NHL 2012/2013

+11
Salle
Beast.
Bamsefar
Urken
Slapshot
tibet
Dave Rock
Tony Moore
Moritz
Lars158
LulefanGBG
15 posters

Gå ner

NHL 2012/2013 Empty NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 13 jul 2012, 00:25

Vet inte hur många här inne som följer NHL lika noggrant som mig, eller om det kanske finns folk som följer det ännu noggrannare. Hur som helst. Här kan de som vill diskutera kommande säsong, nya divisioner, uppseendeväckande trade:er, olika lag, regler, Brendan Shanahans kamp mot huvudtacklingar eller vad som helst rörande NHL, göra så.

Kul att läsa ikväll att Selänne är klar för ytterligare en säsong. Målkampen mellan honom och Jagr fortsätter således, precis som Aftonbladet gör läsarna uppmärksamma på. Två helt fantastiska spelare i mitt tycke, båda en aning underskattade. Konstigt påstående kanske, men det känns inte som att folk i Sverige allmänt ser deras storhet som man gör i Tjeckien, Finland och på andra sidan Atlanten. Enligt mig är de där uppe med Peter Forsberg, även om de är lite annorlunda spelartyper såklart. De enda som egentligen är större (bland forwards) i modern hockey är Gretzky och Lemieux. Visst finns det spelare som idag är bättre, men det skall prestera på samma imponerande sätt som nyss nämnda i X antal säsonger till innan de är uppe på samma nivå enligt mig.

Selänne i NHL: 1341 matcher- 663 mål- 743 ass- 1406 poäng- +/- = 97
Flest poäng på en säsong: 75 mål 56 ass = 132 poäng (ROOKIE!!!)

Jagr i NHL: 1346 matcher- 665 mål- 988 ass-1653 poäng- +/- = 281
Flest poäng på en säsong: 62 mål- 87ass- 149 poäng (!!!)

Man kan givetvis alltid argumentera för om Selänne och Jagr är värda den cap-hit de tar upp i dagens läge, men för mig som inte håller på Anaheim eller Dallas är det bara en ynnest att få se dem lira vidare. 54 poäng på 73 matcher av Jagr och 66 poäng på 82 matcher av Selänne i fjol så visst kan gubbarna än. Jagr lär väl åtminstone nå milstolpen 1000 assist under kommande säsong, vore kul om han kom upp 1700 poäng också. king Båda har ju chansen på 700 mål likväl, även om det känns långsökt. Kul dock om de kan trigga varandra.

Jag håller i första hand på Montreal Canadiens förresten, då får man hitta spänning och glädjeämnen i annat haha!

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Lars158 fre 13 jul 2012, 00:40

Inte så att jag kan nånting alls om NHL men nog blir det nån natt då och då med match.
Har inget favvo lag heller. Men varför har du fastnat för Montreal?

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Moritz fre 13 jul 2012, 01:02

Följer inte NHL så jättemycket men mitt intresse för ligan har börjar växa ganska mycket nyligen.

Det som hittills fastnat mest i mitt huvud är Brodeur och hur nära han var på att byta klubb. Tycker dock att det var ett bra beslut av honom att stanna i NJD och avsluta sin karriär där.

Min favoritklubb är Ottawa för övrigt. Smile
Moritz
Moritz

Antal inlägg : 3
Join date : 12-07-13
Age : 31
Ort : Strömsholm

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 13 jul 2012, 02:21

Lars158 skrev:Inte så att jag kan nånting alls om NHL men nog blir det nån natt då och då med match.
Har inget favvo lag heller. Men varför har du fastnat för Montreal?

Ärligt talat har jag inget bra svar på den frågan. Har gillat dem sedan jag var liten grabb. Ett av de klassiska lagen, äälskade Patrick Roy när jag var liten och han stod i Montreal. Fastnade sedan snabbt för Saku Koivu, om det var för att jag gillade honom eller för att han spelade i Canadiens vet jag inte. Sedan dess har det i vart fall blivit favoritlaget, fast de inte har någon trafition av särskilt många svenskar, och trots att de inte varit riktigt bra sedan '93.

Rent generellt håller jag väl på de kanadensiska lagen före de amerikanska. Gillade Quebeck Nordiques och Winnipeg Jets jäkligt mycket förr om åren med när jag började intressera mig för NHL, (trots att Nordiques var antagonister till Canadiens).

Samtliga de tre jag nyss nämn har/hade förövrigt 3 av de snyggaste matchställen och logotyperna som någonsin gjorts. Canadiens, Nordiques, Jets. På tal om den debatten som vart här.

Kort och gott, utan någon egentlig anledning: Canadiens i första hand, kanadensiska lag i andra hand. Tyvärr vinner ju inte de kanadensiska lagen särskilt ofta numera eftersom alla de bästa kanadensiska spelarna spelar i amerikanska lag.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 13 jul 2012, 02:44

Moritz skrev:Följer inte NHL så jättemycket men mitt intresse för ligan har börjar växa ganska mycket nyligen.

Det som hittills fastnat mest i mitt huvud är Brodeur och hur nära han var på att byta klubb. Tycker dock att det var ett bra beslut av honom att stanna i NJD och avsluta sin karriär där.

Min favoritklubb är Ottawa för övrigt. Smile

Ligan har ju i.o.m. införandet av lönetaket blivit mycket intressantare. Visst kunde det hända att något lag skrällde förut och tog hem allt, men då var det också en riktig skräll. Idag är det så jämnt i ligan att det finns 16 lag som är potentiella vinnare av Stanley Cup varje säsong. Det är de 16 som går till slutspel. Kings vann ju nu i år som 8e lag. Det är i.o.f fortfarande ovanligt, men det har blivit otroligt jämnt i toppen och det är inte längre självklart att Devils, Red Wings, Avalanche och någon mer gör upp om det.

Ottawa har ett riktigt bra lag på gång och visade redan i år att man blir att räkna med i framtiden. Kul lag som jag också gillar. Som sagt, följer mest de kanadensiska lagen. Erik Karlsson dominerar ju som en back aldrig dominerat förr känns det som. Åtminstone inte på många år. Spezza och Michalek är tillbaka i gammal god form och Craig Andersson är stabil där bak med backgeneralen Chris Phillips framför sig. I övrigt en ungt och roligt lag också. Sall bli spännande att se hur Silfverberg klarar sig. Troligen helt galant.

Jo jag håller med om Brodeur förövrigt. En annan favorit även om jag inte håller på Devils. En av modern tids absolut bästa målvakter. Fån Montreal förövrigt, synd att han inte fick chansen där, men de hade ju som sagt Roy då så kanske inte så konstigt. Kanske är Bordeur t.o.m. den bästa i modern tid före Hasek och Roy? (1 Vezina Trophy mer än Roy, dock 2 färre än Hasek). Visst finns det fler men återigen inga som var så bra på den nivån så länge. Inte ännu åtminstone.

Han debuterade i Devils säsongen '93/94' på riktigt (gjorde 4 matcher säsongen innan). Sedan dess har han stått fler matcher än sin backup-kollega alla säsonger utom två och ALDRIG haft en räddningsprocent under 90%. Om inte det är jämnhet och hög lägstanivå så vet inte jag vad sådant är.

Riktigt kul att Brodeur väljer att stanna i Devils. Vore fantastiskt om han spenderar hela sin grymma karriär i samma klubb. king
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG fre 13 jul 2012, 02:47

Då har vi inte ens börjat nämna allt Brodeur har vunnit...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Tony Moore tis 04 sep 2012, 22:51

19 år och 286 dagar ung blir Colorados Gabriel Landeskog NHL:s yngste lagkapten genom tiderna Cool
STORT är bara förnamnet, lycka till grabben!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15388171.ab
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7693
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 04 sep 2012, 22:54

Ja helt otroligt! Och förbannat bra cred till Landeskog och svensk hockey generellt!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Lars158 tis 04 sep 2012, 23:12

Landeskog är jävligt bra. Stencoolt bli NHL`s yngsta kapten nånsin Smile

Lars158

Antal inlägg : 9721
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Dave Rock lör 19 jan 2013, 23:52

Lars158 skrev:Landeskog är jävligt bra. Stencoolt bli NHL`s yngsta kapten nånsin Smile
Jag tror Landeskog kommer hyllas i the Mile High City ungefär lika mycket som Forsberg när han om si så där 20år lägger grillorna på hyllan.
Det är våran nästa superstjärna som jag faktiskt tror kan nå samma status som Forsberg, Sundin och Lidström.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Dave Rock sön 20 jan 2013, 00:00

Jag som håller på Avs är glad att det är en ny svensk där som dessutom är en storstjärna. Det innebär mer mediabevakning här borta.

Varför håller jag på The Avs. Jo för att dom sedan dom bildades och jag började följa NHL på riktigt har haft några av mina absoluta favoriter som, Forsberg. Sakic, Roy, Blake, Bourque, Foote, Hejduk, Lemieux och många många fler....Ja även Obsut har spelat 3 matcher i the Avs uniform men det är en bisak i detta sammanhang...


Senast ändrad av Dave Rock den sön 20 jan 2013, 00:01, ändrad totalt 1 gång
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av tibet sön 20 jan 2013, 03:01

Gud så trevligt att Nhl är igång! Sitter och njuter av Boston mot Rangers och det är underhållning i toppklass. Tänk om vi också skulle kunna spela på rink med Nhl-mått.
tibet
tibet

Antal inlägg : 1284
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot sön 20 jan 2013, 11:13

Nattens lirare var ju ändå Jagr. 2+2 av gamlingen och även Selänne gjorde 2+2 tror jag

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Urken sön 20 jan 2013, 11:18

The finnish flash 2+2.. Vilken lirare..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Bamsefar sön 20 jan 2013, 11:54

Tarasenko började sin karriär bra, mål på första skottet Shocked och en strut till.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Beast. sön 20 jan 2013, 11:57

Tarasenkos andra mål är ju en riktig godbit. Hela försvaret står still med byxorna nere när han vrickar sig fram med finess
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG mån 21 jan 2013, 11:10

Grymt mål av Tarasenko där Beast, instämmer.

Jagr och Selänne var ändå kvällens höjdpunkter, två spelare vilka länge tillhört mina favoriter. Gammal är äldst.

Rangers och Lundqvist har fått en tuf finledning. Visserligen tuffast möjliga motstånd direkt mot Penguins och Bruins men 3 - 6 är inte OK.

Philadelphia har också inlett med två raka förluster.

Mitt Montreal inledde med en mycket svidande 1 - 2 förlust i klassikermötet med Totonto i Lördags. Hoppas man vinner på Tisdag mot Florida.

Christoffer NIhlstorp vaktade Dallas kasse inatt mot Minnesota. Det blev förlust för svensken och co. men Nihlstorp släppte bara 1 puck bakom sig och får beröm av Jagr.

Marian Hossa har imponerat i inledningen. Stänkte in två nya baljor i nattens 6 - 4 seger mot Phoenix och har nu 4 mål på 2 matcher.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Beast. mån 21 jan 2013, 13:43

Tomas Vanek gjorde 5p (2+3) mot Flyers och hade ett finger med i varje mål. Ganska bra start på säsongen för honom, hehe. Vanek är ju dock en klassisk "streaky player" som ofta gör jävulskt mkt poäng i klump och sedan kan det gå 5 matcher utan att han gör nåt vettigt. Men han är förjäkla vass när han är på humör
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 22 jan 2013, 11:16

St. Louis kommer att gå till final i år. Kom ihåg vem som sade det först. Man var ett oerhört välkomponerat lag med bra spelare på alla positioner. Man spelade en frejdig modern hockey med mycket högt tempo och forechecking för att vinna tillbaka pucken och störa motståndarna högt upp i banan. Man var otroligt täta bakåt och svårslagna och hade en förmåga att vinna jämna matcher. Släppte sällan in mer än 2 mål per match. Man gick till Semifinal i fjol men blev utslagna av suveräna Los Angeles som sedermera blev Stanley Cup -mästare.

I år har man i stort sett samma lag men kryddat med den enda pusselbiten som kanske saknades i fjol. En storstjärna. Nu har man Tarasenko! Vilken jävla lirare! Såg matchen mellan Predators och Blues inatt och Tarasenko var helt suverän. Nästa ryska storstjärna, no doubt! Samtliga forwards i ES borde kolla på hur den killen i superhög fart kommer in i zon, söker upp en motståndarback in mot slottet och skjuter snabbt och mitt i ett skär eller en dragning när målvakten ser nada p.g.a backen som täcker skottet.

Tarasenko gjorde 2mål i debuten. Igår inledde han med att skjuta 1 - 0 på nyss nämnda vis. Därefter bröt han in framför mål och grundlurade Rinne i Nashvilles kasse men hade en Legwand hängandes på sig så att han tappade balansen precis när han skulle raka in pucken i öppen kasse. I följande PP spelade Tarasenko skitsnyggt fram till McDonald i slottet som rakar in pucken.

Tyvärr somnade jag i pausen mellan 2a och 3e. Dessförrinnan hade Hörnqvist satt 3 - 2 med en snygg backhand för Nashville. Idag läser jag att Tarasenko hade assist även på Pietrangelos kvittering i 3e, samt att Alexander Steen satte en straff. Blues vann 4 - 3. Dessutom har Blues Hitckock i båset.

Blues kommer att vara ett av NHL's absoluta topplag några säsonger framöver. Ett annat lag som kommer att utmana på västsidan och rita om NHL-kartan lite är Edmonton Oilers. Jag har gillat dem i flera säsonger nu, håller förövrigt alltid lite extra på de Kanadensiska lagen i allmänhet, och de har en hel drös ungdomlig finess och talang i det laget. Jordan Eberle (NHL's snabbaste spelare?) och Taylor Hall i spetsen. I år har man dessutom fått in den hyperspännande rookien Niel Yakupov och dessutom en ung back som mycket väl kan bli den offensiva bakc som man saknat i flera säsonger nu. Schulz. (minns inte förnamnet nu). DE kan mycket väl vinna Stanley CUp inom 2 - 3 år med någon med rutinerad värvning till laget. Kanske helst en målvakt.

Jacob Silfverberg gjorde sitt första NHL-mål inatt när Ottawa slog Florida med 4 - 0. Ottawa är verkligen ett lag som också kan utmana om att gå hela vägen i år. I fjol blev man stoppade av Rangers i slutspel. I år är man kryddade med ännu lite finess. Pittsburgh ser jag som största hotet men jag tror verkligen att Ottawa har chansen i år. St. Louis - Ottawa vore en otroligt rolig final.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot tis 22 jan 2013, 20:04

Minnesota ser också rätt bra ut i år. Tror det kan bli en överraskning då säsongen är så pass kort. Blues, Senators eller Wild?? Hade varit trevligt med ett kanadensiskt lag som vinnare i år. Det känns som det var ett tag sedan nu...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 22 jan 2013, 20:08

Slapshot skrev:Minnesota ser också rätt bra ut i år. Tror det kan bli en överraskning då säsongen är så pass kort. Blues, Senators eller Wild?? Hade varit trevligt med ett kanadensiskt lag som vinnare i år. Det känns som det var ett tag sedan nu...
WIld nu me Parice och Suter är såklart en självklar contender. Ducks, Red Wings, Kings m.fll. likaledes. FInns såklart 6 - 7 lag man absolut inte kan räkna bort i varje konferens men tror på Blues verkligen. Så bra var de förra året, och så mycket kommer Tarasenko att tillföra i år.

Absolut, håller med dig! Håller ju på Montreal, vilket är rätt bedrövligt (haha!) men hade varit kul med ett Kanadensiskt lag, framförallt Edmonton eller Ottawa.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 30 jan 2013, 21:11

Sharks, Blues och Blackhawks har öppnat bäst i Western Conference där både Charks och Blackhawks är obesegrade efter 6 matcher medan Blues har 5 segrar och 1 förlust.

I Eastern Conference är det Bruins, Lightning och Senators som öppnat bäst. Bruins med 5 segrar och 1 ot, Lightning har 5 segrar och 1 förlust medan Senators har 4 segrar, 1 förlust och 1 ot.

Mitt Canadiens har öppnat förvånansvärt bra med 4 segrar och en förlust och laget ser spännande ut. Subban signade nyligen ett nytt kontrakt. Diaz leverar osv. Inatt möter man formtoppade Senators med Erik Karlsson och Daniel Alfredsson i spetsen. SKall bli spännande att se om Silverberg och Zibanejad, (som kallades upp till förra matchen), får spela. Ottawa är nu lite av Kanadas nya svensklag. Lener finns ju även i truppen men kommer nog få svårt att få spela särskligt många matcher som Craig Anderson inlett säsongen i kassen.

Matchen går på Viasat HOckey 01:05 och jag har ikväll förmånen att se den.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot ons 30 jan 2013, 21:19

Ja Ottawa har öppnat förvånansvärt bra, Karlsson är verkligen just nu kanske världens bästa offensiva back. Washington har ju verkligen floppat so far och matchen jag såg för ett tag sedan var riktigt bedrövlig. Ovechkin, lagets kapten glider ju i hemjobbet. Sänder verkligen inga bra signaler till laget. Blev irriterad att se hur slö i defensiven han är. En spelare som för ett par säsonger sedan var kanske världens bästa är nu inte ens topp 20...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 30 jan 2013, 21:33

Ja WAshington har verkligen inte imponerat. Såg dem förvisso vinna mot Buffalo i helgen med 3 - 2 men det var ett sömnpiller till match med NHL-mått mätt åtminstone. Instämmer angående Ovechkin. Han är inget typiskt kaptensval i mina ögon heller. Hade nog hellre valt Bäckström i sådant fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Salle sön 03 feb 2013, 15:42

Någon som följer nhl och är intresserad av att coachtävla?

http://hockeycoachen.com/nhl/

Laget ska vara klart innan det drar igång 8:e februari..

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 20 feb 2013, 12:31

MItt Canadiens slog Rangers inatt, för en gång skull nu när jag såg dem så vann de.

Lundqvist efter matchen: "De spelar extremt tråkigt" Razz

Jo den matchen var ingen höjdare, men vad skall man säga? Rangers bjöd då fan inte på någon gladhockey i vart fall, men det var väl Montreals fel? Eller Luleås kanske? Vad förväntar man sig, att alla lag skall komma till Madison Square Garden mot ett av ligans tätaste och bästa lag och bara ösa på full fart framåt? Dessutom försökte Montreal anfalla men det blir ju svårt när Rangers är 5 man med hem hela tiden och dessutom fruktansvärt bra på att försvara sig, täcka skott, täcka av ytor osv.

Det är märkligt för det här tycks bara ligga i den svenska mentalitetet att gnälla på hur de andra vinner när de vinner, istället för att bara konstatera att de vann för att de var bättre. Man hör så gott som aldrig amerikanska/kanadensiska experter/kommentatorer/lagkaptener/coacher gnälla på motståndarnas sätt att vinna. Där gäller det att vinna, oavsett hur man vinner och den som vann var böst, PUNKT! Spelar ingen roll vem som skjöt flest skott, spelade runt, (till synes helt i onödan), mest.

Annars då? Senators tog sin andra raka inatt. Viktigt att vinna två nu efter Erik Karlssons skada. Absolut sämsta tänkbara spleare att få en skada på såklart och Senators chanser till Stanley Cup-final halverades väl i princip med hans frånvaro. Silfverberg har varit het, avgjorde bl.a. förrförra matchen på straffar med en kanon upp i nättaket bakom Brodeur. Hade också en assist till Alfredssons kvitteringsmål i samma match samt en assist i segern igår mot Islanders.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot ons 20 feb 2013, 16:41

Och mitt Chicago går som tåget..........Vem ska kunna rubba det laget i bäst av 7 ?? Roligt annars att Toronto går bra nu, får se om det räcker till slutspel den här säsongen. Tror det är fördel med en kort säsong för deras del.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG ons 20 feb 2013, 17:30

Håller med dig Slapshot. Kul att både Toronto och Ottawa går bra utöver Montreal. Kanske kan bli 5 kanadensiska lag i slutspel i år. Vancouver lär ju åtminstone ta sig dit.

Chicago blir otroligt svårstoppade i en serie om 7. Nashville fullkomligt öser ju in mål, Anaheim är svårslagna som fan och Blues har potential. Det skulle vara någon av dem eller Vancouver just nu tror jag. Dock är Blackhawks favoriter vilka de än möter just nu åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot fre 01 mar 2013, 18:07

Jäklar vad Rick Nash är bra 1 mot 1. Helt otroligt att han inte gjort mer mål egentligen men herregud vad han skapar lägen! Svenska medier hyllar Hagelin men inte så konstigt att han gör poäng som har fått spela med en sån otroligt kompetent spelare som Nash. Sedan är det ju konstigt att Rangers ligger så dåligt med tanke på det lag dom har men å andra sidan ligger dom ju bara 3 poäng efter Detroit på 10;e plats i hela ligan. Chicago fortfarande obesegrade hehe. Grymt lag som borde vinna i år, eller? Kanske dom får världens formsvacka snart och förlorar 20 raka... Smile

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av hokkzorz mån 25 mar 2013, 19:57

Men satan i gatan, hur skall det gå att stoppa Pittsburg i år. Två grymma övergångar till dem sista två dagarna. Brendan Morrow och sverigebekante Douglas Murray.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG mån 25 mar 2013, 21:43

hokkzorz skrev:Men satan i gatan, hur skall det gå att stoppa Pittsburg i år. Två grymma övergångar till dem sista två dagarna. Brendan Morrow och sverigebekante Douglas Murray.
Sätter inte Montreals defensiv stopp för dem i konferens-finalen så grejar Chicago saken i Stanley Cup-finalen. Rolling Eyes

"Good offense wins matches, good defense wins titles" som de säger 'over there'.

Pittsburgh har aldrig varit en klubb för mina sympatier, snarare tvärtom -utan rimlig förklaring, även om en av mina alla tiders favoriter Jaromir Jagr var som störst där. Populär klubb i Sverige dock, av förståeliga skäl eftersom de har ett bra lag just nu och haft många populära storspelare senaste 20 åren. Crosby, Malkin, Lemieux och Jagr får väl alla räknas in bland de tveklöst bästa forwardsen senaste 20 åren. Lemieux är en av de bästa någonsin och Jagr är i mitt tycke inte långt efter medan Crosby och Malkin har all potential att bli lika stora om de presterar i över ett decennium framöver.

Det gå ju dock inte att komma ifrån att Pittsburgh varit lite av östra konferensen Red Wings senaste årtiondet. Förbannat bra varje säsong. Så frågan du ställer är givetvis relevant. Ser inte ut som om att något lag i öst skall kunna stoppa dem, men tycker ändå att Chicago får ses som favoriter till titeln just nu. De har åtminstone imponerat mest på mig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av hokkzorz mån 25 mar 2013, 22:13

jag gillar dom inte heller om jag skall vara ärlig, tycker bara dom hade ett äckligt bra lag innan och nu två grymma spelare som förstärkning. Dom gör ett seriöst försök på bucklan i år.

Är en gammal insnöad Detroit-fan själv med Rangers sympatier Smile Fast jag måste säga att jag följde Edmonton lite extra när Omark spelade där. På tal om det, om ett par år kommer de ha ett sjukt bra lag när alla deras #1 picks har fått växa till sig lite.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 26 mar 2013, 01:18

Ja Edmonton håller ju på att bygga en ny dynasti just nu. Ser redan lovligt intressant ut, men precis som du säger så behöver de några år nacken innan det kan utmana på allvar. I mitt tycke saknar laget dessutom en eller två riktigt tunga backar samt en bättre målvakt för att kunna gå hela vägen.

Jag följer de Kanadensiska lagen mer än de amerikanska rent generellt och sympatiserar mer med de kanadensiska över lag också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av hokkzorz tor 28 mar 2013, 10:27

Jösses! Jerome Iginla till Pittsburg oxo, snacka om att dom går ALL-IN för bucklan i år.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av hokkzorz tor 28 mar 2013, 10:33

Jo, håller med om Edmoton och deras backar + keeper. Fast i år fick dom den dära offensiva pusselbiten på backsidan iaf (J. Schultz), men precis som du säger, dom skulle behöva en-två riktigt stabila defensiva backar alternativt att att deras relativt unga backbesättning kan ta ett kliv till (smid, petry och potter).

Fördelen är att det finns nästan ett överskott av riktigt bra keepers i NHL nu, misstänker att Khabibulin kommer åka nästa säsong och man kommer trade'a till sig ngn riktigt som kan vara kvar i klubben och vara med och utmana mot bucklan.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tor 28 mar 2013, 15:04

hokkzorz skrev:Jösses! Jerome Iginla till Pittsburg oxo, snacka om att dom går ALL-IN för bucklan i år.
Ja de tär helt sinnesjukt!

Men man har ju varit med om sådana där satsningar som misslyckats förr. Se på Los Angeles som vann i fjol. Inga superstjärnor i laget även om Anze Kopitar tillhör ligans bättre spelare. Man vann med ett helgjutet och väloljat maskineri där all drog åt samma håll.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot tor 28 mar 2013, 16:46

Jösses vilket lag dom har nu... Smile Vem ska kunna rubba detta lag?

Möjligtvis Chicago men sen ??

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av hokkzorz tor 28 mar 2013, 17:30

Lite kul för Iginla om dom skulle lyckas dock, han har nog inte så många år kvar i karriären och Calgary lär inte kunna utmana mot bucklan innan han går i pension.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av LulefanGBG tis 02 apr 2013, 15:16

hokkzorz skrev:Jo, håller med om Edmoton och deras backar + keeper. Fast i år fick dom den dära offensiva pusselbiten på backsidan iaf (J. Schultz), men precis som du säger, dom skulle behöva en-två riktigt stabila defensiva backar alternativt att att deras relativt unga backbesättning kan ta ett kliv till (smid, petry och potter).
Inatt värvade St.Louis Hay Bouwmeester från Calgary Flames. Snacka om att det kan vara den back som saknats. Inte enbart för sina egna kvalitéer utan också för att han kan komma att betyda otroligt mycket för all de unga talanger som finns i Calgary, de du nämnde ovan t.ex.

Schultz är ju redan lite av en favorit. Tror han kan bli hur bra som helst.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Bamsefar ons 03 apr 2013, 23:30

Filip Forsberg till Nashville i Erat-traden.

Men den största skrällen är väl Gaborik till CBJ, han måste ha tyckt det var skönt o komma från "Tårtan" då han lyfte sin no-trade klausul.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Snikne Ville tor 09 maj 2013, 21:08

Nytt avtal klart med NHL
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Purre tor 04 jul 2013, 20:54

Snackas om att en stor trade är på g mellan Boston och Dallas. Totalt 7 spelare och grundspelarna i traden ska vara Loui Eriksson mot Tyler Seguin..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Bamsefar tor 11 jul 2013, 22:03

http://www.rotoworld.com/headlines/nhl/189727/kovalchuk-announces-his-shocking-retirement

Kovalchuk lämnar NJ, flyttar hem till Ryssland. Vilken chock för Devils.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Rönken tor 11 jul 2013, 23:09

Är inte silly season över i NHL dessutom? Smått svinigt att Kovy att inte meddela det lite tidigare kan tyckas. Förstår att det är mer aktsamt med att välja ryssar i draften numera.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Purre fre 12 jul 2013, 00:51

Rönken skrev:Är inte silly season över i NHL dessutom? Smått svinigt att Kovy att inte meddela det lite tidigare kan tyckas. Förstår att det är mer aktsamt med att välja ryssar i draften numera.
Är väl silly season ända fram till trading deadline som jag tror brukar vara i februari/mars nångång..

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Rönken fre 12 jul 2013, 00:54

Purre skrev:
Rönken skrev:Är inte silly season över i NHL dessutom? Smått svinigt att Kovy att inte meddela det lite tidigare kan tyckas. Förstår att det är mer aktsamt med att välja ryssar i draften numera.
Är väl silly season ända fram till trading deadline som jag tror brukar vara i februari/mars nångång..

Så pass, vad kallas det som är/var nu nyligen då en väldans massa trades gjordes?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Purre fre 12 jul 2013, 01:03

Rönken skrev:
Purre skrev:
Rönken skrev:Är inte silly season över i NHL dessutom? Smått svinigt att Kovy att inte meddela det lite tidigare kan tyckas. Förstår att det är mer aktsamt med att välja ryssar i draften numera.
Är väl silly season ända fram till trading deadline som jag tror brukar vara i februari/mars nångång..

Så pass, vad kallas det som är/var nu nyligen då en väldans massa trades gjordes?
Free agent frenzy

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Rönken fre 12 jul 2013, 01:03

Purre skrev:
Rönken skrev:
Purre skrev:
Rönken skrev:Är inte silly season över i NHL dessutom? Smått svinigt att Kovy att inte meddela det lite tidigare kan tyckas. Förstår att det är mer aktsamt med att välja ryssar i draften numera.
Är väl silly season ända fram till trading deadline som jag tror brukar vara i februari/mars nångång..

Så pass, vad kallas det som är/var nu nyligen då en väldans massa trades gjordes?
Free agent frenzy

Ja det låter bekant, verkar avtagit rätt kraftigt nu dock, så lite taskig timing av gode Kovy Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Purre fre 12 jul 2013, 01:08

Rönken: Absolut dålig tajming, många spelare rök ganska snabbt kan man säga.. Finns väl några toppspelare kvar sist jag kika men inte så man ersätter Kovy direkt Smile NJD-ägare är nog inte helt missnöjda dock, gått kraftigt minus senaste åren och Kovys 15åriga kontrakt har ju inte gjort den saken bättre...

Ilya kommer nog inte vara utan pengar i KHL, tror han kommer tjäna in mer pengar på ännu kortare tid än de 12åren han hade kvar då skatten i ryssland ligger på ca 13% och i USA på hela 40....

Purre

Antal inlägg : 276
Join date : 13-05-14

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Slapshot fre 12 jul 2013, 08:54

Som sagt, dålig timing. Skulle han väl ha meddelat för 1eller 2 veckor sedan så NJ hade kunnat hitta en bra ersättare. Nä låt giriga ryssar spela i KHL där dom hör hemma..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

NHL 2012/2013 Empty Sv: NHL 2012/2013

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet