Tim Kennedy

+70
Sir Prozac
Diktatorn
Gunnar Sträng
Knäcktomten
Donten_
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Sportsman
Blinders
Dustin
CKa
LuleåWinston
Lars158
Foxfun
Number 69
Kapten Haddock
Gpa
Slapshot
Kallepedal
hokkzorz
PM
Rönken
Lulefan
Högljudd
wilmus2007
farre
Sportchefen #2
GLHF
NallePhu
Polyfemos
Norrlandstoken
Tigerman
stormvägen
Bamsefar
GustenA
Mange
LulefanGBG
nummer 17
Snikne Ville
Ferros
tibet
Old Brooklyn
JohanO
Donowitz
Norlin
kokostrollet
Pajala
Redbear
Freno
ski3r
Urken
Hedanders
icemask
JuniorX
Patrik82
Micke80
Qirren
KebabLasse
pingu
Jonken
NilsOskar
Wolfhunter
Myrman
Kagen
Tony Moore
Puckad
Dentos
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Salle
74 posters

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken fre 28 okt 2016, 17:09

Pajala skrev:Dixon gjorde 2+2 på 15 matcher i Luleå.

Tror faktiskt Kennedy inte slår det pale

Sparka sparka sparka Evil or Very Mad
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 lör 29 okt 2016, 10:04

Tycker Kennedy är bra, inte bäst men definitivt en av de bättre i dagens Lule. Han kommer nog bli ännu bättre med familjen på plats.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GustenA lör 29 okt 2016, 10:31

Jag har inte så starka minnen av Dixon, men vad jag kommer ihåg var att han var helt värdelös i spelet och det är ju inte Kennedy. Vid det här laget borde han haft en del mer assist om folk bara kunde sätta pucken.

Dixon gick från 0.26 poäng per match i Luleå till 0.52 i Tappara 2014. Han hade tidigare producerat 0.66 poäng per match i Brynäs och nära 1 poäng per match i Ässet under tidigare säsonger. Dixon kom ju som en poängspelare, men Kennedy har ju aldrig varit en producerade spelare annat än i AHL.

Tycker hursomhelt inte att det är Kennedy som är problemet utan snarare att man inte kan få ihop en fungerade enhet med honom i, även om hans enhet var bra mot Örebro.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LulefanGBG lör 29 okt 2016, 11:01

Tycker att han sett piggare ut i sista två matcherna. Hoppas att man håller fast vid formationerna från Örebro-matchen så att spelarna får lite lugn och ro.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Foxfun lör 29 okt 2016, 12:31

Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till Kennedy, att han inte presterat vad man kan förvänta sig av en förstacenter är ju helt uppenbart. Dock tycker jag han växer varje match så helt hopplöstkänns det nog inte.

Tänk bara på hur Ovechkin var i VM, totalt osynlig 95% av tiden. Samma sak hände i world cup. Malkin var ju ingen höjdare heller.

Foxfun

Antal inlägg : 4
Join date : 16-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman lör 29 okt 2016, 13:06

Foxfun skrev:Vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till Kennedy, att han inte presterat vad man kan förvänta sig av en förstacenter är ju helt uppenbart. Dock tycker jag han växer varje match så helt hopplöstkänns det nog inte.

Tänk bara på hur Ovechkin var i VM,  totalt osynlig 95% av tiden. Samma sak hände i world cup. Malkin var ju ingen höjdare heller.
Eftersom familjen är på ingång så tycker jag man kan vänta ett tag till med att ge upp, han kan ju få en boost av det. Dessutom har han som sagt sett lite bättre ut de senaste matcherna så trenden är positiv. Men producerar han så här dåligt ända in i december så får man ta sig en funderare om han inte ska ersättas.

Dock är jag inte imponerad över hans PP-förmåga. Det må vara om man presterar lite halvdant i 5v5, om man kan kompensera det med ett bra PP så är mycket vunnet. Men för att vara en spelare som sades kunna hitta medspelare med laserprecisionspass så har det hittills åtminstone i stort sett enbart inneburit pass till närmsta gubbe vid sargen. Obefintligt med genomskärare, och han är inget hot från egen position heller. Wallmark kunde ju dra till med ett skott ibland och då visste motståndarna att det var en målchans varje gång, den förmågan har man inte sett hos Kennedy överhuvudtaget.

Edit: Jag kände mig tvungen att kolla upp statistiken, och hittills har han skjutit noll (0) skott i PP. Varken på eller utanför mål!
Och detta trots att han spelar näst flest PP-minuter av alla, efter Todd. Drygt 42 minuter i PP utan att få iväg pucken en enda gång.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GLHF lör 29 okt 2016, 13:11

Jag tycker Kennedy har fallit lite i samma fack som Harju. De kan gör många smarta och bra saker i ett byte, till och med vinna några sargdueller för att sedan bli av med pucken för att de blir tacklade och då börjar folk skrika "för vek i närkamperna, dålig inställning, värdelös osv". Nu inledde ju Kennedy säsongen spelmässigt dåligt + härvan runt att han anslöt dåligt tränad. Sen så saknar han ju rappheten i buggarna, men kollar man klipp med honom så ser man att han aldrig varit rapp.

Det tar längre tid för vissa att anpassa sig till ny rinkstorlek och spelsystem än för andra. Kennedy blir ju precis som folk säger "bättre och bättre" och anledningen till att han inte suttit på läktaren är nog precis därför och att konkurrensen bland forwards inte är stenhård för tillfället.

Hoppas att hans självförtroende kan vändas uppåt snarast så man får se hans riktiga jag.


GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av farre lör 29 okt 2016, 17:50

2-3 målet idag är helt och hållet Mr Kennedys fel
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Slapshot lör 29 okt 2016, 18:02

Luleå slår ju inte en passning rätt. Det kan man inte lasta en enda spelare för även om man kan förvänta sig mer av Kennedy också.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar lör 29 okt 2016, 18:04

Slapshot skrev:Luleå slår ju inte en passning rätt. Det kan man inte lasta en enda spelare för även om man kan förvänta sig mer av Kennedy också.

absolut, hade det inte vart för Luleå så hade Kennedy spelat utmärkt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Ferros lör 29 okt 2016, 18:48

Problemet är väl att Kennedy samlat på sig rätt många baklängesmål nu, säkerligen flest i laget, där han tappat puck på offensiv blå/rödlinjen, slarvat/glidit i backcheckingen eller förlorat närkamper.

Visst om det händer någon gång per säsong, att man gör ett grovt misstag som leder till baklängesmål, men Kennedy har ju redan varit inblandade i åtminstone 4-5 såna situationer, säkert ännu fler om man börjar att kolla upp det, där han, i princip ensam, varit orsaken till varför vi får ett mål i röven, på 14 matcher. Oavsett så är det klart flest i laget, och han bidrar med 0 framåt, så det är ju den spelare som vi går klart mest "back" på, om man ser till orsakade mål bakåt kontra mål som blivit till för att han gjort något bra framåt.

Visst, han gjorde en helt okej match mot Örebro och en till icke-usel match tidigare men det räcker inte, snart är 1/3 av säsongen spelad, och han är fortfarande en börda för laget, han måste vara jäkligt bra sista 2/3 av säsongen för att väga upp för hur dålig han har varit och ses som en tillgång sett över hela säsongen.

Jag blir faktiskt inte förvånad om han får lämna under uppehållet, tycker han är klart sämre än vad Dixon var, och han fick ju 15 matcher på sig.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Tigerman lör 29 okt 2016, 19:10

Efter dagens insats tror jag att jag blir tvungen att revidera min åsikt här ovan. Ingen idé att vänta till december, lika bra skeppa honom nu vid uppehållet, i alla fall om man kan hitta en halvhyfsad ersättare, spelar mindre roll om det är en center, det kan lika gärna vara en vinge.

Han må vara en bra hockeyspelare på pappret men verkar helt sakna ryggrad. Undrar om jag någonsin sett en så pass håglös spelare i LHF tidigare. Hur han tog sig till NHL är ju en gåta.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GustenA lör 29 okt 2016, 19:16

Tigerman skrev:Efter dagens insats tror jag att jag blir tvungen att revidera min åsikt här ovan. Ingen idé att vänta till december, lika bra skeppa honom nu vid uppehållet, i alla fall om man kan hitta en halvhyfsad ersättare, spelar mindre roll om det är en center, det kan lika gärna vara en vinge.

Han må vara en bra hockeyspelare på pappret men verkar helt sakna ryggrad. Undrar om jag någonsin sett en så pass håglös spelare i LHF tidigare. Hur han tog sig till NHL är ju en gåta.

Det är ju bara det att LHF förmodligen inte har råd med en ersättare men Rydahl kan ju bli ordinarie och Lundström ersätter Kennedy så löses det internt. Lyckas man avlasta honom till någon annan är ju frågan hur Osten ska kunna hitta någon ny nu.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken lör 29 okt 2016, 19:17

Jag säger inget hurvida han ska sparkas eller ej. Men han var väl lite av en prestigevärvning man haft under luppen ett tag? Samt kostar en del, tror han blir kvar ett tag till.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Myrman lör 29 okt 2016, 19:30

Man kan undra vem som skulle vilja ha honom. Bara att räkna med att han kommer att kosta oss stålar, oavsett vad som händer.
Fast vi kan förstås hoppas på att han får en Lidnersk knäpp och blir fantastiskt bra.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Slapshot lör 29 okt 2016, 20:19

Att han dessutom varit under luppen en längre tid innan han värvades.....då får ju Osten ta på sig det hela ännu mera!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Lars158 sön 30 okt 2016, 11:34

Sparka och sparka.. Men definitivt skall ju Kennedy vara utanför matchtruppen.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av LuleåWinston sön 30 okt 2016, 12:16

Kennedy besitter skills, men jävlar vad loj han kan vara ibland. Såg någon sekvens där han klantade sig på offensiva blå och förlorade pucken. Han försökte inte ens reparera sitt misstag, utan gled hem! För att sedan få extra energi när hans lagkamrater vann pucken och gick till anfall igen.

Det är okej om man klantar sig, men då ska man för fan göra allt i sin makt för att reparera sitt misstag!

Lundeström går före alla dagar i veckan och kostar säkert 3% av vad Kennedy kostar. Kan inte komma på någon i laget han petar. Ser även hellre Einar Emanuelsson istället för Kennedy.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville sön 30 okt 2016, 12:38

LuleåWinston skrev:Kennedy besitter skills, men jävlar vad loj han kan vara ibland. Såg någon sekvens där han klantade sig på offensiva blå och förlorade pucken. Han försökte inte ens reparera sitt misstag, utan gled hem! För att sedan få extra energi när hans lagkamrater vann pucken och gick till anfall igen.

Det är okej om man klantar sig, men då ska man för fan göra allt i sin makt för att reparera sitt misstag!

Lundeström går före alla dagar i veckan och kostar säkert 3% av vad Kennedy kostar. Kan inte komma på någon i laget han petar. Ser även hellre Einar Emanuelsson istället för Kennedy.
Mitt problem är att jag inte ser några skills annat än en bra speluppfattning. Skillnad mot t ex Rajala där skillsen var grymt tydliga men ändå inte riktigt klickade.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar sön 30 okt 2016, 12:44

Kennedy is a skilled center with good playmaking ability and vision. Lacks size, but plays with plenty of energy and grit.
- Erik K. Piri, EP (2010)

Jag vet inte, hittills har jag inte sett vare sig energi eller "grit" , så vad är problemet ? kan det enbart vara att familjen inte vart här, det verkar lite märkligt, eller känner han sig helt malplacerad?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala sön 30 okt 2016, 13:55

Bamsefar skrev:Kennedy is a skilled center with good playmaking ability and vision. Lacks size, but plays with plenty of energy and grit.
- Erik K. Piri, EP (2010)

Jag vet inte, hittills har jag inte sett vare sig energi eller "grit" , så vad är problemet ? kan det enbart vara att familjen inte vart här, det verkar lite märkligt, eller känner han sig helt malplacerad?

Tror inte alls på att hans familjesituation är orsaken till hans mycket mediokra spel, tror att han helt enkelt är en för dålig hockeyspelare och det visar sig på isen också.

En felvärvning modell grövre av Luleå Hockey.



Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Bamsefar sön 30 okt 2016, 15:00

Pajala skrev:
Bamsefar skrev:Kennedy is a skilled center with good playmaking ability and vision. Lacks size, but plays with plenty of energy and grit.
- Erik K. Piri, EP (2010)

Jag vet inte, hittills har jag inte sett vare sig energi eller "grit" , så vad är problemet ? kan det enbart vara att familjen inte vart här, det verkar lite märkligt, eller känner han sig helt malplacerad?

Tror inte alls på att hans familjesituation är orsaken till hans mycket mediokra spel, tror att han helt enkelt är en för dålig hockeyspelare och det visar sig på isen också.

En felvärvning modell grövre av Luleå Hockey.




Det kan ju vara så , att han faktiskt inte är så mycket bättre än så här, att han inte alls är en kvalificerad spelare för att leda ett SHL-lag. Är det så och det stämmer att man har studerat Kennedy en längre tid innan man värvade så bör definitivt scouting och värvningsfunktion diskuteras inom föreningen för i så fall har man gått helt vilse.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12043
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r sön 30 okt 2016, 15:57

Man börjar förstå varför Osten inte brukar värva från AHL....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av CKa sön 30 okt 2016, 16:41

ski3r skrev:Man börjar förstå varför Osten inte brukar värva från AHL....

Fast nej, Kennedy värvades från Europa precis som 95% av ostens spelare. Hade inte Kennedy varit i Jokerit hade han aldrig dykt upp i Luleåtröjan. Kul dock att han var helt bedrövlig i Jokerit och ändå blev han superintressant för LHF.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken sön 30 okt 2016, 16:43

CKa skrev:
ski3r skrev:Man börjar förstå varför Osten inte brukar värva från AHL....

Fast nej, Kennedy värvades från Europa precis som 95% av ostens spelare. Hade inte Kennedy varit i Jokerit hade han aldrig dykt upp i Luleåtröjan. Kul dock att han var helt bedrövlig i Jokerit och ändå blev han superintressant för LHF.

"Luleå värvar stjärncenter från KHL!"
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin sön 30 okt 2016, 18:58

Hade han haft grit och energi hade han ju säkert bidragit med något. Jag känner ändå att vi behöver få in en spelskicklig spelare för att få ordning på PP. Är jävligt viktigt med en spelfördelare. Lundeström har potential men är långt ifrån där än. Synd som satan att vi inte tog hem Olausson. Han hade presterat i både PP och BP åtminstone. Hade säkert vunnit rätt många mer poäng år oss än vad vi tagit hittills.

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu sön 30 okt 2016, 19:27

Kennedy hade man STORA förhoppningar på det kan jag säga er alla, Men vad fan mer ointresserad spelare har jag fan sällan skådat men då han är i zonen ca 5min då visar han det han kan!

Jag undrar fan om inte dem sitter och funderar vad göra med Kennedy för ngt måste hända oavsett vad!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken mån 31 okt 2016, 17:45

Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken mån 31 okt 2016, 17:46

Urken skrev:

Beror ju helt på vad han gjorde istället förvisso. Ditt lilla  pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu mån 31 okt 2016, 17:47

Urken skrev:
Förvånad NOT min feeling är nog att han snart åkt hem till sin familj......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Redbear mån 31 okt 2016, 18:12

Det var ingen av utlänningarna som tränade. Behöver inte hacka på Kennedy för det.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Rönken mån 31 okt 2016, 18:21

Redbear skrev:Det var ingen av utlänningarna som tränade. Behöver inte hacka på Kennedy för det.

Jag håller fast Urken så slår du? bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Redbear mån 31 okt 2016, 18:41

Rönken skrev:
Redbear skrev:Det var ingen av utlänningarna som tränade. Behöver inte hacka på Kennedy för det.

Jag håller fast Urken så slår du? bounce

Deal Razz
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Number 69 mån 31 okt 2016, 22:27

Redbear skrev:
Rönken skrev:
Redbear skrev:Det var ingen av utlänningarna som tränade. Behöver inte hacka på Kennedy för det.

Jag håller fast Urken så slår du? bounce

Deal Razz

Inget fel av Kennedy att avstå en frivillig isträning, tydligt är dock att han är ett mobboffer och det känns ovärdigt Lule Hockey fans.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tor 03 nov 2016, 12:09

http://www.nsd.se/sport/kennedy-missade-traningen-han-ser-lite-loj-ut-10293435.aspx

Men rubriken är lite fel:
Tycker du att han har rätt inställning?
– Det tycker jag. Man får inte heller luras, vi har olika typer av kroppsspråk därute. Han ser ibland lite loj ut, men hans inställning till det han ska göra är på ett bra sätt. När vi pratar vet han precis vad som gäller. Sedan finns det situationer då jag kan tycka att han skulle gjort annorlunda.

Dvs lite samma som sagts om Harju ibland, kroppsspråket signalerar inte att han äger isen direkt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tor 03 nov 2016, 12:24

Puckad skrev:http://www.nsd.se/sport/kennedy-missade-traningen-han-ser-lite-loj-ut-10293435.aspx

Men rubriken är lite fel:
Tycker du att han har rätt inställning?
– Det tycker jag. Man får inte heller luras, vi har olika typer av kroppsspråk därute. Han ser ibland lite loj ut, men hans inställning till det han ska göra är på ett bra sätt. När vi pratar vet han precis vad som gäller. Sedan finns det situationer då jag kan tycka att han skulle gjort annorlunda.

Dvs lite samma som sagts om Harju ibland, kroppsspråket signalerar inte att han äger isen direkt.
Om man ser loj ut men presterar så kanske man kan komma undan med det, se loj ut och inte prestera...not so much.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Donowitz tor 03 nov 2016, 13:51

Gillar för övrigt Skuggans ärliga och mer öppna sätt att svara på frågor.

Donowitz

Antal inlägg : 4069
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Blinders tor 03 nov 2016, 15:33


Blinders

Antal inlägg : 5170
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Urken tor 03 nov 2016, 15:36

Äntligen. Dags att damma av sillytråden och börja namedroppa.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Pajala tor 03 nov 2016, 15:41

Var väl väntat ändå, nä han var en riktig flopp.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville tor 03 nov 2016, 16:05

Micke80 skrev:Läste i nån "vik-artickel" att en scout höjde ett varningensfinger för honom. Enligt scouten var det en mycket talangfull spelare men enligt han kunde Kennedy ibland vara enormt dålig och visa en dålig attityd med kroppsspårket när det gick dåligt medan han var riktigt bra när han var bra. Han lyfte ett varningensfinger.
Har tyvärr inte kvar artickeln så jag kan länka den.
En tanke jag får är att det kansske är enormt viktigt att sätta honom i en kedja med en stark och possitiv pådrivare så at han inte får utrymme att hänga läpp utan måste kämpa än hårdare.

edit:
http://vikfancentral.se/tankar-kring-mjornbergs-malvaktsranking-scout-om-luleas-nye-tim-kennedy/
Den där NHL-scouten verkar ju vara 100% rätt ute. Bara ringa honom o höra vad han rekommenderar istället! Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Dustin tor 03 nov 2016, 16:20

Kul med silly season igen men tror det kan bli väldigt tufft att bli av med Kennedy efter 2 misslyckade säsonger i Europa. Om vi blir av med han, vad finns det öht för namn på marknaden?

Dustin

Antal inlägg : 6875
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Redbear tor 03 nov 2016, 16:39

Trist situation både för Kennedy och Luleå. Kan det vara möjligt att locka hem Olausson igen? Då vet man i alla fall vad man får.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sportsman tor 03 nov 2016, 16:42

Tycker ändå det är rätt agerar utefter rådande omständigheter. Strakt av Luleå att försöka bryta och inte låta det gå hur länge som helst av något slags stolthetsskäl.

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tor 03 nov 2016, 16:44

Lär dock inte bli det lättaste att få någon att ta över kontraktet efter två riktigt risiga säsonger....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av NallePhu tor 03 nov 2016, 16:48

Derek Ryan harvar på i AHL undrar om Walle kan lägga in ett gott ord månne?
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Snikne Ville tor 03 nov 2016, 16:52

Här skulle vi kanske ha varit på, förra veckan..
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8919
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Puckad tor 03 nov 2016, 17:12

NallePhu skrev:Derek Ryan harvar på i AHL undrar om Walle kan lägga in ett gott ord månne?
Tja, bägge dessa två gentlemen spelar väl i AHL? Twisted Evil
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av ski3r tor 03 nov 2016, 17:16

Bara att släppa sargen och spela i en liga som ger lite motstånd igen:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=2295
Edit: eller, är väl ungefär samma kvalitet på ligorna tyvärr Shocked
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av GLHF tor 03 nov 2016, 17:28

Jag tvivlar på att något lag är villiga att ta över hans lönepost. Sen känns det väll spontant som att han är lite för dyr för att hamna på läktaren. Tror de som står i båset får gnugga sina geniknölar och få honom att leverera en bättre och mer konsekvent hockey om inte hans lönepost för hela säsongen ska pinkas ner i ett stort svart hål.

Sen kan det tilläggas att han är inte ensam om att leverera under förväntning.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Tim Kennedy - Sida 4 Empty Sv: Tim Kennedy

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet