Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
#96
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 10 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear lör 17 okt 2015, 14:47

Bra artikel måste jag säga, det förklarar en del saker...




Fick islossning – efter mötet: "Hjälpte mig"

12:55 | 15-10-17 Kommentera
LULEÅ/ISHOCKEY Först möte med tränaren – sen petad från förstakedjan.
Då lossnade det för centervärvningen Jacob Lagacé.
– Jag tvivlade på mig själv och tänkte för mycket, säger kanadensaren om inledningen på SHL-säsongen.
Dela Tweeta
Under försäsongen var det raka spåret för Asplövenförvärvet Jacob Lagacé och övriga i transatlantkedjan. Trion öste in poäng, oavsett om det var träningsmatcher eller CHL-spel.
Sen kom SHL-säsongen och den där blytunga Luleå Hockey-starten med tre förluster i de fyra första matcherna och där spelet lämnade en hel del att önska.
För Lagacé och förstaenheten blev det heller ingen SHL-succé direkt från start och sen Lucas Wallmark kom hem har centern spelat ytter i både andra- och tredjekedjan innan han i de senaste matcherna har tagit plats på hans naturliga position mellan Karl Fabricius och Johan Forsberg i den fjärde enheten.
Då har det också blivit islossning.
– Jag känner mig bättre och bättre och laget spelar också bättre och det tror jag gör att pressen släpper lite grann för alla. Nu kan vi fokusera mer på att spela än att tänka på hundramiljoner saker. Vi börjar hitta oss själva som lag och personligen börjar jag anpassa mig till SHL-nivån lite mer för varje match. Det enda jag kan göra där ute är att göra mitt bästa och jag försöker att inte lägga allt för stor press på mig själv, säger Jacob Lagacé innan han kommer in på att han har gjort mål i två raka matcher och att den brutna nollan i målkolumnen också har bidragit:
– Det har hjälpt mig. Efter det första kände jag att jag kan göra mål igen och nu efter det andra behöver jag inte fundera så mycket på att göra mål.
Han passar också på att hylla sina nya kedjekamrater, Johan Forsberg och Karl Fabricius.
– Det är två bra spelare så jag kommer få fler möjligheter att göra mål. De har varit med länge så det är skönt att spela med dem, säger Lagacé, som i sin tur hyllas av Fabricius:
– "Jake" har haft en otroligt fin utvecklingskurva de senaste matcherna och det är otroligt viktigt för oss att ha honom i superform. Han är het, säger assisterande kaptenen.
Men de viktigaste förändringarna för att få det att lossna är två andra saker: Mötet med tränaren och att han fick ta ett steg tillbaka och börja om på ny kula, vilket gjorde att kunde släppa pressen som han har haft som förstacenter i ett guldjagande lag.
– Det var svårt för mig att anpassa mig till SHL-nivån och jag klandrade mig själv och kände mig skyldig till att laget inte nådde framgång, men jag tror inte att någon presterade bra just då, säger Jacob Lagacé om inledningen av seriespelet.
Han tillägger:
– Det var en del omständigheter som gjorde att jag tvivlade på mig själv och jag tänkte för mycket i stället för att gå ut och spela och ha roligt och jobba hårt.
Innan han flyttades ner i kedjehierarkin kallades han in i tränarkabyssen.
Där hade han ett möte med Joakim Fagervall – ett snack som Jacob Lagacé mådde bra av.
– Det kändes skönt att få höra vad han hade att säga och för mig var det skönt att få berätta hur jag kände kring allting, att jag kände mig ansvarig för att vi inte presterade. Han hjälpte mig att inse att allt börjar med mig själv, att jobba hårt. Det startade där, sen har jag gjort resten själv.
Joakim Fagervall om centerns spel den senaste tiden:
– Jag tycker han har gjort det jättebra. Han gjorde det bra även som ytterforward och nu med "Foppa" och "Fabbe" känns det väldigt bra, säger tränaren om Lagacé.
Så med facit i hand var det ett klokt beslut att lyfta bort honom.
– Absolut. Så var det. Just där blir det en orimlig press på honom också när det inte funkar. Hade det funkat hade vi varit genier hela gänget. Men så blir det ibland.
Sen kommer Fagervall in på mötet.
– Det snacket vi hade när vi valde att inte spela honom var ett utvecklingssnack, att han skulle komma bort en sväng, släppa anspänningen och sen gå in igen – precis som vi har haft med Craig (Schira). Det är inga konstigheter alls.
Jacob Lagacé trivs med hockeylivet just nu – men bara för att han är i fjärdekedjan nu behöver det ju inte bli en permanent lösning.
– Jag är glad att vara här och just nu går det bra och jag kan inte klaga på något – men det behöver inte betyda att jag aldrig mer kommer att vara i toppkedjan igen. Fast just nu gör vi det bra och vi ska fortsätta på den inslagna vägen, säger kanadensaren, som har dagens mål klart för sig:
– Vi åker till Linköping för att försöka ta tre poäng.
Jimmy Stålnacke
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear lör 17 okt 2015, 18:58

Kuriren avslöjar: Han kan bli "Ostens" nästa värvning

17:23 | 15-10-17 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ "En spelskicklig powerplay back". Så beskrivs den 25-årige österrikaren som placeras i Luleå Hockey.
Dela Tweeta
Spelaren det handlar om är Red Bull Salzburgs Dominique Heinrich.
Enligt uppgifter ska österriska landslagsspelaren ha varit under Luleås radar under en lång tid. Så sent som i somras var det tal om att försvaren skulle erbjudas ett try out-kontrakt med klubben. Men det ska inte 25-åringen ha varit intresserad av.
Men Luleås intresse står kvar. Heinrich, som har 59 A-landskamper på sitt CV, har imponerat under inledningen av säsongen 2015/2016. I den inhemska ligan Erste Bank Eishockeyliga (EBEL) har han noterats för sju poäng på tolv matcher – tre mål och fyra assist. Han har även en stor roll i Red Bulls powerplay där han styr spelet från sin backplats.
Och i Champions Hockey League (CHL) har han producerat två assist på sex matcher.
Luleås sportchef Lars "Osten" Bergström har varit på plats i Österrike och kartlagt backen när Red Bull Salzburg besegrade Vienna Capitals med 3–0 i tisdags. Då var Heinrich inne på samtliga mål och gick +3 i plus/minus-statistiken.
Kuriren har sökt Luleå Hockeys sportchef Lars "Osten" Bergström för en kommentar.
Simon Jakobsson
0920-26 29 40
FAKTA
Landslagsspelaren
Namn: Dominique Heinrich
Ålder: 25 år.
Längd: 175 centimeter.
Vikt: 76 kilo.
Nationalitet: Österrikare.
Position: Back.
Klubbfattning: Vänsterskytt.
Moderklubb: Wiener EV (Österrike).
Klubb: Red Bull Salzburg (Österrike).
Landskamper: 59 A.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken sön 18 okt 2015, 12:23

http://www.nsd.se/sport/lulea-foll-efter-fiaskostart-vi-blir-totalt-overkorda-9600757.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Helge mån 19 okt 2015, 23:10

Någon vänlig själ som kan lägga upp kurirens "sparka Fagervall" artikel?
Helge
Helge

Antal inlägg : 66
Join date : 14-03-07
Ort : Älvsbyn/ Estocolmo

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 19 okt 2015, 23:11

Vad skriver Stålnacke på NSD? "Något måste hända" är rubriken.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tis 20 okt 2015, 06:33

Helge skrev:Någon vänlig själ som kan lägga upp kurirens "sparka Fagervall" artikel?

http://kuriren.nu/100-hockey/kronika-ser-ingen-annan-losning-an-nya-roster-8528875.aspx

Krönika: "Ser ingen annan lösning än nya röster":

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tis 20 okt 2015, 06:34

Rönken skrev:Vad skriver Stålnacke på NSD? "Något måste hända" är rubriken.

http://nsd.se/sport/stalnacke-nu-maste-nagot-handa-9605509.aspx

Stålnacke: Nu måste något hända:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Bamsefar tis 20 okt 2015, 15:08

"Ostens" funderingar, vad tror vi?


ISHOCKEY/LULEÅ Kurirens krönikör Jimmy Landström tycker Luleå Hockey ska bryta med tränaren Joakim Fagervall. Nu talar sportchefen ut om den tunga tiden.
Dela Tweeta
Luleå Hockeys sportchef Lars "Osten" Bergström har befunnit sig på resande fot under förra veckan.
Bland annat har han besökt Salzburg för att studera deras träningsakademi, men som Kuriren också kunde berätta har han också studerat backen Dominique Heinrich.
– Jag kommenterar inte om det var någon speciell spelare som jag tittade på. Jag såg tre matcher och i de lagen fanns en massa spelare som jag tittade på då, säger Osten till Kuriren.
Hur var Dominique Heinrich då?
– Han var okej. Det är en före detta forward som har blivit back. Bra skridskoåkare, spelskicklig, ganska liten och rapp.
Stämmer det att ni var intresserad av honom inför den här säsongen och erbjöd honom ett provkontrakt?
– Nja, det var mer Asplöven som var intresserad av honom till sitt lagbygge. Men det gick inte att lösa.
Under hans resa har Luleå Hockey förlorat två matcher och efter måndagens 1–5-förlust mot Färjestad skrev Kurirens krönikör Jimmy Landström att det var dags att byta ut tränaren Joakim Fagervall.
Men den uppfattningen delar inte Luleå Hockeys sportchef.
– Jag har såklart fullt förtroende för tränarna, säger han.
Vad är din kommentar till det sportsliga läget med tanke på hur spelet har sett ut och poängutdelningen därefter?
– Vi är ju vidare i CHL. Det tycker jag är bra. I SHL har vi inte fått den start som vi hade velat. Vi är missnöjda med den poängutdelning som vi har fått och vi har inte hittat vår effektiva och optimala form som behövs för att vinna matcher. Det letar vi efter, säger "Osten" och tillägger:
– Vi var i ett liknande läge i november i fjol och lyckades att vända runt den dåliga trenden. Det ämnar vi att försöka göra nu också.
Vad beror det på som du ser det?
– Ja, om man visste det bara rakt av så tror jag man skulle bli geniförklarad. Det är ofta inte bara en enkel sak, utan många små detaljerande och samverkande faktorer som spelar in, antingen för eller emot. Just nu spelar de oss emot. Då gäller det att vara kylig, analytisk och prioritera rätt saker.
Vad är det för saker som går emot er anser du?
– I en match har vi förlorat för att vi har dragit på oss för många utvisningar och någon annan match har det varit något annat. Vi har inte hittat den vinnande, stabila effektiviteten och det är den vi letar.
Hur jobbar ni för att vända runt på ett sådant läge då?
– Alla måste bidra och alla måste försöka lägga upp det man har på bordet och göra det gemensamt.
Upplever du att laget har påverkats av det som skett inom klubbledningen den senaste veckan, där Thor Stöckel har blivit arbetsbefriad?
– Blir det oro så är det aldrig bra. Men det händer och det handlar om att kunna hantera det. Nu är det ändå någonting som sker inne på kontoret. Laget tränar ju och spelar matcher och vi förlorade matcher innan det hände också.
I din roll som sportchef, känner du dig pressad med tanke på laget inledning?
– Jag tror att oavsett om du jobbar på Kuriren eller på Luleå Hockey så ska du känna press. Det tror jag hjälper en att nå ett bra resultat.
Men känner du ett större tryck med tanke på klubbens höga målsättning och inledning?
– Jag har alltid, oavsett vad jag har jobbat som, om det har varit lärare, tränare eller sportchef, alltid haft en egen press på mig. Det har varit en drivkraft och någonting som jag ser som positivt.
André Samuelsson
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 21 okt 2015, 10:20

Listan i Kuriren på Ostens 125 värvningar hade varit kul att läsa!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2847
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LuleåWinston ons 21 okt 2015, 10:25

Lars "Ostens" Bergströms värvningar

Från egna leden markeras med junior inom parentes.

2008/2009: Anders Nilsson (junior), Kristofer Berglund, Pierre Johnsson, Radek Philipp, Fredrik Styrman (junior), Jonas Almtorp, Jonas Berglund (junior), Mats Fröshaug, Dieter Kalt (bilden i botten), Daniel Olofsson, Johannes Tornberg (junior). Totalt: 11 stycken.

2009/2010: Jesper Dahlroth (junior), Johan Fransson, Alexander Hellström, Robin Jonsson, Cam Abbott, Chris Abbott, Robin Andersson, Pär Arlbrandt, Paul-Allan Bamberg (junior), Karl Fabricius, Jonathan Hedström, Marcus Hurtig (junior), Daniel Mannberg (junior), Niklas Olausson, Thomas Raffl. Totalt: 15 stycken.

2010/2011: Joel Lassinantti (junior), David Rautio, Elias Fälth, Topi Jaakola, Philip Kemi (junior), Lars Lökken Östli, Janne Niinimaa (mittenbilden), Oskar Nilsson (junior), Viktor Rönnbäck (junior), Sebastian Enterfeldt, Simon Hjalmarsson, Ted Johansson (junior), Kim Karlsson, Konstantin Komarek (junior), Sebastian Meijer, Vili Sopanen (bilden högst upp), Joonas Vihko. Totalt: 13 stycken.

2011/2012: Alexander Berg, Johan Gustafsson, Gusten Törnqvist, Marcus Fagerudd (junior), Daniel Gunnarsson, Lukas Kilström, Dean Kukan (junior), Niclas Wallin, Damien Fleury, Michael Haga (junior), Toni Koivisto, Mattias Persson, Sami Sandell, Marcus Sandström (junior), Henri Snäll (junior), Kim Sunna, Ville Viitaluoma, Johan Harju. Totalt: 18 stycken.

2012/2013: Samuel Ward (junior), Gustaf Burström (junior), Robin Jacobsson, Markus Magnusson (junior), Marcus Oskarsson (junior), Pavel Skrbek, Fredrik Svensson, Raymond Bamberg (junior), Peter Cehlarik (junior), Niklas Fogström, Karl Fabricius, Anton Hedman, Kim Hirschovits, Jens Jakobs, Linus Klasen, Linus Persson, Johan Porsberger, Mika Pyörälä. Totalt: 18 stycken.

2013/2014: Daniel Bellissimo, Mark Owuya, Marcus Fagerudd, Andreas Hjelm, Jens Högbom (junior), Olov Lundqvist, Oskar Nilsson, David Selberg (junior), Emil Bejmo, Lars Bryggman, Einar Emanuelsson (junior), Anthon Eriksson (junior), Johan Forsberg, Per Ledin, Kim Lilja (junior), Patrik Näslund, Linus Omark, Vyacheslav Trukhno. Totalt: 18 stycken.

2014/2015: Filip Gustavsson (junior), Niko Hovinen, Daniel Larsson, Christoffer Rifalk (junior), Chad Billins, Christian Jaros (junior), Kristian Näkyvä, Per Savilahti-Nagander, Jonathan Sigalet, Stephen Dixon, Victor Ekarv, Jonathan Granström, Johan Harju, Kristian Jensen (junior), Oscar Nord (junior), Lennart Petrell, Malte Strömwall, Emil Sylvegård, Anton Toolanen (junior), Lucas Wallmark, Jesper Ylivainio (junior), Daniel Zaar. Totalt: 22 stycken.

2005/2016 (hittills): Ilari Melart, Brendan Mikkelson, Craig Schira, Pontus Själin (junior), Anton Hedman, Jacob Lagacé, Christopher Mastomäki, Jacob Micflikier, Toni Rajala, Bill Sweatt. Totalt: 10 stycken.

Summa: 125 nya namn, i snitt 15,6 spelare per säsong, på åtta upplagor av Luleå Hockey. Nuvarande säsong är som sagt i sin linda.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 21 okt 2015, 18:37

Petade stjärnan: "Tvivlade på mig själv"


17:29 | 15-10-21 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Petad och ifrågasatt. Nu talar Craig Schira ut om den tuffa inledningen i Luleå Hockey och hur han jobbar för att hitta sig själv igen.
Dela Tweeta
Craig Schira värvades till Luleå med idel lovord i bagaget.I finska ligan tillhörde han seriens bästa backar och förväntningarna var att han skulle vara en stöttespelare i Luleå Hockeys guldsatsning.Men kanadensaren har fått en mardrömsstart. Sämst plus/minus-statistik i laget (-6) och har varit inne på 12 av lagets 37 insläppta mål.
– Första matchen kändes riktigt bra, men efter det gick det bara utför. Jag förväntas vara en back som sätter fart på pucken, men fick inte alls spelet att stämma. Jag höll i pucken för mycket och ställde till det för laget, säger han.
Redan i den tredje SHL-matchen, mot Skellefteå, bänkades nyförvärvet av tränaren Joakim Fagervall och i majoriteten av matcherna har backen fått agera extraspelare.
– Det var tufft. Som spelare vill du vara med där ute på isen och att vara utanför laget är det värsta du kan vara med om som spelare. Framförallt när laget förlorar, då känner man sig väldigt maktlös och frustrerad.
Hur har du tänkt under den här tiden?
– Enda möjligheten att få tillbaka självförtroendet är att gå till sig själv. Tränaren kommer inte lösa det åt dig. Spelar jag inte bra, eller inte som tränaren vill att jag ska spela, då är det upp till mig att ta tillbaka platsen.
– Jag ska vara ärlig och säga att jag tvivlade på mig själv ett tag. Men jag har varit med ett tag nu och vet att jag måste försöka lägga det åt sidan och lita på min förmåga och det som har tagit mig hit.
Hur jobbar du för att få tillbaka självförtroendet?
– För mig handlar det om att försöka spela enkelt. Jag gillar att åka skridskor och jag gillar att passa pucken. Det är också några av mina styrkor, men ibland tenderar jag att göra det för komplicerat. Just nu handlar det om att försöka ta snabba beslut, slå en enkel passning och se att det fungerar. Det gör att jag känner mig bra. Gör jag det kommer mitt spel att växa allt eftersom.
Nu är backen tillbaka i laguppställningen och under onsdagens träning var han också med i en av powerplay-formationerna.
– De senaste matcherna har känts lite bättre. Jag känner mig mer bekväm ute på isen och tycker att jag tar bättre beslut, men jag är långt ifrån nöjd med mitt spel.
Vid sidan av Craig Schira har laget också haft en tung inledning och har två förluster i bagaget.
– Som lag måste vi verkligen jobba efter vårt spelsystem. Tränarna drar det för oss varje dag och vi vet alla vad vi ska göra, men de gånger som vi går bort oss där ute beror det på att vi inte gör som vi ska.
– Kärnan i vårt problem är i egen zon. Släpper vi in fem mål, måste vi göra sex för att vinna. Det fungerar inte. Vi måste hålla oss till vårt spelsystem hela tiden, hålla ihop som lag och ha kul tillsammans för när vi kommer ur den här tuffa perioden kommer det kännas bra och vi kommer vara ett starkt lag.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 21 okt 2015, 22:29

Försök gärna att hålla denna tråden fri från annat än artiklar - inlägg med förfrågningar av artiklar går bra.

Ett antal inlägg som avhandlar ovan länkade artikel som rör "Ostens" värvningar under sin tid som sportchef för Luleå hockey är flyttade till en egen, nyskapad, tråd:

https://www.luleahockeyforum.com/t1024-historiska-lag-spelare-varvningar-och-lagledare


Har ni frågor, synpunkter eller klagomål som ni inte vill vädra "offentligt" kan ni skicka PM till "Admin". Annars finns vår dedikerade tråd som ni finner nedan:

https://www.luleahockeyforum.com/t4-om-forumet-forbattringar-och-forslag
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ tis 27 okt 2015, 15:11

Artikel om Strömvall, kuriren?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Freno tis 27 okt 2015, 16:19

JoakimJ skrev:Artikel om Strömvall, kuriren?

http://kuriren.nu/nyheter/stromwall-om-tuffa-tiden-i-lulea-hockey-8544809.aspx

Strömwall om tuffa tiden i Luleå Hockey:

Freno

Antal inlägg : 196
Join date : 15-05-24
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken ons 28 okt 2015, 20:42

"Miljonerna är inhämtade..." Kurirens artikel. Urken och Röde - sluta lata er nu bounce
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken ons 28 okt 2015, 20:48

http://www.kuriren.nu/100-hockey/miljonerna-ar-inhamtade-lulea-hockeys-ekonomi-i-hamn-8547707.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 28 okt 2015, 20:49

Hittade artikeln på FB Wink

ISHOCKEY/LULEÅ Luleå Hockey saknade sex–åtta miljoner inför säsongen. Nu är de inkasserade – och klubben blickar framåt.
Dela Tweeta
På pressträffen inför säsongen meddelade Luleå Hockeys VD Stefan Enbom att klubben har som ambition att höja omsättningen från cirka 135 till 150 miljoner kronor den här säsongen.
Men då saknades sex–åtta miljoner kronor för att nå budget.
– Vi har ännu inte riktigt finansierat säsongen och behöver dra in sex–åtta miljoner kronor till, sa VD:n Stefan Enbom till Norrbottens-Kuriren i början av september.
Det skulle i alla fall inte påverka det sportsliga i unga, riksserien eller SHL.
– Ingenting får påverka sporten. Deras budget rör vi inte, sa Enbom.
Två månader senare har Luleå Hockey läget under kontroll – och behöver inte oroa sig för om herrlaget går till SHL-slutspel eller inte. Vanligtvis en kassako där varje hemmamatch inbringar cirka en miljoner kronor till klubbkassan.
– Vi budgeterar för ett resultat innan slutspelet. Ekonomin är fullständigt under kontroll. Allting vi hade bestämt oss för att göra har vi gjort. Vi vet att vi kommer att ha en intäktsökning på fem miljoner kronor på företagssidan och samtidigt sänker kostnaderna i klubben med tre miljoner kronor nästa år. Vi har säkrat upp vår sportsliga satsning och det känns väldigt bra, säger Enbom.
Då gör ni ett plus/minusresultat utan slutspel?
– Ja.
Så de här sex–åtta miljonerna är fixade?
– Ja, det är klart. Både unga, riksserien och vårt herrlag kan vi fortsätta vår satsning med. Vi behöver inte dra ned vår ambition.
Luleå Hockey gick inför säsongen ut med att klubben satsar på seger i CHL, SHL och riksserien.
– Skulle vi bara få lite flyt med herrlaget skulle det vara fantastiskt bra, säger Enbom
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 28 okt 2015, 22:35

Flyttat ett antal inlägg som rör Luleå hockeys ekonomi och det som nämns i artikeln länkad av Urken och Redbear ovan till https://www.luleahockeyforum.com/t1020-lulea-hockeys-ledning-ekonomi-del-2


Tänk på att hålla denna tråd fri från annat än artikel-förfrågningar eller artiklar.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Dentos lör 31 okt 2015, 22:02

Någon som kan dela Chris Abbotts monsterlön artikel från kuriren?
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 863
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken lör 31 okt 2015, 22:06

http://www.kuriren.nu/100-hockey/abbotts-monsterlon-avstangd-nar-brodern-hyllas-8553450.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken ons 04 nov 2015, 21:53

Vad säger "Osten" i NSD? "Sitter inte med armarna i kors".

@Urken
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Admin ons 04 nov 2015, 21:57

Flyttat ett antal inlägg som rör Chris Abbott och hans lön, bland annat, till Chris Abbotts egna deltråd.


Tänk på att hålla denna tråden fri från diskussioner så att användare enklare ska kunna hitta länkade/inklistrade artiklar.
Admin
Admin
Admin

Antal inlägg : 1072
Join date : 12-01-21

https://www.luleahockeyforum.com

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Bamsefar ons 04 nov 2015, 22:20

Hmmmmm

http://www.nsd.se/sport/det-ar-hela-truppens-absoluta-uppdrag-9644464.aspx

Spoiler:
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av MrA fre 06 nov 2015, 14:11

Skulle någon kunna klippa in kurirenartikeln om Porsberger? Låter som orsaken till varför han fick gå står där (Inte så att jag mördat någon)..
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken fre 06 nov 2015, 14:17

http://www.kuriren.nu/sport/jag-har-inte-mordat-nagon-8563207.aspx

Pling @MrA

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av MrA fre 06 nov 2015, 18:00

Tackar å bockar :-)
MrA
MrA

Antal inlägg : 401
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear fre 06 nov 2015, 21:48

ISHOCKEY/LULEÅ Här är backen som Luleå Hockey försökt värva – men fått nej tack.
Dela Tweeta
Förra året var Kristian Näkyvä en stor positiv överraskning i Luleåtröjan och svarade för 29 poäng på 55 matcher.
Spelet gav honom ett NHL-kontrakt med Nashville Predators, men innan säsongen startade blev 23-åringen nedskickad till Milwaukee Admirals i AHL och där har han fått en tung inledning.
Han och förre Skellefteåbacken Johan Alm har bildat ett backpar, men har fått sparsamt med istid och efter sju matcher är Kristian Näkyvä fortfarande poänglös.
Samtidigt har hans förra klubb Luleå Hockey haft en ännu tyngre start på säsongen och nu kan Kuriren avslöja att sportchefen Lars "Osten" Bergström har försökt att locka tillbaka finländaren.
– Det är korrekt. Vi har fått en intresseförfrågan från Luleå Hockey, men jag har meddelat Luleå att han kommer stanna kvar i AHL och kämpa om en plats i NHL, säger Kristian Näkyväs agent Thomas Sjögren.
André Samuelsson
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ lör 07 nov 2015, 00:09

Stöckel i Kuriren, någon?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Tigerman lör 07 nov 2015, 00:43

JoakimJ skrev:Stöckel i Kuriren, någon?
Typisk click-baitrubrik. Nu kommer inga svar alls, däremot nästa vecka:

ISHOCKEY/LULEÅ I över en månad har det varit tyst från Luleå Hockey – men nu kommer beskedet.
Den 6 oktober – för exakt en månad sedan – kunde Kuriren avslöja att Thor Stöckel får lämna Luleå Hockey.
Samma dag hade personalen informerats om att sportdirektören var arbetsbefriad och att Stefan Enbom, vd, och sportchefen, Lars "Osten" Bergström, skulle ta över hans arbetsuppgifter.
Klubbens ordförande, Anders Olofsson, bekräftade uppgiften och betonade samtidigt att det inte fanns några oegentligheter bakom beslutet.
– Det finns absolut inga oegentligheter. Absolut inte. Det dementerar jag till 110 procent. Utan det är en dialog vi har fört med Thor och vi ska fortsätta med den, sade Anders Olofsson då.Dagen därpå skickade Luleå Hockey ut ett pressmeddelande där de förklarade att beslutet grundade sig i att styrelsen vill förändra föreningens ledningsfunktion. Men några ytterligare kommentarer ville de inte lämna innan dialogen med Thor Stöckel var avslutad.
Sedan dess har det varit locket på.
Fram till nu.
När Kuriren ringer upp ordföranden för att få en kommentar kring händelseutvecklingen planerar redan klubben ett uttalande.
– På måndag kommer vi berätta vad som händer, säger Anders Olofsson.
Vad kommer ni berätta då?
– Det får du se då. Vi ska göra färdigt allt i helgen, sedan kommer beskedet på måndag. Du får återkomma då.
Varför har ni inte kunnat kommentera någonting kring det här på över en månad?
– Jo, det har tagit lite tid. Men det är så ibland. Vi har velat avsluta dialogen med Thor innan vi lämnade några fler kommentarer. Det har varit en del möten och tider som ska passa alla. Men nu är vi nästan klara.
André Samuelsson

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 09 nov 2015, 11:33

Vad säger man nu då om Stöckel-härvan?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 09 nov 2015, 11:58

http://www.nsd.se/sport/beskedet-darfor-fick-stockel-lamna-9653741.aspx

Ping @Rönken

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 09 nov 2015, 11:58

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lhfs-ordforande-talar-ut-om-stockel-gate-8567535.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ mån 09 nov 2015, 13:03

Vad står om Sweatt i låst artikel på Kuriren?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Snikne Ville mån 09 nov 2015, 13:32

JoakimJ skrev:Vad står om Sweatt i låst artikel på Kuriren?
Ljumskskadan skall vara en muskelbristning i magtrakten.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JoakimJ mån 09 nov 2015, 13:38

Tackar!
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av amarule mån 09 nov 2015, 16:02

Intervju med Stocken i p4 efter kl 16. 00 idag
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear tor 12 nov 2015, 22:28

Pelle Johansson: "Någon borde avgå – jag vet bara inte vem som ska börja"
22:13 | 15-11-12 Kommentera
Dela Tweeta
MALMÖ/ISHOCKEY Pinsam förlust efter plågsamt spel med patetiskt resultat. Luleå Hockey skulle ta tre guld. Just nu är Sveriges kaxigaste förening inte ens på slutspelsplats.
Finns det några ursäkter? Inte en enda. Det här var Luleås sämsta match hittills. Det här var precis som vanligt.
Vad som var värst? Jag vet inte. Ni får välja själva, utbudet är det inget fel på.
Daniel Larssons lilla styrning bakom eget mål som ställde Janne Sandström och gav 1–0?
Den clownkonferens som sammanträdde i egen zon strax innan 2–0?
Det misslyckade bytet innan 3–0?
Det faktum att en motståndare fick stå skinande ren en meter framför eget mål i numerärt underläge tre mot fem?
Det här var, rätt och slätt, genomuselt.
Luleå Hockey har byggt ett lag för ett spel som man inte klarar av. Nu, när spelet är så enkelt att en genomsnittlig cockerspaniel hade förstått det, har man inte spelare som klarar av att göra de små detaljerna rätt – eftersom det aldrig varit deras uppgift. I stort sett vartenda beslut som tagits den här säsongen har varit felaktigt och nu ser det vämjeliga resultatet av en organisation som bara knappt verkar klara av att sätta på sig långkalsongerna ett ben i taget.
I fjol fanns fortfarande Per Ledin och Chris Abbott i laget när det blåste snålt. När tränarna ändrade sin spelidé till enklare lösningar hade de tongivande spelare som visste vad som ger utdelning: Hårt jobb, noggrannhet med detaljerna, driven disciplin. Nu har tränarna Toni Rajala och Jacob Micflikier att tillgå och om jag ska vara vänlig – vilket jag egentligen inte alls har lust med – så står de inte riktigt för samma värden.
Än så länge har jag undvikit att kräva rullande huvuden i Luleå Hockeys organisation. Jag vet av egen erfarenhet att lugn, ro och långsiktighet ger bäst resultat – men jag börjar vackla. Luleå Hockey ståtar med
1) En sportchef som verkat smått granatchockad ända sedan hans kollega Thor Stöckel fick sparken.
2) En tränartrio som i stort sett misslyckats med allt sedan de kom till klubben för ett och ett halvt år sedan.
3) Ett halvt lag – minst – med spelare som verkar lika bekväma i de tuffa matcherna som en leprapatient i ett radiobilsrally.
4) En verkställande direktör som... tja, jag har ingen aning om vad Stefan Enbom pysslar med.
Än så länge har ingen av dem gjort någonting som berättigar att de ska behålla sina jobb.
Jag såg matchen på tv, Johan Harju verkade nästan gråtfärdig i intervjun och jag förstår honom. Det var ju inte så här den här säsongen skulle bli, han skulle ju vinna guld, precis som alla andra som kommit hit, de skulle bli hyllade och det skulle vara roligt.
De blev lurade av Luleå Hockeys guldlögn.
Varje gång Luleå Hockey mött en motståndare som inte spelat med huvudet under armen har man hamnat i stora bekymmer och oftast förlorat. Det finns varken riktning, mening, mod eller mål i den här spelartruppen. Med nuvarande lag- och klubbledning finns det inte ens någon räddning i sikte.
Ska någon avgå?
Kanske det – jag vet bara inte vem fan som ska börja.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Sir Prozac tor 12 nov 2015, 22:33

Avgå alla, och gör det NU!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Kocur tor 12 nov 2015, 22:40

Bästa Pelle skrivit på länge

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Bamsefar tor 12 nov 2015, 22:44

Redbear skrev:Pelle Johansson: "Någon borde avgå – jag vet bara inte vem som ska börja"
22:13 | 15-11-12 Kommentera
Dela Tweeta
MALMÖ/ISHOCKEY Pinsam förlust efter plågsamt spel med patetiskt resultat. Luleå Hockey skulle ta tre guld. Just nu är Sveriges kaxigaste förening inte ens på slutspelsplats.
Finns det några ursäkter? Inte en enda. Det här var Luleås sämsta match hittills. Det här var precis som vanligt.
Vad som var värst? Jag vet inte. Ni får välja själva, utbudet är det inget fel på.
Daniel Larssons lilla styrning bakom eget mål som ställde Janne Sandström och gav 1–0?
Den clownkonferens som sammanträdde i egen zon strax innan 2–0?
Det misslyckade bytet innan 3–0?
Det faktum att en motståndare fick stå skinande ren en meter framför eget mål i numerärt underläge tre mot fem?
Det här var, rätt och slätt, genomuselt.
Luleå Hockey har byggt ett lag för ett spel som man inte klarar av. Nu, när spelet är så enkelt att en genomsnittlig cockerspaniel hade förstått det, har man inte spelare som klarar av att göra de små detaljerna rätt – eftersom det aldrig varit deras uppgift. I stort sett vartenda beslut som tagits den här säsongen har varit felaktigt och nu ser det vämjeliga resultatet av en organisation som bara knappt verkar klara av att sätta på sig långkalsongerna ett ben i taget.
I fjol fanns fortfarande Per Ledin och Chris Abbott i laget när det blåste snålt. När tränarna ändrade sin spelidé till enklare lösningar hade de tongivande spelare som visste vad som ger utdelning: Hårt jobb, noggrannhet med detaljerna, driven disciplin. Nu har tränarna Toni Rajala och Jacob Micflikier att tillgå och om jag ska vara vänlig – vilket jag egentligen inte alls har lust med – så står de inte riktigt för samma värden.
Än så länge har jag undvikit att kräva rullande huvuden i Luleå Hockeys organisation. Jag vet av egen erfarenhet att lugn, ro och långsiktighet ger bäst resultat – men jag börjar vackla. Luleå Hockey ståtar med
1) En sportchef som verkat smått granatchockad ända sedan hans kollega Thor Stöckel fick sparken.
2) En tränartrio som i stort sett misslyckats med allt sedan de kom till klubben för ett och ett halvt år sedan.
3) Ett halvt lag – minst – med spelare som verkar lika bekväma i de tuffa matcherna som en leprapatient i ett radiobilsrally.
4) En verkställande direktör som... tja, jag har ingen aning om vad Stefan Enbom pysslar med.
Än så länge har ingen av dem gjort någonting som berättigar att de ska behålla sina jobb.
Jag såg matchen på tv, Johan Harju verkade nästan gråtfärdig i intervjun och jag förstår honom. Det var ju inte så här den här säsongen skulle bli, han skulle ju vinna guld, precis som alla andra som kommit hit, de skulle bli hyllade och det skulle vara roligt.
De blev lurade av Luleå Hockeys guldlögn.
Varje gång Luleå Hockey mött en motståndare som inte spelat med huvudet under armen har man hamnat i stora bekymmer och oftast förlorat. Det finns varken riktning, mening, mod eller mål i den här spelartruppen. Med nuvarande lag- och klubbledning finns det inte ens någon räddning i sikte.
Ska någon avgå?
Kanske det – jag vet bara inte vem fan som ska börja.
En ganska korrekt sammanfattning av läget till dags dato, tyvärr.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Snikne Ville tor 12 nov 2015, 22:51

Pelles andra punkt är ju mitt mantra. Jag vill inte kicka tränarna för säsongens "guldmisslyckande". Jag vill sopa bakom bänken bänken pga det bara är en fortsättning på hur mycket såg ut förra sässen. Någon gång, i februari kanske, skrev jag något i stil med "alldeles för mycket ser alldeles för dåligt ut". Det är inte långt till februari igen. Men mycket är detsamma. Och något måste hända. Eller borde redan ha hänt.


Senast ändrad av Snikne Ville den tor 12 nov 2015, 22:52, ändrad totalt 1 gång
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6389
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av pingu tor 12 nov 2015, 22:52

Bamsefar skrev:
Redbear skrev:Pelle Johansson: "Någon borde avgå – jag vet bara inte vem som ska börja"
22:13 | 15-11-12 Kommentera
Dela Tweeta
MALMÖ/ISHOCKEY Pinsam förlust efter plågsamt spel med patetiskt resultat. Luleå Hockey skulle ta tre guld. Just nu är Sveriges kaxigaste förening inte ens på slutspelsplats.
Finns det några ursäkter? Inte en enda. Det här var Luleås sämsta match hittills. Det här var precis som vanligt.
Vad som var värst? Jag vet inte. Ni får välja själva, utbudet är det inget fel på.
Daniel Larssons lilla styrning bakom eget mål som ställde Janne Sandström och gav 1–0?
Den clownkonferens som sammanträdde i egen zon strax innan 2–0?
Det misslyckade bytet innan 3–0?
Det faktum att en motståndare fick stå skinande ren en meter framför eget mål i numerärt underläge tre mot fem?
Det här var, rätt och slätt, genomuselt.
Luleå Hockey har byggt ett lag för ett spel som man inte klarar av. Nu, när spelet är så enkelt att en genomsnittlig cockerspaniel hade förstått det, har man inte spelare som klarar av att göra de små detaljerna rätt – eftersom det aldrig varit deras uppgift. I stort sett vartenda beslut som tagits den här säsongen har varit felaktigt och nu ser det vämjeliga resultatet av en organisation som bara knappt verkar klara av att sätta på sig långkalsongerna ett ben i taget.
I fjol fanns fortfarande Per Ledin och Chris Abbott i laget när det blåste snålt. När tränarna ändrade sin spelidé till enklare lösningar hade de tongivande spelare som visste vad som ger utdelning: Hårt jobb, noggrannhet med detaljerna, driven disciplin. Nu har tränarna Toni Rajala och Jacob Micflikier att tillgå och om jag ska vara vänlig – vilket jag egentligen inte alls har lust med – så står de inte riktigt för samma värden.
Än så länge har jag undvikit att kräva rullande huvuden i Luleå Hockeys organisation. Jag vet av egen erfarenhet att lugn, ro och långsiktighet ger bäst resultat – men jag börjar vackla. Luleå Hockey ståtar med
1) En sportchef som verkat smått granatchockad ända sedan hans kollega Thor Stöckel fick sparken.
2) En tränartrio som i stort sett misslyckats med allt sedan de kom till klubben för ett och ett halvt år sedan.
3) Ett halvt lag – minst – med spelare som verkar lika bekväma i de tuffa matcherna som en leprapatient i ett radiobilsrally.
4) En verkställande direktör som... tja, jag har ingen aning om vad Stefan Enbom pysslar med.
Än så länge har ingen av dem gjort någonting som berättigar att de ska behålla sina jobb.
Jag såg matchen på tv, Johan Harju verkade nästan gråtfärdig i intervjun och jag förstår honom. Det var ju inte så här den här säsongen skulle bli, han skulle ju vinna guld, precis som alla andra som kommit hit, de skulle bli hyllade och det skulle vara roligt.
De blev lurade av Luleå Hockeys guldlögn.
Varje gång Luleå Hockey mött en motståndare som inte spelat med huvudet under armen har man hamnat i stora bekymmer och oftast förlorat. Det finns varken riktning, mening, mod eller mål i den här spelartruppen. Med nuvarande lag- och klubbledning finns det inte ens någon räddning i sikte.
Ska någon avgå?
Kanske det – jag vet bara inte vem fan som ska börja.
En ganska korrekt sammanfattning av läget till dags dato, tyvärr.
Helt rätt Pelle!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2416
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Patrik82 fre 13 nov 2015, 08:53

Håller helt med! Utom en sak, det "misslyckade bytet" vid 3-0
Var inte det Harju som slagga i rundeln som bäddade för finfin kontring... sen måste ju Larsson ha det avslutet! !!
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 42
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Rönken mån 16 nov 2015, 12:04

Vad säger Enbommen om krisen? Är det något förutom klyschor om förtroendet för Osten och att det inte finnas några snabbfixar?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken mån 16 nov 2015, 12:10

http://www.nsd.se/sport/lulea-hockeys-vd-talar-ut-om-krisen-9671945.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Bamsefar mån 16 nov 2015, 21:20

Vad tror vi , desperat jakt eller glutta runt på EP mellan "dammsugarna".

START LOKALT SPORT SENASTE
Lars "Osten" Bergström.

Lars "Osten" Bergström.
Bild: Linda Wikström...
Positionerna som LHF vill förstärka
19:28 | 15-11-16 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Enligt uppgifter till Kuriren siktar LHF på att värva sig ur krisen – men det finns ett stort problem.
Dela Tweeta
Hårdsatsande Luleå Hockey sladdar i tabellen och ligger efter 18 omgångar på elfte plats.
För två veckor sedan kunde Kuriren avslöja att klubben lämnat en intresseförfrågan till fjolårets succéback Kristian Näkyvä som fått begränsat med speltid i AHL-klubben Milwaukee Admirals, men fick nej tack.
Enligt uppgifter till Kuriren är det en av positionerna som Luleå vill förstärka. Klubben letar just nu en spelskicklig back och center.
– Det är svårt för mig att kommentera lösa rykten. Vårt fokus ligger fortfarande på att göra den nuvarande truppen bättre och få ut maximalt av de spelarna, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.
Med tanke på resultaten, hur länge kan ni arbeta på det sättet?
– Vill du ha en tidsplan? Det är klart vi bevakar spelarmarknaden. Det gör vi varje dag, hela året. Skulle det dyka upp en spelare som vi anser skulle passa in i laget på kort och på lång sikt, till rätt pris, så är vi självklart intresserade. Det tror jag alla lag i SHL är. Men det är inte så att vi går och väntar och hoppas på att det ska poppa upp någonting som ska bli vår lösning. Utan den är att jobba med den nuvarande truppen.
Hur ser spelarmarknaden ut?
– Just nu är det ett ganska begränsat utbud av spelare och i stor utsträckning handlar det om spelare av osäker kvalitet. Det är den verkligheten vi jobbar med.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12048
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 17 nov 2015, 16:08

http://www.nsd.se/sport/efter-fiaskot-nu-vill-nsds-sportkronikor-se-forandringar-9673483.aspx?s=email

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear fre 27 nov 2015, 18:34


ISHOCKEY/STOCKHOLM Jonathan Granström klev av efter två perioder. Nu är det en kamp mot klockan om han ska kunna spela lördagens match mot Växjö.

Dela Tweeta

I två perioder var Jonathan Granström en av Luleås främsta spelare mot Djurgården. Luleåcentern tog nästan varenda tekning och var en viktig del i Luleå kanske vassaste kedja med Johan Harju och Toni Rajala.

– Vi skapade ju en del chanser och borde ha satt något mål, säger Granström.

Men när den tredje perioden inleddes så saknades Granström.

– Jag fick en smäll mot nederdelen av kroppen, det gick inte att fortsätta matchen tyvärr, säger Granström.

Hur allvarlig skadan var visste han inte när Kuriren pratade med honom efter matchen.

– Jag får träffa fysteamet i morgon och kolla. Jag har ingen aning om jag kommer att kunna spela nästa match. Jag hoppas verkligen det.

Att han fick kliva av matchen grämde honom rejält.

– Det här är en av de roligaste matcherna att spela. Det är alltid tuffa bataljer och sen så är det riktigt bra tryck på läktaren med två stora klackar.

Den proppfulla Luleåsektionen, som står där spelarna åker ut på isen från omklädningsrummen, var röststark på Hovet.

– När vi åker ut till matchen så hör vi ju bara våra egna supportrar, de överröstar ju djurgårdarna.

Trots sin egen skada gladdes Granström över många delar med Luleås spel.

– Det var jättekul för Ward att få göra en sån bra match. Sen tycker jag försvarsspelet var riktigt bra. Vi har tajtat till försvarsspelet och sedan vågar vi sätta press på Djurgården och har flera långa anfall i deras zon.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6714
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken fre 27 nov 2015, 22:52

http://www.kuriren.nu/sport/owuya-det-har-forstort-valdigt-mycket-for-mig-8603663.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken lör 28 nov 2015, 13:21

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lulea-hockey-i-jakt-pa-forre-nhl-malvakten-8604291.aspx

Spoiler:
Urken
Urken

Antal inlägg : 21157
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 11 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet