Nils Lundkvist

+22
ski3r
Kneten
NeedforX
Bamsefar
Micke80
Redbear
Jokerman
Lillajag
Dentos
Puckad
Jonken
Urken
Dustin
Old Brooklyn
Kapten Haddock
pingu
Tigerman
Ferros
Hankburger
Tony Moore
Blinders
kokostrollet
26 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Nils Lundkvist Empty Nils Lundkvist

Inlägg av kokostrollet tis 26 dec 2017, 22:12

Helt enastående insats ikväll igen. Bör få en plats i ordinarie uppställning nu tycker jag. Snacka om en lovande back med stor potential och pondus i sitt spel!
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Blinders tis 26 dec 2017, 23:05

Bättre att matcha in han försiktigt, han är bara 17 år.

Blinders

Antal inlägg : 5188
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tony Moore tis 26 dec 2017, 23:15

Ser en hel del likheter med en viss Rasmus Dahlin.. Mycket lovande Nils, hoppas vi kan ta vara på talangen nu.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger tis 26 dec 2017, 23:22

kokostrollet skrev:Helt enastående insats ikväll igen. Bör få en plats i ordinarie uppställning nu tycker jag. Snacka om en lovande back med stor potential och pondus i sitt spel!

Får gärna ta Grahns plats.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Ferros tis 26 dec 2017, 23:24

Tony Moore skrev:Ser en hel del likheter med en viss Rasmus Dahlin.. Mycket lovande Nils, hoppas vi kan ta vara på talangen nu.

Jag håller inte riktigt med dig. Dahlin gillar att bära puck och är duktig på små ytor, Nils styrkor känns mer som att de finns i hans passningsspel och vision. Hans "outbreak"-pass är ju redan nu högkvalitativ, lite Obsut-vibbar på precisionen och hårdheten.

För mig är de två helt olika spelartyper, även om båda är unga back som har sina styrkor i offensiven.

Hursom så ska det bli grymt kul att få följa Nils.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tigerman tis 26 dec 2017, 23:58

Ferros skrev:
Tony Moore skrev:Ser en hel del likheter med en viss Rasmus Dahlin.. Mycket lovande Nils, hoppas vi kan ta vara på talangen nu.

Jag håller inte riktigt med dig. Dahlin gillar att bära puck och är duktig på små ytor, Nils styrkor känns mer som att de finns i hans passningsspel och vision. Hans "outbreak"-pass är ju redan nu högkvalitativ, lite Obsut-vibbar på precisionen och hårdheten.

För mig är de två helt olika spelartyper, även om båda är unga back som har sina styrkor i offensiven.

Hursom så ska det bli grymt kul att få följa Nils.
Hans utsökta direktpass på bladet över två zoner i första perioden var något man inte sett på flera år, känns det som. Snabbt, stenhårt, precist. Och han är inte oäven i defensiven heller.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av pingu ons 27 dec 2017, 00:15

Tigerman skrev:
Ferros skrev:
Tony Moore skrev:Ser en hel del likheter med en viss Rasmus Dahlin.. Mycket lovande Nils, hoppas vi kan ta vara på talangen nu.

Jag håller inte riktigt med dig. Dahlin gillar att bära puck och är duktig på små ytor, Nils styrkor känns mer som att de finns i hans passningsspel och vision. Hans "outbreak"-pass är ju redan nu högkvalitativ, lite Obsut-vibbar på precisionen och hårdheten.

För mig är de två helt olika spelartyper, även om båda är unga back som har sina styrkor i offensiven.

Hursom så ska det bli grymt kul att få följa Nils.
Hans utsökta direktpass på bladet över två zoner i första perioden var något man inte sett på flera år, känns det som. Snabbt, stenhårt, precist. Och han är inte oäven i defensiven heller.

Spännande ung back som kan bli hur bra som helst Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Kapten Haddock ons 27 dec 2017, 10:25

Ja Nisse har verkligen tagit för sig och i match efter match visat att han är väldigt mogen och har riktigt bra spelförståelse!

Jag hoppas att matchas in på ett smart sätt, för den här talangen måste vi vara rädd om!
Vill definitivt att han får spela varje match, men att han får gå som extra och inte ska behöva gå in och bära en defensiv kontinuerligt i ett ordinarie backpar.
Tror de är viktigt att får speltid i SHL, men att både skalle och kropp får utvecklas i en bra takt, utan att belastas för hårt.

De är en fröjd att se hans beslut på isen många gånger och när han vänder upp, helt orädd och skickar en långpass på bladet till en forward i fart, så blir man tårögd.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Old Brooklyn lör 30 dec 2017, 18:39

1:a målet. Grattis!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dustin lör 30 dec 2017, 18:53

Häftigt lyckas hålla i sitt fina spel även i en sån här tuff deebymatch. Nils var riktigt bra även defensivt idag och gör så jäkla mycket rätt ute på banan, första målet på det också. Fortsätter det så här har vi sparat in ett backförvärv till nästa säsong och kan ge Nisse en plats.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Urken lör 30 dec 2017, 18:55

Han är riktigt rolig att se. Hoppas att han fortsätter. Grym.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jonken lör 30 dec 2017, 18:58

Old Brooklyn skrev:1:a målet. Grattis!
+1

Grattis Nisse!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Kapten Haddock lör 30 dec 2017, 19:44

GRATTIS NISSE till 1:a SHL-målet!

Den här Nissen måste vi låsa in i kassavalvet! Han lär bli het på marknaden redan nästa säsong och då blir han hal som en ål.

Kanske är de så att NHL-scouterna redan har LHFs matcher som fredagsbio med snålvattnet rinnande, när dom ser killen med stort N?
Som tur är verkar han ha helt rätt inställning och klubbkänsla, så de är till att smida medans järnet är varmt.

Grym kille som dessutom har spelsinnet som sitt bästa vapen! Resterande vapenarsenal som fysik, skridskoåkning mm. är betydligt lättare (mindre svårt) att träna upp. Sen är han redan nu beväpnad med riktigt bra rörlighet, inställning och vilja!
Många ord med samma innebörd, men skitsamma när han har de man vill se i en hockeyspelare vid tidig ålder.
Tänk att killen spelade J18 med inhopp i J20 ifjol. Nu spelar han i SHL som han inte gjort annat.


Senast ändrad av Kapten Haddock den lör 30 dec 2017, 19:47, ändrad totalt 1 gång
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tony Moore lör 30 dec 2017, 19:46

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Ferros lör 30 dec 2017, 19:58

Inte nog med att offensiven är grymt bra, idag fick han även bra med beröm för sin defensiv i CMore. Var lite lustigt hur kommentatorerna satt och snackade om hur Nisse fick försvara för två, och gjorde det bra, när dubbelt så gamla Sondell gick bort sig flera gånger om.

Det tråkiga är att om Nils fortsätter med denna raketutveckling så kommer vi inte få njuta av hans spel speciellt länge till.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tony Moore lör 30 dec 2017, 21:47

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger lör 30 dec 2017, 22:03

Ferros skrev:Inte nog med att offensiven är grymt bra, idag fick han även bra med beröm för sin defensiv i CMore. Var lite lustigt hur kommentatorerna satt och snackade om hur Nisse fick försvara för två, och gjorde det bra, när dubbelt så gamla Sondell gick bort sig flera gånger om.

Det tråkiga är att om Nils fortsätter med denna raketutveckling så kommer vi inte få njuta av hans spel speciellt länge till.

Det stämmer dock inte riktigt. Nils gjorde det kanon men Sondell var helt okej defensivt och bra offensivt. Det är väl mest vid målet som Sondell går bort sig men där ska även Larsson få en viss kritik för att han inte hänger med sin spelare.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Ferros lör 30 dec 2017, 22:15

Hankburger skrev:
Ferros skrev:Inte nog med att offensiven är grymt bra, idag fick han även bra med beröm för sin defensiv i CMore. Var lite lustigt hur kommentatorerna satt och snackade om hur Nisse fick försvara för två, och gjorde det bra, när dubbelt så gamla Sondell gick bort sig flera gånger om.

Det tråkiga är att om Nils fortsätter med denna raketutveckling så kommer vi inte få njuta av hans spel speciellt länge till.

Det stämmer dock inte riktigt. Nils gjorde det kanon men Sondell var helt okej defensivt och bra offensivt. Det är väl mest vid målet som Sondell går bort sig men där ska även Larsson få en viss kritik för att han inte hänger med sin spelare.

Vill inte gå OT i Nisses tråd men i de situationer som CMore pratade jag om så håller jag med dom. Annars tycker jag också att Sondell var bra, både offensivt och defensivt, idag. Det var mer för att visa på hur duktig Nisse varit defensivt än att hacka på Sondell, i alla fall från min sida (och jag gissar på även från CMores sida).

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tigerman sön 31 dec 2017, 12:40

Övergår mitt förstånd att han inte lirat landslagsmatcher än, hur kan man ha missat denna talang?

Kommer att bli intressant att se om NHL-scouterna fått syn på hans spel, min gissning är att han hittills gått lite under radarn p.g.a. ovanstående och han kommer gå förhållandevis sent i draften (tidigast 4:e rundan, mer troligt 5-6:e, det finns gott om backar som kommer gå högt i år) vilket då gör att våra chanser att behålla honom längre ökar. Om han nu inte får fortsatt förtroende under våren i SHL och fortsätter spela så här, då är han snart förstarundematerial.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Puckad sön 31 dec 2017, 13:35

Tigerman skrev:Övergår mitt förstånd att han inte lirat landslagsmatcher än, hur kan man ha missat denna talang?
Bor inte i Stockholm?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dentos sön 31 dec 2017, 16:03

Hoppas fan dom vågar lirar Nisse på 6-backar nu framöver. Tokgiven i mina ögon, faktiskt den ENDA backen som ALLTID gör något konstruktivt med pucken och både spelar sig ur situationer och driver ur situationer som gör att vi tar oss både ur egen zon och in i anfallszon. En Johan Fransson deluxe.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dustin sön 31 dec 2017, 16:39

Dentos skrev:Hoppas fan dom vågar lirar Nisse på 6-backar nu framöver. Tokgiven i mina ögon, faktiskt den ENDA backen som ALLTID gör något konstruktivt med pucken och både spelar sig ur situationer och driver ur situationer som gör att vi tar oss både ur egen zon och in i anfallszon. En Johan Fransson deluxe.

Jag tycker vi skyndar långsamt och spelar han kravlöst som sjundeback. Sen kan man ju ge han extra minuter när det går bra. Fast det där känner ju tränarna bäst vad han är mogen för.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tony Moore sön 31 dec 2017, 17:40

Det sköna med Nils är ju lugnet, tajmingen och inte minst spelförståelsen, helt fantastiskt! Måste vara medfött, några få förunnat, verkar se det inte någon annan ser, får den där extra 1/10 som han dessutom förvaltar så ini helvette konstruktivt, hatten av Nils och ett stort lycka till!

Dessutom tvivlar jag inte en sekund att Nils står kvar med båda fötterna djupt ned i den nordsvenska myllan, och inte låter sej flyga iväg när nu superlativerna strålar på honom från alla håll och kanter.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Lillajag sön 31 dec 2017, 18:52

Synd att vi bara har Nisse som ung, lovande, lokal, back som var framträdande igår. Talangfabriken saik har ju Kotska, Ellis och Katic

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger sön 31 dec 2017, 19:57

Lillajag skrev:Synd att vi bara har Nisse som ung, lovande, lokal, back som var framträdande igår. Talangfabriken saik har ju Kotska, Ellis och Katic

Och två "superjuniorer" född 1997. Som fick debutera igår. Starkt...

Såg dessutom att SAIK fans på facebook satt och kallade Luleå för "Köpelaget" i SHLs grupp. Det är så ironiskt att man häpnar.

Importer

SAIK

Antal importer: 6

Luleå

Antal importer: 4

Antal spelare från länet

SAIK: 9

Luleå: 11

Källa: Eliteprospects
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman mån 01 jan 2018, 21:10

Reportern som intervjuade Nils efter derby-vinsten:
”Berätta, du är från Luleå, du spelade J18 ifjol mestadels va?”

Nils:
”Ja, jag kommer ju från Piteå ursprungligen...ja, jag spelade J18 mest förra året och har fått mycket förtroende nu och det är jättekul”.

Snykt!

Att få göra förtydligandet efter en derby-vinst blir ju bara ännu bättre. Fakta: Luleå är störst i Piteå när det handlar om en derbybatalj som denna. Luleåsupportrarna i Piteå är true grit. Det är blåställ och arbetare. De finns där i med- och motvind. I Gävle, Stockholm, Växjö, Göteborg och Örnsköldsvik - ja överallt.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Redbear ons 10 jan 2018, 11:22

Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Urken ons 10 jan 2018, 11:55

Välförtjänt!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Micke80 ons 10 jan 2018, 12:11

Absolut, mycket välförtjänt och ruskigt kul

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Bamsefar ons 10 jan 2018, 12:12

Utmärkt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jonken ons 10 jan 2018, 18:36

Nice!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av NeedforX ons 10 jan 2018, 21:12

Alltid roligt att bli positivt överraskad av en spelare och dennes utveckling. Riktigt imponerad av Nils och Luleå som får fram fina talanger varje år känns det som hoppas det fortsätter så.

NeedforX

Antal inlägg : 33
Join date : 16-04-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Kapten Haddock ons 10 jan 2018, 21:28

Riktigt riktigt kul att Nisse fått kontraktet! Grattis!

Är så kul när de kommer upp unga spelare från egna led, som för fanan högt, kan ta plats i laget och har grym utvecklingspotensial.
En sådan kille visar även resten av juniorerna att de är värt att kämpa vidare, för att få chansen i vårt A-lag.

Med ett par Nissar till kommande år, slipper vi kanske fundera på  överbetalda utländska spelare a la Kennedy, som ska ta plats för yngre utvecklingsbara killar som vill spela.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Kneten tor 11 jan 2018, 11:11

Varför tror en del att det är bäst för Nils att spela som sjunde back och få färre minuter än topp 6? Borde inte mer speltid vara mest utvecklande? Det är ju inte som att en 17-åring slits ut av att spela 15 minuter per match istället för 5 minuter. (höftade minuttal)

Kneten

Antal inlägg : 202
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Lillajag tor 11 jan 2018, 11:57

Kneten skrev:Varför tror en del att det är bäst för Nils att spela som sjunde back och få färre minuter än topp 6? Borde inte mer speltid vara mest utvecklande? Det är ju inte som att en 17-åring slits ut av att spela 15 minuter per match istället för 5 minuter. (höftade minuttal)

Unga spelare har ofta svårare att hålla fokus över tid och detta medför att risken för misstag ökar markant vid mycket istid, finns naturligtvis undantag men genereelt funkar det så. Dessutom har Nisse inte kilon, muskler för det fysiska spelet så där kan det bli jobbigt för honom om han får många minuter sargbök. Så länge spelet är mer öppet är det inget problem då han verkar ha bra flås, lätt skridskoåkning och är väldigt lätt i kroppen. Om han går som sjunde kan man dessutom välja matchning på ett helt annat sätt.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Tigerman tor 11 jan 2018, 14:28

Lillajag skrev:
Kneten skrev:Varför tror en del att det är bäst för Nils att spela som sjunde back och få färre minuter än topp 6? Borde inte mer speltid vara mest utvecklande? Det är ju inte som att en 17-åring slits ut av att spela 15 minuter per match istället för 5 minuter. (höftade minuttal)

Unga spelare har ofta svårare att hålla fokus över tid och detta medför att risken för misstag ökar markant vid mycket istid, finns naturligtvis undantag men genereelt funkar det så. Dessutom har Nisse inte kilon, muskler för det fysiska spelet så där kan det bli jobbigt för honom om han får många minuter sargbök. Så länge spelet är mer öppet är det inget problem då han verkar ha bra flås, lätt skridskoåkning och är väldigt lätt i kroppen. Om han går som sjunde kan man dessutom välja matchning på ett helt annat sätt.
Jag kan citera en förälder till en annan junior, som jag pratade med i somras. Han ansåg det blev för stor press på spelaren i fråga så tidigt, när de fick dra ett tungt lass under perioden då vi hade många skador på bärande spelare (Schira, Todd inte minst). Det hade varit bättre om han fått spela in sig i lugn och ro utan större krav på sig att prestera. Nu gör ju Nils det fantastiskt bra, inte minst verkar han klara det psykiska i att spela 15-20 min/match utan att ta åt sig av enstaka bommar. Men det kanske inte är det lämpligaste för alla. Bättre då komma in och göra sina 5 minuter, inte behöva möta motståndarnas toppkedja, spela med pigga ben och hjärna hela tiden och kunna koncentrera sig på sin uppgift till 100%.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Kapten Haddock tor 11 jan 2018, 17:54

Jag skulle aldrig se Nisses kontrakt som om han ska in och bära en backlinje i SHL. Detta är oavsett hur duktig han är och blir under kommande år. Som ni säger så måste han få mogna in i SHL-kostymen för att skalle och kropp ska hålla i framtiden.

De är ju ett Rookiekontrakt han har fått och de kan jag inte tolka annat än ett tillväxtkontrakt. Att han får gå som 7e back, se inte jag som något problem alls. Jag sett flera lag gå runt på 8 backar, bl.a SAIK mot oss i vår bortavinst.

Att han få gå kort i matcher hoppas jag, när han även kommer få speltid i J20 väldigt ofta ändå och sen ser vi ju detta år hur skadorna ramlar över oss och de händer ju varje år.

Lycka till Nisse, du kommer klara de och förhoppningsvis få den vägledning och support du behöver för att gå hela vägen.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Old Brooklyn tor 11 jan 2018, 21:29

Mycket bra match idag igen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av ski3r tor 11 jan 2018, 21:35

Han kanske kan bli något den där grabben Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jonken fre 12 jan 2018, 10:02

Underbara signaler av lagledningen -att fortsatt lira Nisse i specialteams. Även i slutet 3 mot 3. Stort cred till Nils Lundkvist hur har hanterar förtroendet. Det är lätt som pojk-vasker; att sväva iväg -eller vika ihop sig som orgami. Men det här killen verkar ha planterat båda bena rätt bra i jorden.

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Kneten fre 12 jan 2018, 10:44

Lillajag skrev:
Kneten skrev:Varför tror en del att det är bäst för Nils att spela som sjunde back och få färre minuter än topp 6? Borde inte mer speltid vara mest utvecklande? Det är ju inte som att en 17-åring slits ut av att spela 15 minuter per match istället för 5 minuter. (höftade minuttal)

Unga spelare har ofta svårare att hålla fokus över tid och detta medför att risken för misstag ökar markant vid mycket istid, finns naturligtvis undantag men genereelt funkar det så. Dessutom har Nisse inte kilon, muskler för det fysiska spelet så där kan det bli jobbigt för honom om han får många minuter sargbök. Så länge spelet är mer öppet är det inget problem då han verkar ha bra flås, lätt skridskoåkning och är väldigt lätt i kroppen. Om han går som sjunde kan man dessutom välja matchning på ett helt annat sätt.

Det låter vettigt det du och några andra säger om fördelar med mindre istid. Jag är själv kluven i frågan men tycker att man inte ska känna någon press om man får mer istid som ung utan bara in och kör, gör ditt bästa, spela enkelt om man inte är riktigt bra på svårare grejer.

Bulan verkar ge Nils stort förtroende, jag kikade på istiden senaste fem matcherna:

Malmö 17.44, Örebro 18.12, Brynäs 20.43, Mora 17.09, Skellefteå 8.39.

Kneten

Antal inlägg : 202
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Dustin fre 12 jan 2018, 13:31

Kneten skrev:
Lillajag skrev:
Kneten skrev:Varför tror en del att det är bäst för Nils att spela som sjunde back och få färre minuter än topp 6? Borde inte mer speltid vara mest utvecklande? Det är ju inte som att en 17-åring slits ut av att spela 15 minuter per match istället för 5 minuter. (höftade minuttal)

Unga spelare har ofta svårare att hålla fokus över tid och detta medför att risken för misstag ökar markant vid mycket istid, finns naturligtvis undantag men genereelt funkar det så. Dessutom har Nisse inte kilon, muskler för det fysiska spelet så där kan det bli jobbigt för honom om han får många minuter sargbök. Så länge spelet är mer öppet är det inget problem då han verkar ha bra flås, lätt skridskoåkning och är väldigt lätt i kroppen. Om han går som sjunde kan man dessutom välja matchning på ett helt annat sätt.

Det låter vettigt det du och några andra säger om fördelar med mindre istid. Jag är själv kluven i frågan men tycker att man inte ska känna någon press om man får mer istid som ung utan bara in och kör, gör ditt bästa, spela enkelt om man inte är riktigt bra på svårare grejer.

Bulan verkar ge Nils stort förtroende, jag kikade på istiden senaste fem matcherna:

Malmö 17.44, Örebro 18.12, Brynäs 20.43, Mora 17.09, Skellefteå 8.39.

Det är ju väldigt individuellt hur man hanterar istid och ansvar också. Nils verkar hantera det väldigt bra så här långt. Men man ska kanske inte lägga för tungt ansvar på honom att prestera.

Efter Nisses framfart till år utgår jag från att han blir draftad i sommar, spännande se hur högt.

Dustin

Antal inlägg : 6928
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av kokostrollet fre 12 jan 2018, 18:22

Määk skrev:
Kneten skrev:
Lillajag skrev:
Kneten skrev:Varför tror en del att det är bäst för Nils att spela som sjunde back och få färre minuter än topp 6? Borde inte mer speltid vara mest utvecklande? Det är ju inte som att en 17-åring slits ut av att spela 15 minuter per match istället för 5 minuter. (höftade minuttal)

Unga spelare har ofta svårare att hålla fokus över tid och detta medför att risken för misstag ökar markant vid mycket istid, finns naturligtvis undantag men genereelt funkar det så. Dessutom har Nisse inte kilon, muskler för det fysiska spelet så där kan det bli jobbigt för honom om han får många minuter sargbök. Så länge spelet är mer öppet är det inget problem då han verkar ha bra flås, lätt skridskoåkning och är väldigt lätt i kroppen. Om han går som sjunde kan man dessutom välja matchning på ett helt annat sätt.

Det låter vettigt det du och några andra säger om fördelar med mindre istid. Jag är själv kluven i frågan men tycker att man inte ska känna någon press om man får mer istid som ung utan bara in och kör, gör ditt bästa, spela enkelt om man inte är riktigt bra på svårare grejer.

Bulan verkar ge Nils stort förtroende, jag kikade på istiden senaste fem matcherna:

Malmö 17.44, Örebro 18.12, Brynäs 20.43, Mora 17.09, Skellefteå 8.39.

Det är ju väldigt individuellt hur man hanterar istid och ansvar också. Nils verkar hantera det väldigt bra så här långt. Men man ska kanske inte lägga för tungt ansvar på honom att prestera.

Efter Nisses framfart till år utgår jag från att han blir draftad i sommar, spännande se hur högt.

Tycker han liknar lite Mange Johansson i sin lugna, placeringssäkra stil på isen.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2667
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jonken fre 12 jan 2018, 20:32

Det viktigaste för Nisse är att verkligen förstå: Järnkoll på deffen; och ta det vidare därifrån. Det vanligaste och snabbaste sättet för unga spelare -att köna sig själva: Är att försöka göra saker man inte bör. Då faller deffen -och man blir en säkerhetsrisk för laget istället. Då är det svårt att få fortsatt förtroende.

Ett säkert spel ger ett jämnt spel. När man är trygg i det; är man mogen att välja de rätta tillfällena att köra en Zlatan -eller en Messi.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Jokerman tis 30 jan 2018, 13:02

Anton Olofsson, norrbottenmedia, skriver idag om Piteåsonen.

Nils Lundkvist har fått ett stort genombrott den här säsongen. Nu är han uttagen i Småkronornas trupp.

Nils Lundkvist 94caa510

13-17 februari spelar Sveriges Team 18 femnationersturnering i Plymouth, USA.

Värdnationen, Finland, Tjeckien och Ryssland står för motståndet.

I den svenska truppen är tre norrbottningar uttagna.

På backsidan är Luleå Hockeys succéman Nils Lundkvist, samt Skellefteås Gällivarefostrade Fredrik Granberg, med bland sju man. Lundkvist debuterade i landslaget i november och har fått idel lovord av förbundskaptenen Torgny Bendelin.

Bland anfallarna återfinns Bodenfödde Jacob Olofsson, som var en hårsmån ifrån att spela JVM men föll på mållinjen i uttagningen.

I april spelas U18-VM i Ryssland.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Lillajag tis 30 jan 2018, 13:37

Blir lite fundersam på scoutingen då Nisse måste vara grym i SHL för att få chansen i ungdomslandslagen. Kan det vara så att det är en nackdel att spela häruppe, hade han varit med tidigare i ungdomslandslagen om han bott i storstadsregionerna i södra Sverige? Tycker han är så solklar för ungdomslandslagen så jag funderar hårt på hur dom missat honom.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Hankburger tis 30 jan 2018, 22:58

Lillajag skrev:Blir lite fundersam på scoutingen då Nisse måste vara grym i SHL för att få chansen i ungdomslandslagen. Kan det vara så att det är en nackdel att spela häruppe, hade han varit med tidigare i ungdomslandslagen om han bott i storstadsregionerna i södra Sverige? Tycker han är så solklar för ungdomslandslagen så jag funderar hårt på hur dom missat honom.

Det har av tradition alltid varit svårare för spelare från Luleå att bli uttagna i landslaget. Detta var fallet under Hardy Nilsson, Bengt-Åke Gustafsson och även under Mårts. På ungdomssidan har det sett lite bättre ut där Luleå nästan alltid har ett par spelare med. Varför detta är fallet vet jag dock inte. Antagligen är det daltande med "storklubbarna" samt Djurgården eftersom dessa verkar ha det lättare att tas ut i diverse landslag.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Ferros tis 30 jan 2018, 23:40

Hankburger skrev:
Lillajag skrev:Blir lite fundersam på scoutingen då Nisse måste vara grym i SHL för att få chansen i ungdomslandslagen. Kan det vara så att det är en nackdel att spela häruppe, hade han varit med tidigare i ungdomslandslagen om han bott i storstadsregionerna i södra Sverige? Tycker han är så solklar för ungdomslandslagen så jag funderar hårt på hur dom missat honom.

Det har av tradition alltid varit svårare för spelare från Luleå att bli uttagna i landslaget. Detta var fallet under Hardy Nilsson, Bengt-Åke Gustafsson och även under Mårts. På ungdomssidan har det sett lite bättre ut där Luleå nästan alltid har ett par spelare med. Varför detta är fallet vet jag dock inte. Antagligen är det daltande med "storklubbarna" samt Djurgården eftersom dessa verkar ha det lättare att tas ut i diverse landslag.

Hardy Nilsson var expert på att plocka ut Djurgårdare till Tre Kronor, t ex så gjorde Djurgårdsprofiler som Mikael Magnusson, Kristofer Ottosson, Jimmie Ölvestad och Mikael Håkansson sina enda VM under Hardy, spelare som antagligen aldrig ens varit i närheten av VM om de inte spelat i Djurgården (flera under Hardy när han var där).

BÅG och Mårts hade också sina favoriter men det hade inte alltid med klubbtillhörighet att göra. Det ska dock sägas att BÅG tog ut rätt många Luleåspelare till sina landslag t ex tog han ut Janne Sandström till sitt enda VM, tog ut K-Fab till landslaget när han var hos oss (innan han lämnade för Frölunda), samma sak med Per Ledin innan han drog till Färjestad, Mattias Modig fick också chansen i mål efter en fin inledning på säsongen 08/09 men stod sen för en rätt usel insats när han väl fick chansen (mot Tjeckien, har jag för mig), även Fredrik Hynning fick chansen efter sin monstersäsong med Chabada och BÅG lät även Harju prova på Tre Kronor långt innan han slog igenom med Omark. Så jag tycker inte man ska säga att det var svårare för våra spelare att ta sig till landslaget än vad det var för valfri annat SHL-lags spelare att göra det under BÅG, snarare tog han ut rätt många Luleåspelare till landslaget.

Mårts favoriserade spelare han hade haft i juniorkronorna, och vi hade väl inte så många spelare där under hans tid (med rätta ska man väl säga, vi har ju inte så många spelare som slagit igenom från de årgångarna), så det kunde bli svårt att bli bofast i landslaget om man inte var någon av "favoriterna". Det ska dock sägas att t ex fick Arla, Hedman, Zaar, Wallmark Fälth, Enterfeldt, Hjalmarsson och Olausson alla fått debutera för Tre Kronor under Mårts, efter att de gjort fina säsonger hos oss. Fransson gjorde även sitt första VM under Mårts, trots att han gjort en rätt svag säsong i SHL/Elitserien. Så att det var "svårt" för våra spelare att nå Tre Kronor under Mårts köper jag inte riktigt, i princip alla spelare som gjorde bra säsonger hos oss fick spela åtminstone någon match för Tre Kronor under Mårts.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Lulefan ons 31 jan 2018, 13:43

Nu har jag inte sett Nils spela överhuvudtaget tidigare år(i juniorlagen) men han var ju kapten i både U16 och J18(som 16-åring) och har bra stats från juniorlagen, så det känns ändå lite märkligt att man ska ha missat honom så totalt. Nu verkar ju NHL-scouterna fått upp ögonen också då han rankas som #41(EU Skaters), jämfört med t ex Einar Emanuelsson som rankas #57.

Lulefan

Antal inlägg : 2231
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Micke80 ons 31 jan 2018, 19:11

Lulefan skrev:Nu har jag inte sett Nils spela överhuvudtaget tidigare år(i juniorlagen) men han var ju kapten i både U16 och J18(som 16-åring) och har bra stats från juniorlagen, så det känns ändå lite märkligt att man ska ha missat honom så totalt. Nu verkar ju NHL-scouterna fått upp ögonen också då han rankas som #41(EU Skaters), jämfört med t ex Einar Emanuelsson som rankas #57.

Enligt Bendelin är han ju valpigare och mer nonchalant med juniorlaget än med seniorlaget. Sånt kan ju vara en anledning till att han inte tagits ut så ofta. Däremot hade han gjort bra intryck senaste turneringen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Nils Lundkvist Empty Sv: Nils Lundkvist

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet