Lukas Kilström

+20
kokostrollet
NallePhu
Chris Hendrix
Norlin
Rayko
delphi
Mange
Zeb Macahan
Dalle
Huselius1
Slapshot
Redbear
Tigerman
LulefanGBG
Lars158
pingu
Urken
Beast.
Salle
Snikne Ville
24 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Lukas Kilström Empty Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville fre 21 sep 2012, 15:19

Startat bra för Kilen, bäst +/- i laget o hade mest speltid i gårdagens match. Härligt!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 15:21

Ja. Kilström var jag lite besviken på förra året. Börjat mer övertygande i år. Backparet med honom o Robin Jonsson har varit över förväntan.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville tor 25 okt 2012, 23:22

Fan, Kilen utveklas åt rätt håll hela tiden. Han gör dessutom något som jag saknar i Luleås spel generellt, dvs back som fyller på i anfall. Gjuten i PP dessutom.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Beast. fre 26 okt 2012, 09:16

Dags för Osten att börja jobba på en förlängning med Kilström. Gärna ett 3-års kontrakt eller dylikt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Urken fre 26 okt 2012, 09:17

Håller med. En av mina favoritspelare i dagens Luleå.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle sön 18 nov 2012, 16:28

Kilström verkar vara en favoritlirarna hos många Luleåfans.

Jag har aldrig varit speciellt imponerad om jag ska va ärlig.

Talangen har han, helt klart. Men efter sina insatser och omdömen från SSK-tiden är det väl helt enkelt jag som haft för stora förväntningar. Jag var riktigt riktigt nöjd den dagen han värvades. Men tycker som att han aldrig fått spelet att lossna.

Han kom in fel i det förra säsongen pga sin skada. Försökte sedan överarbeta situationer och tackla bara för att. Gick bort sig titt som tätt och spelade fast oss i egen zon.

Denna säsong inledde han precis tvärsom. Säker med pucken, snabba förstapass, alltid på rätt sida och så vidare.

Anledningen? Stor del av det kan nog Robin Jonsson gjort. Hans lätt bästa säsong i Luleåtröjan. Synd att skadan kom nu och satte formen lite ur spel. Annars är det nästan EHT-klass på honom. Om vi nu hade haft en FK som prioriterat försvarsspel och inte bara plockat ut offensiva puckskickliga backar. En kombination är ju alltid sunt för olika moment i matcherna. Men Mårts lastar ju hellre på med ett gäng offensiva backar i grunden, som +/- "kungen" (ironi) Viklund.

Nog om det, nu svävade jag iväg. Tillbaka till poängen med inlägget.

Kilström hade, med Jonsson som backpartner extrem plus minus statistik.

Har för mig att han hade 8-0 ett tag.

Dom senaste veckorna (ofta med Gunnarsson som backpartner) så har Kilström gått ner sig totalt. Inga fans gnäller på honom när han går bort sig och spelar fast oss i egen zon. Han har radat upp tveksamma ingripanden (enligt mig) i match efter match. Men den som åker på skit, det är.. Föga oväntat. Hackkyckligen Frallan. Nog för att Franssons misstag är tydliga och spektakulära. Men små misstag, kan jag nästan irritera mig mer på. Frallan gör ett när han driver puck medan många andra kan göra fem. Men Frallans syns och ger skit.

Hur som helst. Ville bara gnälla lite på Kilström för dom senaste veckorna. En hel jävla massa gånger han får problem i egen zon. Med såväl markeringar som fastspelningar i egen zon..


Nu kommer jag säkert få mothugg. Kilström är ju på tal om djur en kelgris - ingen hackkyckling.

Styrker därför min känsla med följande.

Han har gått från att vara inne på NOLL baklängesmål (tror det var 8-0)

Till 11-10 i ett nafs. TIO mål bakåt. MEST i laget. Trots att han låg på NOLL länge. I "defensiva/tråkiga" LULEÅ som knappt släpper in 5/5 mål.

Inte okey, för en back.. Som ju egentligen är mer åt det defensiva hållet, trots sina tvåvägsegenskaper.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville sön 18 nov 2012, 16:46

Gunnarsson och Kilström har inte varit någon speciellt lyckad kombination, PP undantaget. Tyvärr låter inte Luleå backarna fylla på så gärna, där är Kilström en av dem som är bäst skickade.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle sön 18 nov 2012, 20:44

Som jag trodde. Mitt inlägg har blivit "rödmarkerat". Ingen hakar heller på o gnäller.

Kelgrisarnas insatser skall tydligen inte granskas kritiskt.

Det var det jag skulle prova.


Hade jag klagat på Frallan eller Hirre och tagit fram samma trend/statistik hade säkerligen många hakat på.


Till syvende och sist kan ett misslyckad försök att få den ur zonen som leder till att vi blir fastspelade vara precis lika ödesdigra som en missad dragning. Inte lika onödigt kan tyckas men samma följd. Ännu värre med en missad markering kring kassen, det straffas ofta hårt. Ofta blir konsekvensen ett baklängesmål.. Även om det kan gå många förbi på läktaren och framför tvn.

Nog om det. Kämpa Kilström. Annars är du inte mer än sjundeback.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av pingu sön 18 nov 2012, 21:42

Kanske ersätter Kilström med Stefan Johansson om han inte stäppar upp under säsongen!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Lars158 sön 18 nov 2012, 21:54

Har jag inte tänkt på Salle. Är nog sant som du säger. Frallans misstag syns verkligen och det gör inte Kilströms. Men som sagt samma resultat ändå. Det blir mål. Gunnarsson och Kilström kanske inte är ett optimalt par.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av LulefanGBG sön 18 nov 2012, 23:39

Nej jag tycker nog inte heller att Gunnarsson och Kilström skall lira ihop.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Tigerman mån 19 nov 2012, 00:17

I mina ögon är det allt som oftast Gunnarsson som tar fel beslut när de är på isen tillsammans. Men OK, det krävs ju två för ett samspel så Kilen har säkert del i det.

Måste även passa på att haka på Salles kommentarer om Frallan trots att det är fel tråd för ämnet. Har försökt specialkolla honom en del på slutet och han har gjort några riktiga kanonmatcher. I spelet med puck är han inte bara bäste back i laget, utan troligen en av de allra bästa i hela ES. Det är verkligen intressant att se hur han hanterar situationer i egen zon jämfört med t.ex. Gunnarsson och Kihlström, det är klasskillnad. Så jag håller helt med där, det är dags att sluta hacka på Frallan. Sedan har han ju iofs förmånen att spela ihop med Skrbek, Mr 100% vid sargdueller, men ändå.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville mån 19 nov 2012, 10:58

Ang Frallan kort (fortfarande fel tråd). Han har definfitvit spelat upp sig, men gör avgörande misstag som lett direkt till mål bakåt (SkAIK o LHC) samt även nu senast indirekt (en galen pinch som gör att Koivisto blir back, tar utvisnig där AIK kapitaliserar). Det är inte att hacka utan 100% fakta.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle mån 26 nov 2012, 16:17

Sitter och ser matchen mot Brynäs i efterhand nu.

Inte sett något som hänt med Kilström (än) så har Rönken sett även vad jag sett och bara dragit ner på istiden rejält?

Runt fem minuter.. Medan de andra sex backarna inklusive Jacobsson/Svensson som fått MKT begränsad istid hittills fick alla över 15 min.

SKÖNT om han får sig en "bänkning" när han varit så jävla tafatt som han varit mot slutet..

Med reservation för att han skadade sig. Men han var ju inne på baklängesmålet och var tveksam där, kanske bla därför den ev bänkningen kom..

"BRA" gjort att som ende spelare gå "minus" (-1) när laget vinner med åtta jävla ett.

Han kommer omöjligt gå in på sex backar när även Skrbek är tillbaks, som han presterat mot slutet.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Redbear mån 17 dec 2012, 12:58

Läste i dagens papperstidning (NSD) att Luleå vill förlänga med Kihlström och har visat sitt intresse redan nu.

Kihlström själv låter lite tveksam "Det är vissa saker som måste ordnas först".

Tror inte att han stannar.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av pingu mån 17 dec 2012, 19:45

Ersätt Kihlstöm med Johansson (AIK) istället.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Beast. mån 17 dec 2012, 20:16

Kilström vill jag gärna ha kvar. Tycker han tagit många steg jämfört med ifjol. En mkt stabil back som nu även tagit mer plats i offensiven.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville sön 13 jan 2013, 23:34

Skall ju egentigen har mycket mer offensivt ansvar. T ex har han på den begränsade speltid han fått i PP visat oceaner mer än Frallan med sitt oändliga förtroende från tränarna. Trots detta är han vår poängstarkaste back nu. Övertygad om att Kilen är förlorad efter denna säsong.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av LulefanGBG mån 14 jan 2013, 09:05

Ja tyvärr, förstår inte varför man envisas med Frallan i PP? Lätt att snacka potential, men när man inte presterat på 2 säsonger offensivt så är det ju ett faktum svårt att bortse ifrån.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle lör 26 jan 2013, 11:42

Om Kilström ändå lämnar till nästa.. Så tkr jag Osten borde göra sig en hacka o låna ut honom åt något desperat khl-lag.

Spelare som är klar för andra klubbar är det SÄMSTA jävla skiten man kan ha i ett slutspel.. Hyr ut dyrt.

Ser i andra trådar och kommentarer på nätet att folk är besvikna. Jag myser. Aldrig fastnat för Kilström. Tycker att han är rätt överskattad och att han strular till det fööör ofta.

Inte sagt att han kommer bli en vass elitserieback i många år framöver! Kanske mer än så.. Men jag har hela tiden haft känslan av att detta bara är en kort visit uppe i Luleå i väntan på att det dyker upp något annat. Skönt hur som helst! Tråkigt bara att det kommer ut innan slutspelet.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Slapshot lör 26 jan 2013, 11:46

Det skrev jag redan under försäsongen att det var Kilströms sista i Luleå. Han har hemlängtan. Det var ju på tapeten redan i fjol så ingen direkt nyhet. Stabil elitserieback som definitivt går att ersätta.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Huselius1 sön 27 jan 2013, 10:31

Det är inte första gången en spelare får lite bra stats och självförtroende i Luleå men sen kritar på för någon rival mitt under brinnande sässe för att det passar deras civilliv bättre. Vill man dra så tycker inte jag det är någonting att bråka om, det är tråkigt men vad kan man göra? Tjäna en hacka och skicka till Sibirien kanske.. Razz

Huselius1

Antal inlägg : 108
Join date : 13-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Lars158 sön 27 jan 2013, 15:00

Tråkigt ändå om Kilström ska lämna nu när han verkar kunna göra en bra säsong. Tycker det är först nu man kan se att nånting av det som påståtts ska finnas i Kilström verkligen finns där. Nästa säsong kommer han säkert ta det stora klivet och komma igång ordentligt

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Dalle sön 27 jan 2013, 21:55

Jaså, Kihlström gör också en klassiker som SÅ många andra syd- och "mellan"svenska spelare gjort som åkt upp till Luleå för att avhandla sina en-två säsonger.

De kommer upp för att få en karriärhöjning, när kontraktstiden går mot sitt slut och de är etablerade elitseriespelare så gör situationen sig påmind om att de faktiskt befinner sig i världs ände och de vill ta sig tillbaka till sitt sociala nätverk. Tack och hej, leverpastej...

Tänk om vi hade haft fler spelare som hade sitt nätverk i Luleå eller i kranskommunerna...
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle tor 07 feb 2013, 16:44

Enl Mrmadhawk är Brynäs intresserade av att värva Lukas.

Kör på ba? Verkar ju innebära succé att ha massa Lhf-rejects. Eller?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Urken tor 07 feb 2013, 17:09

Ja herre min.. Lilla Luleå!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Redbear tor 07 feb 2013, 17:11

Haha!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Zeb Macahan tor 07 feb 2013, 18:40

Lite som Södertälje Syd i Malmö för ett par år sedan..
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Urken tis 19 mar 2013, 11:06

Är det bara jag som missat detta helt? Vet att han ryktades till Brynäs, men nu är det helt klart?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16443177.ab


Senast ändrad av Urken den tis 19 mar 2013, 11:18, ändrad totalt 1 gång
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Mange tis 19 mar 2013, 11:16

Bänka Kilström, är man klar för en ny klubb innan säsongen ens är över så ska man fan inte få spela en enda minut.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Urken tis 19 mar 2013, 11:20

Håller med. Det kanske skulle sända ut ett budskap om att det fasiken inte är okej. Låt han sitta i publiken och se på när Luleå tar SM-guld.

Har alltid gillat Kilen nå enormt, men det spelar faktiskt ingen större roll vem spelaren är, så ska man inte hålla på sådär.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 11:26

Fast där ute i verkligheten funkar det så, spelare med utgående kontrakt ser sjävfallet om sitt hus i tid. Abbotts gjorde ju samma sak när de sajnades av Luleå.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Urken tis 19 mar 2013, 11:28

Det är ju tyvärr så det fungerar, men less blir man likförbannat.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av delphi tis 19 mar 2013, 11:30

Håller med om att det inte är okej på något sätt. Men det känns som att vi har varit väldigt skonade från rykten om att spelare lämnar denna säsong. Ger en skön känsla både för fans och ledning tror jag. Tidigare år har ju en 5-6 stycken varit klara redan innan slutspelet och alla har vetat om det.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Rayko tis 19 mar 2013, 11:36

Känns inte som något större tapp. Helt OK spelare men inget som skulle svida som det hade gjort om det var Robin tex.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Urken tis 19 mar 2013, 11:43

Tycker att han är en av våra topp 3 backar. Som vi skrev i Franssons tråd så är det svårt att jämföra olika spelstilar, men tycker ändå att han är riktigt bra på många grejer.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Snikne Ville tis 19 mar 2013, 12:19

Anser att man i Lukas har en av ES bästa tacklare som fått lägga ner det för att anpassa sig till spelstilen. Vidare har han betydligt mer offensiv potential än han fått chansen att visa. I egen zon är han medelmåttig. Anser mao att Luleå använt honom fel alt felscoutat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle tis 19 mar 2013, 12:49

Alla vet nog vad jag tycker om Kilström. Persson-irritationsklass på honom från mig många gånger. Jävlar vad han sprider puckar i egen zon och tappar markeringar. Sen när han väl ska tacklas tycker jag att han allt som oftast går bort sig istället. Men har spelat upp sig mot slutet - får jag väl medge. Men ingen som gör skillnad precis.

Men var inte därför jag skrev det här inlägget utan för detta:

Nu kommer klubben att bygga nytt. Sportbladet kan avslöja att backsidan för nästa säsong redan är klar. Enda nyförvärvet blir Lukas Kilström. Luleåbacken är helt klar för Brynäs

HAHA. Ursäkta men.. Försvaret har varit under ALL JÄVLA kritik i Brynäs och man "BYGGER NYTT" genom att bryta med några mediokra och ENDAST fylla på med Kilström? Tror att Aftonbladet chansar hej vilt och är ute och cyklar.. Eller att Sundlöv har fått hål i huvudet Very Happy

Fast kaaaanske inte ändå.. Man har redan sju under kontrakt. Men isåfall måste det ju vara sämsta nybygget någonsin haha.

Kilström
Sundqvist
Gundersson
Jacobsson
Bertilsson
Persson
Djoos
Löf


Riktigt mediokert enligt mig.. Eller kanske inte SÅ dåligt.
Men att man kallar det nybygge är ju sjukt Very Happy I och med att det är ungefär densamma uppställning som i år - då det bevisligen blev en fiaskosäsong Very Happy
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Norlin tis 19 mar 2013, 13:00

Salle skrev:Alla vet nog vad jag tycker om Kilström. Persson-irritationsklass på honom från mig många gånger. Jävlar vad han sprider puckar i egen zon och tappar markeringar. Sen när han väl ska tacklas tycker jag att han allt som oftast går bort sig istället. Men har spelat upp sig mot slutet - får jag väl medge. Men ingen som gör skillnad precis.

Men var inte därför jag skrev det här inlägget utan för detta:

Nu kommer klubben att bygga nytt. Sportbladet kan avslöja att backsidan för nästa säsong redan är klar. Enda nyförvärvet blir Lukas Kilström. Luleåbacken är helt klar för Brynäs

HAHA. Ursäkta men.. Försvaret har varit under ALL JÄVLA kritik i Brynäs och man "BYGGER NYTT" genom att bryta med några mediokra och ENDAST fylla på med Kilström? Tror att Aftonbladet chansar hej vilt och är ute och cyklar.. Eller att Sundlöv har fått hål i huvudet Very Happy

Fast kaaaanske inte ändå.. Man har redan sju under kontrakt. Men isåfall måste det ju vara sämsta nybygget någonsin haha.

Kilström
Sundqvist
Gundersson
Jacobsson
Bertilsson
Persson
Djoos
Löf


Riktigt mediokert enligt mig.. Eller kanske inte SÅ dåligt.
Men att man kallar det nybygge är ju sjukt Very Happy I och med att det är ungefär densamma uppställning som i år - då det bevisligen blev en fiaskosäsong Very Happy

Största anledningen till att det varit katastrof bakåt är ju att de haft så många ordinarie backar skadade under 2013. Brynäs har en hyfsad backlinje när den är som den ska men det har den inte varit på ett bra tag. Med det sagt håller jag med om att det är töntigt att säga att man kallar det nybygge men Aftonbladet är alltid Aftonbladet.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Salle tis 19 mar 2013, 13:13

Alla lag har ju skador. Det är ju inte Niklas Lidström dom haft skadad precis. Är väl Bertilsson som varit skadad längst, men hur bra är han egentligen? Ingen gud. Fbk har haft Klefbom o Sanny skadade hela säsongen typ. Det har ju gått hyfsat ändå.

Frågan är ju hur bra nivån på den där uppställningen är ens utan en enda skada.

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Chris Hendrix tis 19 mar 2013, 16:22

Det är ju inte alls klart att han ska spela för Brynäs. LHC var ju och ryckte i honom för ett tag sen, och det var EFTER att han ryktades "klar" för BIF.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av delphi tis 19 mar 2013, 16:33

Fast när kvällstidningarna skriver, som i artikeln, att han garanterat är 100% klar för brynäs så brukar de inte ha fel.
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av NallePhu tis 19 mar 2013, 17:00

Agenterna är ganska så bra på att läcka till massmedia ska ni veta!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av kokostrollet ons 20 mar 2013, 11:44

Är Stefan Johansson Kilströms ersättare är jag nöjd trots allt. Kilström är tveklöst en riktigt bra back (tycker han varit riktigt bra i kvarten mot VF så här långt), men Stefan är nog strået vassare totalt sett även om de är lite olika i spelstil.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Rönken tor 21 mar 2013, 01:12

kokostrollet skrev:Är Stefan Johansson Kilströms ersättare är jag nöjd trots allt. Kilström är tveklöst en riktigt bra back (tycker han varit riktigt bra i kvarten mot VF så här långt), men Stefan är nog strået vassare totalt sett även om de är lite olika i spelstil.

Johansson är lite större och det lilla jag sett verkar han ha ett bättre skott, sedan att han är Piteå-kille skadar inte. Hoppas att han är sugen på att "flytt hem" igen, behövs några grundspelare som Luleå kan bygga långsiktigt på.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Redbear fre 05 apr 2013, 11:39

Misstänkt okbensbrott på Kihlström. Röntgas idag. Kan bli borta resten av slutspelet Sad

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6802154
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Slapshot fre 05 apr 2013, 16:14

Där rök guldet?

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av hokkzorz fre 05 apr 2013, 16:28

Slapshot skrev:Där rök guldet?

nejdå, vi har oändligt med junisbackar som kan fylla på. Hur svårt kan det vara att bara slå sarg ut i 10-15 minuter/match? det kan vi nog ta in vaktmästarn till att göra.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Norlin fre 05 apr 2013, 16:40

Slapshot skrev:Där rök guldet?

Jonsson lär knappast få mer än maximalt 2 matchers avstängning + kanske någon till som omvandlas till böter så honom har vi antagligen tillbaka redan i första/andra matchen om vi går till final. Kihlström blir det jobbigare med men en back borta avgör inte en hel matchserie.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Slapshot fre 05 apr 2013, 19:42

Visserligen går det bra med 6-7 backar också om nu alla får vara hela och friska. Men helt klart kommer Lukas att saknas.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Lukas Kilström Empty Sv: Lukas Kilström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet