Linköping

+43
Hedanders
Donowitz
Norrlandstoken
Lehto
Hankburger
Rikky
NallePhu
GustenA
Sportchefen #2
Sundance Kid
Tony Moore
rasbiologen
Puckad
Old Brooklyn
Lulefan
Kagen
Qirren
Micke80
Lajon
Pajala
Slapshot
Rönken
tibet
Redbear
Mange
LulefanGBG
Salle
Johan__
Snikne Ville
Sven Savage
FruktHamster
Tigerman
Bamsefar
#96
Dave Rock
farre
Rayko
Beast.
Chris Hendrix
Högljudd
Urken
Zeb Macahan
MickkeJ
47 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Linköping Empty Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 16:42

Tråden om laget Linköping HC

Här diskuteras allt som rör Linköping så som föreningen, det sportsliga och fansen.


Officiell hemsida: http://www.lhc.eu/
Eliteprospects: http://eliteprospects.com/team.php?team=6
Forum: http://forum.whitelions.se/hockeybulletin/
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 16:53

Jag har faktiskt i ett par år sagt att LHC kommer att bli det nya Malmö, dvs "upp som en sol ned som en pannkaka" bara snabbare upp och ned.
Inför denna säsong tippades de att komma i toppen av serien men ligger just nu ett ynka poäng från en kvalserieplats. Förvånande? Ja, fast ändå inte! Många äldre och säkerligen överbetalda spelare, en ledning som verkar vara lite upp i det blå och som dessutom satt det i system att hyra ut sina bästa spelare.
Boorken skriver lite tänkvärt kring laget LHC här: http://www.expressen.se/sport/kronikorer/leif-boork/boork-nu-smalter-vaxet-pa-vingarna/

Personligen tycker jag inte att det skulle vara så trist om de åkte ur, under många år gav de ordet "köpelag" en helt ny mening även om de (av ekonomiska skäl) har lugnat ner sig de senaste säsongerna. Dock fick vi så sent som förra våren se Arla lämna oss för dom och vad värre är: det blev offentligt just innan slutspelet när det verkade som vi skulle få möta varandra, jag tror vi alla vet var den "läckan" kom från. Nu senast ryktas Hjalmarsson dit och vi har inte ens spelat färdigt grundserien. Fransson, Surovy och Saravo är alla exempel på spelare som lämnat oss efter lyckade säsonger för en förmodligen högre lönecheck.

Vad tycker ni? Skulle någon sakna Linköping OM de skulle åka ur?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Zeb Macahan sön 19 feb 2012, 17:05

Nope, saknad av väldigt få skulle jag tro. Hellber är säkert duktig på det han gör men jag gillar inte honom alls, ofta grinar han i media om de "hutlösa" hyrorna för Cloetta samtidigt som dom drar in enormt med stålar på Mårtensson och Weinhandl varje säsong och har råd att avlöna Hlavac och Hlinka bl.a.

Jag har personligen väldigt svårt för denna förening så bort bort bort.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Urken sön 19 feb 2012, 17:09

Jag skulle då absolut inte sakna Linköping. Dessutom så hoppas jag att om rykten kring Hjalmarsson är sanna, så kanske han ändrar sig om de trillar ur serien. Därav skulle vi säkert kunna få behålla en spelare som jag verkligen vill ha kvar. Dessutom, hur många spelare tror ni inte skulle lämna laget och bli tillgängliga för övriga ES-lag? Vi kanske skulle kunna få oss en del av kakan. Skulle inte säga nej tack till Pär Arlbrandt till exempel. Nog för att han kunde vara osynlig längre perioder, så var han ändå en poänggörare som visade sig fungera även under Rönkens spelsystem.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 17:59

Japp, det var främst Hellber jag syftade på när jag skrev "upp i det blå" Very Happy
Det verkar dessutom vara han som ligger bakom eller iaf är en av de främst förespråkarna för den här nya "fallskärmen" som ES-klubbarna föreslås ska få.

Om man läser på Linköpings forum (white lions forum) så verkar merparten av fansen rejält less på Arla. Vet inte exakt varför mer än att han gjort dåligt med poäng på sistonde, han är ju dock fortfarande en av de spelare som gjort flest poäng av alla i laget.

Utöver detta så verkar deras fans riktigt sugna på att få Olausson till laget efter att det började ryktas om hans brutna kontrakt, dels för att de såklart tycker han är bra men också för att de hoppas att detta ska "väcka" Arlbrandt. Känns lite småmärkligt eftersom Arla ändå spelat med Söderberg som faktiskt är en väldigt liknande spelartyp som Olausson och minst lika bra (ursäkta, antar att detta kommer leda till protester).
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Zeb Macahan sön 19 feb 2012, 18:49

Söderberg och Arla har ju inte producerat bra alls nu på slutet men tror att Arla ändå är poängbäst i laget, är osäker och ids inte kolla, så någon dålig säsong har han ju inte gjort totalt sett.
Dock är det ju nu som just såna spelare samt tjeckerna, Mange J, Jämtin t.ex måste stiga fram, hoppas dom inte gör det..
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 19:05

Zeb Macahan skrev:
Dock är det ju nu som just såna spelare samt tjeckerna, Mange J, Jämtin t.ex måste stiga fram, hoppas dom inte gör det..

Very Happy
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Högljudd sön 19 feb 2012, 19:05

Nä inte skulle jag sakna Linköping, tvärt om.
Plastlaget som byggt hela sin ES-tid på inköp av färdiga spelare, nä fy fan bort med skiten.
Inte bara de spelare du Zeb räknar upp som de värvat från oss utan vi glömmer inte hur de tokbjöd på Obsut men han fick vi behålla men till ett överpris.

Idealet vore att LHC till KS och DIF i ingemansland.
Då gör 08:orna ett taskigt ekonomiskt resultat men är kvar i försvagat tillstånd så vi även i fortsättningen kan ta enkla poäng mot vårat älsklings-hatlag Very Happy
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1010
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Chris Hendrix sön 19 feb 2012, 19:07

Verkar som att många vill ha ut LHC från elitserien, jag med.

Drömkvalserien enligt mig:

Linköping
Timrå
Örebro
Leksand
BIK Karlskoga
Malmö Redhawks

Det hade varit mumma det. Smile Sen hoppas på att Leksand och Malmö/Örebro tar steget upp.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Zeb Macahan sön 19 feb 2012, 19:13

Ja Malmö är ju ett sånt där hatlag som man ändå på nåt cracy sätt vill få upp fast ändå inte - typ. Percy & Hugo, nja. Nu har väl Stenbeck iofs sonderat terängen att dra sig ur avtalet OM man inte tar sig upp vilket man INTE kommer att göra, sätter en månadslön på det.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 19 feb 2012, 19:13

Högljudd skrev:Nä inte skulle jag sakna Linköping, tvärt om.
Plastlaget som byggt hela sin ES-tid på inköp av färdiga spelare, nä fy fan bort med skiten.
Inte bara de spelare du Zeb räknar upp som de värvat från oss utan vi glömmer inte hur de tokbjöd på Obsut men han fick vi behålla men till ett överpris.
Vill minnas att det var ganska mycket skriverier om Bartecko till LHC där i slutet av säsongen 07/08. Om vi hade åkt hade de nog huggt honom, vill minnas att han hade kontrakt till 08/09 som han såklart kunde bryta om vi åkt ur. Dock ska man komma ihåg att LHC vann sista matchen mot Mora men den enda som faktiskt var bra då var Surovy. Dom släppte ju in fem mål men lyckligtvis gjorde Surovy tre mål också!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Beast. sön 19 feb 2012, 19:26

Jag hoppas innerligt att LHC åker ur ES. Skulle hellre se Örebro eller Leksand ta deras plats. Eller varför inte Bofors eller Västerås...eller ja vilket lag som helst egentligen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Chris Hendrix sön 19 feb 2012, 19:27

Tror ni att Arlbrandt skulle kunna tänka sig att komma tillbaka till Luleå om LHC åkte ur?

Skulle han vara välkommen tillbaka och skulle ni vilja se honom i Luleå igen?
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Rayko sön 19 feb 2012, 20:18

Bort med LHC och ja Arla skulle vara ett bra nyförvärv. Han funkade ju fint med Olle. Sen kanske Simon stannar i Luleå om LHC åker ner.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ tis 21 feb 2012, 12:37

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/linkoping/article14407980.ab

Hoppsan, Linköping säljer sin hyresfastighet för att klara nollresultat.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Rayko tis 21 feb 2012, 13:36

HÄRLIGT!
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Zeb Macahan tor 23 feb 2012, 22:39

Helt sanslöst att Hellbers tappar en 4-2 ledning till torsk med 4-5 till slut - mot Timrå. Oj vad jag njuter när kvalseriestrecket kryper närmare.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ tor 23 feb 2012, 22:53

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Zeb Macahan tor 23 feb 2012, 23:02

Hahaha, stor humor, som man mår gott, ojoj Smile
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Urken tor 23 feb 2012, 23:12

Hahaha! Det här är vad jag kallar för natthumor. Synd att inte fansen i Linköping bestämmer vilka som får gå och vilka som får stanna, för annars hade det blivit en hel del lediga spelare i och med att ingen i laget förtjänar förlängning Wink
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Beast. fre 24 feb 2012, 00:05

Skönt att de förlorade. Jag hoppas verkligen, verkligen, verkligen att LHC hamnar i kvalserien
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av farre fre 24 feb 2012, 00:13

Oavsett vad man tycker om laget och ledarna i laget så tycker jag man ska visa repekt för fansen ty vi själva varit där ett par gånger och vet hur förjävligt och hopplöst det känns
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Dave Rock fre 24 feb 2012, 21:53

Undrar vad Arla tycker nu. Luleå leder serien och håller på ladda för guld racet, medans Lhc slåss för att slippa kvala och gå på tidig semester
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ lör 25 feb 2012, 21:25

Det är inte bara tabelläget som verkar vara lite ostabilt för Linköping, nu bråkar spelarna INOM laget helt öppet med varandra på plan under en match: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/linkoping/article14431749.ab
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Zeb Macahan lör 25 feb 2012, 21:31

Hehe, såg det på Canal+, är det inte underbart så säg..
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Dave Rock lör 25 feb 2012, 21:35

Det är inge ovanlig i sig att lagkamrater bråkar/skäller på varann.
Men det sker ju oftast bakom stängda dörrar.
Tyder på att det är rejält oroligt i Lhc Very Happy
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ lör 25 feb 2012, 21:42

Av vad man kan se på bildspelet i artikeln så verkar ju dom på bild 1 ha en rätt så uppretad diskussion med varandra. På bild 2 verkar nästan Jämtin försöka klappa till Figren för att sedan på bild 3&4 hoppa in på planen för att komma till han. Nr 3 i LHC (erik andersson) hoppar också in från båset och går emellan. På bild 5-12 verkar de ju vara upp i ansiktet på varandra hela tiden och hela vägen ner till målburen medans Andersson försöker gå emellan. Känns som att det var jäkligt nära att det blev slaggis där.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Dave Rock lör 25 feb 2012, 21:47

MickkeJ skrev:Av vad man kan se på bildspelet i artikeln så verkar ju dom på bild 1 ha en rätt så uppretad diskussion med varandra. På bild 2 verkar nästan Jämtin försöka klappa till Figren för att sedan på bild 3&4 hoppa in på planen för att komma till han. Nr 3 i LHC (erik andersson) hoppar också in från båset och går emellan. På bild 5-12 verkar de ju vara upp i ansiktet på varandra hela tiden och hela vägen ner till målburen medans Andersson försöker gå emellan. Känns som att det var jäkligt nära att det blev slaggis där.
Undrar om dom hade fått matchstraff och avstängning då Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Beast. lör 25 feb 2012, 22:08

Såg det på tvn. Det var absolut inget slagsmål men dom skrek åt varann och knuffades lite lätt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av #96 tis 28 feb 2012, 11:19

Arlbrandt petas ikväll...kanske inte direkt vad han hade räknat med när han skrev på för LHC

http://www.expressen.se/sport/hockey/elitserien/linkoping-kan-peta-poangkungen-i-kvall/
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 11:41

Kul att spela i LHC va Very Happy. Näste man är väl Simon som jag tror inte kommer få så värst stor roll i LHC nästa säsong. Han kommer lira i en tredje-kedja och glömmas bort med tiden.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Chris Hendrix tis 28 feb 2012, 12:20

I Luleå Hockey utvecklas man till landslagsman. I Linköping så går man motsatt väg.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Beast. tis 28 feb 2012, 12:57

Arlbrandt hade ju även ifjol en extrem formsvacka vid den här tiden och har det alltså även iår. Undrar vad det beror på?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Bamsefar tis 28 feb 2012, 13:14

Beast. skrev:Arlbrandt hade ju även ifjol en extrem formsvacka vid den här tiden och har det alltså även iår. Undrar vad det beror på?
Han är väl trött stackarn Sleep
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Beast. tis 28 feb 2012, 13:27

Expressen skriver nu att Roger Melin lämnar AIK och kan ta över LHC nästa år

Magnus Nyström skriver en krönika att det är ett stort misstag av Melin. Och jag är väl beredd att hålla med honom där
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Tigerman tis 28 feb 2012, 13:36

Ja, Linköping är ju laget som verkligen lyckats etablera en vinnarkultur under deras ca 10-åriga elitseriehistoria. Not... Snarare har de tagit vid där Malmö lämnade, med konstiga spelaraffärer, tränarsparkande samt underliga finansieringsmetoder som bl.a. inbegriper folk med för mycket pengar men som kan alldeles för lite om hockey.

Det är i mina ögon märkligt, med årets facit i hand, att någon enda spelare av rang skulle vilja signera kontrakt med den klubben. Jag hade velat se åtminstone någon slags ordning och reda innan jag stack dit. De måste betala rusktigt bra....... scratch

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Beast. tis 28 feb 2012, 14:29

Det är konstigt att de värvar väldigt dyra spelare på löpande band men nu kommer det samtidigt rapporter om att de måste börja sälja fastigheter och skit för att fixa ekonomin?

Osar ruttet om den föreningen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 14:58

LHC påminner mycket om Malmö.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Högljudd tis 28 feb 2012, 15:07

Rayko skrev:LHC påminner mycket om Malmö.

Malmö vann i alla fall några SM-guld men LHC har inte vunnit ett skit.
Skulle sakna DIF i ES men välkomna ett uttåg av plastClubben från Östergötland Exclamation
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1010
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av FruktHamster tis 28 feb 2012, 18:29

Så få se då.. De värvat spelare som lyckats i LHF under Rönken och nu en tränare som öppet erkänt att hans spelidé inspirerats av Rönkens.

Vad är det man brukar säga? Efterapning är den bästa sortens smicker?

För mig får LHC mer än gärna åka ned i Allsvenskan. Har inga direkt känslomässiga kopplingar till laget som jag har med tex DIF. Däremot HAR de vid flera tillfällen antingen värvat spelare från oss, eller försökt värva spelare från oss, vilket har drivit upp våra löner. Så som sagt.. De får mer än gärna åka ut.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ tis 28 feb 2012, 23:20

Verkar som Arla gått precis samma väg som så många Luleåspelare har gjort de senaste åren:

Bra säsong i Luleå > Lockas till LHC med stor lönecheck > Uppfyller inte förväntningarna och petas

Ska dom aldrig lära sig? Hur tänker Hjalmarsson?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av #96 tis 28 feb 2012, 23:24

MickkeJ skrev:Verkar som Arla gått precis samma väg som så många Luleåspelare har gjort de senaste åren:

Bra säsong i Luleå > Lockas till LHC med stor lönecheck > Uppfyller inte förväntningarna och petas

Ska dom aldrig lära sig? Hur tänker Hjalmarsson?
Money talks...karriären är inte lika viktig.
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Rayko tis 28 feb 2012, 23:26

Det är bara att kolla på filmen "Rocky 5" så vet man vad stora pengar kan göra med en lovande sportsman.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Dave Rock lör 03 mar 2012, 22:15

Det skulle kunna bli riktigt riktigt intressant, sett ur Luleå Hockey ögon om Linköping skulle åka ur ES.

* Arla lär väl knappast spela kvar i Lhc om dom håller till i AS...
* Hjalle kommer ju inte spela för ett Lhc som håller till i AS...
* Eric Himmelfarb som nämnts i Luleå sammanhang kommer garanterat inte spela för Lhc om dom spelar Allsvensk hockey...

Ska bli riktigt intressant detta....

Tror inte Lhc kommer åka ut ifall dom nu hamnar i kvalserien, inte Dif heller för den delen...
Men det är helt klart en intressant tanke ifall Lhc nu skulle åka ut ur ES...


Så sett ur Luleå ögon så är det bästa nog att Lhc åker ut och Dif spelar kvar...

* Vi har stora möjligheter att värva en hel kedja av riktigt hög kvalitet (om man räknar Hjalle som en värvning)
* Vi har kvar vårat andra "hat" lag som gör serielunken lite extra intressant...

Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 04 mar 2012, 20:04

Den hårt kritiserade Hans Särkijärvi fick sparken den 9:e januari. Fram till det hade LHC tagit 48 poäng på 36 matcher, alltså i snitt 1,33 poäng per match.
Efter att Luckner tog över har de tagit 23 poäng på 18 matcher, dvs 1,28 poäng per match.
En högst marginell skillnad som kanske ändras efter Tisdagen men ändå lite noterbart att ett tränarbyt än en gång inte hade någon effekt. Också märkligt att ingen av LHC-fansen verkar överdrivet kritiska till Luckner fastän han faktiskt har ett marginellt sämre facit än Särkijärvi.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Sven Savage sön 04 mar 2012, 21:00

Pungen går igenom det stålbad som alla veritabla köpelag gör.

Malmoe gjorde det först och lyckas inte komma igen. Pungen kan mycket väl hamna i samma dilemma. Stora hallar, klubbar som köpt sig till stora framgångar i några år. Men för eller senare går det åt helvete när det inte finns någon riktig hockey att falla tillbaka på.

Frölunda och Warulfven hängde på samma tåg och hade ett tag bara dyra inköpta spelare. Warulfven vaknade först i samband med att de sparkade Lee Goren och ersatte honom med en f d lulehjälte, född 14 juli. Frölunda var på väg att helt haverera men insåg faktum; sparkade ett lag av lego-divor och pensionerade gamlingar; använde pengarna för att få ihop ett region VG-lag igen. Ulfven och Frölunda hade ändå viss tradition att bygga på, men Malmoe och Pungen har ingenting. Åker Pungen nu är det inte alls säkert att de kommer tillbaka. Den ambition som kämpade upp laget från allsvenskan finns inte längre.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Snikne Ville mån 05 mar 2012, 21:28

Oooo vad jag vill se LHC i kvalserien. Håller med Svenne o tror faktiskt de kan få det riktigt jobbigt. Vem fan har nån karaktär förutom Mange J?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ mån 05 mar 2012, 21:33

Mange J har kanske karaktär i vanliga fall men han har ju varit rätt dålig den här säsongen också, vilket i hans fall innebär typ en medelback i ES.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Chris Hendrix mån 05 mar 2012, 22:33

LHC är en ganska stor kaka att plocka russin ur... Smile
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av MickkeJ sön 25 mar 2012, 12:39

Enligt Aftonbladet så sparkar LHC sin målvakt Norrena:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/linkoping/article14575630.ab
Lite märkligt med tanke på hur efterlängtad han var när han kom tillbaka till dem för några säsonger sen. Han lyfter förmodligen en bra lön och har ju inte varit superbra senaste säsongen. Känns ändå som ett felbeslut av dem, han är riktigt bra när det vill sig.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Linköping Empty Sv: Linköping

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet