Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

+91
Högljudd
Diktatorn
rasbiologen
UnSaccoDiSoldi
HarryHaffa
lhffan
Neurofunk20
tibet
Tony Moore
Luleåfan
KUCERA
Kagen
Asomeone
Donten_
Groggen79
CKa
Simon90
NallePhu
Beast.
Jonken
Zeth
farre
Pickadoll
NilsOskar
Ströwarn
wilmus2007
Hedanders
Ferros
#96
Sir Prozac
amarule
Sundance Kid
Lars158
Mickeee
Mr Bister
kokostrollet
Sportchefen #2
Patrik82
Donowitz
Kraftkung
Lulefan
Rakapuckar
Trashtalk
Kapten Haddock
JoakimJ
Dilox
LHF96
Salle
Admin
GustenA
JuniorX
Urken
Ivanhoe
Davidoff
Bamsefar
Freno
Kallepedal
Old Brooklyn
pingu
jejoe
Hellcop
GLHF
robin-_-
goranozo
Niinimaa
Tigerman
Pingis 11
Dentos
Dustin
LulefanGBG
Snikne Ville
Erilk
Puckad
makkanmakkan
keevvs
hokkzorz
icemask
ski3r
Indoc
Xinpei
Pajala
Slapshot
KaptenBlodskelett
Redbear
nummer 17
Wolfhunter
johan74
Rönken
Qirren
Micke80
Monco
95 posters

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av HarryHaffa tis 19 jul 2016, 19:42

Rönken skrev:Blir det något av vingen som skulle in eller låter man det dö ut och ser hur laget spelar? Rätt mellanmjölk fortfarande kan jag tycka.

En teori kan vara att två presenteras i slutet av veckan. Varför annars vänta till tors om man gillar att överraska om KaEll var klar redan i helgen.
HarryHaffa
HarryHaffa

Antal inlägg : 626
Join date : 15-04-26

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Simon90 tis 19 jul 2016, 20:30

För wikipedia är ju en pålitlig källa Razz

"Kael Mouillierat (born December 9, 1987) is a Canadian professional ice hockey forward. He currently plays for Luleå HF of the SHL"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kael_Mouillierat


Ser gärna att vi värvar någon av följande rightare sen:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11466
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17515
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9486

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Rönken tis 19 jul 2016, 20:41

Simon90 skrev:För wikipedia är ju en pålitlig källa Razz

"Kael Mouillierat (born December 9, 1987) is a Canadian professional ice hockey forward. He currently plays for Luleå HF of the SHL"

https://en.wikipedia.org/wiki/Kael_Mouillierat


Ser gärna att vi värvar någon av följande rightare sen:

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11466
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17515
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9486

Sjutton, måste vara Nummer 17 som varit inne och forzat! rabbit Surprised
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Mange tis 19 jul 2016, 20:54

Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av nummer 17 tis 19 jul 2016, 21:14

Live i slutet av veckan, påstår nsd! Då får vi höra hur Luleå tänker efter värvningen av Kael! Hoppas som många andra på en rightare med offensiv spets!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Jonken tis 19 jul 2016, 21:18

Mange skrev:Mouillierat  kommer att ha lekstuga i SHL.  cheers  cheers
Både lite "gott" & "ont" där av Kael. Målet tyder på riktigt fina händer. Men kör kael det där i SHL; kommer han bli dizzy-plin -nämndens nya gottegris i vinter. Det är riskabelt att dela ut open ice knuffar i dagens SHL -och dunka på någon så där mycket utan vantar innebär ju en rejäl .....

Vad jag vill säga är: Kael har bara lirat transatlantisk ishockey hittills i sin karriär. Vi får nog räkna med att det kan dröja en tid innan vi får se full SHL-kvalité av honom.

- Undra hur många säsonger Kael har kladdat på för?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Ferros tis 19 jul 2016, 21:21

Mouillierat och sen Olausson på det vore faktiskt rätt bra, enligt mig. Hade vi haft plats, vilket jag anser att vi inte har om det tillkommer två ytterligare spelare, så hade jag gärna sett en till duktig ytterforward, gärna målfarlig powerforwrd, för att verkligen spetsa till truppen (om man har andra ambitioner än att bara nå slutspel dvs).

Då skulle vi kunna ställa upp med två toppkedjor med:

Sweatt-Mouillierat-Emanuelsson
Harju-Olausson-X

Men som sagt - det är lite för ont om plats för det, i mitt tycke.

Oavsett så känns Mouillierat väldigt spännande, tror faktiskt mycket på den värvningen, ifall det blir så.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Monco tis 19 jul 2016, 21:28


Monco

Antal inlägg : 308
Join date : 15-04-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av LulefanGBG tis 19 jul 2016, 21:33

nummer 17 skrev:
LulefanGBG skrev:
nummer 17 skrev:@admin och övriga! Jag tycker att påhopp på tex Osten också ska bort! Jonkens kommentar om Osten är så onödig!
Fast snart vågar ju folk inte skriva här. Jag köper att man är resolut mot att användare slänger rena personangrepp till höger och vänster, men det får inte heller bli någon slags allmän häxjakt på kränkningar. Då kan man snart hitta kränkningar i allting.

Lusten att skriva här har minskat påtagligt sedan slutet av förra säsongen p.g.a. den låga nivån som successivt sjunkit, och det är bra att admin försöker rätta till detta, men lusten skulle minska ännu mer om folk blev avstängda i tid och otid för att andra sitter och letar kränkningar bakom ord som helt uppenbart för de flesta andra inte är menade som kränkningar. Oavsett om det är mot personer som skriver här eller personer som spelar i eller arbetar kring Luleå Hockey.

Mina två ören om den senaste händelseutvecklingen här.

Peace out....  Rolling Eyes

Finns hur många sätt som helst att uttrycka sig om Osten och ens åsikter om hans jobb. Men att använda uttryck som "huvudet ur arslet" anser jag helt onödigt. Och dessutom vet jag att Osten jobbar jävligt hårt med Luleås bästa i siktet.
Jag tror också att Osten jobbar jävligt hårt, och att han har Luleås bästa i åtanke är väl knappast en högoddsare, men det är inte relevant. Man kan kritisera honom och andra för vissa saker ändå, även om man tycker att han är bra i övrigt. Ingen är ju perfekt.

'Huvudet ur arslet' må vara hur onödigt som helst, men det är inget som är en kränkning. Alltså inget man kan stänga av en användare för.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av ski3r tis 19 jul 2016, 21:37

Ferros skrev:Mouillierat och sen Olausson på det vore faktiskt rätt bra, enligt mig. Hade vi haft plats, vilket jag anser att vi inte har om det tillkommer två ytterligare spelare, så hade jag gärna sett en till duktig ytterforward, gärna målfarlig powerforwrd, för att verkligen spetsa till truppen (om man har andra ambitioner än att bara nå slutspel dvs).

Då skulle vi kunna ställa upp med två toppkedjor med:

Sweatt-Mouillierat-Emanuelsson
Harju-Olausson-X

Men som sagt - det är lite för ont om plats för det, i mitt tycke.

Oavsett så känns Mouillierat väldigt spännande, tror faktiskt mycket på den värvningen, ifall det blir så.

Inte så illa med:
Sweatt-Mouillierat-Emanuelsson
Harju-Olausson-Junttila
Lagace - Falk - Hedman
Fabbe - Masto - Foppa

Jag förstår dock fortfarande inte värvningen av Falk...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Ferros tis 19 jul 2016, 21:45

ski3r skrev:
Ferros skrev:Mouillierat och sen Olausson på det vore faktiskt rätt bra, enligt mig. Hade vi haft plats, vilket jag anser att vi inte har om det tillkommer två ytterligare spelare, så hade jag gärna sett en till duktig ytterforward, gärna målfarlig powerforwrd, för att verkligen spetsa till truppen (om man har andra ambitioner än att bara nå slutspel dvs).

Då skulle vi kunna ställa upp med två toppkedjor med:

Sweatt-Mouillierat-Emanuelsson
Harju-Olausson-X

Men som sagt - det är lite för ont om plats för det, i mitt tycke.

Oavsett så känns Mouillierat väldigt spännande, tror faktiskt mycket på den värvningen, ifall det blir så.

Inte så illa med:
Sweatt-Mouillierat-Emanuelsson
Harju-Olausson-Junttila
Lagace - Falk - Hedman
Fabbe - Masto - Foppa

Jag förstår dock fortfarande inte värvningen av Falk...

Jag förstår inte det heller. Hade man inte värvat Falk så hade vi kunnat ha:

Sweatt-Mouillierat-Emanuelsson
Harju-Olausson-X
Junttila-Lagacé-Hedman
Fabricius-Mastomäki-Forsberg

Kvalité rakt igenom sett till den position man har i laget, om nu Mr.X hade varit en spelare som motsvarar en top6-spelare i SHL och Mouillierat inte blir en jätteflopp.

Det är också en laguppställning som är  klart mycket bättre än den som blir i ditt scenario. Till exempel så var Lagacé helt värdelös på kanten förra säsongen men gjorde det rätt bra som center, i och med Falks intåg i truppen så hamnar antagligen Lagacé på en position som han inte är helt bekväm med. Dessutom hade man haft en målfarligare tredjekedja, vilket kan vara guld värt i ett slutspel.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Bamsefar tis 19 jul 2016, 21:47

Jonken skrev:
Mange skrev:Mouillierat  kommer att ha lekstuga i SHL.  cheers  cheers
Både lite "gott" & "ont" där av Kael. Målet tyder på riktigt fina händer. Men kör kael det där i SHL; kommer han bli dizzy-plin -nämndens nya gottegris i vinter. Det är riskabelt att dela ut open ice knuffar i dagens SHL -och dunka på någon så där mycket utan vantar innebär ju en rejäl .....

Vad jag vill säga är: Kael har bara lirat transatlantisk ishockey hittills i sin karriär. Vi får nog räkna med att det kan dröja en tid innan vi får se full SHL-kvalité av honom.

- Undra hur många säsonger Kael har kladdat på för?

enligt twitterykte så är det ett ettårskontrakt.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av nummer 17 tis 19 jul 2016, 22:25

LulefanGBG. Om du läser min kommentar en gång till ser du att det är beteendet inte individen jag vill ha bort! Inte användaren utan kommentaren!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Jonken tis 19 jul 2016, 22:35

Bamsefar skrev:
Jonken skrev:
- Undra hur många säsonger Kael har kladdat på för?

enligt twitterykte så är det ett ettårskontrakt.
-Hmm.... I så får vi hoppas att Kael Moillierat lär sig big ice hockey -och SHL-effektivitet snabbt.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av NallePhu tis 19 jul 2016, 22:35

Om man inte får skriva sin mening utan man ska följa vad vissa tycker och tänker och det ska vara det rätta så har syftet med ett forum fallit, Man ska ge personer kritik och man ska och kunna ge likväl positiv feedback på föremålet om denna gör ngt rätt så enkelt är det bara!

Osten har gjort sig förtjänt av viss kritik i det han gör & agerar som sportchef och inget tu tal om att han agerar efter sin egna tror att föra klubben framåt som han själv tror och vill ha det, Sedan att vissa inte kan ta den kritiken och inte kan ta den på rätt sätt utan göra den som ett personligt föremål och vendetta i tron att det är mot en själv!

Ett forum SKA vara högt i tak kunna föra fram kritik mot ledande personer inom Luleå Hockey utan att man drar på sig påhopp och annat för man har ett oliktänk det fungerar inte så är det bara, hoppas att Admin & Moderatorn tar detta inlägg på rätt sätt för det är inte pekande på ngn person utan ett generellt inlägg då detta forum är påg att sjunka som en tung sten om inget görs!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av makkanmakkan tis 19 jul 2016, 22:40

Ben Smith är Mr X
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av ski3r tis 19 jul 2016, 22:45

makkanmakkan skrev:Ben Smith är Mr X
Önskan eller rykte?
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Tony Moore tis 19 jul 2016, 22:49

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Rönken tis 19 jul 2016, 22:51


Låter bra att han kan teka. Det där känns mer som en hyllning jämfört med det NSD skrev vad Anders Nilsson sagt - var lite lustig artikel det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av makkanmakkan tis 19 jul 2016, 23:12

ski3r skrev:
makkanmakkan skrev:Ben Smith är Mr X
Önskan eller rykte?

Önskan? vi ryckte i Aaltonen som valde att stanna i Helsingfors. Vi var också överens med Dennis Rasmussen.
Så länge det är en vass rightare som kommer in är jag väldigt nöjd. Jag vet inte om jag önskar att Ben Smith är den sista pusselbiten men det behöver inte vara helt fel.

Rykte? Ben Smith vill vara kvar i NHL men hans önskan är att inte spela i AHL därför söker han en ny utmaning.
Mycket tyder på att det blir Europa nästa säsong. Det kan bli KHL, NLA eller SHL men det kan såklart också bli NHL för hans del.

Jag väljer att kalla detta för en stark misstanke bara.

Kris Versteeg som någon nämnde låter lite mer som en önskan i min smak.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Admin tis 19 jul 2016, 23:18

nummer 17 skrev:LulefanGBG. Om du läser min kommentar en gång till ser du att det är beteendet inte individen jag vill ha bort! Inte användaren utan kommentaren!
Sista varningen: Fokusera på hockey och sluta analysera personerna bakom tangentbordet. Att skriva "få huvudet ur arslet" är inte i närheten för att bli avstängd förutsatt att kommentaren är i ett hockeysammanhang och användaren inte specifikt är ute efter en person i inlägg efter inlägg.
Vi är tre moderatorer här: Urken, MickkeJ och Rönken. Vi behöver inte tips från andra. Fokusera på att diskutera hockey.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Puckad tis 19 jul 2016, 23:25

Simon90 skrev:För wikipedia är ju en pålitlig källa Razz

"Kael Mouillierat (born December 9, 1987) is a Canadian professional ice hockey forward. He currently plays for Luleå HF of the SHL"
Så kan det bli när alla kan ändra ...  pirat Se upp, i morgon står det kanske Pölsan ...

https://en.wikipedia.org/wiki/Kael_Mouillierat

Ser gärna att vi värvar någon av följande rightare sen:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11466   // För ung och för bra. kommer väl att fortsätta försöka?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17515   // Möjlig, men en Center till?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9709    // Mmmm, men varför byte av NLA klubb förra sässen? sparkad?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9486[/quote] //Inte gjort en match utanför NHL på åtta år. Det hade varit årets SHL värvning!!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av pingu ons 20 jul 2016, 00:30

makkanmakkan skrev:
ski3r skrev:
makkanmakkan skrev:Ben Smith är Mr X
Önskan eller rykte?

Önskan? vi ryckte i Aaltonen som valde att stanna i Helsingfors. Vi var också överens med Dennis Rasmussen.
Så länge det är en vass rightare som kommer in är jag väldigt nöjd. Jag vet inte om jag önskar att Ben Smith är den sista pusselbiten men det behöver inte vara helt fel.

Rykte? Ben Smith vill vara kvar i NHL men hans önskan är att inte spela i AHL därför söker han en ny utmaning.
Mycket tyder på att det blir Europa nästa säsong. Det kan bli KHL, NLA eller SHL men det kan såklart också bli NHL för hans del.

Jag väljer att kalla detta för en stark misstanke bara.

Kris Versteeg som någon nämnde låter lite mer som en önskan i min smak.

Ja Versteeg vore hur spännande som helst att få in i laget!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Donten_ ons 20 jul 2016, 00:35

Jag tycker det känns lite spännande med nya spelare i SHL som kommer direkt från andra sidan pölen. Visst är det större rink och lite annan sorts hockey, men potentialen borde finnas där att kunna bli en riktig succé i SHL.
Donten_
Donten_

Antal inlägg : 2562
Join date : 12-01-23
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av ski3r ons 20 jul 2016, 08:17

Det var då en rejäl känga Näkyvä levererade till Skuggan och klubbens spelsätt:

Jag hörde att tränarna i Linköping skulle passa min spelstil bättre. Därför blev det Linköping ett bra val.

– Det kändes som att det var dags för mig att börja om.

Hur menar du då?

– Kanske främst hockeymässigt. Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Hedanders ons 20 jul 2016, 09:12

ski3r skrev:Det var då en rejäl känga Näkyvä levererade till Skuggan och klubbens spelsätt:

Jag hörde att tränarna i Linköping skulle passa min spelstil bättre. Därför blev det Linköping ett bra val.

– Det kändes som att det var dags för mig att börja om.

Hur menar du då?

– Kanske främst hockeymässigt. Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.

Aj... Melart får väl visa hur Lulespelare ska sköta sig! Wink
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av NilsOskar ons 20 jul 2016, 09:30

ski3r skrev:Det var då en rejäl känga Näkyvä levererade till Skuggan och klubbens spelsätt:

Jag hörde att tränarna i Linköping skulle passa min spelstil bättre. Därför blev det Linköping ett bra val.

– Det kändes som att det var dags för mig att börja om.

Hur menar du då?

– Kanske främst hockeymässigt. Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.

Han hörde, undrar vem han hörde det ifrån då. Knappt så vi själva vet hur vi kommer att spela. Låter som dösnack bara. Han vill inte tala klarspråk bara.

NilsOskar

Antal inlägg : 441
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av makkanmakkan ons 20 jul 2016, 09:58

Otroligt spännande att man tar in helt nytt, då menar jag spelare som inte spelat i Europa tidigare.
Finns såklart inga garantier att det blir succè, Se bara på Riley Holzapfel som gjorde en liknande säsong i AHL innan han flyttade till Jönköping.

Men jag är optimistisk, jag tror mycket på Kael.
Och vad som inte oroar mig är att man byter från liten rink till stor rink. Det vänjer man sig till redan under försäsongen.

Tänk om vi skulle landa en spelare som Kris Versteeg som sista pusselbit. Då vill jag nog påstå att vi har ett riktigt starkt lag.
Som Puckad tog upp, inte en match utanför NHL på 8 år och sist han spelade i AHL så levererade han verkligen.

2 Stanley Cup!!

Versteeg - Mouillierat - Sweatt
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av LulefanGBG ons 20 jul 2016, 10:34

Versteeg. För bra för att vara sant. Du verkar ha koll makkan, sägs det att han vill till Europa eller varför nämns han?

Bara av ren nyfikenhet jag undrar varför hans namn dök upp här?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12202
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av icemask ons 20 jul 2016, 10:44

Kris Versteeg, med en caphit på 4,700,000 Usd, ifjol tror inte värdeminskningen är så stor att vi har ekonomiska muskler att vara med och bjuda !
Möjligtvis om han slitit av korsbanden I båda knäna så har vi råd !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4120
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av makkanmakkan ons 20 jul 2016, 10:44

LulefanGBG skrev:Versteeg. För bra för att vara sant. Du verkar ha koll makkan, sägs det att han vill till Europa eller varför nämns han?

Bara av ren nyfikenhet jag undrar varför hans namn dök upp här?

Nej, detta är nog mer en önskan Smile

Borde vara en väldigt intressant breddspelare för dom flesta NHL lagen men man vet aldrig.
Däremot finns det intresse från NLA enligt Darren Dreger på twitter.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Dentos ons 20 jul 2016, 10:58

Versteeg är nog bara önsketänkande. Jag har varit inne på det tidigare, och nu har även Sanny Lindström varit inne på precis samma spår. Men jag har sagt att det absolut inte gör någonting om vi värvar in två centrar istället för en center och en vinge. Jag trodde faktiskt ett tag att det skulle bli Taffe och Olausson, men nu blev det inte Taffe utan Mouillierat istället. (med stor sannolikhet) Jag står fortfarande kvar vid att Olausson mycket väl kan vara den sista pusselbiten och jag tycker det vore bra med ännu en center. Lagacé kan lika väl spela vinge, och det kanske till och med kan passa honom ännu bättre. Låt oss säga att två sista värvningarna blir Olausson och Mouillierat, då hade vi kunnat ställa upp ungefär såhär:

Sweatt-Mouillierat-Harju
Junttila-Olausson-Emanuelsson
Hedman-Mastomäki-Lagacé
Fabbe-Falk-Foppa
Rydahl

Inte alls fy skam på förhand även om vi får en tredje och fjärdekedja som kanske inte har den där spetsen jag personligen hade önskat, men det känns tyvärr oundvikligt, kanske framförallt eftersom man valde att värva Falk. Men det är ändå en forwardsbesättning med ungefär samma paritet som förra året om Sweatt blir återställd. Skillnaden är att vi har mer krut på centersidan och automatiskt lite mindre på vingarna, men det tror jag bara är positivt.

Backbesättningen har i mina ögon potential att bli den bästa i SHL beroende på om Jaros tar ytterligare ett kliv eller ej, samt huruvida Schira håller den höga nivån han har potential att hålla. Självklart också ett frågetecken på Daine Todd, men jag är positivt inställd till honom.

Melart-Jaros
Mikkelson-Schira
Sandström-Todd
Amnér

Målvaktssidan är jag inte alls orolig över. I Lassinantti vet vi precis vad vi får och bakom honom har vi en av världens största målvaktstalanger. Det blir kanon!

Lassinantti
Gustavsson

Summa summarum: Så länge vi värvar in en till offensivt skicklig spelare (utöver Mouillierat som jag tror är klar) så tycker jag absolut att vi fortfarande har anledning att hoppas på en framgångsrik säsong. Den stora skillnaden i mina ögon är att Cehlarik och Wallmark försvinner, vilket är ett stort tapp sett till bang for the buck, men istället har vi potential att få kompensation för detta på backsidan i Jaros samt målvaktssidan i Gustavsson. Jag var toknöjd med förra säsongens lag på pappret med det lilla minuset att vi inte hade värvat nån riktig spets på centersidan. Om vi till och med rättar till det där minuset i år så ser jag ingen anledning till att vara missnöjd inför den här säsongen heller OM vi värvar in Mouillierat + en till spets. Laget har potentialen som krävs, sen gäller det bara att få ut den potentialen också.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Qirren ons 20 jul 2016, 11:27

ski3r skrev:Det var då en rejäl känga Näkyvä levererade till Skuggan och klubbens spelsätt:

Jag hörde att tränarna i Linköping skulle passa min spelstil bättre. Därför blev det Linköping ett bra val.

– Det kändes som att det var dags för mig att börja om.

Hur menar du då?

– Kanske främst hockeymässigt. Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.
Han kanske tyckte det var korkat att jobba på sitt tvåvägsspel eller nåt.. För det är ju dumt att spela sån hockey som gör att man får en NHL-chans?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Dentos ons 20 jul 2016, 12:05

Qirren skrev:
ski3r skrev:Det var då en rejäl känga Näkyvä levererade till Skuggan och klubbens spelsätt:

Jag hörde att tränarna i Linköping skulle passa min spelstil bättre. Därför blev det Linköping ett bra val.

– Det kändes som att det var dags för mig att börja om.

Hur menar du då?

– Kanske främst hockeymässigt. Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.
Han kanske tyckte det var korkat att jobba på sitt tvåvägsspel eller nåt.. För det är ju dumt att spela sån hockey som gör att man får en NHL-chans?

Det här är en situation där man tydligt kan läsa vad som står mellan raderna:
$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Ferros ons 20 jul 2016, 12:19

Om man lägger sina lagsympatier åt sidan för en stund så är det ju inte ett jättekonstigt uttalande av Näkyvä. Se bara på hur de bägge lagen spelat de senaste säsongerna. Linköping har spelat en väldigt offensiv och fröjdig ishockey samtidigt som Luleå spelat väldigt defensivt och har under lång perioder haft problem att få det offensiva att fungera.

För en offensivt spelande back så har jag full förståelse om Linköping låter betydligt mer lockande än vad Luleå gör.

Sen finns det antagligen fler skäl (främst $$$$$ gissar jag på) att han valt som att han har gjort, men jag tycker det är dumt att avfärda hans uttalande som struntprat då det, helt uppenbart, faktiskt ligger något bakom det.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Bamsefar ons 20 jul 2016, 12:24

Ferros skrev:Om man lägger sina lagsympatier åt sidan för en stund så är det ju inte ett jättekonstigt uttalande av Näkyvä. Se bara på hur de bägge lagen spelat de senaste säsongerna. Linköping har spelat en väldigt offensiv och fröjdig ishockey samtidigt som Luleå spelat väldigt defensivt och har under lång perioder haft problem att få det offensiva att fungera.

För en offensivt spelande back så har jag full förståelse om Linköping låter betydligt mer lockande än vad Luleå gör.

Sen finns det antagligen fler skäl (främst $$$$$ gissar jag på) att han valt som att han har gjort, men jag tycker det är dumt att avfärda hans uttalande som struntprat då det, helt uppenbart, faktiskt ligger något bakom det.

Linköping spelar nog på ett sätt som passar han bättre , en del kallar det frejdigt anfallsglatt, andra kan kalla det huvudlöst otaktiskt, oavsett vilket så har Linköping inte mer sm-guld än Luleå under sin period i SHL. sen kan jag tycka att man kan nog inte bara sopa Näkyväs uttalande under mattan och säga att han är en penningkåt lögnare. Vi har haft problem att utnyttja den fulla potentialen hos spelare.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av ski3r ons 20 jul 2016, 14:13

Men man undrar ju vad han menar "med saker och ting"
Säkert inget att hänga upp sig på, men ändå ett lite klumpigt uttryckt eller kanske felciterat. Jag tolkar det som att han är missnöjd med hur Luleå sköter sin verksamhet på något eller några områden.
Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1990
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Hedanders ons 20 jul 2016, 14:17

ski3r skrev:Men man undrar ju vad han menar "med saker och ting"
Säkert inget att hänga upp sig på, men ändå ett lite klumpigt uttryckt eller kanske felciterat. Jag tolkar det som att han är missnöjd med hur Luleå sköter sin verksamhet på något eller några områden.
Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.

Så tolkade jag det med. Men visst stämmer det att hans sått att spela mer kommer till sin rätt i LHC.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2074
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av LHF96 ons 20 jul 2016, 16:07

Hedanders skrev:
ski3r skrev:Men man undrar ju vad han menar "med saker och ting"
Säkert inget att hänga upp sig på, men ändå ett lite klumpigt uttryckt eller kanske felciterat. Jag tolkar det som att han är missnöjd med hur Luleå sköter sin verksamhet på något eller några områden.
Om man ser till hur saker och ting sköts på olika ställen och lag.

Så tolkade jag det med. Men visst stämmer det att hans sått att spela mer kommer till sin rätt i LHC.

Håller med... Chad Billins var väl sådär i LHF men öste in poäng i LHC
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3523
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Redbear ons 20 jul 2016, 19:21

"Nu är det dags för ‪#‎lhflive‬ igen. I morgon torsdag 21/7 kl 09:00 startar sändningen på hemsidan."

Inte så svårt att lista ut vad den handlar om Wink
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av nummer 17 ons 20 jul 2016, 19:37

Svårt att se Näkyvä hålla samma nivå i Lhc som han gjorde i Luleå 2014. Han var fan ligans bästa back!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Snikne Ville ons 20 jul 2016, 20:04

Näkyvä blev ju till viss del sidsteppad när Billins o Sigalet anslöt. Är nog inte konstigare än så.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Puckad ons 20 jul 2016, 20:12

Snikne Ville skrev:Näkyvä blev ju till viss del sidsteppad när Billins o Sigalet anslöt. Är nog inte konstigare än så.
Osten har ju konfirmerat att det blivit rörigt i gruppen när man tar in spelare mitt i säsongen.
Omark, Billins, Sigalet är väl bra exempel på det. Det var ju en anledning till att vi satsade hårt i höstas: Full trupp när allt startade.
Sedan lämnade Savva, men vi avstod från att ersätta honom med någon spelare utifrån.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av NallePhu ons 20 jul 2016, 21:05

http://www.kuriren.nu/Sport/lulea-hockey-spikar-truppen-for-kommande-sasong-8922192.aspx
Då ska det presenteras två spelare i morgon med andra ord, Olle tror jag vi kan låta stå till sidan känns det som....

Frågan är mer vem spelare No2 är som Osten kontrakterat säkerligen ngn som flugit under vår radar TOTALT!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av vanten ons 20 jul 2016, 21:14

Kul att det äntligen är dags för lfhlive imorgon! Very Happy
Kuriren verkar utgå från att 2 spelare ska presenteras utan att Osten säger något sånt i artikeln. En vild chansning eller tror vi det presenteras 2 st? Och vem utöver Kael isf? Smile

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockey-spikar-truppen-for-kommande-sasong-8922192.aspx

vanten

Antal inlägg : 9
Join date : 13-01-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av #96 ons 20 jul 2016, 21:21

NallePhu skrev:http://www.kuriren.nu/Sport/lulea-hockey-spikar-truppen-for-kommande-sasong-8922192.aspx
Då ska det presenteras två spelare i morgon med andra ord, Olle tror jag vi kan låta stå till sidan känns det som....

Frågan är mer vem spelare No2 är som Osten kontrakterat säkerligen ngn som flugit under vår radar TOTALT!

Kuriren har sällan rätt...blir bara 1 spelare imorgon
#96
#96

Antal inlägg : 2182
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Puckad ons 20 jul 2016, 21:23

När Osten använder ord som 'briserar' så skapas förväntningar!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11113
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av NallePhu ons 20 jul 2016, 21:35

#96 skrev:
NallePhu skrev:http://www.kuriren.nu/Sport/lulea-hockey-spikar-truppen-for-kommande-sasong-8922192.aspx
Då ska det presenteras två spelare i morgon med andra ord, Olle tror jag vi kan låta stå till sidan känns det som....

Frågan är mer vem spelare No2 är som Osten kontrakterat säkerligen ngn som flugit under vår radar TOTALT!

Kuriren har sällan rätt...blir bara 1 spelare imorgon
Tror nog att Osten sagt att det ska presenteras två spelare + att truppen ska spikas i morgon iom det ska två spelare in som han sagt i tidigare #lhflive, Sedan är väl frågan mer ytterfw/sniper el en center som ska presenteras........
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av #72 ons 20 jul 2016, 21:47

Blir det två, så hoppas jag verkligen att den förste eller andre blir Per Ledin.. Han är värd ett SM-Guld med Luleå..
#72
#72

Antal inlägg : 7
Join date : 12-03-25
Age : 51
Ort : Täby

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock ons 20 jul 2016, 21:48

Kael är de ju till 99% och är de 2 gubbar som de bör, så är ja hyfsat säker på att Olle är den andra!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 6

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet