2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

+54
Allstar
Lajon
LHF96
Sir Prozac
Pajala
GLHF
Homer96
Patrik82
wilmus2007
zamboni
ski3r
icemask
FruktHamster
Tigerman
nummer 17
Hedanders
Donten_
Kagen
Murveln
Dentos
Jarhois
Mickeee
Sundance Kid
stormvägen
delphi
KaptenBlodskelett
LulefanGBG
Jonken
JuniorX
Lasse Proppmätt
Kraftkung
Norlin
Mange
Donowitz
NilsOskar
Micke80
Tony Moore
pingu
LuleåWinston
Kapten Haddock
Qirren
Snikne Ville
Urken
hokkzorz
Slapshot
Lars158
rasbiologen
Redbear
Puckad
GustenA
NallePhu
Bamsefar
Rönken
Admin
58 posters

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Ferros lör 02 apr 2016, 19:16

Rönken skrev:
Ferros skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Enligt Fagervall är det OK med Micflikier.

Var säger han det? I intervjun med Björn Oldeen sa ju Jocke inget mer än "antingen spelar han nästa match eller så gör han det inte".
Här:

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/2016/04/lugnande-besked-for-micflikier/

Får verkligen hoppas det, Rajala rätt osynlig i kväll samtidigt som Sweatt knappast lär göra någon större skillnad på isen om han ens skulle vara aktuel för spel igen.

Tycker det är små marginaler för Rajala idag. Han har två riktigt fina skott som sitter högt på Johansson, någon centimeter högre och de hade letat sig in mellan axelskyddet och ribban. Då hade det varit två mål och  Rajala som matchvinnare istället. Det är väl i princip Luleås två farligaste chanser idag, förutom Micflikiers läge i slottet där Figren får klubban på pucken i sista sekund.

Jo du har väl lite rätt där förvisso. Raj Raj är väl den spelare som kan blixtra till med mål från ingenstans. Hade någon fin passning mot Färjestad. Får gärna komma loss med något mål här och var på vägen också.

Jag hoppas också att han växer till sig under semifinalen. Tycker ändå att han fick mer ytor idag än vad han fick hela matchserien mot Färjestad, Frölunda är inte lika kompakta och ligger inte lika tätt på som Färjestad gjorde. Så några lägen bör han kunna skapa per match, det gäller bara att sätta dit pucken när rätt tillfälle uppstår.

Snikne Ville skrev:Tycker alla våra offensiva hot är för bleka ikväll. Rajala, Flicks, Hajen, Cehlarik. Men som noterats i tråden, det är inte så jävla lätt med det eviga dumpandet och puckandet efter sargerna. Walle tycker jag är den som kommer undan med hyfsat betyg tillsammans med med vår grovisar.

Och Lassi är, forfarande, CHEF!

Det är ju just de spelarna som skapar chanser idag. Rajala har som sagt två fina skott. Micflikier har läget i slottet, Cehlarik har en fin styrning i början på matchen som Johansson turligt räddar helt ovetandes med toppen av axelskyddet och Harju bröt ju in i slottet åtminstone två gånger men fick inte igenom skottet ena gången och andra är det en backhand som Johansson inte har koll på som går precis utanför.

Nu önskar jag också, såklart, på att samtliga ska skapa fler lägen. Men idag så fanns det möjligheter att göra mål, om skärpan också funnits där. Jag räknar med att det är ungefär så många målchanser som Luleå skapade idag som Luleå kommer att ha i matcherna i Göteborg, då gäller det att vara hypereffektiv samtidigt som Lassi är het i kassen och håller tätt.

Jag är mer fundersam över att man inte spelade mer intensivt och fysiskt, Frölundas backar slarvade med uppspelen flera gånger när de fick lite press på sig. Luleå måste utnyttja det mer, nu tycker jag att man lät Frölunda få en för bekväm resa till segern. Ska de vinna så måste det kosta, annars kommer nog Frölunda att lira hem den här serien.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken lör 02 apr 2016, 19:32

Ferros skrev:
Rönken skrev:
Ferros skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Rönken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Enligt Fagervall är det OK med Micflikier.

Var säger han det? I intervjun med Björn Oldeen sa ju Jocke inget mer än "antingen spelar han nästa match eller så gör han det inte".
Här:

http://bloggar.expressen.se/sjoberg/2016/04/lugnande-besked-for-micflikier/

Får verkligen hoppas det, Rajala rätt osynlig i kväll samtidigt som Sweatt knappast lär göra någon större skillnad på isen om han ens skulle vara aktuel för spel igen.

Tycker det är små marginaler för Rajala idag. Han har två riktigt fina skott som sitter högt på Johansson, någon centimeter högre och de hade letat sig in mellan axelskyddet och ribban. Då hade det varit två mål och  Rajala som matchvinnare istället. Det är väl i princip Luleås två farligaste chanser idag, förutom Micflikiers läge i slottet där Figren får klubban på pucken i sista sekund.

Jo du har väl lite rätt där förvisso. Raj Raj är väl den spelare som kan blixtra till med mål från ingenstans. Hade någon fin passning mot Färjestad. Får gärna komma loss med något mål här och var på vägen också.

Jag hoppas också att han växer till sig under semifinalen. Tycker ändå att han fick mer ytor idag än vad han fick hela matchserien mot Färjestad, Frölunda är inte lika kompakta och ligger inte lika tätt på som Färjestad gjorde. Så några lägen bör han kunna skapa per match, det gäller bara att sätta dit pucken när rätt tillfälle uppstår.

Snikne Ville skrev:Tycker alla våra offensiva hot är för bleka ikväll. Rajala, Flicks, Hajen, Cehlarik. Men som noterats i tråden, det är inte så jävla lätt med det eviga dumpandet och puckandet efter sargerna. Walle tycker jag är den som kommer undan med hyfsat betyg tillsammans med med vår grovisar.

Och Lassi är, forfarande, CHEF!

Det är ju just de spelarna som skapar chanser idag. Rajala har som sagt två fina skott. Micflikier har läget i slottet, Cehlarik har en fin styrning i början på matchen som Johansson turligt räddar helt ovetandes med toppen av axelskyddet och Harju bröt ju in i slottet åtminstone två gånger men fick inte igenom skottet ena gången och andra är det en backhand som Johansson inte har koll på som går precis utanför.

Nu önskar jag också, såklart, på att samtliga ska skapa fler lägen. Men idag så fanns det möjligheter att göra mål, om skärpan också funnits där. Jag räknar med att det är ungefär så många målchanser som Luleå skapade idag som Luleå kommer att ha i matcherna i Göteborg, då gäller det att vara hypereffektiv samtidigt som Lassi är het i kassen och håller tätt.

Jag är mer fundersam över att man inte spelade mer intensivt och fysiskt, Frölundas backar slarvade med uppspelen flera gånger när de fick lite press på sig. Luleå måste utnyttja det mer, nu tycker jag att man lät Frölunda få en för bekväm resa till segern. Ska de vinna så måste det kosta, annars kommer nog Frölunda att lira hem den här serien.

Vill avvakta någon match till, blev ändå bara 1-0 till Frölunda på hemmaplan trots att man var mer spelförande laget och hade rätt många fler heta chanser. Luleå har någon nivå till att kliva upp i, känns som att Luleå har mer att hämta ut kontra Frölunda. Dock var ju Frölunda vassare i kväll - bli jämn serie. Håller Lassi uppe sitt spel känns det rätt hoppfullt i mitt tycke.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av stormvägen lör 02 apr 2016, 19:35

Svin Sausage skrev:
Slapshot skrev:Sanny tar upp Mikkelsons crosschecking i studion. Då blir det nog avstängning trots allt!

Ja, det är dumt att dra en cross-checking i ansiktet.

Osten är nog på G med överklagan vid rätt tillfälle.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Rönken lör 02 apr 2016, 19:37

stormvägen skrev:
Svin Sausage skrev:
Slapshot skrev:Sanny tar upp Mikkelsons crosschecking i studion. Då blir det nog avstängning trots allt!

Ja, det är dumt att dra en cross-checking i ansiktet.

Osten är nog på G med överklagan vid rätt tillfälle.

Det kortet är nog överspelat redan, AIK försökte väl med en Osten-manöver för någon vecka sedan bara. Gick inte lika bra. Men får se vad Osten skakar fram härnäst - varit väldigt anonym hittils i slutspelet.

Hade varit lite kul om han dyker upp i C More:s studio nästa match skrattandes med en liten grushink... rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av NallePhu lör 02 apr 2016, 19:40

Lugn Osten kommer nog dra fram sin stora rävfarm från bakom örat vid rätt tillfälle, Så lugn nu alla han kommer komma med säkerhet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18179
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Homer96 lör 02 apr 2016, 19:52

Osten har alltid en ny räv att plocka fram bakom örat, jag är inte orolig där

Värre med eventuella skador/avstängnar på nyckelspelare.
Sweatt redan borta sen kanske både MicFlikier och Mikelsson.
Hoppas.. hoppas att MicFlickier & Mikelsson spelar nästa match
Homer96
Homer96

Antal inlägg : 349
Join date : 12-02-03
Ort : Mölndal

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av ski3r lör 02 apr 2016, 20:27

Jag gillar inte känslan att många tycker att vi gör en ok match bara för att vi förlorar med 1-0. Om vi förlorar med 1-0 eller 10-0 är egalt, sanningen är att vi egentligen aldrig var nära. Sett till farliga målchanser och trafik framför mål borde frölunda satt ett par baljor till. Lassi räddade oss i 50min. Vi måste steppa upp ordentligt, annars åker vi i fyra raka. Det är min åsikt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Snikne Ville lör 02 apr 2016, 20:32

ski3r skrev:Jag gillar inte känslan att många tycker att vi gör en ok match bara för att vi förlorar med 1-0. Om vi förlorar med 1-0 eller 10-0 är egalt,  sanningen är att vi egentligen aldrig var nära. Sett till farliga målchanser och trafik framför mål borde frölunda satt ett par baljor till. Lassi räddade oss i 50min. Vi måste steppa upp ordentligt, annars åker vi i fyra raka. Det är min åsikt.
Missat Leksands kval? De var heller inte nära.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6371
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av ski3r lör 02 apr 2016, 20:33

Snikne Ville skrev:
ski3r skrev:Jag gillar inte känslan att många tycker att vi gör en ok match bara för att vi förlorar med 1-0. Om vi förlorar med 1-0 eller 10-0 är egalt,  sanningen är att vi egentligen aldrig var nära. Sett till farliga målchanser och trafik framför mål borde frölunda satt ett par baljor till. Lassi räddade oss i 50min. Vi måste steppa upp ordentligt, annars åker vi i fyra raka. Det är min åsikt.
Missat Leksands kval? De var heller inte nära.
Det händer en gång på 1000, leksand snodde precis den tusendelen Very Happy
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Norlin lör 02 apr 2016, 20:43

Det jag verkligen inte gillade i dagens match var att i väldigt många offensiva lägen parkerade en kille bakom mål istället för att stå framför deras keeper och störa.
Tyckte mig se Hedman i flera lägen åka ner istället för att stanna kvar vid keepern. Antagligen är detta någon form av spelidé att passa neråt men det fungerar uppenbarligen inte. Slå pucken hårdare, låt backen ta den pucken på blå istället och sen kan forward skymma framför mål istället.

Att man sen går ner och hämtar puck bakom mål är en annan femma men nu verkar man aktivt söka spel bakom mål och bakom kassen vinner man sällan några matcher.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av stormvägen lör 02 apr 2016, 20:46

Norlin skrev:Det jag verkligen inte gillade i dagens match var att i väldigt många offensiva lägen parkerade en kille bakom mål istället för att stå framför deras keeper och störa.
Tyckte mig se Hedman i flera lägen åka ner istället för att stanna kvar vid keepern. Antagligen är detta någon form av spelidé att passa neråt men det fungerar uppenbarligen inte. Slå pucken hårdare, låt backen ta den pucken på blå istället och sen kan forward skymma framför mål istället.

Att man sen går ner och hämtar puck bakom mål är en annan femma men nu verkar man aktivt söka spel bakom mål och bakom kassen vinner man sällan några matcher.

Skuggan sneglar på 80-tals hockeyn. Som aspirerande chef vill han visa handlingskraft

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Qirren lör 02 apr 2016, 21:07

Alltså KHK-spelaren blev väl inte ens anmäld för denna? https://youtu.be/cmSArVPqhs0

Och den var med betydligt mer kraft..
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad lör 02 apr 2016, 21:24

Qirren skrev:Alltså KHK-spelaren blev väl inte ens anmäld för denna? https://youtu.be/cmSArVPqhs0
Och den var med betydligt mer kraft..
Det är möjligt att det finns spågummor som säger sig kunna förutse framtiden, men ingen, absolut ingen, kan förutspå hur situationsrummet och DN skall agera.
I alla fall om man inte får se tröjorna på de inblandade.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11104
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Tony Moore lör 02 apr 2016, 21:39

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7633
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Slapshot sön 03 apr 2016, 08:46

Wennerholm tyckte det var bästa slutspelsmatchen hittills. Jag tyckte det var en tråkig och händelsefattig match faktiskt. En massa alibiskott och knappt nåt fysiskt spel.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala sön 03 apr 2016, 09:04

nä det var en usel insats, Frölunda styrde ut oss ned i hörnen och vi hade varken fart eller ork att bryta sig in mot deras mål, Lassi höll kvar oss i matchen, kunde stått 5-0 istället.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18142
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken sön 03 apr 2016, 12:28

Slapshot skrev:Wennerholm tyckte det var bästa slutspelsmatchen hittills. Jag tyckte det var en tråkig och händelsefattig match faktiskt. En massa alibiskott och knappt nåt fysiskt spel.

Den bästa slutspelsmatchen hittills är vår första mot Färjestad. Gårdagens match var helt okej, om än för klen och snäll från vår sida. Och målvakterna storspelade så målen uteblev.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21156
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå - Sida 9 Empty Sv: 2016-04-02, SM-semifinal 1, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 9 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet