Pavel Skrbek

+32
Rikky
Respected Gentleman
Kagen
Ingemar
Slapshot
Norlin
Kallepedal
Pajala
Rönken
Urken
Purre
tibet
Redbear
Mange
amarule
hokkzorz
Bamsefar
Old Brooklyn
FruktHamster
Myrman
Dave Rock
Lars158
LulefanGBG
Tigerman
Snikne Ville
pingu
Jonken
Lajon
Zeb Macahan
Beast.
MickkeJ
Salle
36 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Pavel Skrbek Empty Pavel Skrbek

Inlägg av Salle tor 05 jul 2012, 11:29

Jaakola bryter kontraktet. Skrbek ersätter! Klar för två år.

http://luleahockey.se/Nyheter/Valbekant-back-tillbaka-igen/
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av MickkeJ tor 05 jul 2012, 13:12

Skrbek är en bra värvning och tränarna verkar ju positiva iaf. Tror många är besvikna främst för att Jaakola sticker, finns få på marknaden som kan ersätta han.

Dock en bra spelare så; Välkommen Skrbek!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Beast. tor 05 jul 2012, 14:10

Läste på Hockeysverige.se att Skrbek åkte på en fotskada vid nyår och missade resten av säsongen så därför spelade han endast 17 matcher med JYP
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Zeb Macahan tor 05 jul 2012, 16:13

Pavel har ju haft en hel del krämpor senaste åren, där ligger min största oro, får han vara hel så är han bra men en annan spelartyp än Topi.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle tor 05 jul 2012, 20:01

Personligen så har Skrbek alltid varit omtyckt av mig, minns jag blev besviken när han drog till Mora och även när han drog till SkAIK. Inte lika vass som Jaakola, men ändå en rätt okej ersättare.. i och med att detta lär öppna upp för ännu en vass backvärvning (förutsatt att Wallin lägger av, vilket det känns som) Dels är ju Skrbek billigare lönemässigt och dels verkar Kung Topi fått in en klausul där även LHF blir ersatt (cred!)

Det som talar emot Pavel är väl isåfall skadorna.. Som ju brukar komma lite då och då som ett brev på posten för den mannen.. och även att han ibland är lite seeeg. Skador och seghet brukar ju inte bli bättre med åren.

Men hur som helst.. Välkommen Skrbek Very Happy och på återseende Topi! Är sääker på att Topi återvänder till LHF om ett par säsonger då han hovat lite cash i Ryssland Smile
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Lajon fre 06 jul 2012, 08:22

En favoritspelare hos mig sist han spelade med oss, men man undrar om han håller samma klass nu som då?

Vi får hoppas på det även om han aldrig kan ersätta Topi till hundra procent, men å andra sidan, vem kan det?
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4355
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Jonken fre 06 jul 2012, 13:25

Helt klart är iaf att man definitivt behöver hjälp av högre makter för att hålla Pavel Skrbek i speldugligt skick över de kommande två säsongerna!

- Här gäller nog flera, rejäla, återkommande favors åt "Skägget" ifall detta skall gå vägen....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Beast. lör 07 jul 2012, 14:58

Skrbek var ju tydligen en av Rönkens önskespelare. Så jag tror han vet vem han värvat
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av pingu lör 14 jul 2012, 22:02

Känns som en dålig värvning. Seg på rören och behöver haka för att hänga med och väldigt skadebenägen. Men man kan ju hoppas han är i sitt livs form!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle tis 17 jul 2012, 17:24

Föga oväntat kanske, men.. Pavel har valt att lira i tröja #11, precis som förut.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av MickkeJ tor 19 jul 2012, 07:41

Rönken är positivt inställd till Skrbek iaf:
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6485968

Jag tror faktiskt att det här är en bra värvning!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2807
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville tis 24 jul 2012, 20:25

Det som känns jobbigt spelmässigt med Skrbek är ju att han är så förbannat såsig med pucken i uppspelsfasen, svordomar är garanterade där. Plus att han borde inneha klubbrekordet i att skjuta på täckande motspelare som siste man.

Rent defensivt borde han dock räcka till.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Tigerman tis 24 jul 2012, 20:50

Snikne Ville skrev:Plus att han borde inneha klubbrekordet i att skjuta på täckande motspelare som siste man.
Det rekordet borde väl ändå Frallan ha slagit senaste säsongen? Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville tis 24 jul 2012, 22:22

Tigerman skrev:
Det rekordet borde väl ändå Frallan ha slagit senaste säsongen? Very Happy

Frallan är inte ens nära. Tyvärr.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle mån 06 aug 2012, 17:57

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Det-kandes-hemskt/ Skön intervju med Pavel efter hans första ispass!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av LulefanGBG mån 27 aug 2012, 15:45

Tycker Pavel spelat bra på försäsongen hittills, förlustmatchen mot Skellefteå undantaget.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville lör 15 sep 2012, 23:20

Tigerman skrev:
Snikne Ville skrev:Plus att han borde inneha klubbrekordet i att skjuta på täckande motspelare som siste man.
Det rekordet borde väl ändå Frallan ha slagit senaste säsongen? Very Happy
Räknade till 4-5 st på Skrbek ikväll varav 2 i samma byte. Gör mig fullständigt vansinnig!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Lars158 lör 15 sep 2012, 23:34

Skrbek som var en värvning jag kapa när den kom är långt bättre än vad jag då trodde. Men han har inget i PP att göra.
Däremot hans räckvidd styrka och placeringssäkerhet i egen zon är väldigt bra.
Men PP, no no

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Dave Rock sön 16 sep 2012, 00:00

Lars158 skrev:Skrbek som var en värvning jag kapa när den kom är långt bättre än vad jag då trodde. Men han har inget i PP att göra.
Däremot hans räckvidd styrka och placeringssäkerhet i egen zon är väldigt bra.
Men PP, no no
Fast hellre en Skrbek i PP än en Fralla i BP...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Myrman sön 16 sep 2012, 00:16

Om vi nu absolut måste ha två backar i pp så...
Vilka andra i så fall?
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville sön 16 sep 2012, 00:28

Janne, Kilen, Gunnarsson, Frallan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville sön 16 sep 2012, 12:42

Dave Rock skrev:Fast hellre en Skrbek i PP än en Fralla i BP...
Jag tycker att Pavel gör ett helt OK jobb 5 mot 5, inte tal om annat. Han har faktiskt varit lite bättre än väntat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Beast. mån 17 sep 2012, 09:43

Skrbek är bra i spelet 5 mot 5 men i PP så stoppar han upp spelet litegrann eftersom han är rätt seg i sin puckbehandling

Gunnarsson och Frallan är de enda backarna vi ska spela i PP tycker jag
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Dave Rock ons 10 okt 2012, 20:20

Det var lite nostalgiskt när man läste att Skrbek skulle återvända. Men han har verkligen visat att han är inte här för att höja nostalgin i laget.
Han har inlett säsongen strålande, ett monster...eller en björn rättare sagt i försvaret.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av FruktHamster ons 10 okt 2012, 22:07

Dave Rock skrev:Det var lite nostalgiskt när man läste att Skrbek skulle återvända. Men han har verkligen visat att han är inte här för att höja nostalgin i laget.
Han har inlett säsongen strålande, ett monster...eller en björn rättare sagt i försvaret.

Håller med.. Tyvärr kan jag inte säga samma sak om Fredrik Svensson så här långt, men det hör egentligen hemma i en annan tråd.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Old Brooklyn tor 11 okt 2012, 14:52

Skrbek är tillsammans med Kilström och Rautio de stora utropstecknen hittills.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Beast. tor 11 okt 2012, 15:38

Tycker nog inte Rautio är något utropstecken. Han har ju sakta men säkert blivit bättre för varje säsong
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville tis 16 okt 2012, 16:09

Jag är ju jävligt negg till Pavel i PP, därför blir jag lätt bekymrad när jag läser att Rönken är nöjd med hans prestation i PP...däremot har han kanske varit bäste back i 5 mot 5 sett till alla matcher spelade hittills.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Bamsefar tis 16 okt 2012, 16:19

Snikne Ville skrev:Jag är ju jävligt negg till Pavel i PP, därför blir jag lätt bekymrad när jag läser att Rönken är nöjd med hans prestation i PP...däremot har han kanske varit bäste back i 5 mot 5 sett till alla matcher spelade hittills.

Negativ o negativ, han är vår bäste poängörande back i PP, det är väl det som Rönnqvist är nöjd med, sen kan ju det tolkas som ett "fattigdomsbevis" men det är så och då ska han få spela tills andra visar att de är bättre.
Jag hade gärna sett att Frallan, Gunnarsson hade vart de permanenta pp-backarna men de funkar inte för tillfället så då får Pavel gå in o göra deras jobb oxo.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Lars158 tis 16 okt 2012, 16:24

Ja var inte särskilt nöjd när Skrbek värvades. Men otroligt nöjd nu efteråt. Skrbek har ju varit mycket stabil match efter match. Däremot är jag ännu lite tveksam till att han är första PP back. Jag skulle vilja se vad Gunnarsson kan åstadkomma med rikligt med tid i PP.

Lars158

Antal inlägg : 9723
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av FruktHamster tis 16 okt 2012, 20:28

Det stora abret för Skrbek i PP är ju att han drar ned tempo i uppspelsfasen. Däremot tycker jag han gjort ett bättre jobb än övriga på att glida ner från backplatsen för att fylla på som fjärdegubbe... Fast det kanske är mer generellt när jag tänker efter.. Kanske inte specifikt i PP.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Bamsefar tis 16 okt 2012, 20:34

Tycker nog att Skrbek har bra avvägningar i PP, vet när han kan gå fram och när det är dags att stanna,och till skillnad från de andra PP-backarna så får han oftast skottet på mål samt att han försöker utnyttja "vallningsmöjligheten" som de nya reglerna skapade i offensiv zon, synd bara att man inte sätter det i system, blir ytterligare en vinkel som försvarande box behöver kolla. Samt vi lär inte behöva se Pavel göra en dragning på blå och sumpa den.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville tis 16 okt 2012, 20:44

Det är inte bara i uppspelsfasen han drar ner tempot, han tar alldeles för mycket tid på sig när han får den på blå. Jämför gärna med hur Gunnar o Kilen spelar pucken i samma position.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle ons 31 okt 2012, 23:00

Skrbek är kungen alltså.

Under somrarna har många hockeyspelare ont i fötterna. Detta eftersom de då håller på och kör in sina nya skridskor.
Det är ett problem som den rutinerade succébacken Pavel Skrbek slipper. Anledningen: Han byter helt enkelt inte ut sina skridskor.
Hans nuvarande par är visserligen bara inne på andra säsongen. Men dessförinnan hade han samma skridskor i fyra (!) säsonger.
Eller i 202 matcher, om man så vill.

NSD lät 34-åringen förklara varför. Det enkla svaret är:
– Jag har haft den här modellen sedan jag var 16 år. Jag gillar den här sorten och jag vill inte byta, säger Skrbek.
Problemet för Pavel Skrbek är bara att just den modell som han spelar med slutade tillverkas för ungefär sju år sedan.
När backen spelade i Pittsburgh Penguins säsongen 1998-99 så köpte han på sig några par. Ett av dessa hänger just nu på hans plats i omklädningsrummet.
Prislappen sitter fortfarande kvar på skridskorna...

Dessutom köpte Luleås materialförvaltare Peter ”Greppa” Åström in några par när Skrbek först kom till klubben säsongen 2002/03.
– Jag har totalt tre par skridskor kvar nu, de jag spelar med och ett par som hänger här och ett par som är hemma.
– Många från min moderklubb Kladno spelade i den här modellen, men så slutade de tillverkas för 6-7 år sedan. Jag pratade med Tomas Kaberle (34-årig back som spelat nära 1000 NHL-matcher och under lockouten spelar för HC Kladno) och han och några till i NHL har frågat runt på olika ställen om det går att få fram fler par av de här skridskorna.
Håller i längden
Men vissa i Luleå Hockey använder flera par skridskor varje säsong. Hur kan dina hålla så länge?
– Det är de bästa skridskorna som har gjorts (skratt). Mina skridskor är dubbelt så tunga ungefär som de nya skridskorna, det gör att de håller längre.

Tidigare när vi har pratat så har du sagt att du förmodligen är den enda i världen som spelar elithockey med de här skridskorna?
– Jag kan inte föreställa mig att någon annan i världen har kvar den här modellen. Jag vet ju inte, men det är nog mycket möjligt at jag är den enda.
Jag har förresten hört rykten om att du, när du spelade i Skellefteå, sa att du skulle sluta spela när dina skridskor var slut?
– (Skratt) Det kan jag säkert ha sagt. Men med tanke på att det senaste paret höll i fyra säsonger och jag har tre par kvar nu, så kan jag nog spela tills jag blir runt 50.

Men skridskorna är inte det enda som är gammalt. Pavel Skrbek tar av sig träningströjan och visar axelskydden/bröstplattan och armbågsskydden.
– Allt det här köpte jag när jag var i Nashville 2001.
Va?! Det är ju över tio år sedan?
– Ja. Men det finns ingen anledning att byta ut dem När de går sönder så kan ”Greppa” alltid laga dem. 
Sedan konstaterar Pavel Skrek:
– Vissa gillar nya saker, vissa gillar gamla saker.


(nsd)
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av hokkzorz tor 01 nov 2012, 12:03

Jag gillar som fan när han fyller på i anfallszonen, han täcker pucken så satans grymt så det finns inte ofta får vi en målchans i dessa lägena med ett pass tillbaka upp på blå eller liknande. Keep it up!

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av amarule ons 21 nov 2012, 16:06

Eländes eländes elände. Kungen är skadad No och kan bli borta länge. vilket skit.. Mad Den där jävla Tollefsen..
Vad göra? "lita" på de backar vi har eller försöka få in någon ex Obsut? confused
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Myrman ons 21 nov 2012, 16:11

Årets absolut största överaskning i Luleå är Pavel Skrbek. Man borde ha anat det, men icke! Så går han och blir skadad. Tollefsen är guld värd för Färjestad pig
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Snikne Ville ons 21 nov 2012, 16:42

Japp, jag var tveksam till värvnignen men Pavel har varit vår bäste back sett till totalinsatsen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av LulefanGBG ons 21 nov 2012, 18:12

HELVETE! Absolut sämsta tänkbara spelare att få en skada på nu, (utom möjligtvis Gustavsson iom att Rautio är borta).

Med ett offensivt spel som havererat och en defensiv som förvisso fungerar men ändå är långt ifrån på topp så är det förödande med en skada på vår bästa back. Med risk för att låta alltför pessimistisk så kan detta innebära att vår defensiv börjar krackelera och att vår offensiv blir ännu sämre...
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Dave Rock ons 21 nov 2012, 18:41

LulefanGBG skrev:HELVETE! Absolut sämsta tänkbara spelare att få en skada på nu, (utom möjligtvis Gustavsson iom att Rautio är borta).

Med ett offensivt spel som havererat och en defensiv som förvisso fungerar men ändå är långt ifrån på topp så är det förödande med en skada på vår bästa back. Med risk för att låta alltför pessimistisk så kan detta innebära att vår defensiv börjar krackelera och att vår offensiv blir ännu sämre...
Kan bara instämma, vi får verkligen hoppas att det inte blir mer än ett par matcher. Skrbek har varit makalöst bra så här långt.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Mange ons 21 nov 2012, 19:34

Hela föreningen är i en enda stor svacka. Tränarstaben gör en massa misstag, publiken sviker, laget kan inte göra mål, flera spelare blir skadade, JG gör otroligt många misstag i kassen. Listan kan göras lång affraid
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Redbear lör 24 nov 2012, 10:51

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av LulefanGBG lör 24 nov 2012, 11:29

Härligt!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle tor 10 jan 2013, 11:05

Pavel är skottskadad och missar i första hand kvällens match mot Rbk.

Förra säsongen i JYP tog Skrbeks säsong slut just då han fick ett skott på foten.
Det var i slutet av december, han spelade inte mer efter det.

Besked om hur allvarlig skadan är, ska alltså komma under dagen..

*ryser*




Osten, har du nummret till Obie kvar ifall att skadan är allvarlig?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Redbear tor 10 jan 2013, 11:14

Salle skrev:

Osten, har du nummret till Obie kvar ifall att skadan är allvarlig?

Very Happy
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Redbear tor 10 jan 2013, 11:59

Sad Från Luleås FB:

"Pavel Skrbeks skott-täckning mot Frölunda tog så pass illa att han numera går på kryckor efter ett benbrott i vaden.

Det är svårt att säga något om tidsaspekten men mycket verkar handla om hur mycket smärta som benbrottet innebär.

Vi hoppas så klart på ett snabbt återhämtande för Pavel - som alltså kommer missa de närmsta matcherna för Luleå Hockey."
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Beast. tor 10 jan 2013, 12:01

Aj aj aj. Med tanke på Skrbeks skadehistorik så känns detta MYCKET oroväckande
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle tor 10 jan 2013, 12:20

Enligt twitterflödet ryktas det om att det i cooprestaurangen talats om upp emot sex veckors frånvaro...... Hoppas inte det stämmer. Då kan det bli tufft att komma tillbaka ens till slutspelet. #inmedobie
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Beast. tor 10 jan 2013, 12:52

6-8 veckor enligt Pelle Cervenka på NSD...

Hm
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Salle tor 10 jan 2013, 12:54

Rapporter tyder på "inget allvarligt" o bara "smärtan som hindrar" men samtidigt talas det om nästan två månaders frånvaro? Det är väl jävulskt allvarligt isåfall!?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Pavel Skrbek Empty Sv: Pavel Skrbek

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet