2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

+26
Norrlandstoken
pingu
Qirren
Jonken
Tigerman
Mange
PM
Urken
Pingis 11
Myrman
kokostrollet
MickkeJ
Bamsefar
Puckad
Ferros
Hedanders
Dustin
Hankburger
Lillajag
Pajala
rasbiologen
LubosC
Old Brooklyn
Kapten Haddock
Redbear
Admin
30 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Jonken fre 03 nov 2017, 10:51

Säkert skönt för killarna att få några dagar ledigt och vila kropparna nu. Dock på måndag är det allvar igen: Luleå Hockey har denna vecka på sig att förbereda sig för 10 bataljer; och direkt två HÅRDA hemma matcher:

Tisdag: Färjestad
Torsdag: Frölunda

Sedan skall man resa ner till Dalarna -för att ta sig an Mora på lördag.

Precis som mot HV igår; har Luleå Hockey lite revansch att hugga på Karlstad -och Göteborgs -gänget. Det lär i vanlig ordning bli två fysiska -samt griniga tillställningar. Efter den efterföljande Mora matchen är det bubbelmöte mot Skellefteå på agendan.

Det gäller för våra att ha kropparna och knopparna i ordning -för en hel hög med Holmgångar fyra veckor framåt; innan en veckas ny återhämtning. 10 matcher -och 30 pinnar i potten; som kommer att avgöra en hel del i SHL-tabellen.

Hur rustade och hungriga kommer Luleå Hockey vara när pucken släpps igen för detta 14/11? Jag hoppas givetvis att man har juice i sig för hela sträckan -och inte går i väggen efter halva.

Det behöver nödvändigtvis inte vara vackert; bara prestationerna bidrar så att det inte dyker i tabellen.

Hoppas också se några snäpp upp i individuella spets detaljer hos spelare; efter denna uppehålls vecka.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Qirren fre 03 nov 2017, 11:43

Grymt skön seger. Men fler spelare måste kliva fram och producera snart. Tänker på en sån som Petter Rmanuelsson
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Lillajag fre 03 nov 2017, 13:55

Tre bra perioder och 55 stabila minuter, både offensivt, defensivt och spelet i alla tre zonerna såg bra ut, riktigt bra i delar av matchen. Nu gäller det att hitta stabilitet och göra tre bra perioder i match efter match över tid, då kan detta mycket väl ge plats i kvarten...

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Pajala fre 03 nov 2017, 14:07

försvarsspelet börjar bli bättre och det resulterar i att vi börjar vinna matcher, målvakterna får det lite lättare och självförtroendet stiger i gruppen, visst ser det bättre ut men i vissa stunder så faller vi från gameplan och det blir rörigt, helst i försvaret.

Det är början på något bra, tror inte vi räcker till riktigt ännu men nästa säsong blir mycket intressant.

Vi lär ju byta ut ett par spelare på backplats och även på forwardssidan, Hedman och Petter måste steppa upp rejält för att ta en plats nästa år. Hishon och Janne lär inte få förlängt.

Sondell har inte övertygat alls, kanske Rögle kan ta över kontraktet ?

Nä det känns mycket bra just nu Wine

Satan vad positiv jag blev nu, måste ta och skärpa mig och hitta mitt "riktiga" jag igen 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 809714025
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18159
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av pingu fre 03 nov 2017, 18:25

Pajala skrev:försvarsspelet börjar bli bättre och det resulterar i att vi börjar vinna matcher, målvakterna får det lite lättare och självförtroendet stiger i gruppen, visst ser det bättre ut men i vissa stunder så faller vi från gameplan och det blir rörigt, helst i försvaret.

Det är början på något bra, tror inte vi räcker till riktigt ännu men nästa säsong blir mycket intressant.

Vi lär ju byta ut ett par spelare på backplats och även på forwardssidan, Hedman och Petter måste steppa upp rejält för att ta en plats nästa år. Hishon och Janne lär inte få förlängt.

Sondell har inte övertygat alls, kanske Rögle kan ta över kontraktet ?

Nä det känns mycket bra just nu Wine

Satan vad positiv jag blev nu, måste ta och skärpa mig och hitta mitt "riktiga" jag igen 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 809714025

Petter tar lätt en plats nästa år också tror jag iallafall Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Norrlandstoken lör 04 nov 2017, 08:23

Har inte Petter och Einar redan förlängt?

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Micke80 lör 04 nov 2017, 09:04

Norrlandstoken skrev:Har inte Petter och Einar redan förlängt?
Jo de skrev nya kontrakt i början av serien.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Tony Moore lör 04 nov 2017, 10:33

Pajala skrev:försvarsspelet börjar bli bättre och det resulterar i att vi börjar vinna matcher, målvakterna får det lite lättare och självförtroendet stiger i gruppen, visst ser det bättre ut men i vissa stunder så faller vi från gameplan och det blir rörigt, helst i försvaret.

Det är början på något bra, tror inte vi räcker till riktigt ännu men nästa säsong blir mycket intressant.

Vi lär ju byta ut ett par spelare på backplats och även på forwardssidan, Hedman och Petter måste steppa upp rejält för att ta en plats nästa år. Hishon och Janne lär inte få förlängt.

Sondell har inte övertygat alls, kanske Rögle kan ta över kontraktet ?

Nä det känns mycket bra just nu Wine

Satan vad positiv jag blev nu, måste ta och skärpa mig och hitta mitt "riktiga" jag igen 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 809714025

Drum Se på faan, nu fick vi se en liten glimt av den "riktige" Pajala Stort plus på den Very Happy
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7702
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Donowitz lör 04 nov 2017, 15:14

Pajala skrev:försvarsspelet börjar bli bättre och det resulterar i att vi börjar vinna matcher, målvakterna får det lite lättare och självförtroendet stiger i gruppen, visst ser det bättre ut men i vissa stunder så faller vi från gameplan och det blir rörigt, helst i försvaret.

Det är början på något bra, tror inte vi räcker till riktigt ännu men nästa säsong blir mycket intressant.

Vi lär ju byta ut ett par spelare på backplats och även på forwardssidan, Hedman och Petter måste steppa upp rejält för att ta en plats nästa år. Hishon och Janne lär inte få förlängt.

Sondell har inte övertygat alls, kanske Rögle kan ta över kontraktet ?

Nä det känns mycket bra just nu Wine

Satan vad positiv jag blev nu, måste ta och skärpa mig och hitta mitt "riktiga" jag igen 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 809714025

Heh, jag skulle inte kalla det där inlägget positivt. När man rostar halva laget. Men allt är väl relativt.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Hankburger lör 04 nov 2017, 21:44

Pajala skrev:försvarsspelet börjar bli bättre och det resulterar i att vi börjar vinna matcher, målvakterna får det lite lättare och självförtroendet stiger i gruppen, visst ser det bättre ut men i vissa stunder så faller vi från gameplan och det blir rörigt, helst i försvaret.

Det är början på något bra, tror inte vi räcker till riktigt ännu men nästa säsong blir mycket intressant.

Vi lär ju byta ut ett par spelare på backplats och även på forwardssidan, Hedman och Petter måste steppa upp rejält för att ta en plats nästa år. Hishon och Janne lär inte få förlängt.

Sondell har inte övertygat alls, kanske Rögle kan ta över kontraktet ?

Nä det känns mycket bra just nu Wine

Satan vad positiv jag blev nu, måste ta och skärpa mig och hitta mitt "riktiga" jag igen 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 809714025

Sondell ger en helt ny dimension på backplatsen. Visst han skjuter inte så ofta som han borde men hans pass är ändå bland de bättre. Varför ska man ge Rögle chansen att få en back som Sondell? Halva backuppsättningen? Som jag ser nu så är det enbart ett par backar som borde bli bättre. Dessa är framförallt Mikkelson, Själlin och Grahn. Grahn är ung och Själlin kommer nog. Däremot borde man se över Mikkelson kontrakt. Om han nu inte skärper sig ett par snäpp.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Blinders lör 04 nov 2017, 21:54

Sondell är den PP back vi saknat. Det är bara att kolla hur ppt såg ut då han var borta. Vårat powerplay går ju ut på att ge Olausson pucken sen till Cehlin och mål. Sondell är jävligt bra på att hålla kvar pucken på blå och samarbeta med Olausson på tajta ytor. Vill vi ha som förra säsongen med Melart på blå? Nej.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Ferros lör 04 nov 2017, 22:12

Blinders88 skrev:Sondell är den PP back vi saknat. Det är bara att kolla hur ppt såg ut då han var borta. Vårat powerplay går ju ut på att ge Olausson pucken sen till Cehlin och mål. Sondell är jävligt bra på att hålla kvar pucken på blå och samarbeta med Olausson på tajta ytor. Vill vi ha som förra säsongen med Melart på blå? Nej.

Om vi ska basera våra åsikter på den korta tid Sondell inte var med så gick en 17-åring in och utklassade allt Sondell gjort i PP under hela säsongen.

Personligen så skulle jag vilja ha någon som kan passa bättre och framförallt kan skjuta direktskott (och får igenom skotten, vilket Sondell inte gör) på Sondells plats i PP.

Sondell har gjort två assist på 13 matcher, och då spelar han näst mest PP av alla backar i hela SHL. Förstår inte hur någon kan vara nöjd med hans insats hittills.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Blinders sön 05 nov 2017, 01:00

Ferros skrev:
Blinders88 skrev:Sondell är den PP back vi saknat. Det är bara att kolla hur ppt såg ut då han var borta. Vårat powerplay går ju ut på att ge Olausson pucken sen till Cehlin och mål. Sondell är jävligt bra på att hålla kvar pucken på blå och samarbeta med Olausson på tajta ytor. Vill vi ha som förra säsongen med Melart på blå? Nej.

Om vi ska basera våra åsikter på den korta tid Sondell inte var med så gick en 17-åring in och utklassade allt Sondell gjort i PP under hela säsongen.

Personligen så skulle jag vilja ha någon som kan passa bättre och framförallt kan skjuta direktskott (och får igenom skotten, vilket Sondell inte gör) på Sondells plats i PP.

Sondell har gjort två assist på 13 matcher, och då spelar han näst mest PP av alla backar i hela SHL. Förstår inte hur någon kan vara nöjd med hans insats hittills.
Du verkar ha lätt att haka upp dig på spelare, först Schira sedan Mikkelson och nu Sondell.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Ferros sön 05 nov 2017, 01:18

Blinders88 skrev:
Ferros skrev:
Blinders88 skrev:Sondell är den PP back vi saknat. Det är bara att kolla hur ppt såg ut då han var borta. Vårat powerplay går ju ut på att ge Olausson pucken sen till Cehlin och mål. Sondell är jävligt bra på att hålla kvar pucken på blå och samarbeta med Olausson på tajta ytor. Vill vi ha som förra säsongen med Melart på blå? Nej.

Om vi ska basera våra åsikter på den korta tid Sondell inte var med så gick en 17-åring in och utklassade allt Sondell gjort i PP under hela säsongen.

Personligen så skulle jag vilja ha någon som kan passa bättre och framförallt kan skjuta direktskott (och får igenom skotten, vilket Sondell inte gör) på Sondells plats i PP.

Sondell har gjort två assist på 13 matcher, och då spelar han näst mest PP av alla backar i hela SHL. Förstår inte hur någon kan vara nöjd med hans insats hittills.
Du verkar ha lätt att haka upp dig på spelare, först Schira sedan Mikkelson och nu Sondell.

Menar du att Schira var bra hos oss? Skulle du sammanfatta hans tid i Luleå som lyckad? När han var bra, i början av förra säsongen, så fick han gott med beröm av mig. Ska man se till hans första säsong så var det många som gick betydligt hårdare åt honom än vad jag gjorde.

Mikkelson har inte varit speciellt bra i säsongsinledningen, tycker du inte han förtjänar kritik? Jag är knappast ensam om att ha kritiserat honom. Däremot så har jag påpekat när jag tyckt att han spelat bättre, vilket jag inte hade gjort om jag "hakat upp mig" på honom.

Är Sondells två assist på 13 matcher i PP, trots näst mest speltid i PP av alla backar i hela ligan, något som du tror att han själv är nöjd med? Skulle inte tro det. Tycker du att det är ett bra facit?

Svara gärna på dessa frågor.

Att kritisera spelare som presterar dåligt har inget med att haka upp sig på dem att göra. Både Mikkelson och Schira har fått beröm av mig, när de förtjänat det. Mikkelson har t om varit en spelare som jag gillat tidigare, även om jag tycker att  han dippat lite för mycket till och från (speciellt i slutspelet). Sondell tycker jag inte har förtjänat någon beröm hittills, men om han spelar upp sig har jag inga problem med att ge honom beröm också.


Senast ändrad av Ferros den sön 05 nov 2017, 01:35, ändrad totalt 2 gånger

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Bamsefar sön 05 nov 2017, 01:32

Uppenbarligen finns det olika åsikter ang Sondell, som i mina ögon kanske är den största besvikelsen av alla nyförvärv. Som tidigare påpekats så är väl den främsta egenskapen hos en bra pointback, att man får igenom skotten, och får dom på mål. Sondells insatser i def zon kan inte heller anses vara speciellt fantastiska och overall så tycker jag han inte bidrar i den utsträckningen man hade förväntat sig.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Blinders sön 05 nov 2017, 11:34

Ferros skrev:
Blinders88 skrev:
Ferros skrev:
Blinders88 skrev:Sondell är den PP back vi saknat. Det är bara att kolla hur ppt såg ut då han var borta. Vårat powerplay går ju ut på att ge Olausson pucken sen till Cehlin och mål. Sondell är jävligt bra på att hålla kvar pucken på blå och samarbeta med Olausson på tajta ytor. Vill vi ha som förra säsongen med Melart på blå? Nej.

Om vi ska basera våra åsikter på den korta tid Sondell inte var med så gick en 17-åring in och utklassade allt Sondell gjort i PP under hela säsongen.

Personligen så skulle jag vilja ha någon som kan passa bättre och framförallt kan skjuta direktskott (och får igenom skotten, vilket Sondell inte gör) på Sondells plats i PP.

Sondell har gjort två assist på 13 matcher, och då spelar han näst mest PP av alla backar i hela SHL. Förstår inte hur någon kan vara nöjd med hans insats hittills.
Du verkar ha lätt att haka upp dig på spelare, först Schira sedan Mikkelson och nu Sondell.

Menar du att Schira var bra hos oss? Skulle du sammanfatta hans tid i Luleå som lyckad? När han var bra, i början av förra säsongen, så fick han gott med beröm av mig. Ska man se till hans första säsong så var det många som gick betydligt hårdare åt honom än vad jag gjorde.

Mikkelson har inte varit speciellt bra i säsongsinledningen, tycker du inte han förtjänar kritik? Jag är knappast ensam om att ha kritiserat honom. Däremot så har jag påpekat när jag tyckt att han spelat bättre, vilket jag inte hade gjort om jag "hakat upp mig" på honom.

Är Sondells två assist på 13 matcher i PP, trots näst mest speltid i PP av alla backar i hela ligan, något som du tror att han själv är nöjd med? Skulle inte tro det. Tycker du att det är ett bra facit?

Svara gärna på dessa frågor.

Att kritisera spelare som presterar dåligt har inget med att haka upp sig på dem att göra. Både Mikkelson och Schira har fått beröm av mig, när de förtjänat det. Mikkelson har t om varit en spelare som jag gillat tidigare, även om jag tycker att  han dippat lite för mycket till och från (speciellt i slutspelet). Sondell tycker jag inte har förtjänat någon beröm hittills, men om han spelar upp sig har jag inga problem med att ge honom beröm också.
Schira var helt ok hos oss och har med större förtroende hos Rögle ryckt upp sig och börjat producera mer. Mikkelson har varit dålig hittils i år och börjat spela bättre den senaste tiden. Sondell har varit bra inte producera så mycket poäng som väntat men det är ju Olausson som ska styra i powerplay och hittils har det handlat om att passa till Cehlin och sen mål. Det jag menar är att du har lätt att haka upp dig på enskilda spelare.

Blinders

Antal inlägg : 5187
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Donowitz sön 05 nov 2017, 15:03

Sondell: tycker han är rörlig med pucken och har god klubbteknik. Kan lösa situationer på små ytor och slå exakta passningar. Löser därför många situationer ut ur vår zon, som många gånger är knepiga och han kan även hålla pucken under press i PP. Men jag håller med om att han inte lyckats bra med att få igenom skott. Han spelar även stundtals lite på fel marginal med pucken och är inte direkt stark i närkamperna.

Schira: har en stark uppsida offensivt och har fått en enorm utdelning i början av säsongen hos Rögle. Tycker dock att han fortfarande ser väldigt ojämn ut i defensiv zon. Hans +/- ger också en indikation till detta. Tycker dock fortfarande att han är den bättre hockeyspelaren i förhållande till Mikkelson. Med det sagt tycker jag inte att vi skulle ha förlängt med någon av dem. Precis som Melart.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Jonken sön 05 nov 2017, 18:18

Tycker att samtliga backar i LHF får godkänt. Då menar jag allihopa tillsammans. Bland dessa finns det spelare som gjort det bättre -och givetvis även spelare som kanske inte gjort det lika bra.

Dock det viktigaste är att samtliga backar hela tiden "tar steg" i rätt riktning individuellt. Detta skvallrar om att Luleå Hockey besitter en del kvalitet bakom bänken; vilket är fantastiskt och glädjande.

Förändringar tar tid. Det är inte bara som att slänga om strömbrytare. Spelare är individer -och reagerar olika förändringar. Funkar ganska likt träning: I många fall blir prestationerna sämre i början -innan effekten kommer.

Visst har även jag i princip rivit mitt hår av och till under säsongen. Men idag gläds jag oerhört mycket över; att man på senaste tiden ser förändringar i positiv riktning i prestationer -såväl som i spelet & systemet. Kort: Luleå Hockey har sakta med säkert blivit bättre och bättre hela tiden. Frågan man ställer sig är ju: Hur bra kommer Luleå Hockey att vara i slutet av säsongen om man fortsätter att utvecklas och bli bättre hela tiden?

Vi har två bra målvakter som fått mycket, mycket bättre förutsättningar på senaste tiden. Och detta måste hålla mot SAMTLIGA motståndare i SHL Detta oavsett hur de väljer att förändra sitt -för att lirka upp det vi nu lagt.

Jag tror att detta kommer bli stabilt och bra slutändan. Detta OM vi även fortsättningsvis har tur -och blir förskonade från skador på spelarna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6842
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Hankburger mån 06 nov 2017, 18:22

Jonken skrev:Tycker att samtliga backar i LHF får godkänt. Då menar jag allihopa tillsammans. Bland dessa finns det spelare som gjort det bättre -och givetvis även spelare som kanske inte gjort det lika bra.

Dock det viktigaste är att samtliga backar hela tiden "tar steg" i rätt riktning individuellt. Detta skvallrar om att Luleå Hockey besitter en del kvalitet bakom bänken; vilket är fantastiskt och glädjande.

Förändringar tar tid. Det är inte bara som att slänga om strömbrytare. Spelare är individer -och reagerar olika förändringar. Funkar ganska likt träning: I många fall blir prestationerna sämre i början -innan effekten kommer.

Visst har även jag i princip rivit mitt hår av och till under säsongen. Men idag gläds jag oerhört mycket över; att man på senaste tiden ser förändringar i positiv riktning i prestationer -såväl som i spelet & systemet. Kort: Luleå Hockey har sakta med säkert blivit bättre och bättre hela tiden. Frågan man ställer sig är ju: Hur bra kommer Luleå Hockey att vara i slutet av säsongen om man fortsätter att utvecklas och bli bättre hela tiden?

Vi har två bra målvakter som fått mycket, mycket bättre förutsättningar på senaste tiden. Och detta måste hålla mot SAMTLIGA motståndare i SHL Detta oavsett hur de väljer att förändra sitt -för att lirka upp det vi nu lagt.

Jag tror att detta kommer bli stabilt och bra slutändan. Detta OM vi även fortsättningsvis har tur -och blir förskonade från skador på spelarna.

Tyvärr så finns det ett tak någonstans och jag befarar att det taket inte är närheten av något SM-guld. Däremot tror jag att truppen räcker helt klart att klara målen för säsongen som är en slutspelsplats. Man kan tom. överraska och nå en semifinal om allt klaffar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Donowitz mån 06 nov 2017, 22:24

Gäller att peaka till efter 55 omgången. Då kan det alltid bära långt.

Donowitz

Antal inlägg : 4095
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71 - Sida 3 Empty Sv: 2017-11-02, SHL-match 16, Luleå - HV71

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet