Oscar Engsund

+85
Xinpei
kamelbullen
Lillwitte
BulanFanClub
Norlin
Kraftkung
Björnkäften
Pontaking
LinusFröbergsMustasch
Tjågen
Hellcop
Kanellängd
Småland
SatanicPanic
farre
Burskydd
Jojjan
Kneten
Lajon
Serkan122
Taabe
Mr Bister
Monco
evanovich
Meyhem
Polyfemos
JohanO
Danneja
Wolfhunter
Atlet
Jokerman ll
Pastorn
Blitzwagen
Lulefan
Sportchefen #2
rasbiologen
Lehto
Dilox
kokostrollet
LHF96
Rikky
Jokerman
Snikne Ville
Blinders
CKa
Micke80
RSD555
Jonken
Norrlandstoken
Hankburger
Lillajag
icemask
Tony Moore
Tigerman
Kapten Haddock
Bamsefar
Groggen79
hokkzorz
Rönken
ski3r
Anthrax
Old Brooklyn
GLHF
tibet
LuleåWinston
LulefanGBG
GustenA
Pajala
Qirren
pingu
NilsOskar
KaptenBlodskelett
Dustin
Donowitz
Kagen
Hedanders
Number 69
Ferros
NallePhu
Ivanhoe
Redbear
JuniorX
Urken
PM
Puckad
89 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Serkan122 fre 29 mar 2024, 21:39

Tror han kommer hamna i Linköping tyvärr

Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Serkan122 fre 29 mar 2024, 22:02

”Engsund skrev ett sexårskontrakt med Oskarshamn i våras, men vad som händer nu är oklart.

Det får vi se, just nu är det bara tomt, säger backen som under sin tid i Luleå blev en stor publikfavorit.

Enligt Sportbladet jagas Engsund nu av HV71, Växjö och Luleå. Där ska Växjö ligga bäst till.”

https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/engsunds-sorg-efter-uttaget-kommer-inte-komma-over-det/r5vqykwj

Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Pontaking fre 29 mar 2024, 22:08

Engsund är helt bortglömd om han går till Växjö. Då kan corsica boys släppa sina handtrallningar till spelare som de tror har något slags hjärta

Pontaking

Antal inlägg : 1200
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Serkan122 fre 29 mar 2024, 22:14

Pontaking skrev:Engsund är helt bortglömd om han går till Växjö. Då kan corsica boys släppa sina handtrallningar till spelare som de tror har något slags hjärta
Växjö borde väll ha ganska full backsida? Kan ha helt fel dock. Sedan får man även in en spelartyp som Engsund i Granberg.

Gissar på Linköping som letar en toppback, och är kända för att betala bra till etablerade spelare. (Rattie, Elie, Shore, Fantenberg)

Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Xinpei lör 30 mar 2024, 12:14

Serkan122 skrev:
Pontaking skrev:Engsund är helt bortglömd om han går till Växjö. Då kan corsica boys släppa sina handtrallningar till spelare som de tror har något slags hjärta
Växjö borde väll ha ganska full backsida? Kan ha helt fel dock. Sedan får man även in en spelartyp som Engsund i Granberg.

Gissar på Linköping som letar en toppback, och är kända för att betala bra till etablerade spelare. (Rattie, Elie, Shore, Fantenberg)

Linköping verkar ha sitt sikte inställt på Jacob Larsson.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Serkan122 lör 30 mar 2024, 13:20

Från Linköpings forum:
”Fick från bra källa att det blir Hv eller Växjö för Engsund”

Serkan122

Antal inlägg : 2782
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av NallePhu lör 30 mar 2024, 13:40

Återstår att se vad Engsund gör..
Vill han göra sig opopulär bland IKO fansen väljer han HV el Plastsjö, Vill han ha någon dignitet då är det IKO eller om han känner flyttar till Luleå igen....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18226
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Puckad lör 30 mar 2024, 14:49

HV som skickade ned dom känns väl sådär.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11110
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lillwitte lör 30 mar 2024, 15:01

Hör behöver ju skuggan tränga sig längst fram i kön och visa att här står inte Lhf och väntar utan här vill vi verkligen visa vår uppskattning och göra allt för att ta Hem Engsund till oss. Tror han vill till ett lag där han får vinna något och det gör han inte i Hv71 ej heller i Linköping. Men har vi rätt forwards tex att man kan förklara att vi har Hartikainen på ingång osv så blir vi nog ruggigt intressant för honom.

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Mr Bister lör 30 mar 2024, 15:58

Lillwitte skrev:Hör behöver ju skuggan tränga sig längst fram i kön och visa att här står inte Lhf och väntar utan här vill vi verkligen visa vår uppskattning och göra allt för att ta Hem Engsund till oss. Tror han vill till ett lag där han får vinna något och det gör han inte i Hv71 ej heller i Linköping. Men har vi rätt forwards tex att man kan förklara att vi har Hartikainen på ingång osv så blir vi nog ruggigt intressant för honom.
Det är nog lika liten chans att vinna något hos LHF som i Linköping och HV sedan tror jag inte det finns någon chans att rycka upp familjen igen och flytta upp till norr igen

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Dundernisse, Serkan122 and Sigge75 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2024, 16:50

"Luleå Hockeys sportchef: "Vi är jätteintresserade"
Luleå Hockey vill ha tillbaka Oscar Engsund och har gett sig in i kampen om backen. "Vi är jätteintresserade av Oscar om det finns en möjlighet", säger vice general manager Ulf Engman.
Har ni haft någon kontakt med honom?
– Vi har pratat med hans agent."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Xinpei lör 30 mar 2024, 17:04

Tony Moore skrev:"Luleå Hockeys sportchef: "Vi är jätteintresserade"
Luleå Hockey vill ha tillbaka Oscar Engsund och har gett sig in i kampen om backen. "Vi är jätteintresserade av Oscar om det finns en möjlighet", säger vice general manager Ulf Engman.
Har ni haft någon kontakt med honom?
– Vi har pratat med hans agent."

Då får vi hoppas att man lyckas locka hem Oscar igen. Hade förstärkt backlinjen ganska rejält.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lillwitte lör 30 mar 2024, 17:08

Är den tryggheten vi behöver på backsidan är egentligen bara EG i övrigt som man vet vart man har i alla matcher Engsund är också en sådan spelare och han behöva absolut jag tror man har en bra chans han skulle svika Oskarshamn något enormt genom att välja Hv71 eller Växjö Linköping är också en flytt bort här vet han vart han kommer han känner stora delar av laget och föreningen vilket jag tror blir avgörande!

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Burskydd lör 30 mar 2024, 17:21

🎼Oscar längtar hem till Luleå, Oscar längtar hem till Luleå, Oscar längtar hem, Oscar längtar hem,Oscar längtar hem till Luleå 🎼

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

pingu and Puckad like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Jokerman ll lör 30 mar 2024, 18:22

Familjen går i första hand så är nog klokt att tona ner förväntningarna på att få ”hem” Engsund men han har förhoppningsvis snackat väl om sin tid i Luleå bland sina lagkompisar så det kan ju ge någonting….


Senast ändrad av Jokerman ll den lör 30 mar 2024, 18:24, ändrad totalt 1 gång
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Dustin lör 30 mar 2024, 18:22

Fick höra av en väldigt trovärdig källa att Engsund inte kommer komma tillbaka till Luleå Hockey. Gissar att det blir Växjö där han har chans att vinna SM-Guld. Linköping och HV kommer säkert också vara alternativ.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Tony Moore lör 30 mar 2024, 18:35

Jag tror han stannar i närområdet till Oskarshamn för familjen skull, VLHC låter inte otänkbart.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av GustenA lör 30 mar 2024, 20:15

Tony Moore skrev:Jag tror han stannar i närområdet till Oskarshamn för familjen skull, VLHC låter inte otänkbart.
Jag tror samma och det är helt rimligt. Ingen skugga över Engsund för att han väljer det bästa alternativet för honom och hans familj om det blir så.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av lhffan lör 30 mar 2024, 20:19

Finns stor chans han stannar då IOK har fallskärmen och således kan betala några av pjäserna bra ...

lhffan

Antal inlägg : 145
Join date : 15-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Pontaking lör 30 mar 2024, 20:29

GustenA skrev:
Tony Moore skrev:Jag tror han stannar i närområdet till Oskarshamn för familjen skull, VLHC låter inte otänkbart.
Jag tror samma och det är helt rimligt. Ingen skugga över Engsund för att han väljer det bästa alternativet för honom och hans familj om det blir så.

En stor skugga över honom skulle jag säga. Om han vill stanna hemma när han stanna i Oskarshamn annars borde han vara luft i riktiga luleåsupportrars ögon

Pontaking

Antal inlägg : 1200
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Xantaz1987 lör 30 mar 2024, 20:31

Bra att vi visar intresse, men i ärlighetens namn så tror jag inte det är realistiskt att tro att Engsund kommer tillbaks igen, tyvärr - familjen lär ju inte följa med och det var ju mycket att få slå ner bopålarna på ”hemmaplan” som han lämnade oss.

Xantaz1987

Antal inlägg : 21
Join date : 24-03-03

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Mr Bister lör 30 mar 2024, 21:22

Jag tror att ni som säger att man ska flytta fram och tillbaka runt Sverige ni har inga egna barn och familj, livet får andra prioriteringar då

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

Bamsefar, Donowitz, Puckad, Kneten, Haparanda, Stålis16 and Suomipoika like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lillwitte fre 05 apr 2024, 15:21

Enligt Mr madhawk tror han att Luleå ligger klart bäst till i kampen om Engsund ev Lhc på ett hörn men det säger han i senaste avsnittet av podden han och Sanny lindström kör att han tippar på att Engsund skriver på för Luleå och pendlar mellan Västervik Luleåman får ju hoppas han har rätt Smile

Lillwitte

Antal inlägg : 218
Join date : 22-10-15

LetsGoLuleå likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Xinpei fre 05 apr 2024, 16:03

Lillwitte skrev:Enligt Mr madhawk tror han att Luleå ligger klart bäst till i kampen om Engsund ev Lhc på ett hörn men det säger han i senaste avsnittet av podden han och Sanny lindström kör att han tippar på att Engsund skriver på för Luleå och pendlar mellan Västervik Luleåman får ju hoppas han har rätt Smile

Det svänger fort. Hade välkomnat Engsund med öppna armar om han valde att återvända.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Redbear, Pajala, Lulejoe, Kanellängd, Serkan122 and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Dustin fre 05 apr 2024, 19:10

Lillwitte skrev:Enligt Mr madhawk tror han att Luleå ligger klart bäst till i kampen om Engsund ev Lhc på ett hörn men det säger han i senaste avsnittet av podden han och Sanny lindström kör att han tippar på att Engsund skriver på för Luleå och pendlar mellan Västervik Luleåman får ju hoppas han har rätt Smile


Fortfarande tveksam med tanke på familjen men snälla låt det ske.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

Kneten, Lulejoe, Kanellängd, Serkan122 and Haparanda like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Pontaking fre 05 apr 2024, 19:29

Mr Bister skrev:Jag tror att ni som säger att man ska flytta fram och tillbaka runt Sverige ni har inga egna barn och familj, livet får andra prioriteringar då

Jag har barn och familj. Håller med dig i sak men nu är ju Luleå bekant för barnen då de förmodligen skaffat sig vänner här och är mer en trygghet för dem än vad Oskarshamn är eftersom de bott större tid här. Hade jag varit Oscar så hade laminat två alternativ vara stanna eller flytta tillbaka till Luleå.

Pontaking

Antal inlägg : 1200
Join date : 14-03-16

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Pajala sön 14 apr 2024, 19:35

Det blev HV.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Lehto sön 14 apr 2024, 22:17

Pajala skrev:Det blev HV.
Ja jag såg det, måste ändå säga att jag är förvånad.

Men antar att dom kom med ett bud som han inte kunde tacka nej till, för om han verkligen älskade Oskarshamn så mycket så vore det ju hat-laget att gå til l2v efter dom slagit ut dig ur högstaligan.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av trallgöken mån 15 apr 2024, 05:48

Lehto skrev:
Pajala skrev:Det blev HV.
Ja jag såg det, måste ändå säga att jag är förvånad.

Men antar att dom kom med ett bud som han inte kunde tacka nej till, för om han verkligen älskade Oskarshamn så mycket så vore det ju hat-laget att gå til l2v efter dom slagit ut dig ur högstaligan.
Kan ha varit ett sämre bud men när man summerar ihop totalen så kan det vara värt det för Engsund. Han ser vi aldrig i en Luleå tröja igen.
Jaha. Kräftgången tillbaka igen. Alla vill lira i Saik medan Luleå är baksidan på månen.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Braun tis 16 apr 2024, 16:35

Valde mellan Luleå och HV, enligt Sportbladet. Synd. Nu har han blivit hotad efter klubbvalet också. Givetvis inte ok, samtidigt blir man inte jätteöverraskad. Om han prioriterat att inte göra folk i sin hembygd förbannade borde han nog gjort ett annat val än just HV.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Oobjdw/oscar-engsunds-forsta-ord-efter-klubbvalet-lamnade-iko-for-hv71
Braun
Braun

Antal inlägg : 1094
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Puckad, Kneten, Lehto, mikulix, Serkan122 and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Tony Moore tis 16 apr 2024, 18:33

"..Att det blev HV71 berodde enligt honom framför allt på en sak.
– Jag valde det alternativ som jag trodde var bäst för mig och min familj, säger Oscar Engsund och fortsätter:
– Vi var borta i sju år, och missade mycket som är självklart för andra.

Han tillägger:
– Vi saknade att ha våra familjer nära, och det var svårt att åka ner och hälsa på under säsongerna. Det dröjde åtta månader innan jag hade möjlighet att åka ner och träffa mitt brorsbarn första gången. Vi trivdes verkligen där uppe, men vi ville inte missa mer än vad vi redan hade gjort.

Jag har förstått att ni ändå övervägde att flytta tillbaka till Luleå när det blev degradering för er.
– Ja. Jag fick ett fint erbjudande från Luleå Hockey, hade ett bra snack med Henrik Stridh, och de var dem och HV71 det stod mellan. Det tog verkligen emot att tacka nej till dem.
Fast jag känner Anton Blomqvist, som sålde in sin idé på ett bra sätt, och ser fram emot att komma tillbaka till HV71. Jag spelade ju för dem när jag var junior."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Oscar Engsund - Sida 8 Empty Sv: Oscar Engsund

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet