Stanley Cup 2011/2012

+9
Zeb Macahan
Salle
#96
Rönken
Bamsefar
LubosC
Tigerman
Beast.
makkanmakkan
13 posters

Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av makkanmakkan sön 08 apr 2012, 10:17

Då drar det igång igen, vem kommer att dra det längsta strået, vem kommer att ha det största slutspelsskägget?
Det är en ny serie som börjar och alla börjar från noll.

Kommer Boston att gå långt som regerande mästare?
Vad tror ni, hur går det i slutspelet? vad är era "predictions" när det gäller Stanley Cup.

Tanken med att denna tråd skapades var väl att intresset för NHL växer kraftigt när slutspelet kör igång, det är allvar, det är då det är kul.

Personligen följer jag själv NHL dagligen, på TV och Nätet, till en viss del Pro Hockey Wink Är vi hemma i sverige så skickar jag alltid tjejen för att köpa tidningen, det slutade med att hon köpte en prenumeration av tidningen då hon tyckte att jag var jobbig.
Jag kan själv känna mig mätt av NHL, serien är lång och mitten av säsongen vill man bara ska passera fort.

Men hur som helst, denna tråd är för dom som följer NHL och kommer att följa slutspelet så mycket som möjligt.
Hur kommer det att gå? Vilka är det som kommer att ha visat upp mest krigarhjärta om en 2 månaders tid?




Western Conference

Vancouver Canucks - Los Angeles Kings

St Louis Blues - San Jose Sharks

Phoenix Coyotes - Chicago Blackhawks

Nashville Predators - Detroit Red Wings






Eastern Conference

New York Rangers - Ottawa Senators

Boston Bruins - Washington Capitals

Florida Panthers - New Jersey Devils

Pittsburgh Penguins - Philadelphia Flyers
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Beast. sön 08 apr 2012, 11:17

Kul med slutspel. Kan tycka till viss del att grundserien är liiiite väl lång när det ska spelas över 80 matcher, och vi i Sverige klagar på grundserielunk med bara 55 matcher...

Såhär tror jag att det går i den första rundan

WEST
Vancouver - Los Angeles 4-2 - Här tror jag Canucks tar det. Kings är dock svårtippade med sin lite halvdana säsong trots riktigt vassa spelare i truppen. Kan dom höja sig i slutspelet? Ja det tror jag men det räcker inte för att slå ut urstarka Vancouver

St Louis - San Jose 2-4 - St. Louis har gjort en ruggigt bra säsong och har släppt in minst mål i hela ligan. Dock tror jag att dom, precis som Luleå, kommer ryka direkt. San Jose har bättre spets och fler spelare med rutin från slutspelsmatcher och det kommer avgöra denna serien. Tack vare St Louis starka försvarsspel och målvakter är det dock ingen högoddsare att det blir en tight serie som kan gå till 6 el. 7 matcher

Phoenix - Chicago 4-3 - Känns som en oerhört oviss serie. Chicago är egentligen ett bättre hockeylag men jag har en känsla av att Phoenix inte är nöjda med att bara tagit sig till slutspel. Motivationsbränsle i form av den första divisionstiteln i lagets historia och en stekhet och revanschsugen målvakt kan bära långt. Eller iaf förbi första rundan

Nashville - Detroit 4-3 - På förhand känns detta som den hetaste och tuffaste matchserien. Två lag som har bra chans att gå hela vägen. Jag tror dock Nashvilles defensiv kommer avgöra den här serien. Det är två jämna lag men Nashville är extremt svårspelade och har en av ligans bästa målvakter. Men man ska aldrig räkna ut Detroit som nog är sugna att gå långt efter de senaste årens relativt tidiga respass...

EAST
New York - Ottawa 4-1 - Jag tror Rangers kommer ta detta ganska komfortabelt. Ottawa kan sno en eller två matcher men i det långa loppet kommer deras lag inte att räcka till. Rangers är starkare och bättre på alla positioner, forwards, backar, målvakt och coach

Boston - Washington 4-2 - Tuff serie. Regerande mästarna vill alla slå och Washington kan ha en chans redan i första rundan. Dock tror jag Boston håller undan trots att laget varit lite upp och ned medan Washington har ångat på rejält på slutet av grundserien.

Florida - New Jersey 3-4 - Jättekul att Florida gått så bra iår. Det är ett lag jag alltid haft lite sympatier för. Det är två ganska jämna lag och denna matchserie kan gå lite hur som helst. Magkänslan säger dock att Devils drar längsta strået till slut. Blir dock inte förvånad om Florida står som slutsegrare heller...

Pittsburgh - Philadelphia 4-2 - Med både Crosby och Malkin, världens två bästa just nu, i laget så är ju Pittsburgh jättefavoriter att faktiskt ta hem hela Stanley Cup. Först står dock Flyers på schemat. Ett äkta hatmöte i NHL som lär bli en underhållande serie att kolla på. Jag tror Flyers hade haft bra chans att slå ut vilket lag som helst i Öst, utom just Pittsburgh. Flyers har dessutom dragits med skador på jättemånga spelare under hela säsongen och frågan är om dom inte är lite mer slitna än Pittsburgh? Jag tror det
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av makkanmakkan sön 08 apr 2012, 23:51

Håller med, första 15-20 omgångarna är intressanta, samt så följer man mer och mer när det närmar sig slutet av grundserien.

Väldigt intressanta tips där, och inte så olikt om vad jag tror

West

Vancouver - Los Angeles


Tror det blir en jämn serie, inför säsongen tippade jag Kings som Stanley Cup vinnare, men i dagsläget känns det inte aktuellt.
Håller Quick formen han haft under stora delar av säsongen samt att Jeff Carter kommer tillbaka så fort som möjligt så vet man aldrig vad som sker.
Men Canuckerna är starka och ändå tycker jag inte att dom har vart så övertygande under grundserien, men ändå går man och vinner Presidents Trophy vilket visar hur starka dom egentligen är. Här tycker jag att det luktar mer Luleå varning, och ett stort frågetecken är Luongo. Har han en dålig period så går allt in, men vill ändå inte ge han skulden för förlusten förra säsongen.
Men normalt sett tar Vancouver detta, men jag gissar på att det är en rysare som går till 7 matcher. 4-3

St Louis - San Jose

Jag gick så sent som på Onsdag eller Torsdag och påstod att om Sharks går till slutspel så blir dom att räkna med, spets i laget saknar man verkligen inte. Men måste säga att jag tar tillbaks det.
Nu i efterhand så tycker jag Blues trupp påminner om ett riktigt krigargäng.
En bra mix på unga hungriga spelare och rutinerade slutspelsrävar som Andy McDonald som vann Stanley Cup med Ducks, Jamie Langenbrunner som också vunnit med både Stars och Devils, Langenbrunner höjer sig produktivt under slutspel sen ska man inte glömma den "underskattade" Jason Arnott som aldrig blev det man trodde om honom men gör ett hårt jobb i det tysta. Jag räknar med att Ken Hitchcocks killar är förberedda för detta äventyr och en storspelande Elliott i målet, är en viktig ingrediens för att man ska kunna gå hela vägen. 4-2

Phoenix - Chicago

Kan inte påstå att jag förväntade att Phoenix skulle gå och vinna divisionen, ett steg i rätt riktning för klubben men tror det blir tack och hej vid ett tidigt skede. All heder och Mike Smith med laget känns alldeles för orutinerat.
Chicago som gick hela vägen säsongen 09/10 vill jag inte heller höja upp till skyarna, men tror laget tar fram en extra växel och maler ner Phoenix på ett kontrollerat sätt. 0-4

Nashville - Detroit

Håller med om att detta blir en intressant batalj, trots hemma fördelen så ska Nashville ses som en Dark Horse. Men jag är lite inne på att Red Wings vill bevisa att man är bättre än man vart dom 2 senaste säsongerna, och här finns det kraftigt med rutin.
Nashville har möjligtvis NHL`s bästa målvakt, men dom har också ett starkt vapen i Weber och Suter. Nashville tar detta till en 7e och avgörande rysare. 4-3

East

NY Rangers - Ottawa

Kan inte se Rangers förlora detta, en stabil och jämn målvakt och en hel del fysiska spelare men det blir en oväntat grinig serie och utan förvåning kommer Chris Neil ha huvudrollen i denna tuffa serie.
Enda frågetecknet kring Rangers är att man inte har en back i truppen som är 30+ vilket får ses som ungt. Orutinerat? Kanske.
Men Rangers offensiv och Fysik tar detta. 4-2

Boston - Washington

Regerende mästarna sätts på prov direkt. Ovechkin har vaknat till liv och Bäckström är tillbaks, vilket kommer att betyda mycket för Washington. Men Boston har i stort sett samma trupp som förra säsongen då dom gick och vann Stanley Cup i en rysar serie men på ett imponerande sätt.
Boston spelar som ett lag, och man har fysiken. Inte förvånad om dom går hela vägen i år igen. Serien kommer att inledas jämnt men sen rycker Boston. 4-2

Florida - New Jersey

Det sägs att laget med bästa försvar vinner, och det tycker jag att Panthers har. En backuppsättning med namn som Campbell, Garrison, Jovanovski samt talangerna Kulikov och Gudbranson kan man komma långt med, men jag är rädd att Floridas offensiv kommer att svikta i detta slutspel vilket jag tror, då man litar för mycket på Fleichmann - Weiss - Versteeg.
Devils blir underskattade i denna serie, men tar detta enkelt i en målsnål serie. 0-4

Pittsburgh - Philadelphia

Battle of Pennsylvania, självklart blir detta den mest intressanta och tuffaste serien. Att Philadelphia vann fler matcher i grundserien betyder ingenting när det kör igång.. Men nu när Crosby och Malkin producerar som dom gör, känns det som att det inte finns många lag som stoppar dom, sen ska vi inte glömma bort hur viktig Jordan Staal är.
Det är nu saknaden av Pronger kommer att märkas. 4-1


Så här på förhand så tror jag att Final serien blir mellan:

St Louis - Pittsburgh
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 746
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Beast. mån 09 apr 2012, 12:07

Alltid svårt att tippa hur det går längre fram i rundorna. Men jag tror Nashville - Vancouver möts i konferensfinalen i Öst. I Väst så möts NY Rangers - Pittsburgh

Båda serierna blir rysare men jag tror att Nashville - Pittsburgh kommer slåss om bucklan
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Tigerman mån 09 apr 2012, 21:25

Beast. skrev:Alltid svårt att tippa hur det går längre fram i rundorna. Men jag tror Nashville - Vancouver möts i konferensfinalen i Öst. I Väst så möts NY Rangers - Pittsburgh

Båda serierna blir rysare men jag tror att Nashville - Pittsburgh kommer slåss om bucklan
Semifinalparen verkar högst sannolika, men jag hoppas Rangers tar hem det i år. Det vore på tiden Smile

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LubosC lör 14 apr 2012, 01:46

Har faktiskt satsat en peng på att Vancouver tar hem det. Ångrade mig lite efter första matchen Razz Men allt kan ju hända fortfarande.
Fan vad underbart det är med NHL på helgerna den här tiden på året. Först se en grymt bra slutspelsmatch kring 19 på kvällen och dricka någon öl med polarna och sen komma hem lite smålullig på natten och se en till Very Happy
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Bamsefar lör 14 apr 2012, 10:48

Kanske dags att Pittsburgh prioriterar försvarspelt, ska det spelas rövarhockey lär Philly ta hem detta.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Rönken sön 22 apr 2012, 13:56

Ser att Pittsburgh - Philadelphia går kl 18.00 svensk tid idag, var köper jag matchen billigast, enklast och med bäst kvalite? Är det endast Viasat som gäller numera i Sverige?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av #96 sön 22 apr 2012, 14:52

Rönken skrev:Ser att Pittsburgh - Philadelphia går kl 18.00 svensk tid idag, var köper jag matchen billigast, enklast och med bäst kvalite? Är det endast Viasat som gäller numera i Sverige?

Viaplay...79 kr.
#96
#96

Antal inlägg : 2180
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Salle mån 23 apr 2012, 20:36

Silfverberg kliver in i första lajnen direkt inatt med Spezza som center! Nästan så man måste vara vaken och streama den matchen!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Salle tis 24 apr 2012, 01:32

Jaha.. Då har halva första perioden gått och ögonen börjar slockna. Men det var kul att se Silfverbergs första byten där borta.. Det har blivit några enstaka byten än så länge och redan i första bytet efter bara ett par sekunder på isen hade han ett hyfsat vasst avslut på Lunkan.. Annars har han inte gjort några större avtryck!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Salle fre 27 apr 2012, 01:26

Sjunde avgörande mellan Rangers och Ottawa just nu. Sjukt bra match så här långt. Om någon annan är vaken och om man får länka streams här, så kan jag tipsa om http://www.atdhenet.tv/46484/watch-ottawa-senators-vs-new-york-rangers
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Beast. fre 27 apr 2012, 17:55

Hm, mina tips blev väl sisådär. Lyckades pricka in 4 av 8 lag men bara enda serie blev exakt så som jag trodde och det var Florida - New Jersey som mycket riktigt slutade 3-4 i matcher

Jag gör dock ett nytt försök inför nästa runda

WEST

St.Louis - Los Angeles 4-2
Alla lagen från den västra sidan spelar ganska liknande hockey. Hårt inriktat på försvarsspelet i första hand och alla lagen har faktiskt enormt bra målvakter dessutom. Så med det sagt är det väl ingen högoddsare att det blir jämna och täta matcher? Båda dessa två lagen gick ganska komfortabelt vidare med 4-1 i sina respektive matchserien. Lite förvånande faktiskt iom att det inte var några gårdsgäng man slog ut i San Jose och Vancouver. Jag tippar på magkänsla och drar till med att St.Louis går vidare efter 6 tuffa fighter

Phoenix - Nashville 3-4
Känns som att Nashville är det starkare laget. Akilleshälen kan bli deras bedrövliga PP-spel som ligger under 10% just nu... Kan påpeka att Nashville var BÄST i hela grundserien i den spelformen men det verkar som att den goda formen är helt bortspolad. Därför tror jag att denna serien blir jämnare än den egentligen borde bli. Det blir en häftig målvaktskamp mellan Mike Smith och Pekka Rinne

EAST

NY Rangers - Washington 4-3
Båda lagen tvingades till en rafflande game 7 i första rundan mot Ottawa och Boston. Jag bedömer chanserna ganska stora för att det blir så även här. Holtby i Capskassen är nog slutspelets överraskning, fy fan så bra han var mot Bruins. Knäckte självaste Tim Thomas. Kan han göra en ny bragd och även vinna matchen mot Kungen av New York? Jag tror inte det men vi får se...

Philadelphia - New Jersey 4-1
Jag tror Philly tar detta ganska enkelt. Finns inte en chans att Devils kommer kunna stoppa Giroux, Jagr, Briere och de andra offensiva slutspelskungarna i Flyers. New Jersey blandar och ger för mycket och fick slita hund för att knäcka Florida. Martin Brodeur är inte heller den målvakten har var för några år sedan. Devils snor säkert en match, ev. max två matcher men längre än såhär kommer man inte.
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Salle fre 27 apr 2012, 18:58

Många skrällar i första rundan, kul!

Ett par lag som det för några år sedan kändes som dom inte hade tillstymmelse till chans är ju nu faktiskt vidare till conference-semi, väldigt imponerande resor där.


Försöker mig på att utmana vad det gäller att tippa nästa runda. Kanske fler som vågar utmana oss.. Wink


WEST

St.Louis - Los Angeles 2-4

Phoenix - Nashville 1-4

EAST

NY Rangers - Washington 3-4

Philadelphia - New Jersey 4-2
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Zeb Macahan fre 27 apr 2012, 19:14

Haha, inte för att jag gillar utmaningar men vafan..., kastar in ett tips trots att jag följer NHL nada.. :)

WEST

St.Louis - Los Angeles 3-4

Phoenix - Nashville 4-2

EAST

NY Rangers - Washington 1-4

Philadelphia - New Jersey 3-4
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Bamsefar fre 27 apr 2012, 19:41

Nog har det "skrällts" en del eller det är väl så att lönetaket gett en del frukt i form av att det jämnats ut lite, så har väl hela grundserien sett ut.
Själv hade jag ju Nashville som outsider att vinna SC och får väl hålla fast vid det, en alldeles utmärkt målvakt och seriens stabilaste försvar kan räcka långt.

West:
STL-LAK , LA verkar ju hittat målet igen och med en toppad Quick i mål så blir det svårt för St Louis, å andra sidan är St Louis ett LAG så tror det kan dra till sju matcher. 3-4

Phoenix- Nashville. Ett ngt lättviktigt anfall mot kanske det bästa försvaret i NHL, tror det blir en kort serie. 0-4

EAST:
Rangers-Washington. Capitals visade upp ett försvarspel som man inte skådat förut, t o m Semin slängde sig och täckte skott Shocked , och var oerhört kvicka i sina omställningar,det blir ngt att bita i för Rangers stabbiga försvar, sen var det ju det med Henke förstås. Tror inte dock Rangers räcker till, de har i princip spelat slutspelshockey hela säsongen och någon gång tar bränslet slut, t ex nu. 2-4.


Philly-NJ, Ja hur ska NJ försvara sig mot Phillys bombmattor i sin egen zon?, tveksamt. Tror nog att Flyers ganska enkelt passerar semin om inte målvakterna faller ner i coma igen. Men kan NJ göra mer mål än Flyers? Knappast. 4-1.






Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LulefanGBG sön 13 maj 2012, 12:34

Konferensfinalerna är klara:

Los Angeles Kings - Phoenix Coyotes

New York Rangers - New Jersey Devils

Jag tippar att Kings vinner med 4 - 2 i matcher och att Devils vinnermed 4 - 3 i matcher. Båda matchserierna blir grymt tighta och de flesta matcher avgörs med 1 eller 2 måls marginal.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Bamsefar sön 13 maj 2012, 12:48

Vågar knappt tippa finalerna, det gick ju sådär i semina. LA vart det enda rätt jag fick och knappast med marginal så.

La-Phoenix Tror La tar hem detta med 4-1.

NY-NJ , tror att Rangers vinner detta men får slita för det, 4-3, men har gärna fel.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Chris Hendrix sön 13 maj 2012, 17:37

Härligt att Rangers slog ut Caps! Hoppas de kniper bucklan också. Förmodligen blir det i final mot Kings.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Salle sön 13 maj 2012, 18:39

Jag fick också bara ett rätt utav fyra.. Pinsamt! haha.. Gissningarna får utebli i denna runda! Rangers vs Kings skulle vara kul att se mötas i finalen!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LulefanGBG ons 06 jun 2012, 11:39

Inatt nu mot Torsdag har detta fantastiska Kings alltså chansen att ta hem Stanley Cup för första gången. Och OM det vinner, på vilket sätt de har gjort det sedan!

När hände det senast att en Stanley Cup -segrare gick igenom hela slutspelet med 16 segrar och 2 förluster? (Mot Canucks 4 - 1, mot Blues 4-0, mot Coyotes 4 - 1 och mot Devils ev. 4 - 0.

Det måste vara något slags rekord? Om man dessutom tar i beaktande att de gjort det som 8e. lag på västra sidan är det än mer beundransvärt. De har alltså slagit ut både 1an och 2an från Western Conf. med totalt 8 - 1 i matcher. Det hade kanske inte varit lika anmärkningsvärt om det var tvärtom. En 1a som slagit ut 7an och 8an i första två omgångarna.

Jag hoppas innerligt att det inte knyter sig för Kungarna nu ikväll utan att de får avsluta denna fantastiska saga med en total överkörning i finalen. Skulle så inte ske utan Devils plockar en eller två matcher så är resan och facit nästan lika fantastisk ändå. Jag tror ALDRIG Devils vänder det här.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LulefanGBG sön 10 jun 2012, 12:16

Devils har kraschat festen två gånger om och jag är halvägs att få äta upp vad jag skrev ovan, "att det här vänder Devils aldrig".

Nåväl, det finns ju fog för mitt uttalande, historia om inte annat, men någon gång skall ju alltid bli den första.

Jag tror dock att Kings går ut och tar nästa hemma. Det säger jag inte för att jag måste säga så utan därför att jag faktiskt tror att de gör det. Ungefär som Brynäs mot Skellefteå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LulefanGBG tis 12 jun 2012, 10:01

Då var det klart.

Från NHL's hemsida:

"The victory caps one of the most remarkable postseason runs in League history. Los Angeles was in 11th place in the Western Conference with 14 games remaining in the regular season, and the Kings didn't earn a spot in the postseason until during Game No. 81.

From that point, the Kings were nearly unstoppable. Los Angeles became the first No. 8 seed to win the Cup, the first team to defeat the top three teams in its conference and the first team with any seed to win the first three games of all four series, including the first two on the road in each round."

Totalt 16 segrar och 4 förluster. (Endast 1 förlust på bortaplan).

Säger ju inte lite om hur enastående Kings slutspel varit. Hatten av!

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Bamsefar tis 12 jun 2012, 10:38

Bara att gratulera Kings till cupen, såg inte riktigt detta när säsongen startade, en annan lustig faktor är väl att de senaste tre SC-vinnarna startade sina säsonger i Europa.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12045
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LulefanGBG tis 12 jun 2012, 11:53

Bra reflektion där Bamsefar. Det hade jag inte alls tänkt på. Högst sannolikt inget annat än en ren tillfällighet men likväl ett faktum. Laughing

Mrmadhawk tippar segraren nästa år redan nu: NY Rangers.

Jag vågar mig inte på några tips förens lagen står färdiga, men tror det kan vara läge för ytterligare en bubblare nästa år, och ett Kanadensikt lag till på köpet men jag avslöjar inte vilket riktigt ännu...

Lönetaket är det bäsa NHL har infört. Fan vilka tighta, jämna och spännande slutspels-duster det är i en i övrigt jämn serie. Nu finns det 6 - 7 förhandsfavoriter varje säsong och ytterligare 4 - 5 lag med potential samt alltid 1 eller 2 som överraskar mot alla odds.

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Beast. tis 12 jun 2012, 16:18

Extra grattis till Justin Williams som spelat i vårat gäng! Hans andra SC

Undrar ifall han är sugen att återvända och vinna ett SM-guld också, hehe
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Snikne Ville ons 13 jun 2012, 16:01

Japp, grattis Justin!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6387
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Johan__ ons 13 jun 2012, 16:09

Jättekul för Justin.
Det var ju efter han var i Luleå som hans karriär satt fart på riktigt i NHL.
Grattis!
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av LulefanGBG ons 13 jun 2012, 16:44

Ja han har väl en ring tillsammans med Wallin från tiden i Carolina redan dessutom va?


Ooops... såg inte att Beast redan skrivit det.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12200
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Stanley Cup 2011/2012 Empty Sv: Stanley Cup 2011/2012

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet