Timrå

+30
Blinders
Lehto
trallgöken
Jokerman ll
Sportchefen #2
Jonken
Bamsefar
Micke80
Jokerman
LHF96
Tigerman
Kapten Haddock
Tony Moore
Myrman
Pajala
Rönken
Urken
Lars158
Dave Rock
hokkzorz
delphi
Zeb Macahan
LulefanGBG
Beast.
Redbear
FruktHamster
Snikne Ville
Salle
Johan__
MickkeJ
34 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Micke80 sön 11 aug 2019, 03:54

Är väll ingen skräll att han inte lyckades ta en plats. Är få spelare som kan gå från allsvenskan direkt till NHL. Man hoppas att både klubbarna där borta och spelarna här hemma snart får upp ögonen för detta så att spelarna får göra minst 1-2 säsonger i SHL innan de tar steget över.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Tony Moore ons 12 maj 2021, 19:27

Grattis TIK, ser fram emot tuffa, smågriniga SHL matcher 21/22, puckhälsningar fuleå Twisted Evil
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Bamsefar ons 12 maj 2021, 19:31

Usch, ett riktigt boggeyteam emellanåt, fördel är väl den kortare resvägen jämfört med Jerusalem.
Välkommna in i värmen Timrå IK.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12044
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Jonken ons 12 maj 2021, 19:38

GRATTIS Timrå!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6836
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Tony Moore ons 12 maj 2021, 20:20

Oavsett...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Urken ons 12 maj 2021, 21:49

Grattis! Välkomna tillbaka! (Trots att jag hejade på Björklöven) affraid
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Sportchefen #2 tor 13 maj 2021, 07:02

Klassisk klubb tillbaka på rätt nivå.
Drömmen vore Löven upp och Torskarshamn ut nästa säsong.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Tony Moore mån 14 jun 2021, 21:58

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Jokerman ll sön 27 mar 2022, 11:08


"En slags hockeyns BB King, utnämnd till världens bästa back - Lennart Lillstrimma Svedberg"
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1293
Join date : 21-05-19

Bamsefar likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Tony Moore sön 27 mar 2022, 16:28

Lillstrimma var den enda utländska spelare som bjöds in av den legendariska Tarasov att träna med Sovjet.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av LulefanGBG sön 23 okt 2022, 08:15

Timrå fortsätter att imponera och jag vidhåller att de har alla möjligheter att sluta topp 6. Inför säsongen var det många som satte frågetecken kring deras försvar, undertecknad inkluderad, men då många toksågade försvaret så tyckte inte jag att det såg lika illa ut som många andra även om även jag alltså också satte frågetecken.

Senaste fem omgångarna är det ju framförallt försvaret som imponerat mest tycker jag. Innan matchen mot oss hade de släppt 3 mål på 3 matcher. Mot oss släppte man två. Mot Rögle igår släppte man två. Tycker inte man skall underskatta betydelsen av att de offensiva stjärnorna kommer hem och levererar samtidigt som man spelar med hjärta. Det lyfter hela laget. Samtidigt verkar den där finnen man ersatte LaLeggia med vara riktigt bra och kan nog bidra ytterligare till att stärka upp defensiven. Har Timrå bara en defensiv som är godkänd i ligans räcker det. Man har en enorm kapacitet offensivt i såväl 5 mot 5 som i PP. Mängder av spelare som kan avgöra en match.

Timrås bästa spelare hittills är kanske lite överraskande för vissa, dock inte för mig, Robin Hanzl. Enastående center som fortsätter att leverera likt förra säsongen då han var största stjärnan ihop med Rattie, men nu är en i mängden! Hjärtat han spelade med under kvalserien mot DIF i våras talade sitt tydliga språk.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Pajala sön 23 okt 2022, 08:53

LulefanGBG skrev:Timrå fortsätter att imponera och jag vidhåller att de har alla möjligheter att sluta topp 6. Inför säsongen var det många som satte frågetecken kring deras försvar, undertecknad inkluderad, men då många toksågade försvaret så tyckte inte jag att det såg lika illa ut som många andra även om även jag alltså också satte frågetecken.

Senaste fem omgångarna är det ju framförallt försvaret som imponerat mest tycker jag. Innan matchen mot oss hade de släppt 3 mål på 3 matcher. Mot oss släppte man två. Mot Rögle igår släppte man två. Tycker inte man skall underskatta betydelsen av att de offensiva stjärnorna kommer hem och levererar samtidigt som man spelar med hjärta. Det lyfter hela laget. Samtidigt verkar den där finnen man ersatte LaLeggia med vara riktigt bra och kan nog bidra ytterligare till att stärka upp defensiven. Har Timrå bara en defensiv som är godkänd i ligans räcker det. Man har en enorm kapacitet offensivt i såväl 5 mot 5 som i PP. Mängder av spelare som kan avgöra en match.

Timrås bästa spelare hittills är kanske lite överraskande för vissa, dock inte för mig, Robin Hanzl. Enastående center som fortsätter att leverera likt förra säsongen då han var största stjärnan ihop med Rattie, men nu är en i mängden! Hjärtat han spelade med under kvalserien mot DIF i våras talade sitt tydliga språk.

Timrå har verkligen spetsen och det ser man under deras PP, jag blir mycket förvånad om vi vinner en endaste match mot Timrå i år, sparkapitalet i spelare som ännu inte har börjat leverera är stort, till skillnad från oss så är vi på vår högsta nivå redan nu, alla såg att vi saknar just spetsen och det visar sig nu, Timrå kommer att klättra när dom får ihop laget ännu mer.

Kul att se en klubb som kan och vågar värva.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

pingu and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av trallgöken mån 24 okt 2022, 04:26

Man blir avundsjuk på dessa klubbar.

trallgöken

Antal inlägg : 1375
Join date : 21-10-14

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Tony Moore lör 26 nov 2022, 17:10

Timrå kommer med all säkerhet att spela minst semifinal 2023 (utan alltför många skador), så bra är dom med alla tunga nyförvärv.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Pajala lör 26 nov 2022, 17:52

Tony Moore skrev:Timrå kommer med all säkerhet att spela minst semifinal 2023 (utan alltför många skador), så bra är dom med alla tunga nyförvärv.

Ja, riktigt grymma, dom förnedrade oss ganska så mycket förra matchen också.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av LulefanGBG ons 30 nov 2022, 11:12

Topp 3 i ligan offensivt såhär långt tycker jag. Topp 3 i ligan defensivt. Kan nog gå långt i år om det håller i sig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Tony Moore fre 02 dec 2022, 11:44

Ovärderlig kapten, Anton Lander i klass med Erik när han kom till LHF
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7690
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Lehto fre 02 dec 2022, 13:35

Som det är just nu så kan Timrå definitivt vara med och utmana om guldet på allvar.
Tänk om Rautio skulle få en guldmedalj Razz

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Blinders fre 02 dec 2022, 13:52

Lehto skrev:Som det är just nu så kan Timrå definitivt vara med och utmana om guldet på allvar.
Tänk om Rautio skulle få en guldmedalj Razz
Och slår Norrenas hållna nollor rekord framför ansiktet på Lassi.

Blinders

Antal inlägg : 5186
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Hankburger fre 02 dec 2022, 18:09

Blinders skrev:
Lehto skrev:Som det är just nu så kan Timrå definitivt vara med och utmana om guldet på allvar.
Tänk om Rautio skulle få en guldmedalj Razz
Och slår Norrenas hållna nollor rekord framför ansiktet på Lassi.

För att sedan se Lassi ta det rekordet något år senare. Lassi är 29 år och har minst fyra år kvar på denna nivå. Smile

Att Timrå tar guld är det väldigt små chanser för dessutom. Visst de kan gå långt i slutspelet men i slutändan finns det ändå två-tre lag med bättre ledare och trupp än Timrå så där kommer det ta stopp med största sannolikhet. Framförallt när Timrås trupp är ganska beroende av förstalinans produktion och denna typ av lag tenderar göra det bra i serien men sämre i slutspel.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Serkan122 ons 25 jan 2023, 18:47


Serkan122

Antal inlägg : 2786
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Snikne Ville lör 22 apr 2023, 14:32

Om Dahlén har för avsikt att fortsätta måste han ha gett upp NHL-drömmen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6386
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Pajala sön 29 okt 2023, 11:53

Desperationen börjar ta över en Timrå supporter lol!

Timrå - Sida 2 Timrzi10
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18158
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Serkan122 tor 11 jan 2024, 22:35

Timrå ligger alltså 7 i tabellen just nu och det här panik på deras forum, man ska skicka (en del av) deras hemvändarna och Dahlén är den som får mest hat.

”Till nästa säsong behövs nog en del upprensning och bli av med dyra kontrakt, enda man behöver försöka behålla är typ Emil Pettersson möjligen. Det här håller icke.”

”Ja. Nu när man ser EP och alla andra hur uddlösa dom är då saknar man Halloran.”

”Dahlen, så jävla trött på att höra hans namn nu för tiden. Ska ha ett sånt jävla klubbhjärta, men kämpar bara åt ett håll på 60% av sin kapacitet. Endå har han extremt starka åsikter på hur Ante coachar laget, och skulle det vara som de troll ni är som " jag har kontakter inom Timrå men tänker inte säga nåt" att dahlen har skapat en grej inom laget så skulle jag gärna se han dra till Schweiz istället för att han ska stanna. ”

Serkan122

Antal inlägg : 2786
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Dustin tor 11 jan 2024, 23:10

Serkan122 skrev:Timrå ligger alltså 7 i tabellen just nu och det här panik på deras forum, man ska skicka (en del av) deras hemvändarna och Dahlén är den som får mest hat.

”Till nästa säsong behövs nog en del upprensning och bli av med dyra kontrakt, enda man behöver försöka behålla är typ Emil Pettersson möjligen. Det här håller icke.”

”Ja. Nu när man ser EP och alla andra hur uddlösa dom är då saknar man Halloran.”

”Dahlen, så jävla trött på att höra hans namn nu för tiden. Ska ha ett sånt jävla klubbhjärta, men kämpar bara åt ett håll på 60% av sin kapacitet. Endå har han extremt starka åsikter på hur Ante coachar laget, och skulle det vara som de troll ni är som " jag har kontakter inom Timrå men tänker inte säga nåt" att dahlen har skapat en grej inom laget så skulle jag gärna se han dra till Schweiz istället för att han ska stanna. ”


Dahlén är så klart välkommen upp till Luleå Hockey.

Dustin

Antal inlägg : 6910
Join date : 12-02-28

Kneten and Blitzwagen like this post

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Braun fre 26 apr 2024, 06:22

Kan rekommendera ”Första veckan med Olli” på Timrås Youtube-kanal. En intressant inblick. Jag tycker ju att Olli Jokinen låter som en dinosaurie i precis allt han säger, men det kan man ju tycka olika om. När han beskriver hur de ska spela så står det i vilket fall klart att han kommer försöka göra något helt annat med TIK än tidigare. Som ett Liiga-lag i SHL typ.

Han lägger också orimligt mkt tid vid sitt första möte med spelarna på att berätta att de inte får gå ner på ett knä under träningarna. Gör man det kommer man bli utsparkad från träningen tydligen. 

Är mycket skeptisk till den tränarrekryteringen, men det ska onekligen bli spännande att följa och något helt annat än Ante.
Braun
Braun

Antal inlägg : 1094
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Braun fre 26 apr 2024, 06:52

Braun
Braun

Antal inlägg : 1094
Join date : 21-10-10
Ort : Motala

Till överst på sidan Gå ner

Timrå - Sida 2 Empty Sv: Timrå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet