Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

+83
Jonsey
Högljudd
amarule
Simon90
Davidoff
porson
PM
Myrman
jessen
tikka_t3
Pontaking
Lars158
makkanmakkan
Mr Bister
Number 69
LuleåWinston
Dentos
Wolfhunter
stormvägen
Mange
Antwon
lhffan
Monco
Rönken
Ferros
NallePhu
Tony Moore
Rikky
Urken
Niinimaa
Kagen
Ivanhoe
Dustin
icemask
Groggen79
Lillajag
kamelbullen
Puckad
Donten_
Tigerman
Sundance Kid
Sportchefen #2
Donowitz
hokkzorz
#96
Bamsefar
Hedanders
Redbear
FruktHamster
HarryHaffa
kokostrollet
pelle
Hellcop
NeedforX
Anthrax
Jonken
GustenA
Dilox
GLHF
Cambbott24
Kraftkung
rasbiologen
JuniorX
Sir Prozac
Kapten Haddock
MrScout
KaptenBlodskelett
tibet
Norrlandstoken
Old Brooklyn
Patrik82
Pajala
Luleåfan
pingu
MrA
Kallepedal
farre
Micke80
Lulefan
ski3r
LulefanGBG
Qirren
Snikne Ville
87 posters

Sida 10 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken fre 17 feb 2017, 18:31

Niinimaa skrev:Vad har ni för dröm nyförvärv då? Som vi kan tänkas att ladda till nästa år? Någon bra center?

Hoppas att man förlänger med Hilding.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Redbear fre 17 feb 2017, 18:36

Urken skrev:
Niinimaa skrev:Vad har ni för dröm nyförvärv då? Som vi kan tänkas att ladda till nästa år? Någon bra center?

Hoppas att man förlänger med Hilding.

Tror du var lite ironisk nu Wink
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6711
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre 17 feb 2017, 19:08

Behåll:
1) Christopher Mastomäki  http://www.eliteprospects.com/player.php?player=187855  
( SVENSK, UNG (f.dec.-96), CENTER, klok, stor. Ge han ett anständigt 3-års kontrakt att utvecklas i, proffs blir han förr eller senare, kanske KHL, NLA eller så MEN... när han vänder hemåt vid låt säga 33 så har han kanske 2-3 bra år kvar och bra behandlad av LHF i ungdomen så kanske, kanske...)
2) Craig Schira http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9334
(Vår bäste/jämnaste spelare den här säsongen hittills, stabil 2-vägare med offensiven som extra plus, blir garanterat än bättre nästa sässe. Erbjud 2 års BRA kontrakt.)
3) Bill Sweatt http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9322
(Potentialen finns där, skadefri med en center som klickar... Minst semi ser jag chans till. Riktigt bra betalt med någon form av prestationslön, gäller att vi kan presentera en bra center för att kroka Mr Bill.. - Skuggan/Enbom/fruktis för helvette!!)
4) Ilari Melart http://www.eliteprospects.com/player.php?player=11374
(Har vi stålar kvar så ska vi erbjuda "illern" ett helt ok kontrakt men inte mer (tyvärr) eftersom vi redan anställt Mikkelson (vilket var ett misstag..).

Men den absolut brinnande punkten är en jäkligt kostsam 1e CENTER (landslagsklass)... Annars blir det avloppsvatten av detta bygge  - igen!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre 17 feb 2017, 19:32

Mastomäki är redan ett proffs. Han är väldigt klok för sin ålder och spelar ett moget spel, men ser inte samma potential i han som du gör. En habil tredjecenter kan han säkert bli men med tanke på att vår trupp börjar bli rätt full så ser jag hellre att Lundeström får en rejäl chans än att behålla Masto, även om de är helt olika spelartyper. Är dessutom westerholm klar behöver vi satsa på mer spetskompetens på de 2 sista centerplatserna och då har inte Masto någon plats i vår trupp.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tony Moore fre 17 feb 2017, 19:52

Hoppas inga Westerholms är klara för vårt kära LHF, vi behöver bättre, mycket bättre.. Dessutom tycker jag truppen redan innehåller för mycket kontrakterade spelare som INTE passar bulans presspel..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sundance Kid fre 17 feb 2017, 20:30

Rimliga önskevärvningar:

In: Chad Billins, Ut: Schira

In: Abbott, Ut: Mouillerat

In: Daniel Zaar, Ut: Vet inte riktigt


Drömvärvningar med anknytning till länet/laget:

Lucas Wallmark, Oskar Sundqvist, Dean Kukan

Sedan hade givetvis Rasmussen, som ryktades till oss inför denna säsong, varit en kanonvärvning. Men han har enbart spelat NHL-matcher i år så det bör ju vara helt orimligt med en sådan värvning.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sundance Kid fre 17 feb 2017, 20:41

Pittsburghs farmarlag verkar för övrigt ha en del intressanta spelare med riktigt fina stats.

Så Sundqvist får gärna ta med sig dessa spelare. Även om Mouillerat värvningen inte blev någon succé.  Cool

Jake Guentzel, center (om hans kontrakt går att bryta)

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=199870

Och, David Warsofsky, back, utgående kontrakt

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17499

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Gäst fre 17 feb 2017, 22:18

Vilken typ av center tror ni att vi behöver? Skulle en spelare som Hudacek passa?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros fre 17 feb 2017, 22:52

Morran skrev:Vilken typ av center tror ni att vi behöver? Skulle en spelare som Hudacek passa?

Hudacek känns lite för mycket som en medgångsspelare som är rätt dålig när han inte är bra. Jag ser hellre att man satsar på en "stabilare" pjäs. Jag har personligen svårt för spelare som glänser i medvind och hänger med huvudet i motvind.

När jag ska välja drömspelare så är jag helt enig med Sundance Kid. Wallmark, Kukan och Sundqvist hade varit grymma, men tyvärr väldigt osannolika.

Ska man vara ännu fräckare så kanske man ska höra sig för hos Cory Conachers agent? En spelare som är för bra för AHL, dominerade totalt i Schweiz när han var där, men har grymt svårt att ta en ordinarie plats i ett NHL-lag. Jag gissar dock på att han är mer sugen på Schweiz, om han återvänder till Europa.

När vi ändå är inne på Syracuse Crunch så hade jag även sett att man kollat på Matt Taormina, som är en duktig offensiv back som också har svårt att ta en NHL-plats och börjar att bli lite äldre (30 år), han kanske är sugen på ett äventyr i Europa? Tror han skulle passa bra på spelet på stor rink med sin skridskoåkning, tänk Todd fast med lite bättre spets, framförallt bättre skott.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin lör 18 feb 2017, 09:33

Anton Landet har varit ett drömförvärv men han känns helt orealistisk med tanke på dominansen i AHL. Blir han inte kvar i Nordamerika lär både NLA och KHL-klubbar köa för att signa honom.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders lör 18 feb 2017, 09:55

Bamsefar skrev:
LuleåWinston skrev:
Hedanders skrev:
Niinimaa skrev:Jaha. Nu får man börja blicka framåt.

Vilka tror ni kommer lämna oss efter denna säsong?

Och vilka tror ni kommer ansluta till laget?

De med utgående kontrakt:

Backar:
Ilari Melart
Craig Schira

Forwards:
Joakim Hillding
Jacob Lagacé
Christopher Mastomäki
Kael Moullierat
Bill Sweatt

Den enda jag ser det som att man verkligen ska försöka förlänga med är Bill Sweatt.

Annars är det Melart som jag skulle sakna. Men tror det finns lika bra backar som är billigare.

Varför ska vi alltid släppa spelare som är jävligt nyttiga och bra för att vi kanske hittar någon bättre. Abbott, Grana, Ledin, Sylvegård, Fogström osv. Istället har vi slängt pngarna på dyra chansvärvningar som rent ut sagt varit så katastrofala att jag hellre ser juniorer på deras plats.

Nej, både Sweatt och Melart ser jag gärna i laget nästa år.

Gräset är väl alltid grönare på andra sidan staketet, scratch

Som sagt så gillar jag Melart och tycker att hans sätt med "stor, tuff och stark" är vad Luleå ska stå för.

Men ska man vara objektiv:
Melart har ju sina brister i att han kan göra mycket enkla misstag vissa matcher. Visst kan han göra mycket bra och dominera över hela banan, men mer sällan enligt mig...

Tänk om det ligger nån sanning i ryktet kring Rahimi? Han är nog i samma prisklass och jag ser inte den värvningen som en chansning...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Jonken lör 18 feb 2017, 10:48

Kan inte låta bli att älska hur det skulle se ut med BÅDE Daniel Rahimi OCH Ilari Melart i Luleå Hockeys defensiva zon. Vet att detta inte kommer att ske; men det skulle onekligen vara trevligt att titta på. Kanske inte lika roligt för motståndarforwards dock. Laughing

Mer seriöst om Luleås backbestånd framöver:
Jag är inte alls lika övertygad som många är; att lättare, puckskickliga backar är det bästa för den moderna hockeyn som spelas idag. I dagens hockey är riktig defensiv spetskompetens ofta mer värdefull resultatmässigt. Spelare som bara med sin närvaro bidrar så oerhört mycket -för att se till att motståndare inte lyckas med sin gameplan + gör det egna lagets målvakter så oerhört mycket bättre. Att vara tuff, jobbig, oöm, rejäl -och en KONSTANT nagel i ögat på motståndare; UTAN att sitta allt för många 2:or på utvisningsbänken; ÄR enormt värdefullt! Notera att jag skrev 2:or istället för utvisningsminuter här. Har man en tuff spelstil och är redo att backa upp detta; måste man ibland bli lite skitig under naglarna. Men att aldrig tappa huvet när man är detta.

Det finns många exempel på TVÄTT ÄKTA KUNGAR i Luleå Hockeys historia i just detta. Det är dessa spelare som varit den så viktiga ryggraden; när laget varit framgångsrikt. Ex KUNG Jonsson, KUNG Jaakola, osv, osv.

Jag tror stenhårt på att ha full ordning och reda hemma -innan man trovärdigt är kapabel att göra rätt för sig utanför sin egna tomtgräns. Tvärtom: Att ha total o harmoni hemma -innebär i de flesta fall att i längden faller fasaden även borta tillslut.
Balansen mellan defensiv och offensiv i hockey fungerar precis på samma sätt: Att bygga ALLT DET ÖVRIGA ur tryggheten i den egna zonen.

Genom effektivt backspel -får man man ut ett vinnande målvaktspel.
Genom en effektiv tredjegubbe -ger balansen mellan ett solitt försvar -och ett fungerande anfallsspel.

Om nu Luleå Hockeys nya linje är att satsa mer på yngre spelare: Är det A och O -att man verkligen tryggar sin plan genom att verkligen se till att det är TOK STÄNGT i den egna zonen -innan man ens börjar att sväva iväg det minsta! Och då HÅLLER DET INTE att ha allt för många försvarsspelare som hellre gillar att vara "fräna" med pucken -istället för att göra det rätta: Att INTE BJUDA motståndarna på ett skit gratis -och ALLTID stå tryggt pall när dom kommer på med allt dom har!

Samtliga spelare i samtliga SHL lag är supervältränade. De kämpar livet ur sig själva för sitt lag. Tiden är förbi; där en lagledning kan gå ut och säga; typ: "-Vi är de mest vältränade laget i SHL" -och tro att det skall vinna matcherna åt dem. Idag gäller det att ha ett system som verkligen fungerar och rätt spelare till det systemet. Det är det som är spetsen idag.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av GustenA lör 18 feb 2017, 12:14

Jonken skrev:Kan inte låta bli att älska hur det skulle se ut med BÅDE Daniel Rahimi OCH Ilari Melart i Luleå Hockeys defensiva zon. Vet att detta inte kommer att ske; men det skulle onekligen vara trevligt att titta på. Kanske inte lika roligt för motståndarforwards dock. Laughing

Mer seriöst om Luleås backbestånd framöver:
Jag är inte alls lika övertygad som många är; att lättare, puckskickliga backar är det bästa för den moderna hockeyn som spelas idag. I dagens hockey är riktig defensiv spetskompetens ofta mer värdefull resultatmässigt. Spelare som bara med sin närvaro bidrar så oerhört mycket -för att se till att motståndare inte lyckas med sin gameplan + gör det egna lagets målvakter så oerhört mycket bättre. Att vara tuff, jobbig, oöm, rejäl -och en KONSTANT nagel i ögat på motståndare; UTAN att sitta allt för många 2:or på utvisningsbänken; ÄR enormt värdefullt! Notera att jag skrev 2:or istället för utvisningsminuter här. Har man en tuff spelstil och är redo att backa upp detta; måste man ibland bli lite skitig under naglarna. Men att aldrig tappa huvet när man är detta.

Det finns många exempel på TVÄTT ÄKTA KUNGAR i Luleå Hockeys historia i just detta. Det är dessa spelare som varit den så viktiga ryggraden; när laget varit framgångsrikt. Ex KUNG Jonsson, KUNG Jaakola, osv, osv.

Jag tror stenhårt på att ha full ordning och reda hemma -innan man trovärdigt är kapabel att göra rätt för sig utanför sin egna tomtgräns. Tvärtom: Att ha total o harmoni hemma -innebär i de flesta fall att i längden faller fasaden även borta tillslut.
Balansen mellan defensiv och offensiv i hockey fungerar precis på samma sätt: Att bygga ALLT DET ÖVRIGA ur tryggheten i den egna zonen.

Genom effektivt backspel -får man man ut ett vinnande målvaktspel.
Genom en effektiv tredjegubbe -ger balansen mellan ett solitt försvar -och ett fungerande anfallsspel.

Om nu Luleå Hockeys nya linje är att satsa mer på yngre spelare: Är det A och O -att man verkligen tryggar sin plan genom att verkligen se till att det är TOK STÄNGT i den egna zonen -innan man ens börjar att sväva iväg det minsta! Och då HÅLLER DET INTE att ha allt för många försvarsspelare som hellre gillar att vara "fräna" med pucken -istället för att göra det rätta: Att INTE BJUDA motståndarna på ett skit gratis -och ALLTID stå tryggt pall när dom kommer på med allt dom har!

Samtliga spelare i samtliga SHL lag är supervältränade. De kämpar livet ur sig själva för sitt lag. Tiden är förbi; där en lagledning kan gå ut och säga; typ: "-Vi är de mest vältränade laget i SHL" -och tro att det skall vinna matcherna åt dem. Idag gäller det att ha ett system som verkligen fungerar och rätt spelare till det systemet. Det är det som är spetsen idag.

Det är ju som du säger. Jag håller med om det du säger att defensiven ska prioriteras men stora starka sega backar blir sämre och sämre ju snabbare hockeyn blir. Jag ser hellre snabba smidiga backar än stora och starka även om en viss styrka är nödvändig. Dessutom är det ju inte puckskickliga backar per se som är vad som eftersöks, se på Schira t.ex utan spelskickliga backar som gör att man kan vara trygg i egen zon.

GustenA

Antal inlägg : 3081
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask lör 18 feb 2017, 12:43

Hedanders skrev:
Bamsefar skrev:
LuleåWinston skrev:
Hedanders skrev:
Niinimaa skrev:Jaha. Nu får man börja blicka framåt.

Vilka tror ni kommer lämna oss efter denna säsong?

Och vilka tror ni kommer ansluta till laget?

De med utgående kontrakt:

Backar:
Ilari Melart
Craig Schira

Forwards:
Joakim Hillding
Jacob Lagacé
Christopher Mastomäki
Kael Moullierat
Bill Sweatt

Den enda jag ser det som att man verkligen ska försöka förlänga med är Bill Sweatt.

Annars är det Melart som jag skulle sakna. Men tror det finns lika bra backar som är billigare.

Varför ska vi alltid släppa spelare som är jävligt nyttiga och bra för att vi kanske hittar någon bättre. Abbott, Grana, Ledin, Sylvegård, Fogström osv. Istället har vi slängt pngarna på dyra chansvärvningar som rent ut sagt varit så katastrofala att jag hellre ser juniorer på deras plats.

Nej, både Sweatt och Melart ser jag gärna i laget nästa år.

Gräset är väl alltid grönare på andra sidan staketet, scratch

Som sagt så gillar jag Melart och tycker att hans sätt med "stor, tuff och stark" är vad Luleå ska stå för.

Men ska man vara objektiv:
Melart har ju sina brister i att han kan göra mycket enkla misstag vissa matcher. Visst kan han göra mycket bra och dominera över hela banan, men mer sällan enligt mig...

Tänk om det ligger nån sanning i ryktet kring Rahimi? Han är nog i samma prisklass och jag ser inte den värvningen som en chansning...
Melart kan bidra framåt och bli ett hot det kan inte Rahimi och ärligt vilka backar skulle inte åka på "enkla" misstag I LHF av idag !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av icemask lör 18 feb 2017, 12:51

Jonken skrev:Kan inte låta bli att älska hur det skulle se ut med BÅDE Daniel Rahimi OCH Ilari Melart i Luleå Hockeys defensiva zon. Vet att detta inte kommer att ske; men det skulle onekligen vara trevligt att titta på. Kanske inte lika roligt för motståndarforwards dock. Laughing

Mer seriöst om Luleås backbestånd framöver:
Jag är inte alls lika övertygad som många är; att lättare, puckskickliga backar är det bästa för den moderna hockeyn som spelas idag. I dagens hockey är riktig defensiv spetskompetens ofta mer värdefull resultatmässigt. Spelare som bara med sin närvaro bidrar så oerhört mycket -för att se till att motståndare inte lyckas med sin gameplan + gör det egna lagets målvakter så oerhört mycket bättre. Att vara tuff, jobbig, oöm, rejäl -och en KONSTANT nagel i ögat på motståndare; UTAN att sitta allt för många 2:or på utvisningsbänken; ÄR enormt värdefullt! Notera att jag skrev 2:or istället för utvisningsminuter här. Har man en tuff spelstil och är redo att backa upp detta; måste man ibland bli lite skitig under naglarna. Men att aldrig tappa huvet när man är detta.

Det finns många exempel på TVÄTT ÄKTA KUNGAR i Luleå Hockeys historia i just detta. Det är dessa spelare som varit den så viktiga ryggraden; när laget varit framgångsrikt. Ex KUNG Jonsson, KUNG Jaakola, osv, osv.

Jag tror stenhårt på att ha full ordning och reda hemma -innan man trovärdigt är kapabel att göra rätt för sig utanför sin egna tomtgräns. Tvärtom: Att ha total o harmoni hemma -innebär i de flesta fall att i längden faller fasaden även borta tillslut.
Balansen mellan defensiv och offensiv i hockey fungerar precis på samma sätt: Att bygga ALLT DET ÖVRIGA ur tryggheten i den egna zonen.

Genom effektivt backspel -får man man ut ett vinnande målvaktspel.
Genom en effektiv tredjegubbe -ger balansen mellan ett solitt försvar -och ett fungerande anfallsspel.

Om nu Luleå Hockeys nya linje är att satsa mer på yngre spelare: Är det A och O -att man verkligen tryggar sin plan genom att verkligen se till att det är TOK STÄNGT i den egna zonen -innan man ens börjar att sväva iväg det minsta! Och då HÅLLER DET INTE att ha allt för många försvarsspelare som hellre gillar att vara "fräna" med pucken -istället för att göra det rätta: Att INTE BJUDA motståndarna på ett skit gratis -och ALLTID stå tryggt pall när dom kommer på med allt dom har!

Samtliga spelare i samtliga SHL lag är supervältränade. De kämpar livet ur sig själva för sitt lag. Tiden är förbi; där en lagledning kan gå ut och säga; typ: "-Vi är de mest vältränade laget i SHL" -och tro att det skall vinna matcherna åt dem. Idag gäller det att ha ett system som verkligen fungerar och rätt spelare till det systemet. Det är det som är spetsen idag.
Många + på det du skriver !!
Det snackas mycket om klubbhjärta inte finns idag så ska vi inte behålla de som trivs I klubben och är duktiga på det dom gör, är gräset så mycket grönare på andra sidan ?
Melart trivs I klubben, han har tränat bättre än någonsin, utvecklat sin skridskoåkning, det märks att han trivs när skojar i intervjuer han har utvecklat sin svenska sen han kom hit (vilket många andra finnar skitit i) han trivs i stan och är stamgäst på ett par restauranger mm mm
Betala och behåll, så kommer det finska lejonhjärtat att klappa för LHF och bli ett björnhjärta !!!!!!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4115
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken lör 18 feb 2017, 13:25

Melart, ja tack!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Niinimaa lör 18 feb 2017, 13:41

Ja skriv fast Melart på 2/3 år

Niinimaa

Antal inlägg : 231
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Urken lör 18 feb 2017, 13:44

Niinimaa skrev:Ja skriv fast Melart på 2/3 år

Bara åtta månader? Nä.. rabbit
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tigerman lör 18 feb 2017, 13:47

Urken skrev:
Niinimaa skrev:Ja skriv fast Melart på 2/3 år

Bara åtta månader? Nä.. rabbit
Hellre det än 2-3 år i alla fall clown

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Niinimaa lör 18 feb 2017, 14:38

Oj så fel man kan skriva ibland

Niinimaa

Antal inlägg : 231
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Jonken lör 18 feb 2017, 15:34

GustenA skrev:
Det är ju som du säger. Jag håller med om det du säger att defensiven ska prioriteras men stora starka sega backar blir sämre och sämre ju snabbare hockeyn blir. Jag ser hellre snabba smidiga backar än stora och starka även om en viss styrka är nödvändig. Dessutom är det ju inte puckskickliga backar per se som är vad som eftersöks, se på Schira t.ex utan spelskickliga backar som gör att man kan vara trygg i egen zon.
Det där med stora, sega backar är ju givetvis inge bra. Så är det ju. DÄREMOT stora, tuffa backar att bli rörligare är ju GULD! Och det är just HÄR som föreningens styrkor skall komma in i bilden: Luleå Hockey har både medlen samt kompetensen till att utbilda/utveckla framgångsrikt just på denna punkt. Både på senior -samt på junior nivå. Detta ska man från Luleå Hockeys håll utnyttja betydligt bättre och effektivare. Man har ju just KUNG Jonsson som en magnifik resurs till detta. Just Robin fick ju själv gå igenom precis samma stålbad -när hockeyn blev snabbare och rörligare. Han lyckades fenomenalt bra till omställningen! KUNG Jonsson har stenkoll på detta!

Tittar vi på in värvade backar till Luleå Hockey; är det i det just i detta som Luleå Hockey är framgångsrikast i att utveckla spelare. Detta skall man även fortsätta att göra både på senior -samt på juniornivå. Däremot kräver det ofta betydligt större testiklar och ett starkt psyke av spelare att vara/bli toksolida spetsbackar defensivt! Ofta vill ju alla spelarna vara "Lidas" eller "Foppa" istället. Att käka upp motståndare, pucken, stångas -samt täcka skott med kroppen kväll efter kväll anses inte lika glamoröst länge. Trots att dessa saker tillhör till det mest uppskattade man kan göra på isen för; -föreningen man representerar, -sitt lag och -sina lagkamrater. Det är dessa spelare som är de riktiga hjältarna med de riktiga krigarhjärtorna som föder framgång åt föreningarna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders lör 18 feb 2017, 18:14

Så som Engsund spelade idag mot Frölunda kan nog Melarts förlängning vara i fara...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 18 feb 2017, 18:21

Engsund är bra, det var en riktigt bra värvning.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Jonken lör 18 feb 2017, 18:26

Håller med till 110%. Engsund är en riktigt bra värvning. Och: Precis som jag nämnde tidigare: LHF har en förmåga att få defensiva backar att lyfta sitt spel i föreningen. Engsund är ett klockrent exempel på detta!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin lör 18 feb 2017, 18:28

Engsund är ju bättre än Rahimi. Inte lika mycket utvisningar, grymt underskattad back som kan bli en ny Jonsson. Defensiv klippa med bra förstaplats som vi kan få behålla länge ifall han trivs.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Jonken lör 18 feb 2017, 18:29

Määk skrev:Engsund är ju bättre än Rahimi. Inte lika mycket utvisningar, grymt underskattad back som kan bli en ny Jonsson. Defensiv klippa med bra förstaplats som vi kan få behålla länge ifall han trivs.
+1
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6820
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tony Moore lör 18 feb 2017, 19:30

Määk skrev:Engsund är ju bättre än Rahimi. Inte lika mycket utvisningar, grymt underskattad back som kan bli en ny Jonsson. Defensiv klippa med bra förstaplats som vi kan få behålla länge ifall han trivs.
+1 (och ett bra skott som oftast träffar mål, kan nog lira bra i pp med den bössan även om han i 1a hand är def.klippa)
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Ferros lör 18 feb 2017, 19:36

Varför inte Engsund, Melart OCH Rahimi? Då har vi alltid minst en av dem inne på isen hela tiden. Twisted Evil

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Gäst sön 19 feb 2017, 09:07

Personligen gillar jag inte Rahimis spelstil. Höga armbågar, "fult" spel och många utvisningar. Tror det kan bli en riktigt dålig värvning då utvisningar verkligen kan förändra matchbilden. Gillar dock tufft spel och det är helt ok att köra lite skitigt, men inte farligt.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Hedanders sön 19 feb 2017, 10:07

Morran skrev:Personligen gillar jag inte Rahimis spelstil. Höga armbågar, "fult" spel och många utvisningar. Tror det kan bli en riktigt dålig värvning då utvisningar verkligen kan förändra matchbilden. Gillar dock tufft spel och det är helt ok att köra lite skitigt, men inte farligt.

Förstår vad du menar och kan hålla med...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2073
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 19 feb 2017, 10:31

Räcker gott med Engsund finns potential i han att gnugga mer fram!
tror lite att Melart är på glid hem till Finland o HIFK har haft de vibbarna ett tag nu....
Rahimi nej o åter nej finns yngre och mer polerade backar av den defensiva skolan
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18216
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 19 feb 2017, 12:15

Det känns väl som att backsidan redan är satt för 17/18. Iaf. om Själlin, Nässén och någon junior ska ha en sportslig chans till speltid. Med en junior har vi redan åtta backar på kontrakt. Skulle vara ifall Jaros isf. lämnar.

Mikkelson
Todd
Själlin
Jaros
Engsund
Sandström
Nässén
Junior

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sportchefen #2 sön 19 feb 2017, 12:25

bearjew skrev:Det känns väl som att backsidan redan är satt för 17/18. Iaf. om Själlin, Nässén och någon junior ska ha en sportslig chans till speltid. Med en junior har vi redan åtta backar på kontrakt. Skulle vara ifall Jaros isf. lämnar.

Mikkelson
Todd
Själlin
Jaros
Engsund
Sandström
Nässén
Junior

Känns inte alls bra med tanke på hur skadebenägen Todd är, att Janne blivit ett år äldre och att Jaros sannolikt är förlorad. Nässén behöver ta ett stort kliv, inte minst fysiskt, för att kunna dra runt 15-18 minuters speltid per match. Känns som att vi behöver minst två etablerade backar till eftersom Jaros kommer dra.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Donowitz sön 19 feb 2017, 12:30

Sportchefen #2 skrev:
bearjew skrev:Det känns väl som att backsidan redan är satt för 17/18. Iaf. om Själlin, Nässén och någon junior ska ha en sportslig chans till speltid. Med en junior har vi redan åtta backar på kontrakt. Skulle vara ifall Jaros isf. lämnar.

Mikkelson
Todd
Själlin
Jaros
Engsund
Sandström
Nässén
Junior

Känns inte alls bra med tanke på hur skadebenägen Todd är, att Janne blivit ett år äldre och att Jaros sannolikt är förlorad. Nässén behöver ta ett stort kliv, inte minst fysiskt, för att kunna dra runt 15-18 minuters speltid per match. Känns som att vi behöver minst två etablerade backar till eftersom Jaros kommer dra.

Nja, om Jaros drar - en etablerad back. Kanske då en pusselbit som passar in exakt till det vi behöver. Men annars gärna en yngre back, gärna helst en junior som får testa på mer frekvent spel i A-laget.

Jag räknar med Själlin och Nässén som ordinarie till kommande säsong.

Donowitz

Antal inlägg : 4081
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Bamsefar sön 19 feb 2017, 12:40

bearjew skrev:Det känns väl som att backsidan redan är satt för 17/18. Iaf. om Själlin, Nässén och någon junior ska ha en sportslig chans till speltid. Med en junior har vi redan åtta backar på kontrakt. Skulle vara ifall Jaros isf. lämnar.

Mikkelson
Todd
Själlin
Jaros
Engsund
Sandström
Nässén
Junior

Frågan är väl hur många matcher man får ut av Todd nästa säsong?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz sön 19 feb 2017, 15:37

Bamsefar skrev:
bearjew skrev:Det känns väl som att backsidan redan är satt för 17/18. Iaf. om Själlin, Nässén och någon junior ska ha en sportslig chans till speltid. Med en junior har vi redan åtta backar på kontrakt. Skulle vara ifall Jaros isf. lämnar.

Mikkelson
Todd
Själlin
Jaros
Engsund
Sandström
Nässén
Junior

Frågan är väl hur många matcher man får ut av Todd nästa säsong?  

Frågan är ju vad det är som krånglar, är det nått man kan rehabba bort eller är han bara skadebenägen. Jag misstänker att Todd har spelat småskadad pga vårat tabellläge och det håller inte. Kan ju vara så att en sommarträning med bra förebyggande kan ju vara det som behövs. Men eftersom man inte vet vad som är fel så känns det konstigt att spekulera, det kanske framkommer efter säsongen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Tony Moore sön 19 feb 2017, 17:07

Ang Todds problem är det väl ljumskarna som spökar av och till?

Det är lurigt med dessa ljumskar, vill minnas att vår straffantom Martin Hostak led av detta som efter många om och men visade sej vara rygg-/höftproblem. Det är mycket vanligt att smärtande ljumskar egentligen kommer från en krånglande rygg/höft. Rätt bra info om detta här http://www.ryggidrottskliniken.se/valkommen/diagnoser/smartor-i-ljumske/

Märk väl att jag inte påstår att Todd lider av rygg-/höft problem då jag inte vet och vårt med.team bör vara så proffsiga att dom vet om detta fenomen nu för tiden.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7683
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av GLHF sön 19 feb 2017, 17:13

Nog tror jag att Jaros blir kvar. Hade han hållit en jämn och hög nivå över hela sässen så hade han nog varit förlorad för oss men nu har han ju spelat allt annat än jämnt.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin sön 19 feb 2017, 17:23

GLHF skrev:Nog tror jag att Jaros blir kvar. Hade han hållit en jämn och hög nivå över hela sässen så hade han nog varit förlorad för oss men nu har han ju spelat allt annat än jämnt.

Bäst +/- av backarna, producerar hyfsat bra med poäng. Tyvärr har skadorna säkert påverkat hans spel som var riktigt bra i början men sen föll han tillbaka i gamla synder. Men jag tror han kommer avsluta starkt och Ottawa ser han nog som mogen redan nu. Tror dessutom han passar jäkligt bra in i Hockeyn i NA. Räknar inte med han nå mer.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 19 feb 2017, 18:56

Tony Moore skrev:Ang Todds problem är det väl ljumskarna som spökar av och till?

Det är lurigt med dessa ljumskar, vill minnas att vår straffantom Martin Hostak led av detta som efter många om och men visade sej vara rygg-/höftproblem. Det är mycket vanligt att smärtande ljumskar egentligen kommer från en krånglande rygg/höft. Rätt bra info om detta här http://www.ryggidrottskliniken.se/valkommen/diagnoser/smartor-i-ljumske/

Märk väl att jag inte påstår att Todd lider av rygg-/höft problem då jag inte vet och vårt med.team bör vara så proffsiga att dom vet om detta fenomen nu för tiden.

Har för mig att det är hans knä som spökar.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 sön 19 feb 2017, 19:04

Angående backsidan så hoppas jag dom skriver fast en till etablerad back. Det skulle då innebära som följer:

Engsund
Mikkelson
Todd
Själin
Jaros
NY/förlängning
Sandström
Nässén

Om Jaros drar har vi då:
Mikkelson - Todd
Ny/Förlänging - Själin
Engsund - Sandström
Nässén
Vi sitter alltså inte i sjön utan kan i lugn och ro leta en back till underresans gång.

Om Jaros inte drar har vi:
Mikkelson - Todd
Jaros - Engsund
Ny/förlängning - Själin
Sandström - Nässén

Om så blir fallet får helt enkelt Sandström finna sig i att hans sista säsong blir en säsong där han går in och spelar box och avlastar, vilket jag tror skulle funka rätt bra för honom.

Det jag vill ha sagt med detta är att vi har för tunn backbesättning om vi inte skriver fast en till back. Framför allt om Jaros lämnar men även till viss del om han blir kvar med tanke på Todds skadeproblem och Sandströms ålder. Däremot ser jag inte att vi har rum för två till då jag vill ge mer ordinare speltid till Själin kommande säsong.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 19 feb 2017, 22:57

Schira kommer stanna ska ni se kommer bli vassare under Bulans ledning
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18216
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Micke80 mån 20 feb 2017, 07:24

NallePhu skrev:Schira kommer stanna ska ni se kommer bli vassare under Bulans ledning

Blir glad oavsett om det blir Schira eller Melart som stannar, men jag tror inte vi har plats för båda om både Själin och Sandström ska spela.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dilox mån 20 feb 2017, 09:34

NallePhu skrev:Schira kommer stanna ska ni se kommer bli vassare under Bulans ledning

Något du hört? Eller är det bara ett rent antagande?

Dilox

Antal inlägg : 737
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz mån 20 feb 2017, 10:30

Kan vi inte sno Jonathan Dalén och Emil Pettersson från Timrå. skulle vara grymt intressanta spelare.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin mån 20 feb 2017, 10:34

hokkzorz skrev:Kan vi inte sno Jonathan Dalén och Emil Pettersson från Timrå. skulle vara grymt intressanta spelare.

Du tänker på Emils bror Elias som spelar i Timrå. Han är redan klar för Växjö, där han kommer spela med brorsan nästa säsong. Men hade varit en intressant värvning, Dahlén hade också varit jävligt spännande.

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av hokkzorz mån 20 feb 2017, 13:21

Määk skrev:
hokkzorz skrev:Kan vi inte sno Jonathan Dalén och Emil Pettersson från Timrå. skulle vara grymt intressanta spelare.

Du tänker på Emils bror Elias som spelar i Timrå. Han är redan klar för Växjö, där han kommer spela med brorsan nästa säsong. Men hade varit en intressant värvning, Dahlén hade också varit jävligt spännande.

Ah ja, Elias skall det vara. Dahlén gillar jag skarpt, har sett en hel del av han genom att jag bor i Sundsvall. Irrationell, vågar utmana för att bryta sig in på mål och verkar ha en grym näsa för att vara på rätt ställe hela tiden.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av LulefanGBG fre 24 feb 2017, 08:28

Önsketänkande:

Sweatt - Taffe - Dahlén
E. Emanuelsson - Olausson - P. Emanuelsson (A)
Westerholm - Westerholm - Lundeström
Fabricius - Abbott (C) - Forsberg

Jaros - Todd
Engsund (A) - Mikkelson
Nässen - Själin
Grahn - Johansson

Tränare: Bulan (HC), PLN, Cam
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Dustin fre 24 feb 2017, 08:41

LulefanGBG skrev:Önsketänkande:

Sweatt - Taffe - Dahlén
E. Emanuelsson - Olausson - P. Emanuelsson (A)
Westerholm - Westerholm - Lundeström
Fabricius - Abbott (C) - Forsberg

Jaros - Todd
Engsund (A) - Mikkelson
Nässen - Själin
Grahn - Johansson

Tränare: Bulan (HC), PLN, Cam

Absolut inget orealistiskt lag. Resurserna för det här laget har vi ju garanterat, problemet är ju att locka de till Norrbotten. Däremot hade jag nog gärna sett att vi tar in ytterligare en till back för risken att vi tappar Jaros är överhängande. Nässen kan gå som sjundeback.

EDIT: Ser att Sandström saknas, men vill nog ändå ha en back till. Hoppas Själin får en ordentlig chans och att Nässen matchas i något Allsvenskt lag när tillfälle ges. Själin känns ruggit stabil, hoppas han kan utveckla sin offensiv ytterligare.


Senast ändrad av Määk den fre 24 feb 2017, 08:48, ändrad totalt 1 gång

Dustin

Antal inlägg : 6903
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av kokostrollet fre 24 feb 2017, 08:47

LulefanGBG skrev:Önsketänkande:

Sweatt - Taffe - Dahlén
E. Emanuelsson - Olausson - P. Emanuelsson (A)
Westerholm - Westerholm - Lundeström
Fabricius - Abbott (C) - Forsberg

Jaros - Todd
Engsund (A) - Mikkelson
Nässen - Själin
Grahn - Johansson

Tränare: Bulan (HC), PLN, Cam

Taffe, 36 år och en emellanåt ljumskrånglande och inte direkt raketsnabb Olausson, 30 år som våra toppcentrar? En av dom (helst Olausson för hans spelförståelse, PP-spel och att han känner klubben) kan jag köpa, men bara en. Utöver det behöver vi något mer stabilt som kan leda en förstakedja. Oskar Sundqvist vore definitivt drömmen där. Ännu en norrbottning som vi skall se till att plocka hem innan Saurons locktoner tar över...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2664
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2017/2018, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet