Isac Brännström

+53
Dundernisse
Lars158
Grimster
tibet
Lajon
Monco
SatanicPanic
JohanO
NallePhu
Zeth
Pontaking
evanovich
Sundance Kid
Micke80
LHF96
Lulefan
Danneja
Bamsefar
Jokerman ll
LulefanGBG
Lehto
Burskydd
Donowitz
Witchfinder77
Blitzwagen
Mange
Qirren
Sportchefen #2
Tigerman
GustenA
Hankburger
MttG
Mr Bister
Hedanders
icemask
Jokerman
Snikne Ville
Wolfhunter
Ferros
Blinders
Tony Moore
Dustin
kokostrollet
pingu
#96
Norrlandstoken
Pajala
KaptenBlodskelett
Urken
Puckad
Jonken
keevvs
Diktatorn
57 posters

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Isac Brännström  Empty Isac Brännström

Inlägg av Diktatorn tor 11 apr 2019, 16:43

Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 613
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av keevvs tor 11 apr 2019, 18:02

Välkommen till Sveriges bästa lag Smile

keevvs

Antal inlägg : 70
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jonken tor 11 apr 2019, 18:23

VÄLKOMMEN till Luleå Isac! (GRYMT Slutspel med HV!)
Ser VERKLIGEN fram emot att se honom i Luleås fräna och intensiva checking spel. Har definitivt rören och rörligheten för det. Har alla möjligheter att sätta LHF-deffen och ha lite bjugg + kräm över för offensiven också. Kommer troligtvis ta ENORMA STEG som ishockeyspelare under kommande säsong.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Puckad tor 11 apr 2019, 18:56

Välkommen!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Urken tor 11 apr 2019, 18:57

Intressant, minst sagt.

Välkommen!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 11 apr 2019, 19:37

Välkommen! Very Happy
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Pajala tor 11 apr 2019, 19:40

Undrar just vem han ska ersätta ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Norrlandstoken tor 11 apr 2019, 19:51

Harju kan man väl alltid hoppas på

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av #96 tor 11 apr 2019, 20:15

Foppa?
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Norrlandstoken tor 11 apr 2019, 20:30

Farley kanske. Vad kan bli sämre??? Jag lovar att Noel hade nätat i det läget Farley fick ex.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Urken tor 11 apr 2019, 20:31

Försök hålla er till ämnet i denna tråd. Låt det inte bli ytterligare en tråd där folk spyr galla på diverse spelare.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Norrlandstoken tor 11 apr 2019, 21:32

Sorry. Isak blir säkert en ljuvlig liten blåklocka i Luleå. Han är dock från Nässjö... Jag säger bara.. Amen..

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av pingu tor 11 apr 2019, 22:22

Välkommen Isak! Ska bli spännande att se dig lira nästa säsong.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av kokostrollet tor 11 apr 2019, 23:07

Underbart bra värvning! Helt klockrent och en spelare jag tror kommer att passa perfekt hos oss! Finns dessutom en till potentiell uppsida om det nu skulle bli aktuellt för brorsan att komma hem igen.

https://www.eliteprospects.com/player/255167/erik-brannstrom
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jonken fre 12 apr 2019, 08:12

kokostrollet skrev:Underbart bra värvning! Helt klockrent och en spelare jag tror kommer att passa perfekt hos oss! Finns dessutom en till potentiell uppsida om det nu skulle bli aktuellt för brorsan att komma hem igen.

https://www.eliteprospects.com/player/255167/erik-brannstrom
Inte alls omöjligt. Erik harvar ju i AHL därborta. Sedan är det ju så här: Även om vi i nuläget har alla våra backar på krita; är det ju i princip jämna pengar på att Jesper Sellgren lirar på andra sidan pölen kommande säsong..
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Dustin fre 12 apr 2019, 08:55

Jonken skrev:
kokostrollet skrev:Underbart bra värvning! Helt klockrent och en spelare jag tror kommer att passa perfekt hos oss! Finns dessutom en till potentiell uppsida om det nu skulle bli aktuellt för brorsan att komma hem igen.

https://www.eliteprospects.com/player/255167/erik-brannstrom
Inte alls omöjligt. Erik harvar ju i AHL därborta. Sedan är det ju så här: Även om vi i nuläget har alla våra backar på krita; är det ju i princip jämna pengar på att Jesper Sellgren lirar på andra sidan pölen kommande säsong..

Erik Brännström kommer nog spela i Nordamerika kommande 15 åren.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av kokostrollet fre 12 apr 2019, 10:25

Määk skrev:
Jonken skrev:
kokostrollet skrev:Underbart bra värvning! Helt klockrent och en spelare jag tror kommer att passa perfekt hos oss! Finns dessutom en till potentiell uppsida om det nu skulle bli aktuellt för brorsan att komma hem igen.

https://www.eliteprospects.com/player/255167/erik-brannstrom
Inte alls omöjligt. Erik harvar ju i AHL därborta. Sedan är det ju så här: Även om vi i nuläget har alla våra backar på krita; är det ju i princip jämna pengar på att Jesper Sellgren lirar på andra sidan pölen kommande säsong..

Erik Brännström kommer nog spela i Nordamerika kommande 15 åren.

Att han kommer att spela i NHL så småningom är det knappast någon tveksamhet kring. Sedan är ju frågan om den bästa vägen dit om nu Sellgren drar över är via tradiga resor i buss i AHL eller via en utlåning till LHF för att ta plats bredvid Erik i första backpar hos oss?

Hursomhelst, ett riktigt kul och smart nyförvärv i form av Isac oavsett vad som händer med brorsan som känns väldigt bra.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Tony Moore fre 12 apr 2019, 18:52

Välkommen att representera den vackraste av tröjor, solen och hockeyns förlovade land Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Blinders tis 23 apr 2019, 17:20

"Nyförvärvet: "Jag hoppas kunna ta stora steg"
ISHOCKEY Han blev – i motsats till sin ett år yngre bror Erik Brännström – aldrig draftad. Men Isac Brännström har bestämt sig – han ska också till NHL– och han tror att Thomas Berglund kan hjälpa honom med det. "Jag hoppas kunna ta stora steg de närmaste två åren", säger Luleå Hockeys nyförvärv.


David Olsson Jiglund16:07 | 2019-04-23
Han tvekade aldrig när Luleå Hockey hörde av sig till honom.

– Det känns kanon, säger Isac Brännström och tillägger:

– Det kändes verkligen som att de trodde på mig när jag pratade med dem, och efter det var det inte aktuellt med något annat. Jag tror det blir bra för mig att lämna tryggheten här hemma och flytta upp dit.

Han tror att Thomas Berglunds spelsystem kommer passa honom bra.

– Jag gillar hans spelidé, och jag är bra på skridskorna och jobbar alltid hårt. Så det ska nog inte vara några problem. Och förhoppningsvis kan jag utveckla mitt offensiva spel ytterligare, säger han.

Han fick begränsat med speltid av Johan Lindbom i början av säsongen, och gjorde bara tio poäng på sina 50 grundseriematcher. Men Stephan Lundh lät honom spela mer och mer när han tog över som tränare för HV71. Och i slutspelet lossnade det för Isac Brännström som gjorde sex poäng på nio matcher, vilket gjorde honom till lagets nästbästa poänggörare efter Simon Önerud.

– Det gick väl rätt hyfsat, säger han, och lovordar sina kedjekamrater, innan han fortsätter:

– Och det är klart att det var skönt att bevisa jag klarar av att spela på den här nivån.

Att han har som mål att ta sig till NHL är inget han hymlar om.

– Jag är fortfarande ung, och hoppas kunna ta stora steg de närmaste två åren. Och att inte bli draftad behöver inte vara något negativt. Det betyder ju att man kan välja fritt mellan klubbarna om det blir aktuellt, säger han.

Den 21-årige forwarden påpekar samtidigt att han inte har någon brådska.

– Jag ser verkligen fram emot de här två åren, säger Isac Brännström och tillägger:

– Jag tycker det känns kul att de har som ambition att vara ett topplag även fortsättningsvis, och tycker laget ser intressant ut. Förhoppningsvis kan vi gå ännu längre nästa säsong."

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/nyforvarvet-jag-hoppas-kunna-ta-stora-steg-nm5086415.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Ferros tis 23 apr 2019, 17:37

Detta kan bli kanon, gillar skarpt att man valt att värva Isac. Han kan vara en toppspelare i SHL redan om två år, potentialen finns onekligen där.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Wolfhunter tis 23 apr 2019, 19:13

Gillar också denna värvning Smile
och tack igen @Blinders88

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Pajala ons 24 apr 2019, 00:47

Hoppas han kan ta sina nästa steg i utvecklingen just i Luleå, intressant spelare iaf.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Puckad ons 24 apr 2019, 07:12

Lite kul att se YT videon med Isacs mål.
Jag tror inte han stod länge än tre meter från mål vid något mål.
Vi hart värvat killar som gillar att sticka in näsan i hetluften.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av kokostrollet fre 26 apr 2019, 09:54

Intervju med Isac om flytten till Luleå. Gillar hans inställning.

https://hockeynews.se/articles/8574/
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Snikne Ville mån 06 maj 2019, 14:43

Stark.

Nyförvärvet pressade veteranen i konditionstestet
ISHOCKEY När Luleå Hockey samlades för att köra igång med fystester inför kommande säsong så var det nyförvärvet Isac Brännström och veteranen Karl Fabricius som var starkast i konditionstestet.



Kent Vikström13:50 | 2019-05-06
Under måndagen körde Luleå Hockey igång sin försäsong. Laget inledde med ett styrkepass följt av ett så kallat beep-test.

Testet går ut på att utövarna springer 20 meter för att sedan vända om och springa samma sträcka igen. Du måste springa fortare och fortare eftersom du ska nå 20 meterslinjen när ett "beep" kommer från högtalarna.

Karl Fabricius brukar vara den spelare som är starkast under beep-testet men den här gången fick han en riktig utmanare i nyförvärvet Isac Brännström. Duon var ensam kvar på nivå 14 efter att övriga spelare tvingats ge upp och valde att avbryta vid precis samma tidpunkt.

Artikelbild
BILD: Kent Vikström | Isac Brännström, Luleå Hockey.

– Det var lite nervöst innan, det är alltid lite ångestkänsla när man ska köra sådant här men det gick bra. Skönt att ha gjort det, säger Isac Brännström med ett leende.

Det var väldigt jämnt, vem vann egentligen?

– Jag kollade på honom och han såg rätt pigg ut. Han sa att han inte var det men ingen av oss hade koll på att den andre la sig ner så man hade nog orkat en till om man hade vetat om det. Det var en delad vinst tror jag.

Hur var det här resultatet jämfört med de beep-test du sprungit tidigare?
– Senast jag sprang var mitt första år i HV71 J20 och då hade jag något liknande resultat då också, runt 14. Jag känner mig rätt nöjd med tanke på att jag gått upp några kilon sedan dess.

20-åringen gjorde 10 poäng på 50 matcher i grundserien med HV71 i fjol. Han avslutade säsongen riktigt starkt då han stod för sex poäng på nio matcher i SM-slutspelet. Nu hoppas forwarden att formen ska hålla i sig.

– Jag hade en bra avslutning på förra året och vill verkligen bygga vidare på den. Hålla den formen under en längre tid också så att det inte bara blir så i några enstaka matcher utan att man verkligen tuggar på i samma "flow" hela säsongen.

Han fortsätter:

– Det känns som att jag har kört på bra under säsongen så jag känner mig ganska stark här i början faktiskt. Väldigt kul att få träffa alla i laget och få köra igång igen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Tony Moore lör 29 jun 2019, 12:17

Slutspelssuccén ska ta nästa kliv i Norrbotten: ”Här kan jag utvecklas, ta större kliv och bli bättre”

http://www.hockeysverige.se/2019/06/29/isac-brannstrom-nasta-kliv-i-lulea/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Wolfhunter lör 29 jun 2019, 13:28

Tony Moore skrev:Slutspelssuccén ska ta nästa kliv i Norrbotten: ”Här kan jag utvecklas, ta större kliv och bli bättre”

http://www.hockeysverige.se/2019/06/29/isac-brannstrom-nasta-kliv-i-lulea/
Bra artikel. Ger lite mersmak inför säsongen. Trots sjuk värme idag här i Sydbotten Skål!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jonken sön 30 jun 2019, 10:19

Tror stenhårt på Isac Brännström i år. Han kommer med stor sannolikhet att få sitt riktiga genombrott -och etablera sig SHL som en producerande spelare. Det intressanta är: att finns flera lovande spelare i Luleå Hockey som står på exakt samma tröskel som Isac. Samtliga av dessa spelare har precis rätt inställning och attityd för att lyckas. De är STABILT uppbackade av en extremt kompetent lagledning -i en organisation optimerad för utveckla dem till bidragande SHL-spelare.

Det är SÅ KUL och läsa mellan raderna i det som bla Isac säger: I Norrbotten är det ärlighet och raka rör i dialogväg som gäller hela vägen. Ingen är heligare än någon annan. Det är helt upp till spelaren själv att förtjäna det. Hela organisationen står bakom killarna. Precis alla medel som krävs -för spelarna skall nå målen finns tillgängligt. Inge skönmålning och svammel: -Med patetiskt ihåliga löften om guld och gröna skogar.

Lyckas man inte om spelare under dessa förutsättningar; kan man som spelare inte med rent samvete skylla detta någon annan än sig själv. Inte utan att skönmåla och svamla. Och sånt håller vi inte på med i Luleå Hockey och Norrbotten.

- Det är nog svårt -att låta bli att bara älska denna grundärlighet bland folk här uppe. Älska  Stålmannen
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jokerman ons 31 jul 2019, 15:20

Isac Brännström  D31b1110
Bild: Håkan Stridblom | Isac Brännström, nyförvärv i Luleå Hockey, framför sin nya hemmaarena.

Isac Brännström var glödhet för HV71 i slutspelet förra säsongen. Nu hoppas han ta med sig den offensiven och producera poäng för Luleå Hockey.

Luleå Hockeys 21-årige nyförvärv, forwarden Isac Brännström, gjorde 10 poäng på 50 grundseriematcher för HV71. Men i slutspelet visade den hårt jobbande och skridskostarke Brännström upp en ny sida. Till sitt homogena och plikttrogna tvåvägsspel började helt plötsligt 21-åringen att producera framåt.

På nio slutspelsmatcher producerade han sex poäng fördelade på två mål och fyra assist.

– I år hoppas jag kunna ta större offensiva kliv och fortsätta där jag avslutade i förra slutspelet där det gick riktigt bra. Jag hoppas jag kan ta vid och bygga något ännu bättre här, säger Isac Brännström.

Poängproduktionen i slutspelet gav blodad tand och det hade inte att göra med att han fick en annorlunda roll i laget jämfört med grundserien.

– Jag fick mer speltid helt enkelt. Det ledde till att jag fick mer självförtroende och vågade ta för mig mer och då lossnade det, förklarar Brännström.

Han fortsätter: – Hoppas det kan lossna ännu mer i Luleå när säsongen drar igång.

Sporten träffar Brännström efter att laget genomfört ett hårt fyspass som leddes av fystränaren Petter Pettersson. Måndagens och tisdagens olika tester hade nu bytts ut till ett hårt crossfit-pass.

Isac Brännström  89a3f010
BILD: Håkan Stridblom | Luleå Hockey genomförde ett hårt fyspass under ondagen. På fredag gör laget ispremiär.

Skönt att det dragit igång?

– Känslan är mycket bra. Bra att kolla hur man ligger till efter sommarledigheten med styrke- och konditionstester och tycker det ser bra ut på alla håll, säger Brännström.

Vad kan Luleåpubliken förvänta sig av dig?

– I grunden är jag en spelare som jobbar hårt i båda ändarna av rinken.

Smålänningen har varit i varit i sin nya hemstad Luleå i en vecka. Och det är första gången i sitt 21-åriga liv som han inte är bosatt i Småland. Han växte upp i Nässjö innan han flyttade vidare till Jönköping för spel med HV71.

– Det är långt ifrån familj och vänner men det är lite av själva utmaningen att man får klara sig själv nu.

Vad förväntar du dig av säsongen?

– Jag tror det kommer att bli lika tufft som förra året i tabellen men viktiga matcher hela vägen in. Det kommer vara få poäng som avgör, säger 21-åringen.

Vilken roll kommer du ha i Luleå Hockey?

– Svårt att säga nu, det återstår att se. Men visst hoppas jag att jag får en mer offensiv roll men det måste jag bevisa först, säger han.

På fredag är det ispremiär för Luleå Hockey. Smålänningen byter gärna ut barmarksträningen och ser fram emot att snöra på sig skridskorna.

– Det ska bli skönt, det ser jag fram emot. Det har jag längtat efter hela sommaren och kommer att bli skitkul, säger Isac Brännström.

Jesper Sandberg Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jokerman ons 21 aug 2019, 08:36

Isac Brännström  413dc510
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Einar Emanuelsson och Isac Brännström bildade kedja med Juhani Tyrväinen i 3-2 segern borta mot Kärpät. Isac gjorde sitt första mål i luletröjan assisterad av Juhani.

cheers
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Puckad fre 06 sep 2019, 22:55

Den här grabben kan bli nått, han borde göra det här på heltid ... cheers
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Blinders mån 07 okt 2019, 17:14

Vad hände här? Hur bra som helst på försäsongen, nu lika anonym som i HV.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av icemask mån 07 okt 2019, 20:06

Blinders88 skrev:Vad hände här? Hur bra som helst på försäsongen, nu lika anonym som i HV.
Sedan man flyttat om och satt honom med olle och kovacs som båda är pucktransoprtörer och puckkära så blir det inte mycket utrymme för honom annat än att jaga tappade puckar runt sargen, synd men sant
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Hedanders mån 07 okt 2019, 20:20

Para ihop honom med Tyrväinen igen!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jonken tor 24 okt 2019, 10:52

Det går sakta framåt för Isac i systemet. Men det finns fortfarande en väldigt massa jobb kvar -för att få ut samma frekvens och energi ur Isacs defensiva spel utan puck; som han har i offensiven.

De senaste matcherna har Isac iaf steppat upp till "nollspelare". Dvs att han fixar att leverera en stabil nolla +/- mässigt. Definitivt ett steg mot stabilitet. Nästa steg är att bli en "plusspelare". Oavsett om Isac gör poäng i en match eller inte; bör det stå + i kolumnen när lamporna i hallarna släkts.

Egentligen helt enligt plan:
-Etapp ett: Från SHL-starten till första landslagsuppehållet hänga av sig oket med minus siffrorna.
-Etapp två: Efter kommande landslagsuppehållet börja rada upp lite plussiffror som räntar på.

Detta ger er istid; speciellt i viktiga delar i matcher. Den friare offensiven har Isac redan naturligt i sig. Resten handlar endast om att hänga lägena man får. Och grunda med att spela plus -de dagar man har stolpe ut.

Tycker redan att Isac gör ett bra jobb i stök & bök lägena i båda zonerna. Det som saknas är väl jagandet och frekvensen hemåt genom mittzonen. Isac har definitivt rören -att hinna jaga ikapp HELA VÄGEN i hemjobbet. Jag tror nämligen inte att Isac tömmer sig själv helt i det kreativa, offensiva spelet -för att ha soppatorsk hem. Men jag tror dock poletten är på G att ramla ner för Isak -och att detta kommer snart.

Luleå Hockeys ledning har helt klart missat någonting i upplägget för sina speedigare, tekniska spelare; då både Isac Brännström och Einar Emanuelsson inte riktigt "hittat in" i år. Vore tacksamt om Bulan, Kyrö och Stridh kunde lägga upp en detaljrikare, effektivare plan inom systemet utan puck för nummer 17, nummer 10 och nummer 8 i Luleå Hockey.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jokerman lör 07 dec 2019, 21:32

Serieledarnas bästa forward senaste tiden, stark, gör sig spelbar, vinner dueller.

Kan inte fatta att han inte är med i landslaget!!

Given.
Leve läktarkulturen!  Very Happy
IIH IIH IIH IIH IIH IIH IIH IIH IIH

ISAC!!!

Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Mr Bister lör 07 dec 2019, 21:54

Tyvärr får vi bara njuta av honom i 2 säsonger, sen är han tillbaka i HV färdig som klasspelare

Mr Bister

Antal inlägg : 1423
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av kokostrollet sön 08 dec 2019, 14:26

Grymt bra igår igen. En spelare som snabbt hittar mer och mer rätt i spelsystemet och som är på randen till att explodera med poäng också. Riktigt bra värvning, en spelare som inte är rätt att gå in där det är som jobbigast och som alltid ger järnet.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jokerman tor 12 dec 2019, 11:29

Isac Brännström  Fdfb1510
Bild: Pär Bäckström / Frilans | Efter de fem första poänglösa matcherna, har Isac Brännström gjort 12 poäng på 19 matcher.

Isac Brännström har gjort fyra poäng på de fem senaste matcherna

Däremot var inte inledningen på säsongen alls som han tänkte sig, och gjorde två assist på de första tio SHL-matcherna.

– Jag hade en riktigt bra försäsong, när jag gick riktigt bra. Sen hade jag lite för höga förhoppningar på mig själv, att jag verkligen skulle slå ut i SHL med. Första omgångarna gick inte riktigt som jag hade tänkt mig, även om jag skapade en del lägen som jag borde gjort mål på.

– Efter första målet mot Belfast har det varit en ketchupeffekt. Jag har fått någon enkel assist. Det är skönt, säger Brännström.

Han har gjort 13 poäng på de senaste 19 matcherna i SHL.

Norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jokerman sön 02 feb 2020, 16:01

Isac Brännström  417d1110
Isac och brorsan Erik.


Erik spelar i Belleville Senators i AHL. Jaros är också där.

Isac Brännström  D26a2710
Conor Sheary Buffalo Sabres. Har inom parantes noterat att Isac och Buffalokillen är rätt lika varandra till utseende, spelstil och t.o.m. poängskörd. Isac har 7 mål, 8 assist på 38 matcher. Sheary 7 mål, 9 assist på 45 matcher

Vi skulle behöva få igång Isac mer!
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av MttG tis 18 feb 2020, 20:22

Hoppas att Isac kan hitta tillbaka igen. Han har verkligen haft det tufft senaste tiden

MttG

Antal inlägg : 32
Join date : 12-11-15

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jonken sön 23 feb 2020, 10:27

Vilket UNDERBART mål facit Isac har mot Färjestad! Rena FBK-dödaren! cheers
Det intressanta analysen ifrån detta är; var på isen dessa avslut kommer ifrån -samt var man måste vara villig och stå för att näta.

Visar ju ruskig karaktär att våga vända ryggen mot backcrosscheckingar vid målet igår.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av kokostrollet sön 23 feb 2020, 12:06

Isac förtjänar verkligen att hyllas! Gjort en kanonsäsong och gör sällan en dålig match. Älskar hans inställning. Skickar bra signaler till övriga forwards.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jokerman sön 20 sep 2020, 19:46

Startar med att göra en riktig kanonmatch i premiären mot FBK. Linan med Isac, Ilomöki och Einar ser spännande ut.

Forza Isac!
Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Snikne Ville tis 29 sep 2020, 12:58

Känns kort sagt ruggigt bra med 2 år till! Definitivt en spelstil för all typ och hockey, och i synnerhet för Bulanhockey.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Dustin tis 29 sep 2020, 13:02

Riktigt bra. Finns mycket mer att plocka ut ur Isac och känns extra roligt om han får den utväxlingen redan i år när vi vet att han blir kvar två år till.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Blinders tis 29 sep 2020, 13:13

Määk skrev:Riktigt bra. Finns mycket mer att plocka ut ur Isac och känns extra roligt om han får den utväxlingen redan i år när vi vet att han blir kvar två år till.
Då drar han säkert till AHL/NHL.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Wolfhunter tis 29 sep 2020, 14:26

Skönt besked Very Happy

Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Hankburger tis 29 sep 2020, 21:00

Snikne Ville skrev:Känns kort sagt ruggigt bra med 2 år till! Definitivt en spelstil för all typ och hockey, och i synnerhet för Bulanhockey.

Det gör det absolut. Isac har utvecklats ganska rejält sedan han kom från HV71 och Luleå har ett guldkorn i honom.

Blinders88 skrev:
Määk skrev:Riktigt bra. Finns mycket mer att plocka ut ur Isac och känns extra roligt om han får den utväxlingen redan i år när vi vet att han blir kvar två år till.
Då drar han säkert till AHL/NHL.

Förutsatt att Corona inte slungar ned landet i ännu ett svart hål.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Jonken ons 30 sep 2020, 19:36

Vill bara ansluta till hyllningskören: Kanon med ytterligare 2 år med "Brännarn".
Det är endast en kortare tidsfråga innan det verkligen kommer att lossna riktigt ordentligt för Isac på SHL-nivå.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Isac Brännström  Empty Sv: Isac Brännström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 4 1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet