Tröjjhissning

+26
Jokerman
Slapshot
Myrman
Lasse Proppmätt
Fred Herbert
Tigerman
Snikne Ville
FruktHamster
Lars158
27 Öqvist
Urken
Old Brooklyn
Rönken
Wirbelwind
Tony Moore
LulefanGBG
Micke80
Lulefan
icemask
Norlin
Ingemar
pingu
Bamsefar
Johan__
Dustin
hokkzorz
30 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Tröjjhissning Empty Tröjjhissning

Inlägg av hokkzorz tis 31 jul 2012, 13:50

Tja,

nån som vet om det blir en liknande cermoni i vinter med tröjjhissning ala myllys? Det var ju snack om att dom skulle skicka upp fler tröjjor men att dom inte ville dra upp en massa under samma säsong.

-HokkZorz

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Dustin tor 02 aug 2012, 10:59

Ingen som bär varken 18, 28 eller 4 så dom tröjorna kan nog vara aktuella. Framförallt de två sistnämnda.

Dustin

Antal inlägg : 6921
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Johan__ tor 02 aug 2012, 15:46

Har för mig de sa att två om året skulle upp, men detta kanske jag har drömt. Sen skulle väl inte själva numret pensioneras om jag minns rätt. Men skulle vara trevligt med fler tröjor i taket denna säsongen.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Bamsefar tor 02 aug 2012, 16:52

Nr 18 är väl den tröja som känns mest aktuellt, Luleå Hockey personifierad.
Det är väl vad som diskuterats. Sen självklart nr 4 och 28 men de har inte haft hela sin karriär i Luleå, ngt som väger tungt i mina ögon.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av pingu tor 02 aug 2012, 21:51

Skuggan och Bulan är givna men Ågi nja!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Ingemar ons 19 jun 2013, 09:29

Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Norlin tor 20 jun 2013, 04:24

Står att han har ett SM-silver från 2013. Han är ju visserligen ledare för junisarna men känns lite missvisande ändå.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av icemask mån 22 jul 2013, 20:48

Fabbe har bytt bort 14 mot 52, vore på tiden att 14 hängdes i taket utan veli-matti hade vi inte spelat i elitserien !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4116
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Lulefan ons 24 jul 2013, 03:27

icemask skrev:Fabbe har bytt bort 14 mot 52, vore på tiden att 14 hängdes i taket utan veli-matti hade vi inte spelat i elitserien !

Kanske är för att de tänkt hissa nummer 14 som fabbe har bytt nummer? Bara en tanke

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av hokkzorz lör 27 jul 2013, 12:02

hoppas Ruisma's tröjja kommer upp i år, klart värdig.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av hokkzorz mån 05 maj 2014, 00:18

Otroligt trist att ingen tröjja hissades i år. Kommer man in i stora arenor i USA/Canada så andas hela stället hockey. Det är tröjjor från legender i taket, bilder på väggarna, flaggor med vunna trofeer.

En del för att få en bättre känsla av kultur är just dessa evenemang, jag vill att delfinen (coop) skall vara ett hockeytempel som hyllar och lyfter fram våra hjältar genom åren. Nu känns det som om man bara fokuserar på att sälja massa mat och dryck och att det är det som skall vara "upplevelsen" när man går på match. Helt fel väg att gå, inte undra på att publiken sviker. Mera fokus på att hylla våra gångna hjältar och deras bravader och lite mindre på att sälja korv.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Micke80 mån 05 maj 2014, 08:39

hokkzorz skrev:Otroligt trist att ingen tröjja hissades i år. Kommer man in i stora arenor i USA/Canada så andas hela stället hockey. Det är tröjjor från legender i taket, bilder på väggarna, flaggor med vunna trofeer.

En del för att få en bättre känsla av kultur är just dessa evenemang, jag vill att delfinen (coop) skall vara ett hockeytempel som hyllar och lyfter fram våra hjältar genom åren. Nu känns det som om man bara fokuserar på att sälja massa mat och dryck och att det är det som skall vara "upplevelsen" när man går på match. Helt fel väg att gå, inte undra på att publiken sviker. Mera fokus på att hylla våra gångna hjältar och deras bravader och lite mindre på att sälja korv.

Jag tycker man ska vara försiktiga med att hissa tröjor. Om det går inflation i det så tappar man äran med att ha fått sitt namn i taket. Man ska alltså inte hissa bara för att få upp lite namn utan man ska vänta in rätt tillfälle och rätt spelare. Risken är ju att det blir som svenska ishockeyförbundets hall of fame. Det känns som att spelare slängs in där i parti och minut bara för att dom lyckats i NHL. DÄr skulle man ta det lite piano och premiera dem som gett tillbaka mycket till svensk hockey istället. Hur bra back Lidström än var så spelade han inte sårskilt mycke i varken Landslaget eller i elitserien. Hylla istället dem som kommer hem till VM-turneringarna och de som väljer att stanna eller komma hem till elitserien istället.

Som det ser ut just nu så ser jag Bulan som närmast att få upp tröjan, han gjorde enormt mycket för klubben under sin karriär och nu har han dessutom slutat som tränare så nu är det ju fritt fram att hissa han.
Men utöver han känns det inte som att det finns jätemånga att välja på.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av LulefanGBG mån 05 maj 2014, 09:41

Jag håller med om att man skall ta det lite lugnt med tröjhissningar. Finns väl ett par kandidater nu men man behöver inte hissa dem alla inom för kort tid.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av hokkzorz mån 05 maj 2014, 10:45

Nej jag håller med, man behöver inte hissa alla, men 1/säsong är väl knappast alla?

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av LulefanGBG mån 05 maj 2014, 11:25

Nej det är det inte.

Däremot tycker jag inte ens att man måste hissa en per säsong faktiskt. Men det är väl inte så att jag är bestämt emot det heller. Menar bara att det skall vara väldigt speciellt när det väl görs.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av hokkzorz mån 05 maj 2014, 12:21

Det finns ju andra arrangemang man kan göra, avtackningar av stora spelare genom tiderna. Det var ju en bra grej man gjorde med att plocka in guldlaget från 96 på isen och hylla dom i samband med en av matcherna. Tycker man skall försöka få till fler olika aktiviteter som siktar på att höja statusen och kulturen kring laget och arenan.

Det har varit snack om isprojektioner mm för att ge ett mervärde vid matcher. Nu har jag ingen koll på hur svårt det är att programmera och göra intros mm till vårat media system men det känns som det är en underutnyttjad resurs i det hela. Kan man inte göra slag i saken och köra nått samarbete med nån av media-skolorna i länet för att få mer material att visa upp?

Tycker precis som ni övriga att man inte bara skall hissa upp tröjor i taket av ren slentrian men det finns ett par riktigt viktiga nummer som jag tycker hör hemma där. Bulan är väl en av dem, Ruisma en annan. Han gjorde förvisso inte så många säsonger i Luleåtröjan men jag kan ta gift på att utan honom i kedjan med Roger Mikko och L-G så hade vi inte gått upp det året så är det bara.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Micke80 mån 05 maj 2014, 14:24

hokkzorz skrev:Det finns ju andra arrangemang man kan göra, avtackningar av stora spelare genom tiderna. Det var ju en bra grej man gjorde med att plocka in guldlaget från 96 på isen och hylla dom i samband med en av matcherna. Tycker man skall försöka få till fler olika aktiviteter som siktar på att höja statusen och kulturen kring laget och arenan.

Det har varit snack om isprojektioner mm för att ge ett mervärde vid matcher. Nu har jag ingen koll på hur svårt det är att programmera och göra intros mm till vårat media system men det känns som det är en underutnyttjad resurs i det hela. Kan man inte göra slag i saken och köra nått samarbete med nån av media-skolorna i länet för att få mer material att visa upp?

Tycker precis som ni övriga att man inte bara skall hissa upp tröjor i taket av ren slentrian men det finns ett par riktigt viktiga nummer som jag tycker hör hemma där. Bulan är väl en av dem, Ruisma en annan. Han gjorde förvisso inte så många säsonger i Luleåtröjan men jag kan ta gift på att utan honom i kedjan med Roger Mikko och L-G så hade vi inte gått upp det året så är det bara.

Jag håller med om att Ruisma var viktig för Luleå men han var här för kort tid för att hissas. Det får inte bli så att man är här och gör ett par bra säsonger och sen blir man hissad i taket. Då är vanliga avtackningar mer lämpliga tycker jag.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av hokkzorz mån 05 maj 2014, 14:29

Jo det kan vara sant, kanske mera att man skall köra på grejen med att man flyger in eller plockar hit folk som varit tongivande för föreningen som en del av matchsponsor grejjen. Typ Ruisma får komma hit och släppa pucken och samtidigt så har man gjort ett litet "reportage" eller highlights historia om vad han gjorde i klubben som man visar på mediakuben. Sen sparar man tröjhissningarna till dom riktiga kulturbärarna, Bulan tex.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Bamsefar mån 05 maj 2014, 16:36

nr 18 ska definitivt hissas som nästa tröja.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Micke80 mån 05 maj 2014, 19:24

hokkzorz skrev:Jo det kan vara sant, kanske mera att man skall köra på grejen med att man flyger in eller plockar hit folk som varit tongivande för föreningen som en del av matchsponsor grejjen. Typ Ruisma får komma hit och släppa pucken och samtidigt så har man gjort ett litet "reportage" eller highlights historia om vad han gjorde i klubben som man visar på mediakuben. Sen sparar man tröjhissningarna till dom riktiga kulturbärarna, Bulan tex.

Ja, jag tror mer på det konceptet. Nu har vi ju dessutom en riktigt bra mediakub att visa filmer på så under hela uppvärvningen kan man rulla highlights och intervjuer med sperlaren, lagkamrater, ledare och varför inte motståndare.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Tony Moore ons 14 maj 2014, 08:22

Nästa tröja som SKA UPP är #14 Veli-Matti Ruisma http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2980, finns inget alternativ. Spelar ingen roll att det "bara" blev 4 säsonger (det var pga att han inte fick tjänstledigt längre från sitt arbete i Suomi), Veli-Matti Ruisma ÄR en LHF ikon av allra högsta karat!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Tony Moore ons 14 maj 2014, 08:56

Tycker definitivt att bulan, skuggan, Kucera, Åkerström, burra, L-G:arna Pettersson och Niemi, blomman, Hurtig, kapten Köhler, nobbe och Jannes tröja (när han slutat) ska hänga i Delfinens tak.

Ovanstående ikoner kan vi ha en, låt säga 5-7 års plan för att få deras tröjor "under tak". 
Här gäller det att ansvariga sätter ihop en riktig vass historia med film/info om varje tröja som hissas, även dom som inte sett killarna lira ska få känslan av deras storhet.

(Luleåfans borde få en egen ceremoni i Delfinen att hylla Tobbe L, vet inte hur men det går säkert att hitta någon bra hyllning). 

Kan man sin LHF historia blir det ju inte större än så här, ingen inflation om dessa hänger i taket, bara en jävla enorm stolthet! Glöm ALDRIG din LHF historia!!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Lulefan ons 14 maj 2014, 12:05

Känns lite väl att hissa 14-15 tröjor sedan klubben startade. Tycker man ska utmärka sig långt utöver att bara omtyckt av publiken för att få hänga i taket på Delfinen, det ska vara något som man verkligen har gjort sig förtjänt av, likt Myllys. Se på montreal, de har hissat 15 tröjor, på 115 år. Ska vi hissa 15 tröjor på 37 år? Till slut kommer vi inte ha några nummer kvar.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Wirbelwind ons 14 maj 2014, 13:11

Man ska va jävligt försiktig med att hissa tröjor. Det ska va personer som lagt ned sin själ för Luleå om det ska komma på tal. Även om man producerat som Klasen så är man inte värdig att få sin tröja i taket efter 2 säsonger, han såg Luleå som en plats att forma sig för att kunna ta nästa steg till penningen.


Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Bamsefar ons 14 maj 2014, 16:53

Nr 18, nr 28 och nr 4 är väl de som ska upp i taket.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Micke80 ons 14 maj 2014, 20:22

Nobbes 22 är ju som bekant var pensionerad i Luleå men den är inte i taket. Där är frågan om man inte borde hänga den där så det blir uppenbart att den är pensionerad för allt och alla och hans anhöriga för känna en extra stolthet för alla timmar den mannen lade ner i klubben under karriären men framför allt efter den trots sina problem och trots att han egentligen inte hade behövt arbeta mer utan bara för att han ville.

I övrigt är det så klart bulan, skuggan och Åkerström som är aktuella och då först och främst bulan som var oss trogen hela karriären och verkligen lämnade ett avtryck efter sig.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Rönken mån 06 okt 2014, 16:55

http://www.nsd.se/sport/lulea-hockeys-plan-hissa-en-troja-8786270.aspx - vad tror ni? Skuggan borde väl inte bli aktuell, är min känsla i och med att han är tränare. Eller? Dags för Bulan nu när han gått vidare rimligen.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Bamsefar mån 06 okt 2014, 16:58

Dags att Hissa Nr 18, måste vara aktuellt nu. Tomas Berglund är väl Luleå personifierad, allt den här klubben vill stå för.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Old Brooklyn mån 06 okt 2014, 18:01

Lite trist att läsa intervjun ändå. Visst, jag förstår att det är så det kanske går till, men ändå känns det lite risigt att det är tröjhissningen som är det viktiga - inte vem som hedras.


"– Det är mycket som tyder på att vi ska göra det men definitivt beslut är inte taget. Men jag tror att det med stor sannolikhet blir, säger Luleå Hockeys vd Stefan Enbom innan han berättar att det ännu inte är bestämt vem som ska hyllas:

– Det är faktiskt inte bestämt. Det finns en bruttolista på ett antal namn men det är inte spikat vem det i såna fall blir. Thor (Stöckel , klubbdirektör) och "Osten" (Lars Bergström, sportchef) får ta fram ett förslag och så bestämmer vi utifrån det."
(från NSD)


Det hade känts skönare och mer värdigt ifall det löd mer likt:
- Vi har ett namn som vi väntat alldeles för länge med att hissa i taket och tacka för allt han gjort klubben, så det hoppas vi blir av den här säsongen, säger Luleås VD Stefan Enbom.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Urken mån 06 okt 2014, 20:32

Håller helt med dig där Brooklyn. Det där kändes inte alls bra.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av 27 Öqvist mån 06 okt 2014, 20:40

En som många glömt är nr 26 Lars Hurtig. En riktig kämpe med näsa för mål. Har gjort mest mål för Lule. Avgjorde en hel del matcher i sudden!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Micke80 tis 07 okt 2014, 04:32

Ingen har ägt 28 efter åkerström la av. Känns inte omöjligt att det blir en sådan i taket.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av 27 Öqvist tis 07 okt 2014, 17:50

Jag röstar på Bulan nr 18! Alltid viktig och lojal!

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av 27 Öqvist fre 17 okt 2014, 19:07

Någon som hört något nytt om tröjhissningen?

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Micke80 tis 21 okt 2014, 22:59

http://www.luleahockey.se/artikel/58900/

Någon mer än jag som reflekterade över att han nämner att nr 18 var upptagen. Det kan bara innebära att den är på g upp i taket liksom nr 28.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Ingemar ons 22 okt 2014, 18:20

Tänkte detsamma Smile
Måste ju inte vara i år just #18 hissas, men fredat nummer så kommer.
Verkligen på tiden!
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Lars158 ons 22 okt 2014, 22:52

Det här är ju verkligen inte rätt år för tröjhissningar. Känns ju inte bra köra det inför halvfulla läktare.

Lars158

Antal inlägg : 9722
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Rönken ons 22 okt 2014, 22:57

Lars158 skrev:Det här är ju verkligen inte rätt år för tröjhissningar. Känns ju inte bra  köra det inför halvfulla läktare.

Får väl se till att passa in med en lördagsmatch mot något publikdragande lag? Fast det kanske bara är Skellefteå som drar denna säsongen. Sedan så känns det ju som någon/några andra varit inne på att det varit en del tröjhissningar och hyllningar hittils. Kan nog vänta med det till nästa år.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Ingemar tor 23 okt 2014, 10:29

Att det är dåligt med publik en onsdag strax innan löning mot Örebro när vi har hemmamatch igen om ett par dar är inte nåt som förvånar mig.
Vi har väntat länge med att hissa tröjor som bör hänga i taket, så visst fan är det rätt tid.
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Bamsefar sön 02 nov 2014, 11:07

Då är det klart att legendaren och Luleåikonen Stefan "Skuggan" Nilssons tröja hissas, nr 4 läggs in som pensionerat nr. Välförtjänt och den första i en trojka bestående för övrigt av nr 28 och nr 18 som ska hissas framöver.

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/4-hissas-nasta-ar-519001.aspx
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Lulefan sön 02 nov 2014, 16:22

Lite konstig timing att hissa Skuggan, hade känts mer logiskt hissa Bulan i nuläget. Skuggan har ju precis påbörjat sin sejour som tränare i A-laget.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av FruktHamster sön 02 nov 2014, 16:59

Lulefan skrev:Lite konstig timing att hissa Skuggan, hade känts mer logiskt hissa Bulan i nuläget. Skuggan har ju precis påbörjat sin sejour som tränare i A-laget.

Eller Ågi.
Båda de två har för övrigt gjort betydligt fler matcher i LHF-tröjan.
Håller med. Märkligt val.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Snikne Ville sön 02 nov 2014, 17:42

Kul för Skuggan! Häller dock med flera, Bulan går före i min bok. Var klubben trogen hela elitkarriären.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Tigerman sön 02 nov 2014, 22:04

Skuggan har en större meritlista så jag ser inget fel i att han går före Bulan, hugget som stucket skulle jag säga, bägge är lika värda att hissas. Förresten, det är väl sagt att tröjnumren pensioneras inte för att de hissas. Så har då jag för mig.

Det enda j-vliga med det hela är att jag missar ceremonin eftersom jag drar på semester till varmare trakter samma dag Sad

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Old Brooklyn mån 03 nov 2014, 12:22

Om inte annat så lade Skuggan av ett år tidigare än Bulan, så det funkar ju kronologiskt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Snikne Ville ons 17 dec 2014, 11:19

6:e januari, mot Leksand, hissas Skuggans tröja.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6388
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Tony Moore ons 17 dec 2014, 23:08

#14 och #18 var före i den kön...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7699
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Fred Herbert ons 17 dec 2014, 23:21

Aldrig gillat tröjhissningar i samband med att vi spelar hemmamatch även om det givetvis är i all sin prakt, ett rättmätigt och hjärtvärmande arrangemang. Brukar jinxa hemmalagen sånt, som att de redan presterat något bra med grandiosa hyllningar, en taktfast klappande publik och högljudd klack redan före nedsläpp...dessutom i en sjukt viktig match denna gången.

Ser helst såna här jippon antingen precis i början av säsongen då serien inte är "satt" riktigt så att säga eller i slutet om det mot förmodan skulle vara spikat då, eller varför inte efter match får dom som verkligen vill hylla göra det Smile.

Fred Herbert

Antal inlägg : 204
Join date : 14-12-02

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Lulefan tor 18 dec 2014, 01:29

Jag tycker det känns konstigt hissa Skuggan samtidigt som han är tränare, tycker man kunde hissat någon annan och väntat med Skuggan tills han sejour som tränare är slut.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Ingemar tor 18 dec 2014, 12:19

Tänker man tillbaka på de åren, speciellt 90-talet, är det knappast konstigt att det är #4 som ska hissas nu. Visst finns det andra legendarer att minnas och det är väl ingen högoddsare om #18 åker upp om nåt år, men varför ta bort glädjen och stoltheten över Skuggan-hyllningen? Han var assistkungen som spelade en stor roll länge, drog på sig den blågula dressen och var ett affischnamn för klubben som verkligen är värd att hyllas.
Jag tycker det är på tiden att Skuggans tröja hissas. Kunde gjorts för länge sen. Oavsett om andra är värd det de med Smile
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Tröjjhissning Empty Sv: Tröjjhissning

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet