:
Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.
Vi får väl se..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7710
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av LinusFröbergsMustasch ons 30 nov 2022, 18:59

Luleå försökte tackla Färjestad och slet ut sig själva. Färjestad väntade ut Luleå och på minsta misstag straffades Luleå. Så, y'know... Tar hellre en målskytt än en slö has-been.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hedanders ons 30 nov 2022, 19:04

Nog hade jag tyckt det var skönt att ha en hel Komarov i semifinalserien mot Frölunda med alla deras jävla tjuvnyp och sedan i finalen med FBK:s förbannade ryggsäckshockey...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Bamsefar ons 30 nov 2022, 19:41

Pajala skrev:
Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.

Vi behöver spelare som kan göra mål, just nu är alla helt under isen.
Säg det till De La Rose
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hedanders ons 30 nov 2022, 20:01

Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.

Vi behöver spelare som kan göra mål, just nu är alla helt under isen.
Säg det till De La Rose

Exakt!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av farre ons 30 nov 2022, 20:28

Hedanders skrev:
Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.

Vi behöver spelare som kan göra mål, just nu är alla helt under isen.
Säg det till De La Rose

Exakt!

Finns det någon mening med att ni alltid försvarar allt som föreningen gör?
Är det verkligen så att ni inte ser att Komarov inte är den spelare vi behöver?
Vi har Tyrre och Rask som har betalt för att ha den rollen.
Jag hade köpt det om någon av de hade fått sparken och vi tagit in Komarov för då hade han varit behövd. Men nu tar han bara en plats som en målskytt skulle haft. Och lön i paritet med en 40-50P spelare.
Är det verkligen så illa att ni inte kan inse hur fel den här rekryteringen är?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Bamsefar ons 30 nov 2022, 20:42

farre skrev:
Hedanders skrev:
Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.

Vi behöver spelare som kan göra mål, just nu är alla helt under isen.
Säg det till De La Rose

Exakt!

Finns det någon mening med att ni alltid försvarar allt som föreningen gör?
Är det verkligen så att ni inte ser att Komarov inte är den spelare vi behöver?
Vi har Tyrre och Rask som har betalt för att ha den rollen.
Jag hade köpt det om någon av de hade fått sparken och vi tagit in Komarov för då hade han varit behövd. Men nu tar han bara en plats som en målskytt skulle haft. Och lön i paritet med en 40-50P spelare.
Är det verkligen så illa att ni inte kan inse hur fel den här rekryteringen är?
Det var inte det som var frågeställningen i Pajalas påstående om slutspel och konsekvenser.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hedanders ons 30 nov 2022, 21:25

Bamsefar skrev:
farre skrev:
Hedanders skrev:
Bamsefar skrev:
Pajala skrev:
Tony Moore skrev:
Pajala skrev:Fast han är väl mera en pain inte the ass för Luleå, verkligen inte den spelaren vi behövde.
Vi behöver den spelartypen också, märk väl hur mycket gråt och tandagnisslan det har varit då det kommit till slutspel och vi inte haft någon som kan stå upp för laget och mäta sig i det tuffare/fulare spelet som tillåtits.

Fast ett slutspel i SHL är ganska så harmlöst, det kommer bara att resultera i utvisningar ändå.

Vi behöver spelare som kan göra mål, just nu är alla helt under isen.
Säg det till De La Rose

Exakt!

Finns det någon mening med att ni alltid försvarar allt som föreningen gör?
Är det verkligen så att ni inte ser att Komarov inte är den spelare vi behöver?
Vi har Tyrre och Rask som har betalt för att ha den rollen.
Jag hade köpt det om någon av de hade fått sparken och vi tagit in Komarov för då hade han varit behövd. Men nu tar han bara en plats som en målskytt skulle haft. Och lön i paritet med en 40-50P spelare.
Är det verkligen så illa att ni inte kan inse hur fel den här rekryteringen är?
Det var inte det som var frågeställningen i Pajalas påstående om slutspel och konsekvenser.

Det känns verkligen så olustigt att man inte kan se att myntet har två sidor på detta forum. Självklart vill alla här ha in spelare som gör mål. Det är det vi främst behöver.

Däremot så hade vi behövt en Komarov i finalen förra säsongen. Nu var en sån tillgänglig och jag antar att man letade efter en ersättare till Omark som skulle fixa PP:t men det finns ej på marknaden.

Om jag skulle välja mellan Komarov och en Omark-typ? Självklart skulle jag välja en playmaker av högsta klass istället för en muskelfinne.

Men som sagt, jag tror och hoppas att Komarov kommer visa hur viktig han kan vara framåt våren.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Bamsefar and Bros! like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av farre ons 30 nov 2022, 21:56

Fast poängen är att vi redan har den spelartyper i laget. Därför är det bortkastade pengar med en tredje.
Hade vi gjort oss av med någon av de andra två så hade jag köpt värvningen men nu är den helt onödig och gör att vi är felbalanserade i laget.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Hedanders ons 30 nov 2022, 22:44

farre skrev:Fast poängen är att vi redan har den spelartyper i laget. Därför är det bortkastade pengar med en tredje.
Hade vi gjort oss av med någon av de andra två så hade jag köpt värvningen men nu är den helt onödig och gör att vi är felbalanserade i laget.

Jag förstår vad du menar. Men vi hade ju redan dessa två du pratar om i finalen också. Dessa två klarade inte av att mota De la Rose från Omark. Det kanske Komarov gjort?

Som sagt. Myntet har två sidor och det är svårt att ställa det så båda sidorna är uppåt...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Blinders ons 30 nov 2022, 22:48

Hedanders skrev:
farre skrev:Fast poängen är att vi redan har den spelartyper i laget. Därför är det bortkastade pengar med en tredje.
Hade vi gjort oss av med någon av de andra två så hade jag köpt värvningen men nu är den helt onödig och gör att vi är felbalanserade i laget.

Jag förstår vad du menar. Men vi hade ju redan dessa två du pratar om i finalen också. Dessa två klarade inte av att mota De la Rose från Omark. Det kanske Komarov gjort?

Som sagt. Myntet har två sidor och det är svårt att ställa det så båda sidorna är uppåt...
Att De La Rose fick göra som han ville med Omark var Bulans fel som vägrade att matcha kedjorna. Utan han lät Färjestad bestämma.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

NallePhu, pingu, farre, Jonken and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av JohanO tor 01 dec 2022, 09:28

Folk tror som oftast att det bara finns tre typer av forwards, snipers, playmakers och brunkare. Alla forwards som gör poäng är bra för laget, och alla som inte gör det är dåliga för laget.

De La Rose's mobbning av Omark förändrar inte att Leo hade kunnat störa Lennström eller Nygård.

...Och Rask och Komarov är inte samma typ av spelare.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Bamsefar, Dustin and Lehto like this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av farre tor 01 dec 2022, 10:39

JohanO skrev:Folk tror som oftast att det bara finns tre typer av forwards, snipers, playmakers och brunkare. Alla forwards som gör poäng är bra för laget, och alla som inte gör det är dåliga för laget.

De La Rose's mobbning av Omark förändrar inte att Leo hade kunnat störa Lennström eller Nygård.

...Och Rask och Komarov är inte samma typ av spelare.

Faktum kvarstår att vi kan inte mobba oss till ett slutspel. Vi hade behövt lägga de pengarna på en poängspelare.
Fortfarande vad jag vet så vinner det lag som gör flest mål i en match och ett tips är att kika på antal gjorda mål för vårat gäng i tabellen så ser du problemet.
Visst kan Komarov käfta och hugga och vara allmänt jobbig men samtidigt uträttar han inget konstruktivt på isen.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Xerzocx tor 01 dec 2022, 11:00

farre skrev:
JohanO skrev:Folk tror som oftast att det bara finns tre typer av forwards, snipers, playmakers och brunkare. Alla forwards som gör poäng är bra för laget, och alla som inte gör det är dåliga för laget.

De La Rose's mobbning av Omark förändrar inte att Leo hade kunnat störa Lennström eller Nygård.

...Och Rask och Komarov är inte samma typ av spelare.

Faktum kvarstår att vi kan inte mobba oss till ett slutspel. Vi hade behövt lägga de pengarna på en poängspelare.
Fortfarande vad jag vet så vinner det lag som gör flest mål i en match och ett tips är att kika på antal gjorda mål för vårat gäng i tabellen så ser du problemet.
Visst kan Komarov käfta och hugga och vara allmänt jobbig men samtidigt uträttar han inget konstruktivt på isen.

Jag kan hålla med till vissa delar, men man kan vända på det också.
Det lag som släpper in minst mål vinner matchen.
Att vinna med 1-0 ger fler poäng än att förlora med 6-7.
Sen håller jag med om att vi hade behövt en målskytt då våra tilltänkta mål-/poängspelare inte har levererat så som det är tänkt.
Dock är jag enig med dom som ser att Leo kan göra skillnad i ett slutspel. Det tror jag också.
Spelare som Per Ledin, Emil Kåberg, Sylvegård, etc etc gör skillnad i ett slutspel genom att få motspelare ur balans, få motståndare att prestera sämre. Det är deras roll och jag tror Leo kommer öka Luleås chanser att vinna slutspelsmatcher genom denna rollen.
Sen finns det andra spelare som är tänkta att producera mål och assist som skall stäppa upp. Och detta ligger inte enbart på individen utan på formationen att skapa fler chanser, skapa bättre lägen och sedan oftare sätta lägena när dom dyker upp. Det ligger på en hel formation att skapa ett läge som är så bra som möjligt och sedan skall denna förvaltas.

Xerzocx

Antal inlägg : 239
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av JohanO tor 01 dec 2022, 11:10

farre skrev:

Fortfarande vad jag vet så vinner det lag som gör flest mål i en match och ett tips är att kika på antal gjorda mål för vårat gäng i tabellen så ser du problemet.
Visst kan Komarov käfta och hugga och vara allmänt jobbig men samtidigt uträttar han inget konstruktivt på isen.


Haltande argument, det laget som gör färst mål i en match vinner också.

Komarov är definitivt konstruktiv på isen.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken tor 01 dec 2022, 11:39

Man skall även ta följande med i beräkningen: Lagledningen har precis samma koppel på Leo -som de har på 'Tyrre'. Snacka om att robba dessa spelare på deras främsta styrka!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Xerzocx tor 01 dec 2022, 11:44

Jonken skrev:Man skall även ta följande med i beräkningen: Lagledningen har precis samma koppel på Leo -som de har på 'Tyrre'. Snacka om att robba dessa spelare på deras främsta styrka!

Fast. Vi har inte facit?!
Direktivet kan vara att spela fysiskt, vara jobbig, håll farten och undvik att stanna upp utan säkerhet och ta inga onödiga och dumma utvisningar?!

Xerzocx

Antal inlägg : 239
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

JohanO likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Jonken tor 01 dec 2022, 12:27

Xerzocx skrev:
Fast. Vi har inte facit?!
Direktivet kan vara att spela fysiskt, vara jobbig, håll farten och undvik att stanna upp utan säkerhet och ta inga onödiga och dumma utvisningar?!
Detta är facit:
Vad än direktiven är; så har de BEVISLIGEN samma effekt som 'secondhand food'... Tre gånger i rad rakt upp storgången nu: Jag menar: -Är det inte dags och börja inse -att skiten inte riktigt funkar...?

-Typ: GÖR OM! GÖR RÄTT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Puckad tor 01 dec 2022, 12:34

som sagt, de kan ha jobbat med sådana direktiv för att vi haft tunn trupp.
De närmaste matcherna får utvisa vad som ändras i o m värvningarna.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Bamsefar tor 01 dec 2022, 12:57

JohanO skrev:
farre skrev:

Fortfarande vad jag vet så vinner det lag som gör flest mål i en match och ett tips är att kika på antal gjorda mål för vårat gäng i tabellen så ser du problemet.
Visst kan Komarov käfta och hugga och vara allmänt jobbig men samtidigt uträttar han inget konstruktivt på isen.


Haltande argument, det laget som gör färst mål i en match vinner också.

Komarov är definitivt konstruktiv på isen.
Skulle nog säga mer att det lag som släpper in minst mål vinner, det är ju lite signifikant att Oskarshamn på 12 plats har gjort fler mål än Växjö som leder serien.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12047
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Leo Komarov - Sida 3 Empty Sv: Leo Komarov

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet