Mattias Guter

+32
NallePhu
Jokerman
Urken
farre
Mange
Sportchefen #2
Ivanhoe
Diktatorn
Norrlandstoken
Tony Moore
MrScout
Qirren
Blinders
RSD555
KaptenBlodskelett
Hankburger
Hellcop
ski3r
Jonken
Kapten Haddock
Rikky
Ferros
Pajala
Puckad
hokkzorz
Dustin
Helge
Kneten
Donowitz
Micke80
Old Brooklyn
Bamsefar
36 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Sportchefen #2 tor 10 jan 2019, 15:55

Prisa Gud.
Låt honom gå på en gång.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Blinders tor 10 jan 2019, 16:03

Uppgifter: Luleåforwarden överens med ny klubb
ISHOCKEY Sportbladet avslöjar att Luleåforwarden är överens med en ny SHL-klubb.


Mimmi Åkerlund David Olsson Jiglund14:32 | 2019-01-10
Mattias Guter fick det inte att stämma i Timrå och värvades till Luleå Hockey i slutet av oktober.

Men det blir ingen fortsättning i Luleå, enligt Sportbladet, som skriver att 30-åringen är muntligt överens med Djurgården för 2019-2020.

Luleå Hockeys sportchef Stefan "Skuggan" Nilsson vill inte kommentera uppgifterna. Han är däremot tydlig med att Mattias Guter, som stått för tre poäng (1+2) på tolv matcher, kommer spela klart med Luleå säsongen ut.

– Vi tycker att han kämpat på bra, men han har haft oflyt med skador. Både han och vi hade hoppats på något mål till. Vi har ingen tanke på att släppa honom den här säsongen. Vi ser ingen anledning att över huvud taget göra det. Det är inte heller något vi diskuterat.

Sporten har sökt Mattias Guter för en kommentar.

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/uppgifter-luleaforwarden-overens-med-ny-klubb-nm5003359.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Donowitz tor 10 jan 2019, 17:05

Tänkte direkt på Guter när nyheten om Possler i DIF och hans skada dök upp. Kanske är aktuellt och förhandlas om just nu.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Qirren tor 10 jan 2019, 18:53

Vi kan lika gärna släppa honom nu och spara den pengen. Inte bidragit med speciellt mycket hittills.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Mange tor 10 jan 2019, 18:56

Släpp Guter direkt, otroligt blek ändå så inget som vi direkt förlorar...
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av farre tor 10 jan 2019, 20:26

Totalt meningslös på isen hittills idag. (2 perioder spelade mot Öret) Inte ett enda rätt på 40 minuter är faktiskt en bedrift i sig.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Bamsefar tor 10 jan 2019, 20:47

farre skrev:Totalt meningslös på isen hittills idag. (2 perioder spelade mot Öret) Inte ett enda rätt på 40 minuter är faktiskt en bedrift i sig.

Spelar han 40 minuter Shocked
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av farre tor 10 jan 2019, 21:24

Bamsefar skrev:
farre skrev:Totalt meningslös på isen hittills idag. (2 perioder spelade mot Öret) Inte ett enda rätt på 40 minuter är faktiskt en bedrift i sig.

Spelar han 40 minuter Shocked

Om inte du förstår vad jag menade så har du så stora problem att jag misstänker att du bör söka vård
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Urken tor 10 jan 2019, 21:28

farre skrev:
Bamsefar skrev:
farre skrev:Totalt meningslös på isen hittills idag. (2 perioder spelade mot Öret) Inte ett enda rätt på 40 minuter är faktiskt en bedrift i sig.

Spelar han 40 minuter Shocked

Om inte du förstår vad jag menade så har du så stora problem att jag misstänker att du bör söka vård

Lugna dig. Han skämtade.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av MrScout tor 10 jan 2019, 23:51

Vilsen idag, Gunler gör det bättre vid toppcirkeln i PP. Mattias ger mer i sargerna och är rivigare i 5V5 dock. Men släpp honom till DIF och låt Noel blomma istället!

Med vänlig hälsning, Scouten
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 148
Join date : 14-09-30

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av RSD555 fre 11 jan 2019, 00:30

Våra tänkta toppyttrar Cehlin och värvningen in på säsongen Guter har ju inte fallit väl ut. Bulan poängterade hur viktigt det är att lyckas med dessa toppvärvningar men ändå går laget bra.

Hoppas på ersättare till dessa "toppyttrar" inför slutspelet.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Jokerman fre 11 jan 2019, 08:05

Tycker han matchades helt rätt igår, inte långt ifrån att näta heller. Han har varit borta sedan 26 december pga hjärnskakning och bara tränat för fullt med laget sedan 8 januari. Gör en helt ok match. Verkar också ha förtroende hos coacherna.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Hankburger fre 11 jan 2019, 15:07

RSD555 skrev:Våra tänkta toppyttrar Cehlin och värvningen in på säsongen Guter har ju inte fallit väl ut. Bulan poängterade hur viktigt det är att lyckas med dessa toppvärvningar men ändå går laget bra.

Hoppas på ersättare till dessa "toppyttrar" inför slutspelet.

Nu tycker jag iof. att du är för hård mot Cehlin. Man kan inte rå för att man åker på en hjärnskakning och därför kan man inte utvärdera honom ALLS.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av farre lör 19 jan 2019, 21:04

Var kan man läsa hur mycket istid spelarna får i matcherna?
Tror inte jag såg #44 på isen idag och misstänker att han nog får lämna om två veckor senast.
Finns absolut ingen plats för honom om Farley kommer tillbaka och sen har vi ju Gunler också
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Puckad lör 19 jan 2019, 21:08

farre skrev:Var kan man läsa hur mycket istid spelarna får i matcherna?
Tror inte jag såg #44 på isen idag och misstänker att han nog får lämna om två veckor senast.
Finns absolut ingen plats för honom om Farley kommer tillbaka och sen har vi ju Gunler också
SHL.se
för en match så kan man gå in på den, välja statistik, och sedan Luleå, då får man se spelar stats.
Eller
välj statistik på förstasidan, då kan man se hur säsongen gått.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av NallePhu lör 19 jan 2019, 23:06

Guter kommer lämna så fort man förhandlat fram en deal med DIF är min feeling!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Donowitz lör 19 jan 2019, 23:14

NallePhu skrev:Guter kommer lämna så fort man förhandlat fram en deal med DIF är min feeling!

Min med. De har inte ersatt Possler ännu va?

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Tigerman lör 19 jan 2019, 23:49

Man skulle ha testat Fabbe med Kovacs och Ola mycket tidigare så hade vi inte behövt slösa pengar på Guter överhuvudtaget. Det måste vara Bulans största genidrag hittills under säsongen  Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Blinders mån 21 jan 2019, 11:48



Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av ski3r mån 21 jan 2019, 12:58

Om man släpper Guter hoppas jag att man tar in en ersättare, vi kommer garanterat att åka på skador och avstängningar längre fram och då behöver vi bredden.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Diktatorn mån 21 jan 2019, 13:11

ski3r skrev:Om man släpper Guter hoppas jag att man tar in en ersättare, vi kommer garanterat att åka på skador och avstängningar längre fram och då behöver vi bredden.

Bättre att hålla i pengarna, speciellt när Isac fyllt ut en extra forwardsposution.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 613
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Hedanders mån 21 jan 2019, 16:27

Diktatorn skrev:
ski3r skrev:Om man släpper Guter hoppas jag att man tar in en ersättare, vi kommer garanterat att åka på skador och avstängningar längre fram och då behöver vi bredden.

Bättre att hålla i pengarna, speciellt när Isac fyllt ut en extra forwardsposution.

Om man släpper Guter och en skada uppkommer bör Gunler få chansen på riktigt.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Blinders mån 21 jan 2019, 18:04


Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av farre mån 21 jan 2019, 23:28

Tror på Örebro för Guter resterande del av serien
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av RSD555 tis 22 jan 2019, 00:27

Tror på Luleå

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Blinders tor 24 jan 2019, 10:39

"Guters sjukskrivning förlängs – lämnade länet i onsdags
ISHOCKEY Mattias Guter tränar inte med Luleå Hockey. Nu berättar Luleå Hockeys sportchef Stefan "Skuggan" Nilsson att forwardens sjukskrivning har förlängts.

Simon Jakobsson10:24 | 2019-01-24
Sedan Luleå Hockeys 4–5-förlust mot Färjestad i lördags har Mattias Guter saknats under lagets träningar i veckan.

Efter måndagens träning berättade Luleå Hockeys tränare Thomas "Bulan" Berglund att forwarden, som inte spelade en enda minut i lördags, hade fått en känning av en smäll.

– Han har ju haft en hjärnskakning och fått ett litet bakslag. Där är vi nu. Han vilar två dagar och så får vi se, sa "Bulan" till Sporten i måndags.

Nu berättar Luleå Hockeys sportchef Stefan "Skuggan" Nilsson att 30-åringen blir borta längre än så. Under onsdagskvällen hoppade Mattias Guter på flyget till Arlanda för rehabilitering i södra Sverige.

– Det är enligt läkarnas inrådan. Det är helt och hållet enligt den rehabplan vi har med honom, säger Stefan "Skuggan" Nilsson.

Hur lång tid tror ni han blir borta?

– Först och främst är det över helgen. Och sedan ska en kontakt tas kring hur han mår. Det blir någon gång i slutet av veckan, sedan får vi gå vidare efter det.

Det innebär att han missar torsdagskvällens hemmaderby mot Skellefteå AIK samt lördagens möte med Rögle BK på bortaplan.

Det var strax innan nyår (26 december) som Mattias Guter skadade sig i samband med en olycklig tackling från Frölundas Mats Rosseli Olsen. Han missade tre seriematcher innan han var tillbaka i laguppställningen mot Örebro den 10 januari. Efter det har han funnits med i matchtruppen i ytterligare tre matcher innan han sjukskrevs på nytt efter lördagens match.

Kom han tillbaka för tidigt?

– Det vet jag inte. Vad det beror vill jag inte uttala mig om."

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/guters-sjukskrivning-forlangs-lamnade-lanet-i-onsdags-nm5013909.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Puckad tor 24 jan 2019, 11:33

Tyvärr är han väl inte första i lagret som kommit tillbaka för tidigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Dilox tor 24 jan 2019, 12:10

Oavsett om han är skadad eller ej, hur illa det är osv så är jag ganska säker på att han gjort sin sista match i Luleåtröjan.

Dilox

Antal inlägg : 738
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av NallePhu tor 24 jan 2019, 12:23

Dåligt pokerface av Skuggan måste man säga men förstår han också för varför hålla i Svarte-Petter i en förhandling än när man kan ha 4ess i handen, Tror att Guter kommer stanna i STHLM regionen för att inom snar framtid bli klar för annan klubb och gå ut och gnälla på Luleå det är låga odds på det!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Blinders tor 31 jan 2019, 10:13

"Guter har inte bråttom tillbaka: "Hälsan går först"
ISHOCKEY Mattias Guter har lidit av sviterna efter en hjärnskakning en längre tid men börjar nu vara på rätt väg igen. Nu berättar han att oron över att åka på ännu ett bakslag gör att han inte har bråttom tillbaka. "Om man får en smäll i fel läge kan det vara "finito", så man får inte vara dum", säger han.

Kent Vikström06:00 | 2019-01-31
Under tisdagen var Mattias Guter tillbaka i Luleå igen efter att ha varit hemma i Stockholm sedan i onsdags. Forwarden har inte kunnat träna med Luleå Hockey den sista tiden då han lidit av sviterna efter den hjärnskakning han åkte på strax innan nyår. Guter spelade en match mot Färjestad i januari men har vilat sedan dess.

– Det blev ett bakslag och jag har inte mått bra. Jag har inte varit redo för att spela hockey helt enkelt, säger Mattias Guter.

När Sporten träffar honom har han just avslutat ett individuellt träningspass i gymmet med fystränaren Petter Pettersson.

– Det här är första passet på en och en halv vecka. Det blev ett lättare helkroppspass för att se hur jag reagerar och det är väl härifrån vi ska ta det och se hur jag mår.

Hur kändes det?
– Just nu känns det bra men man vet ju inte hur det känns om fem timmar. Jag hoppas det ska flyta på så att jag kan trappa upp det dag för dag, vi får se hur det går.

Än så länge är det väldigt oklart när han kan träna för fullt med laget igen. I bakhuvudet finns det en oro om hur det kan gå om han pressar kroppen för snabbt.

– Det är svårt för man vill ju hela tiden tillbaka snabbt för det är ju det här man älskar att hålla på med. Samtidigt vet man att om man får en smäll i fel läge kan det vara "finito", så man får inte vara dum. Det gäller att arbeta metodiskt och jag får bra hjälp här. Det är inte någon som pushar en för att man ska ut och spela när man inte känner sig hundra och det är viktigt.

Han fortsätter:

– Man vill ju spela men alla gånger kanske det inte är bra att bara lyssna på hjärnan utan man måste lyssna på kroppen också. Det är alldeles för många spelare nu på slutet som fått sluta eller som är borta den här säsongen på grund av hjärnskakningar. Man vill absolut inte hamna där utan man vill vara hundra för att vara med och prestera på den nivå man vill.

Finns det någon risk att du inte spelar mer den här säsongen?
– Nej, det hoppas jag verkligen inte. Det är det absolut värsta tänkbara och det vill jag inte ens tänka på. Min fokus ligger på att ta mig tillbaka och det är därför jag inte vill gissa när jag är tillbaka. Jag vet ju att jag inte kommer spela de här två matcherna innan uppehållet men jag hoppas ju att det ska gå så fort som möjligt.

Han vill inte gå in på detaljer men sviterna efter hjärnskakningarna har varit jobbiga på olika sätt.

– Det blir inte lättare heller i och med att jag har två små barn där hemma. Jag vill vara en fungerande pappa i vardagen så man vill inte stänga in sig i ett rum hela tiden. Det är hälsan som går först och det andra får komma sen.

– Hockey är en sak men den karriären är så liten om man tittar på hela livet. Det är där man ska fungera först och främst.

När Guter och hans familj bokade resan till Stockholm bokade man enkelbiljetter eftersom det inte var bestämt när de skulle återvända till Luleå. Det var upp till honom själv att avgöra när han var redo.

– Jag vill inte gå in på varför jag varit hemma men jag behövde det och det var en del av återhämtningen.

– Att få träffa familj, känna trygghet och få vara där och bara få vara... Familjen har varit det viktigaste stödet och det har hjälpt mig jättemycket. Därför bestämde jag mig för att åka tillbaka hit för att jag känner att jag börjat återhämta mig och då vill jag vara här på plats.

Då var det kanske tacksamt att Luleå lät dig åka hem?
– Absolut, jag är djupt tacksam. De har agerat väldigt professionellt i det här och verkligen ställt upp efter mina önskemål så jag är jättetacksam för det."

https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/guter-har-inte-brattom-tillbaka-halsan-gar-forst-nm5019061.aspx?fbclid=IwAR1W2DBJHFBA8aegRYzH8tQAL13kRLN14n2YQ8eT5EprT88vQk4iwyxnbIM

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Redbear ons 06 feb 2019, 11:10

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Bamsefar ons 06 feb 2019, 11:11

Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Pajala ons 06 feb 2019, 11:40

Bra för alla parter.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Blinders ons 06 feb 2019, 12:25

Sportchefen: "Jag stänger inga dörrar"
ISHOCKEY Mattias Guter lämnar Luleå Hockey. Om nio dagar stänger transferfönstret. Men mycket ska till för att klubben ska agera och värva in fler spelare.

Anton Olofsson11:47 | 2019-02-06
30-årige Mattias Guter värvades till Luleå Hockey under säsongen från Timrå IK.

Där hade forwarden en tung tid och förhoppningen var att det skulle lossna i Luleå och att han skulle bli långtidsskadade Patrick Cehlins ersättare.

Men det blev bara 1 mål och 2 assist på 16 matcher i Norrbotten.

Guter fick inte spelet att stämma och en hjärnskakning på annandagen mot Frölunda satte sina spår.

I mitten på januari kunde också Sportbladet avslöja att forwarden var muntligt överens med SHL-konkurrenten Djurgården om en övergång för kommande säsong. Mindre än två veckor senare skrev NSD och Kuriren att det enligt uppgifter fördes diskussioner om en övergång redan den här säsongen. Det dementerades då av Luleås general managers Stefan "Skuggan" Nilsson och Ulf Engman.

Nu, ytterligare två veckor senare, är dock övergången ett faktum. Mattias Guter har skrivit på med Djurgården för den här säsongen och sedan ytterligare en säsong.

– Bägge parter har upplevt att vi inte har fått ut det vi har velat. Han har själv också känt att han inte har kommit upp i nivå. Det var ett ömsesidigt beslut och inga konstigheter. Samtidigt tycker vi att vi har juniorer som har kommit upp och gjort bra ifrån sig. Det har gjort att han har hamnat långt bak i kön spelmässigt. Sen har han varit borta på grund av skada och fått mindre och mindre möjligheter att spela, säger Stefan "Skuggan" Nilsson.

Det var ungefär en månad sedan som Sportbladet avslöjade att han skulle till Djurgården nästa säsong. Inleddes diskussionen redan då om en övergång den här säsongen?

– Nej, vi var väldigt förvånade över att det fanns en sån diskussion. De är de här senaste dagarna som vi har haft kontakt med Guter och hans agent om den lösning som har blivit.

Stefan Nilsson säger att Guter har tränat för fullt med laget den här veckan och att skadebilden ser bättre ut än tidigare. Det är dock inte mycket som talar för att han kommer att ersättas i truppen. Transferfönstret stänger 15 februari och Luleås general manager uttrycker inget större behov av att förstärka.

– I dagsläget är vi väldigt glada och stolta över de juniorer som har presterat bra. Sen får vi se. Jag stänger inga dörrar definitivt, men som det är just nu så är det den trupp vi har, och de juniorer som har hjälpt oss på ett väldigt bra sätt, som vi fortsätter med.

Skadeläget börjar också ljusna.

– (Austin) Farley kört för fullt en tid och känns väldigt pigg och fräsch. Det är också ett tillskott för oss när han har varit borta så pass länge.

Sporten har sökt Mattias Guter för en kommentar.

https://www.nsd.se/sport/100-hockey/sportchefen-jag-stanger-inga-dorrar-nm5024450.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Hedanders ons 06 feb 2019, 13:55

Kändes ju bara som en tidsfråga innan han lämnade Luleå och om DIF ville ha han redan nu.

Jag hoppas dock på en rutinerad forward som kan förstärka laget inför slutspurt och slutspel. Behöver inte vara en poängmaskin egentligen men nån som kan täcka upp vid skador. Dessa lär komma när det hettar till framöver.

Jag gillar Gunler, men jag tror tyvärr att han är lite för vek för ett slutspel ännu...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av farre ons 06 feb 2019, 15:46

Vi har ju alla förutsättningar till att gå långt i år. Men det känns som att vi skulle må bra av att ha en riktig sniper, framförallt i PP. Så jag hoppas att man inte dumsnålar i år. All in säger jag!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Kapten Haddock tor 07 feb 2019, 05:41

farre skrev:Vi har ju alla förutsättningar till att gå långt i år. Men det känns som att vi skulle må bra av att ha en riktig sniper, framförallt i PP. Så jag hoppas att man inte dumsnålar i år. All in säger jag!

Håller med! Om vi ska värva, så är de all in som gäller eller ingen alls.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Mattias Guter - Sida 2 Empty Sv: Mattias Guter

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet