Julius Junttila

+30
kamelbullen
Ferros
Old Brooklyn
Sundance Kid
Micke80
Qirren
Urken
Limpan
Jokerman
Hedanders
Patrik82
Dustin
Donowitz
Kagen
Tony Moore
Frökenbling74
Jonken
nummer 17
Rönken
Pontaking
Freno
PM
Puckad
Slapshot
Bamsefar
Norlin
wilmus2007
Kapten Haddock
KaptenBlodskelett
Redbear
34 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Urken tor 01 feb 2018, 15:48

Sundance Kid skrev:Med facit i hand var det en rejäl tabbe att göra sig av med Junttila. Synd att det enbart verkar ha varit Luleå som velat att kontraktet skulle brytas. Troligtvis liten chans att han kan tänka sig att komma tillbaka hit då.

Jag hade gjort mycket för att behålla Junttila ett år till, under Bulans regi. Så jävla tråkigt att vi inte behöll honom. Istället sitter vid med somliga andra spelare under kontrakt.. Evil or Very Mad
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Donowitz tor 01 feb 2018, 17:22

Urken skrev:
Sundance Kid skrev:Med facit i hand var det en rejäl tabbe att göra sig av med Junttila. Synd att det enbart verkar ha varit Luleå som velat att kontraktet skulle brytas. Troligtvis liten chans att han kan tänka sig att komma tillbaka hit då.

Jag hade gjort mycket för att behålla Junttila ett år till, under Bulans regi. Så jävla tråkigt att vi inte behöll honom. Istället sitter vid med somliga andra spelare under kontrakt.. Evil or Very Mad

Antar att du ser honom spela topp 6 av forwards. Förmodligen topp 4 med tanke på hur han lirar. Vilka med full trupp skulle du då (realistiskt sett) plocka bort?

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Urken tor 01 feb 2018, 17:39

bearjew skrev:
Urken skrev:
Sundance Kid skrev:Med facit i hand var det en rejäl tabbe att göra sig av med Junttila. Synd att det enbart verkar ha varit Luleå som velat att kontraktet skulle brytas. Troligtvis liten chans att han kan tänka sig att komma tillbaka hit då.

Jag hade gjort mycket för att behålla Junttila ett år till, under Bulans regi. Så jävla tråkigt att vi inte behöll honom. Istället sitter vid med somliga andra spelare under kontrakt.. Evil or Very Mad

Antar att du ser honom spela topp 6 av forwards. Förmodligen topp 4 med tanke på hur han lirar. Vilka med full trupp skulle du då (realistiskt sett) plocka bort?

Behöver inte endast välja mellan topp 6. Inför säsongen hade han kunnat spela i Luleå Hockey istället för: Johan Forsberg, Karl Fabricius eller Gustav Rydahl. Oavsett så hade han funnits kvar i mitt Luleå Hockey ifall jag bestämt. Tyckte att det var sådant slöseri att slänga bort en otroligt skridskoskicklig forward när vi förväntas få in Bulan i båset kommande år. Så jävla onödigt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Ferros tor 01 feb 2018, 17:45

Harju-Olausson-Cehlin
Larsson-Lundeström-Einar
Junttila-Hishon-Kovacs
Petter-Berglund-Fabbe

Rydahl/Falk/Forsberg

Tre producerande kedjor och en fjärde som också har kapacitet till att bidra offensivt. Skulle säga att vårt lag varit klart starkare om vi hade haft kvar Junttila. I alla fall om han producerat bättre än förra säsongen. Han hade dessutom kunnat spela högre upp när t ex Cehlin var borta. Nej, det såg ut som ett misstag när de gjorde sig av med Julius och det finns väl inget som pekar på att det var något annat nu i efterhand heller, även om vi såklart inte kan veta hur det hade gått för honom i SHL. Jäkligt tråkigt är det i alla fall att vi aldrig fick se honom under Bulan, det luktade verkligen succé lång väg om ett sådant samarbete.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Donowitz tor 01 feb 2018, 20:31

Petter i fjärde, är ju bara att gräva hålet han befinner sig i ännu djupare. Han har kapacitet till och ska spela högre upp.

Men en OS-spelare i tredje formation, som dessutom får kriga för speltid hade ju varit trevligt! Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Ferros tor 01 feb 2018, 20:43

bearjew skrev:Petter i fjärde, är ju bara att gräva hålet han befinner sig i ännu djupare. Han har kapacitet till och ska spela högre upp.

Men en OS-spelare i tredje formation, som dessutom får kriga för speltid hade ju varit trevligt! Smile

Byt plats på andra och tredje, om vi ska haka upp oss på detaljer. Du har ju t ex Jan Mursak (7poäng på 8 matcher i SHL och OS-spelare) som lirar i Frölundas tredjekedja, Olimb-brödernas kedja har ju varit uppsatt som tredjekedja i Linköping också, så jag ser inte riktigt vart problemet är om man inte fastnat i tänket med två producerande kedjor och två defensiva kedjor. Kan andra lag spela med offensiva tredjekedjor så kan vi väl också göra det?

Förstår inte heller varför han hade behövt kriga för speltid?

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Donowitz tor 01 feb 2018, 21:46

Hade lite bråttom. Ska stå kriga för tid i PP. Då vi har andra som förväntas spela i de två uppställningarna. Ett lyxproblem och därav smileyn.

Men hey, jag har inte något emot Julius. Snarare tvärtom. Men jag får inte riktigt ihop det med nuvarande trupp och hur han skulle få plats ekonomisk, samtidigt som alla andra ska få spela som de är ämnade och har kapacitet för.

Sen svarade jag på ett citat om ”somliga andra spelare” därav inte en spelare. Vilket gjorde att jag reagerade och tyckte argumentet känndes vagt. I synnerhet om vi ska vara realistiska.

Donowitz

Antal inlägg : 4098
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Jokerman lör 06 apr 2019, 10:26

Plastsjö tappar backarna Arvid Lundberg och Joel Persson och  på forwardssidan försvinner Liam Reddox, Kris Versteeg, Austin Ortega, Jonas Rondbjerg, Thomas Kiiskinen, Janne Pesonen, Linus Fröberg och Julius Junttila.

...........,..

Julle! kom tillbaka till Vårat Gäng för helvete!
tröja nr 13 är ledig
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av kamelbullen lör 06 apr 2019, 15:53

Jokerman skrev:Plastsjö tappar backarna Arvid Lundberg och Joel Persson och  på forwardssidan försvinner Liam Reddox, Kris Versteeg, Austin Ortega, Jonas Rondbjerg, Thomas Kiiskinen, Janne Pesonen, Linus Fröberg och Julius Junttila.

...........,..

Julle! kom tillbaka till Vårat Gäng för helvete!
tröja nr 13 är ledig


Är du full eller vad ?

kamelbullen

Antal inlägg : 266
Join date : 13-05-13

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Urken lör 06 apr 2019, 16:59

Jag vill också se Julius i Luleå, då jag tror att Bulan kan få till en bra roll för honom.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Tony Moore lör 06 apr 2019, 17:44

Skulle kunna bli Lules Axel Jonsson Fjällby eller den "nye Jens Hellgren" under bulans svingar Wink
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7711
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Old Brooklyn lör 06 apr 2019, 17:46

Skulle inte heller ha något emot att se honom i våra färger igen. Men då är jag i och för sig lite full också. Skål!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Urken lör 06 apr 2019, 18:01

Old Brooklyn skrev:Skulle inte heller ha något emot att se honom i våra färger igen. Men då är jag i och för sig lite full också. Skål!

Skål!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Norrlandstoken lör 06 apr 2019, 21:16

Tehlin är ju galet bra

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av NallePhu lör 06 apr 2019, 23:20

Junttila lär hamna i Kärpät då dem kommer tappa förmodligen Leskinen till NHL nästa säsong!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18265
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Hankburger lör 06 apr 2019, 23:55

Jokerman skrev:Plastsjö tappar backarna Arvid Lundberg och Joel Persson och  på forwardssidan försvinner Liam Reddox, Kris Versteeg, Austin Ortega, Jonas Rondbjerg, Thomas Kiiskinen, Janne Pesonen, Linus Fröberg och Julius Junttila.

...........,..

Julle! kom tillbaka till Vårat Gäng för helvete!
tröja nr 13 är ledig

En spelare som fått två tillfällen att visa sig prestera men gör nada i SHL. Räcker med att Luleå försökt tidigare men denna typ av fall (Nagander och Fagerudd för att nämna några). Det finns bättre spelare att lägga pengarna på.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av MrA sön 07 apr 2019, 10:19

Edit: kom ihåg fel Wink
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Julius Junttila  - Sida 2 Empty Sv: Julius Junttila

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet