Erik Gustafsson

+79
Haparanda
Björnkäften
SkuggansSkugga
Hejsan
Panikvärvning
Polyfemos
Serkan122
Småland
DaVoc
Flippass
JuniorX
Lulefan
Kagen
LHF96
Jojjan
Atlet
Myrman
trallgöken
Norlin
Kanellängd
Rikky
Jokerman ll
Kraftkung
keevvs
Dundernisse
Gpa
Donowitz
Lajon
Snikne Ville
Meyhem
GrodanBoll
Diktatorn
Pontaking
Lasse Proppmätt
Mr Cheese
Kapten Haddock
Wolfhunter
oggskar
Lehto
LubosC
NeedforX
Popup
Salle
Micke80
NallePhu
GustenA
hokkzorz
ezz
Qirren
wilmus2007
Tigerman
MrScout
Redbear
RSD555
Norrlandstoken
Hellcop
CKa
Hedanders
Bamsefar
Lars158
icemask
rasbiologen
NilsOskar
Sportchefen #2
Jonken
Old Brooklyn
pingu
Pajala
KaptenBlodskelett
Hankburger
Blinders
ski3r
Ferros
Dustin
LulefanGBG
Jokerman
Puckad
Tony Moore
Urken
83 posters

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av ski3r ons 27 mar 2019, 09:54

NeedforX skrev:Borde inte Erik vara nominerad för SHL rookie of the year
Gäller bara spelare upp till det år man fyller 26.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av NeedforX ons 27 mar 2019, 12:14

ski3r skrev:
NeedforX skrev:Borde inte Erik vara nominerad för SHL rookie of the year
Gäller bara spelare upp till det år man fyller 26.

Rackans hade varit en säker vinnare annars Smile

NeedforX

Antal inlägg : 33
Join date : 16-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av LubosC ons 27 mar 2019, 13:09

Jag börjar nästan vara orolig att han är alldeles för bra. Det känns nästan som en garanti att han kommer få något erbjudande från NHL till nästa säsong. Men sen så ska det ju förmodligen vara rätt erbjudande för att han ens ska fundera på det. Min känsla är iallafall att KHL är ett avslutat kapitel för Gustafsson, det man kan vara orolig över är NHL.
Men dumt att spekulera i det nu! Bara njuta färdigt av den här fantastiska säsongen först Smile
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av NallePhu ons 27 mar 2019, 14:08

LubosC skrev:Jag börjar nästan vara orolig att han är alldeles för bra. Det känns nästan som en garanti att han kommer få något erbjudande från NHL till nästa säsong. Men sen så ska det ju förmodligen vara rätt erbjudande för att han ens ska fundera på det. Min känsla är iallafall att KHL är ett avslutat kapitel för Gustafsson, det man kan vara orolig över är NHL.
Men dumt att spekulera i det nu! Bara njuta färdigt av den här fantastiska säsongen först Smile
Har för mig att han sagt att NHL var ett avslutat kapitel för han kommer ej i håg var men har för mig det iaf....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Urken ons 27 mar 2019, 14:24

Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Dustin ons 27 mar 2019, 14:28

Urken skrev:Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!

Vad jag förstår hade han kunnat spela för 10x mer redan under den här säsongen. Men man ska nog inte ta det för givet att han blir kvar.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av LubosC ons 27 mar 2019, 15:42

Määk skrev:
Urken skrev:Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!

Vad jag förstår hade han kunnat spela för 10x mer redan under den här säsongen. Men man ska nog inte ta det för givet att han blir kvar.

I KHL, ja. I NHL har han väl knappast haft sånna erbjudanden. Det kan jag inte tänka mig iallafall. Kommer till exempel Tampa bay och viftar med ett envägskontrakt så har jag svårt att se att han säger nej. Skulle däremot Ottawa göra det så kanske det inte är lika lockande.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 35

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av icemask ons 27 mar 2019, 21:29

LubosC skrev:
Määk skrev:
Urken skrev:Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!

Vad jag förstår hade han kunnat spela för 10x mer redan under den här säsongen. Men man ska nog inte ta det för givet att han blir kvar.

I KHL, ja. I NHL har han väl knappast haft sånna erbjudanden. Det kan jag inte tänka mig iallafall. Kommer till exempel Tampa bay och viftar med ett envägskontrakt så har jag svårt att se att han säger nej. Skulle däremot Ottawa göra det så kanske det inte är lika lockande.
Han är 30 år, familjen vill stanna i sverige, barnen börjar närma sig förskoleålder och han vill vara mer med dom, mindre resande, han är kung i SHL och har mer än nog på bankkontot men viktigaste av allt han är inte pengakåt som Frallan.
Han blir kvar !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Lehto tor 28 mar 2019, 09:59

icemask skrev:
LubosC skrev:
Määk skrev:
Urken skrev:Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!

Vad jag förstår hade han kunnat spela för 10x mer redan under den här säsongen. Men man ska nog inte ta det för givet att han blir kvar.

I KHL, ja. I NHL har han väl knappast haft sånna erbjudanden. Det kan jag inte tänka mig iallafall. Kommer till exempel Tampa bay och viftar med ett envägskontrakt så har jag svårt att se att han säger nej. Skulle däremot Ottawa göra det så kanske det inte är lika lockande.
Han är 30 år, familjen vill stanna i sverige, barnen börjar närma sig förskoleålder och han vill vara mer med dom, mindre resande, han är kung i SHL och har mer än nog på bankkontot men viktigaste av allt han är inte pengakåt som Frallan.
Han blir kvar !
Jag tycker det är så fel att prata om "pengakåt"...
Det är deras JOBB, om x jobbar med att flippa hamburgare på Donken för 16k i månaden och så kommer MAX och erbjuder 20k i månaden för samma jobb. VEM hade sagt nej?
Jag förstår spelarna, dom kanske bara har ~5år att tjäna ihop pengarna för att kunna ta pension. Klart som fan Omark tar ett extra år i KHL för att säkra sin familjs ekonomi nu när han har möjlighet till det.

Jag skriver inte detta för att klanka på dig, utan nu var det bara du som skrev det senast. Och detta är ett meddelande till ALLA som pratar om att spelare är "pengakåta".

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Bamsefar tor 28 mar 2019, 10:03

En spelare som man kanske redan idag för en diskussion om vad som händer efter den aktiva karriären. Skulle gärna se Erik som en i båset framöver, som ass tränare . Tror han har mycket att ge på den fronten också.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore tor 28 mar 2019, 15:46

LubosC skrev:
Määk skrev:
Urken skrev:Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!

Vad jag förstår hade han kunnat spela för 10x mer redan under den här säsongen. Men man ska nog inte ta det för givet att han blir kvar.

I KHL, ja. I NHL har han väl knappast haft sånna erbjudanden. Det kan jag inte tänka mig iallafall. Kommer till exempel Tampa bay och viftar med ett envägskontrakt så har jag svårt att se att han säger nej. Skulle däremot Ottawa göra det så kanske det inte är lika lockande.
Han stannar kontraktet ut (minst..) Rock , citerar mej själv, lyssna på Erik i podden, 55 min-->: https://www.luleahockeyforum.com/t1576p50-erik-gustafsson#230776
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore tor 28 mar 2019, 19:28

Fler som är impade av vår back kung (en annars jäkligt 1-ögd FHC reporter på GP)   https://hockeynews.se/articles/7913/
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av icemask fre 29 mar 2019, 12:38

Lehto skrev:
icemask skrev:
LubosC skrev:
Määk skrev:
Urken skrev:Fast om någon kommer och erbjuder honom 10x mer än han tjänar nu.. hm..

Blir också så osäker på hans framtid när man ser hur bra han är. Helt jävla otrolig!

Vad jag förstår hade han kunnat spela för 10x mer redan under den här säsongen. Men man ska nog inte ta det för givet att han blir kvar.

I KHL, ja. I NHL har han väl knappast haft sånna erbjudanden. Det kan jag inte tänka mig iallafall. Kommer till exempel Tampa bay och viftar med ett envägskontrakt så har jag svårt att se att han säger nej. Skulle däremot Ottawa göra det så kanske det inte är lika lockande.
Han är 30 år, familjen vill stanna i sverige, barnen börjar närma sig förskoleålder och han vill vara mer med dom, mindre resande, han är kung i SHL och har mer än nog på bankkontot men viktigaste av allt han är inte pengakåt som Frallan.
Han blir kvar !
Jag tycker det är så fel att prata om "pengakåt"...
Det är deras JOBB, om x jobbar med att flippa hamburgare på Donken för 16k i månaden och så kommer MAX och erbjuder 20k i månaden för samma jobb. VEM hade sagt nej?
Jag förstår spelarna, dom kanske bara har ~5år att tjäna ihop pengarna för att kunna ta pension. Klart som fan Omark tar ett extra år i KHL för att säkra sin familjs ekonomi nu när han har möjlighet till det.

Jag skriver inte detta för att klanka på dig, utan nu var det bara du som skrev det senast. Och detta är ett meddelande till ALLA som pratar om att spelare är "pengakåta".
Det är lugnt, klart att jag fattar att de gör det för pengarna, med pengakåt menar jag i Frallans fall att han var villig att ta alla möjliga tillbuds stående medel att komma ur skrivna kontrakt, det var ett sätt att spetsa till mitt resonemang om varför Erik inte bryter sitt kontrakt !
Lyssna på podden med Erik så förstår du hur han resonerar, han har tackat nej till ett kontrakt i KHL som skulle ge 10x högre månadslön än i Luleå och valde flytta hem för familjens skull !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av oggskar tor 04 apr 2019, 15:49

https://kuriren.nu/sport/100-hockey/ronnberg-underbart-att-luleafansen-inte-glomt-mig-nm5070256.aspx
Det är många Luleå-supportrar som oroar sig för att någon NHL-klubb ska värva dig. Behöver de vara oroliga?

– Nej, det tror jag inte, säger han med ett skratt och tillägger:

– Den dörren är nog stängd, jag börjar ju bli gammal.

Han rör sig inte cheers

oggskar

Antal inlägg : 45
Join date : 17-03-28
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Dustin fre 05 apr 2019, 18:55


Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore fre 05 apr 2019, 19:46

LHF släpper ju naturligtvis Erik om han vill, så vi får hoppas mot alla odds att han och familjen vill stanna i LHF och SHL efter den exempellösa framgången bl.a 18/19 oavsett utgången i slutspelet.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore fre 05 apr 2019, 19:54

Måste säga att Erik är på väg att tangera V-M Ruisma och J Myllys ikonstatus, stannar han kontraktet ut och visar den professionalism han visat den här säsongen så når han nog deras nivå, och vi har en ny Stålmannen hjälte. Very Happy
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Qirren fre 05 apr 2019, 20:14

Sett till prestation så är han snorbillig.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Dustin fre 05 apr 2019, 20:30

Qirren skrev:Sett till prestation så är han snorbillig.




Styrman och EG kostar nog ungefär som Mickelsson och Johnston. Lätt val.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hedanders lör 06 apr 2019, 00:14

248.000 är visserligen hiskeliga summor och man kan ju inte annat än att tycka att det är sjukt att tjänar så mycket på att "bara" spela hockey.

Men vad tjänar Garrison? Lehtonen? Jocke Lindström? Versteeg?

Sondell: 200.000
Danielsson: 235.000
Rosseli Olsen: 160.000 (Whaaaaaat?!)
Jensen: 170.000 (Whaaaaat!?)

Hade ju aldrig bytt bort EG mot Danielsson exempelvis...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hankburger lör 06 apr 2019, 00:23

Hedanders skrev:248.000 är visserligen hiskeliga summor och man kan ju inte annat än att tycka att det är sjukt att tjänar så mycket på att "bara" spela hockey.

Men vad tjänar Garrison? Lehtonen? Jocke Lindström? Versteeg?

Sondell: 200.000
Danielsson: 235.000
Rosseli Olsen: 160.000 (Whaaaaaat?!)
Jensen: 170.000 (Whaaaaat!?)

Hade ju aldrig bytt bort EG mot Danielsson exempelvis...

Jag är ytterst skeptisk till att Sondell tjänar 200K efter hans kontraktsförlängning. Snarare 150-160K. Däremot MRO kan tjäna 160 lakan och Jensen 170 står helt över mitt förstånd.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av ski3r lör 06 apr 2019, 08:34

Om han på riktigt är ratad av Grönborg är det en praktskandal. Det är så sjukt att man inte kan tro att det är sant även om alla i laget och han själv hävdar det...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Puckad lör 06 apr 2019, 09:16

ski3r skrev:Om han på riktigt är ratad av Grönborg är det en praktskandal. Det är så sjukt att man inte kan tro att det är sant även om alla i laget och han själv hävdar det...
Han kan ju inte gå ut och säga att han ha en friplats till VM i media.
När EG säger "Det är inget jag tänker på." så är det nog sant.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av GustenA lör 06 apr 2019, 09:52

Jag förstår att Grönborg inte tar ut honom i lallarturneringarna. Och jag förstår att Grönborg inte säger till media eller EG att han ska spela VM. Däremot borde Grönborg säga till EG att han har bra koll på EG och därför inte är med i lallarturneringarna.

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore lör 06 apr 2019, 18:13

Han toppar rubbet just nu Very Happy
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Tony Moore lör 13 apr 2019, 19:45

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av ski3r ons 01 maj 2019, 12:12

Hur kommer det sig att SHLs bäste svenska back aldrig var aktuell för landslagsspel denna säsong? Enligt honom själv har han aldrig tackat nej.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Dustin ons 01 maj 2019, 12:26

ski3r skrev:Hur kommer det sig att SHLs bäste svenska back aldrig var aktuell för landslagsspel denna säsong? Enligt honom själv har han aldrig tackat nej.


Min teori är att Grönborg räknat med att fylla VM-truppen med NHL-backar och därför valt att matcha yngre förmågor i landslaget under säsongen.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av oggskar fre 31 maj 2019, 19:53

Grattis till våran Erik

Luleåbacken uttagen i allstar-lag
ISHOCKEY Lagkaptenen i Luleå fick flest röster av alla spelare.

Anton Olofsson11:57 | 2019-05-31
Varje år röstas ett allstar-lag fram av hockeyjournalister runt om i Sverige.

Omröstningen gäller svenska spelares insatser i sina klubblag i svenska eller europeiska och ryska serier samt insatserna i VM, dock ej NHL.

Luleå Hockey fick med ett bidrag i form av backen Erik Gustafsson. Han fick flest röster av alla spelare (10 röster).

Laget ser ut så här:

Målvakt: Adam Reideborn, Djurgårdens IF (6 röster).

Backar: Erik Gustafsson, Luleå Hockey (10 röster), Philip Holm, Torpedo Nizhny Novgorod (5 röster).

Forwards: Jacob Josefson, Djurgårdens IF (8 röster), Anton Lander, Ak Bars Kazan (5 röster), Joel Lundqvist, Frölunda HC (5 röster).

oggskar

Antal inlägg : 45
Join date : 17-03-28
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Blinders tor 22 aug 2019, 09:07

David Olsson Jiglund skrev:Kaptenen: "Jag har lärt mig mycket av det"
ISHOCKEY Förra säsongen slutade i besvikelse för Luleå Hockey – som blev tvåa i grundserien och enkelt slog ut Växjö Lakers i kvartsfinalen – men var chanslöst mot Frölunda. Kapten Erik Gustafsson menar att det var en "ovärderlig erfarenhet" för laget. "Jag har i alla fall lärt mig mycket om mig själv av det", säger han om semifinalförlusten.

David Olsson Jiglund07:00 | 2019-08-22
Han tycker man tappade sitt spel i semifinalen mot Frölunda.

– Vi borde ha litat på den grundidé som hade tagit oss dit. Men vi lyckades inte att samla ihop oss efter avancemanget och blev frustrerade när vi inte fick till det. Samtidigt måste man ju ge Frölunda att de gjorde det bra, säger han.

Han tror mycket på årets upplaga av Luleå Hockey.

– Det kommer krävas hårt jobb även fortsättningsvis. Men jag tycker vi har blivit starkare som lag och tror vi har en ännu bättre chans den här säsongen. Vi ska vara ett topplag, säger Erik Gustafsson.

Torsdagens träningsmatch mot Skellefteå blir hans första den här säsongen.

– Det ska bli sjukt kul. Träningsmatcher kan vara svåra att tagga till inför. Men det är det inte när vi möter Skellefteå, säger han.

Han ser också fram emot att spela tillsammans med sin nya backpartner Nils Lundkvist.

– Jag tror det kommer bli bra. Han har mycket hockey i sig och jag tycker han tog kliv när han kom tillbaka från juniorlandslaget. Allt blir också lättare när man är en vänster- och en högerskytt, säger Erik Gustafsson.

Källa:
https://www.nsd.se/sport/100-hockey/kaptenen-jag-har-lart-mig-mycket-av-det-nm5190994.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Wolfhunter tor 22 aug 2019, 17:59


Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Kapten Haddock lör 24 aug 2019, 05:43

Vi vet ju att de stämmer till 100% om vår Gustafsson och de togs ju även upp under slutspelet förra året, men kan få för mycket av de goda?


https://www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2019/08/23/fullkomligt-dominant/
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Jokerman ons 04 sep 2019, 17:36

Kapten Erik satte inför 18/19 sin prägel på laget från dag ett. Ser fram mot 19/20.

                                            Stålmannen
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Jokerman ons 11 sep 2019, 21:38

Erik Gustafsson - Sida 3 Efd7b310
Bild: Simon Jakobsson | Erik Gustafsson, Luleå Hockey, är tillbaka i träning.

Han har missat tre raka CHL-matcher. Men i lördagens SHL-premiär räknar Erik Gustafsson med att vara tillbaka.

Det meddelade 30-åringen efter onsdagens träningspass i Coop Norrbotten Arenas B-hall.

– Jag ska kunna spela på lördag, säger han.

Anledningen till att Luleå Hockey-kaptenen saknats på sista tiden beror framför allt på att han haft dubbla sjukdomsperioder.

– Min andra omgång av förkylning, feber och ont i halsen har precis gått över, säger Gustafsson som berättar att han insjuknade första gången strax efter CHL-premiären mot Augsburger.

I den matchen gick Luleåbacken inte riktigt att känna igen och han var inte nådig i sin självkritik. Men när han intervjuades av Sporten efter den matchen valde han ändå inte att skylla på sjukdom.

– Men det var nog lite därför det gick dåligt, säger Gustafsson som var hemma i sjukstugan i samband med andra CHL-matchen hemma mot Liberec.

– Jag kom tillbaka, men det blev snabbt dåligt igen.

Men efter att ha stått över bortaturnén i Tyskland och Tjeckien hoppas han nu vara helt återhämtad – men inte i full matchform.

– Det blir lite knepigt. Just nu vet jag inte hur formen kommer att vara när vi kör igång, säger Gustafsson som menar att han behöver ha tålamod.

– I huvudet vill jag spela på den nivån jag hade under slutet av förra säsongen. Men jag måste vara ärlig med mig själv och inse att jag inte är där än. Nu gäller det att hitta en bra nivå som jag får utgå från.

Simon Jakobsson norrbottenmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Wolfhunter ons 11 sep 2019, 22:25


Wolfhunter

Antal inlägg : 1171
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Jokerman ons 25 sep 2019, 23:02

Luleå Hockeys kapten tar time out

Luleå Hockeys kapten Erik Gustafsson spelar inte mot Linköping på grund av personliga skäl.

Sporten har tidigare berättat att Erik Gustafsson missar torsdagens möte med Linköping i Coop Norrbotten Arena.

För Aftonbladet berättar Erik Gustafsson att han gör det på grund av personliga skäl.

– Oklart hur länge jag blir borta. Tar en match i taget. Hoppas på spel på lördag men möjligt att det inte blir så, säger han till Aftonbladet.

Simon Jakobsson norrbottensmedia
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Mr Cheese tor 26 sep 2019, 11:18

Hoppas inte det är ngt allvarligt.

Mr Cheese

Antal inlägg : 12
Join date : 18-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av NallePhu tor 26 sep 2019, 15:48

Han har inte tagit time out det är ngt en viss skribent på AB diktat fram, Han väljer bara stå över denna match inget annat efter de rykten jag hört!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Blinders tor 26 sep 2019, 15:50

Tomas Ros...

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 26 sep 2019, 16:27

Blinders88 skrev:Tomas Ros...
Javisst i fan LIF är tillbaka samt hans andra favvolag Dif vill vara toppkonkurrent räkna med massor av skitsnack från den gubben tur att dåren Fuhlman i Skaik slutat med skvallerjournalistik ala hänt i veckan

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Blinders tor 26 sep 2019, 16:35

Just nu: Erik Gustafsson bryter tystnaden
ISHOCKEY Erik Gustafsson frånvaro i Luleå Hockey har väckt många frågor. Nu berättar lagkaptenen varför han saknas på isen.
Simon Jakobsson16:26 | 2019-09-26
Han har missat tre CHL-matcher innan SHL drog igång.

Och när det stod klart att Erik Gustafsson även var utanför laget i torsdagens möte med Linköping på grund av personliga skäl väcktes frågetecken.

För Sporten berättar nu Erik Gustafsson anledningen till frånvaron. Han befinner sig för närvarande på Akademiska sjukhuset i Uppsala med sin familj.

Artikelbild
BILD: Pär Bäckström/Frilans | Erik Gustafsson, Luleå Hockey.

– Det är därför jag inte är med, säger han och fortsätter:

– Vi åkte ner hit tidigare i veckan och har verkligen fått supervård. Det känns bra.

I slutet på juni föddes sonen Lion, lillebror till fyraåriga Bonnie, på Sunderby sjukhus förlossningsavdelning.

Sedan dess har Lion sondmatats via en gummislang genom näsan medan sjukhuspersonal försökt lista ut varför han har svårigheter att äta.

Artikelbild
BILD: Pär Bäckström/Frilans | Erik Gustafsson, Luleå Hockey.

Under onsdagen opererades den tre månader gamla bebisen i Akademiska sjukhuset. Han fick en "knapp på magen" som gör att man på ett diskret sätt kan tillföra mat och dryck direkt till magsäcken.

– Läkarna kallar det gastrostomi – men "knapp på magen" är väl ett vanligare ord. Det ska underlätta mycket att han har blivit av med sonden i näsan, säger Erik Gustafsson och fortsätter:

– Efter operationen känns det kanonbra. Och ett steg i rätt riktning för att han ska kunna äta helt själv så småningom.

30-åringen berättar att det har varit många turer fram och tillbaka under sommaren.

– Det har tagit mycket tid att lista ut vad det beror på och det ledde till att vi åkte ner till Uppsala för operation som ska förbättra hans matsituation, säger han.

Att lille Lion inte kan äta på vanligt sätt har bara familjen Gustafssons närmsta känt till. Av förklarliga skäl.

– Våra familjer och vänner har bara låtit oss veta att de finns där och ställer upp för oss om det är något. De har gett oss utrymme och det har vi velat ha.

Det finns en anledning till att han väljer att gå ut med detta i media.

– Jag vill inte ha några spekulationer kring varför jag saknas. Därför berättar jag om vår situation – efter det uttrycker jag en önskan om att respektera mitt privata liv och framför allt min familj.

Erik Gustafsson fortsätter:

– Det här är ingen time out. Jag missar en eller två matcher för att vara med min familj och ge oss bra förutsättningar för framtiden. Jag kommer att vara tillbaka (i Luleå Hockey) senast på måndag.

Han menar att försäsongen inte har varit helt perfekt.

– Det här med Lion har tagit extremt mycket tid. Jag har nog mycket sömnbrist och det har nog satt sina spår på isen. Det har inte varit optimala förberedelser inför hockeysäsongen, säger Erik Gustafsson och fortsätter:

– Fram till slutet på juni när han föddes hade jag en bra sommar där jag kunde träna på bra. Men av förklarliga skäl har träningen blivit sekundär efter förlossningen.

Den 30-årige backen har dock försökt hålla humöret uppe och agera professionellt både på och utanför isen.

– Men det har varit svårt, säger han.

Erik Gustafsson berättar att stödet från hela Luleå Hockeys organisation har varit makalös.

– Jag har fått fruktansvärt bra stöd ända från styrelse och tränare till lagkamrater – alla inom föreningen har verkligen varit topp-topp. Det hade inte kunnat gå att få bättre stöd – det känns kanonbra, säger Erik Gustafsson.

https://mobil.nsd.se/sport/100-hockey/just-nu-erik-gustafsson-bryter-tystnaden-nm5215142.aspx

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Urken tor 26 sep 2019, 16:47

Hoppas att allt går bra med familjen och allas hälsa. Den är ändå viktigast.

Nu ser vi på det med positiv inställning och väntar tills Erik är tillbaka och dominerar på isen igen. När detta händer vet vi att allt har löst sig.

Slutligen: bra att gå ut med ett uttalande likt detta. Efter det kan folk helt enkelt släppa det och gå vidare.

Forza Gustafsson!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av GustenA tor 26 sep 2019, 16:54

Helt rätt agerat av Gustafsson att stå över och hoppas allt går bra. Ingen rolig situation han befinner sig i.

Att folk undrar varför han står över är baksidan av att vara en stjärna. Men egentligen ska man bara skita i det, dom som utövar sport är i första hand människor med sina egna problem och i andra hand hockeyspelare. Bra agerat av Luleå vad det verkar.

GustenA

Antal inlägg : 3082
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Qirren tor 26 sep 2019, 17:09

Heja Lion. Kämpa på!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hedanders tor 26 sep 2019, 20:10

Vi är med dig, Erik. Familjen först. Alltid.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Hankburger tor 26 sep 2019, 21:47

Spelar ingen roll om EG missar 5-10 eller 25 matcher denna säsong. Familjen kommer alltid först och förhoppningsvis så tär det inte för mycket på EG att spela medan sonen ligger på Akademiska. Förhoppningsvis kan operationen ge både Lion och familjen ro.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Jokerman tor 31 okt 2019, 22:47

Wow! Nu börjar man verkligen känna igen vår kapten! Inte bara för hans två mål ikväll. Lassi och Erik - matchvinnare x 2!

Härligt

cheers

Men vad är det för låt han valt?
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Pontaking fre 01 nov 2019, 00:06

Börjar få mardrömmar om den dagen han inte spelar med oss längre

Pontaking

Antal inlägg : 1216
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Puckad fre 01 nov 2019, 09:41

Saha skrev:Börjar få mardrömmar om den dagen han inte spelar med oss längre
Bara en riktig norrbottning kan må dåligt av att ha tillgång till något bra! cheers
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Diktatorn fre 01 nov 2019, 10:10

Jokerman skrev:Wow! Nu börjar man verkligen känna igen vår kapten! Inte bara för hans två mål ikväll. Lassi och Erik - matchvinnare x 2!

Härligt

cheers

Men vad är det för låt han valt?

En grym låt av Hurula (22). Kan hålla med om att refrängen kanske blir lite konstig i sammanhanget men i grund och botten är det en hyllning till staden. 

"Jag var tjugotvå när jag lämnade Luleå
-Men jag bär den stan i hjärtat var jag än går"


Tjugotvå -> hugg & slå, Lämnade -> håller på, Men -> Och. 


Där har ni en bra ramsa  cheers
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 613
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Erik Gustafsson - Sida 3 Empty Sv: Erik Gustafsson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet