2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

+41
Neurofunk20
Qirren
HarryHaffa
ski3r
Sir Prozac
Kato
Donten_
stormvägen
Lars158
Norlin
JuniorX
Mr Bister
ezz
Allstar
Lasse Proppmätt
Sundance Kid
Hedanders
Murveln
wilmus2007
Tigerman
Snikne Ville
DenOerfarne
LulefanGBG
Redbear
Kapten Haddock
Puckad
Jonken
nummer 17
Slapshot
Dentos
Micke80
Pajala
Urken
Bamsefar
Rönken
pingu
Mickeee
NallePhu
LuleåWinston
Tony Moore
Admin
45 posters

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av JuniorX mån 04 apr 2016, 23:25

Rönken skrev:
Redbear skrev:
Kapten Haddock skrev:
Redbear skrev:Vilken match cheers På köpet blev det ju även en del poäng i tipstävligen Very Happy

Jag tror inte att just du drog ett jättrevrål när Walle snubblade in 4an va? What a Face

Haha, typ.. nä men det viktigaste var att vi jag vann Smile

Rättade åt dig rabbit Får se om paragraf 9.3 i regelverket går att tillämpa annars. 4-2 känns ungefär lika fegt som 3-2, lite mer sofistikerat kanske bounce

Jag håller med, 4-1 borde premieras högre! farao

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Murveln mån 04 apr 2016, 23:30

5300? Nu får ju folk för fan ta och skärpa sig. Vi spelar nyckelmatch men det är ändå 1000 platser som står tomma. Hur fan tänker man? Bryr man sig inte mer? Herregud.

Grymt bra kämpat av klacken dock! Var ruskigt bra tryck långa stunder.

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Redbear mån 04 apr 2016, 23:38

Rönken skrev:
Redbear skrev:
Kapten Haddock skrev:
Redbear skrev:Vilken match cheers På köpet blev det ju även en del poäng i tipstävligen Very Happy

Jag tror inte att just du drog ett jättrevrål när Walle snubblade in 4an va? What a Face

Haha, typ.. nä men det viktigaste var att vi jag vann Smile

Rättade åt dig rabbit Får se om paragraf 9.3 i regelverket går att tillämpa annars. 4-2 känns ungefär lika fegt som 3-2, lite mer sofistikerat kanske bounce

Jaja... börjar jag komma ikapp dig? tongue
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6713
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Mickeee tis 05 apr 2016, 01:20

Angående publiksiffran har nog laget sig självt att skylla efter den mediokra insatsen i götet. man kan inte gå in i en semi med den inställningen. Andra bullar idag och publiken lär strömma in kommande match
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 05 apr 2016, 04:02

Och som vanligt ni som gnäller på publiksiffran och hade kunnat vara där själva men valde TV:n istället ni kan knipa igen..

Dom som bor för långt bort har ju alibi..

F.ö en spännande match men LHF måste lära sig att inte slappna av efter man har gjort mål..

Två ggr höll det på att straffa sig..

Sen måste vi sluta styrspela det var styrspelet som gjorde att dom gjorde 3-2 målet..

Så fort vi kör med forechecking eller pressar så har vi överläge men när vi ställer upp för styrspel ger vi dom möjlighet att komma med fart genom mittzonen.


Kändes som vanligt obehagligt varje gång som Frölunda var i anfallszonen.

Skulle vilja se mera av varianter när vi ska in i anfalsszonen nu dumpar vi 9 ggr av 10 trots att det finns andra alternativ minns en situation i andra när vi kommer 4-2 och vi har möjlighet att droppa eller slå en diagonal för att öppna upp men slår en dump är tvåa på pucken bakom målet..

Sen vill jag också att vi är kallare och vågar hålla i pucken vid t.e.x byten istället för att skicka iväg pucken djupt ner i anfallszonen och åka å byta kan vi väl spela tillbaka till back om vi inte är satta under press och hålla pucken inom laget.

Fanns ett par sådan tillfällen igår men vi valde att skicka iväg den och därmed också ge bort pucken till Frölunda.

Ska bli intressant att se hur vi uppträder i morgon.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2135
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av LuleåWinston tis 05 apr 2016, 06:37

Noterade några dubbleringar vid tacklingar Very Happy

Fick mig att tänka på när Mattias Öhlund och Magnus Svensson hämnades på Primeau efter hans pungspearing i landslaget.

"Keith Primeau hade arrogant och hånfullt åkt runt och kallat svenskar saker som "****, kyckling, bög, jag ska mörda dej, fuck you, kärring, *****, döda, blatte". Särskilt angrep han Magnus Svensson som var en av de bästa svenskarna.

Men Primeaus arrogans blev till sist hans fall.

I en minnesvärd sekvens kom hämnden. Den var skoningslös, regelmässig, grym.

Vid en sarg såg inte Primeau upp tillräckligt snabbt för att se att två svenskar kom från varsin sida. När han såg dem var det för sent. Från ena sidan kom Svensson som han hånat hela matchen. 90 kilo flinande Svensson. Från andra sidan kom Mattias Öhlund. 100 kilo flinande Pitepalt. Splaff, rakt in Primeau. Ingen boarding, inte för många skär. Bara kött mot kött, skydd mot skydd, förstärkta av att de kom från varsitt håll.

Primeau skadades allvarligt, delar av hans huvud sprack, några revben gick av, hjärnan skakades om.

Så kan det gå.

Så kan det alltså gå.

Så gör man när man tar smart hämnd. "



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/article10456928.ab
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av KaptenBlodskelett tis 05 apr 2016, 14:52

Dagens haiku:

Mycket grisande
Kanske även grusande
Därför blev det vinst
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2846
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda - Sida 8 Empty Sv: 2016-04-04, SM-semifinal 2, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 8 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet