Vilken Luleålogga föredrar du?

+33
ollle
LulefanGBG
Man of Steel
pingu
MickkeJ
Bamsefar
Lulefan
Zeb Macahan
Mange
Urken
Snikne Ville
KUCERA
JayDee
Wirbelwind
tvåplustvå
Johan__
Mr Bister
icemask
LubosC
Kallepedal
Kraftkung
Myrman
Rayko
NallePhu
Dave Rock
Sven Savage
Chris Hendrix
Jonken
Tigerman
Tony Moore
Pickadoll
Beast.
Salle
37 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du?

Stålmannen
 
Gamla björnen
 
Nya björnen
 
 
 
Resultat

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle tis 14 feb 2012, 15:46

Var ju stora protester när den nya björnen blev offentliggjord.. Nu har det lugnat sig lite bland fansen och folk har fått vänja sig lite.. Jag tycker fortfarande den är väldigt opassande, inget som får en att tänka på LHF.. Varken färger, historia eller text. Matchtröjdesignerna brukar ju användas två-tre säsonger i taget.. Hoppas det blir ett undantag till nästa säsong! Så man byter tillbaka till den förra björnen.. Eller kanske rentutav stålmannen.. Vilken av de som används skulle spela mindre roll för min del.. Huvudsaken den själslösa nuvarande björnen försvinner tycker jag.. Tröjorna i övrigt, är det inget fel alls på.. Rätt snygga. Men loggan, byt.. Jag tycker det vore lite halvt tragiskt att ta SM-guld med den där björnen på bröstet.. Vad tycker alla andra?!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. tis 14 feb 2012, 15:49

Jag tycker det hade varit tufft att ha gamla björnen på röda hemmatröjorna och stålmannen på gula bortaställen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle tis 14 feb 2012, 15:51

Den tanken har faktiskt slagit mig också Beast! Den gula känns ju oerhört klassisk och fin på de gula ställen, som förr.. Medan den gamla björnen, den vi tagit vårt hittills enda smguld med nog skulle göra sig väldigt bra på de nya röda ställen.. I förhållande till den nya, grå o trista.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Pickadoll tis 14 feb 2012, 16:42

Stålmannen loggan helt klart.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Tony Moore tis 14 feb 2012, 19:09

För mej finns det ingen annan logo än Stålmannen (Kent Sundén, tekniker från IFK Luleå som även var allsvensk fotbollspelare 1970/71 då det begav sej senast Wink. Den logon SKA alltid vara på LHF:s bröst, sedan kan man komplettera med diverse björnar och andra smarta påhitt för att sälja souvenirer och reklam men inte på matchtröjorna. Detta ser jag inte som någon motsättning, vi lever i en allt mer ekonomiskt krävande värld och då gäller det att vara innovativ för att klara sej. Men... Stålmannen ÄR LHF:s klubbemblem/logotyp.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7367
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Tigerman tis 14 feb 2012, 22:07

Äh, så länge man bara inte klämmer dit en indian eller narr på tröjan får loggan se ut nästan hur som helst för min del. Alla tre är OK, dock kanske inte samtidigt Wink

Faktum är att jag tänker inte det minsta på vilket märke man har på tröjan när det är match. Förutom under European Trophy, de tröjorna var inte speciellt snygga av någon anledning.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken sön 19 feb 2012, 14:26

Den nya loggan, -och jag använder ordet "loggan" istället för "björnen", pga att den liknar mer något som förknippas med Karlstad än med Luleå, -är ONEKLIGEN BEDRÖVLIGT designad!

Hur KAN föreningen Luleå Hockey acceptera en profiländring som mer förknippar dem med en konkurrent, -än ger föreningen den unikhet & egna profilering man eftersträvar....?!

Och om detta vore allt, vore den nya loggan "bara" en katastrof. Men i havet av alla dåliga ideér har man (av någon HORRIBEL anledning), valt att göra skiten ändå värre med introt...?! -En hockeyspelare som förvandlas till en jäkla varulv....

- Man vill ju bara kasta upp allt man ätit någonsin..... Mad


Senast ändrad av Jonken den sön 19 feb 2012, 14:38, ändrad totalt 1 gång
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken sön 19 feb 2012, 14:32

Jag har STORA FÖRVÄNTNINGAR på Luleå Hockey när denna säsong är över. Då har de lovat ALLA att se över den nya logotypen.

- Gör de inte detta fullt ut GARANTERAR jag att det inte kommer bli brisa positiva vindar hos de flesta de har tänkt sälja sina Hockey matcher till !!!!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle mån 20 feb 2012, 22:18

Intressant att EN person av 22 st röstat på den nya skapelsen. Jävla lågt urval för att säga någonting egeeentligen. Men det visar ju ändå på vart åt det lutar Wink Om den inte byts ut till nästa säsong är det som Jonken säger lite utav en skandal.

Fler och fler hittar hit även till detta forum.. Signaturer man känner igen från tidigare forum.. Tex Frukthamster förr en dag och nu även Jonken alltså. Välkomna!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Chris Hendrix tis 21 feb 2012, 02:04

Luleås tröjor förra säsongen med gamla björnen var absolut en av elitseriens snyggaste... men nu... not so much. Finns visserligen fulare lagtröjor i ligan men ändå.

Den svarta förra året var förbannat snygg. cat
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Sven Savage tis 21 feb 2012, 06:35

Jonken skrev:Jag har STORA FÖRVÄNTNINGAR på Luleå Hockey när denna säsong är över. Då har de lovat ALLA att se över den nya logotypen.

- Gör de inte detta fullt ut GARANTERAR jag att det inte kommer bli brisa positiva vindar hos de flesta de har tänkt sälja sina Hockey matcher till !!!!

Kommentar 1: KUL att även Jonken hittat hit! I mina ögon innebär det att våra diskussioner om Luleå Hockey kan bli bredare att inte bara omfatta det vi ser från sittplats eller från den virtuella H-läktaren i cyberspace utan dessutom det som uppfattas från spelarbåset. Utmärkt!

Kommentar 2: När det gäller logan. I det fallet är jag konservativ. Stålmannen Kent Sundén kommer alltid att vara mitt första val. Även om han kom från IFK medan jag själv har LSK:s vackra klubbmärke inristat i hjärtat.
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Dave Rock sön 26 feb 2012, 00:23

Salle skrev:Intressant att EN person av 22 st röstat på den nya skapelsen. Jävla lågt urval för att säga någonting egeeentligen. Men det visar ju ändå på vart åt det lutar Wink Om den inte byts ut till nästa säsong är det som Jonken säger lite utav en skandal.

Fler och fler hittar hit även till detta forum.. Signaturer man känner igen från tidigare forum.. Tex Frukthamster förr en dag och nu även Jonken alltså. Välkomna!
Jag kan ärligt säga att jag är den enda personen som röstat på nya loggan. Anledningen till att jag röstade på den är att jag tycker den fått alldeles för mycket skit.
Tycker inte alls den är så ful som många vill ha det till, tycker heller inte att man kan få det till något annat än en björn, även om man försöker.

Egentligen ville jag rösta på den "klassiska" björnen, även om jag tycker man skulle kunna modernisera den. Få den att se ännu argare och blodtörstigare ut, om ni förstår vad jag menar.

Tycker Björnen ska vara den officiella loggan, men att man har en tredje tröja med "stålmannen" som man kör ett par hemmamatcher varje säsong med.
Man kanske kan använda stålmannen 5-10 hemmamatcher/säsong
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Chris Hendrix fre 02 mar 2012, 00:21

Kan det hända att den nya tidigare kritiserade nya björnloggan får en annan status om det nu visar sig att Luleå Hockey vinner guld i år?

Kan tänka mig det och att souvenirerna med nya björnen blir mer eftertraktade. Jag hade nog t ex, köpt en matchtröja med nr 12... Embarassed
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken lör 03 mar 2012, 12:54

Jag respekterar fullt ut även de positiva åsikterna kring den nya loggan. (Trots att jag personligen är av en annan åsikt.)

För mig handlar detta motstånd emot den nya loggan inte om några traditioner osv. Det handlar enbart om en katastrofal otydlighet i föreningens agerande. Luleå Hockey är GRYMMA på ishockey. Däremot är föreningen tyvärr inte allt för grymma på profilering & marknadsföring.
Fördelen är att Luleå Hockey har haft förmånen att länge erha Norrbottens starkaste varumärke att jobba med. Dvs: Man har ju inte direkt behövt svettas ihjäl sig med jobbet med varumärket.
För en tid sedan valde man att ta fram en mer "tredimentionell" & "levande" variant av Luleå Björnen. Vinter fick uppdraget. Vinter & Luleå Hockey kom tillsammans fram till slutresultatet, som presenterades före säsongsstarten.

Jag ställer kort frågorna:
- Är logotypen mer tredimentionell? Svar: Ja.
- Är logotypen mer levande? Svar: Ja.
- Är logotypen stilren? Svar: Ja.
- Föreställer logotypen en björn? Svar: Nej.

Kort: Det är det mest fundamentala som falerat här: Man har gjort det mesta rätt utom att få skiten att UTAN TVIVEL se ut som en björn!!!! Har man då lyckats väl ut i processen: Svar: Utan några som helst tvivel: Nej.
Altså: Vad är rätt att göra nu? (Detta måste ju rättas till.)
Fans var VÄLDIGT tillmötesgående tidigare & la ner protesterna för att Luleå Hockey vädjade dem att göra detta. Fansen hade bara ett krav till LHF, som de accepterade: När säsongen är över: Ser vi över loggan.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av NallePhu lör 03 mar 2012, 13:29

Så mycket kan jag väl säga er alla att reklambyrån + Luleå HF har ett avtal om denna logga som tydligen ingen vill prata högt om i rekalmsyfte, Har hört att det ingår i ett sponsoravtal denna logga som reklambyrån i uppdrag att göra av Luleå HF och det fanns vissa krav bla denna logga skall kvarstå minst 3 säsonger på tröjorna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle sön 18 mar 2012, 17:49

Nu ni, ansvariga i LHF.. Låt oss slippa denna "björn" nästa säsong.. Så blir det lättare att glömma detta jävla slutspel..

Slopa bytandet av matchställ också.. Kan ju inte ha fyra olika. Kör på färgerna från guldåret 96 kanske? https://www.youtube.com/watch?v=P0gYgKbP3fQ

Rött OCH gult hemma. Gult OCH vitt borta. Samma "ränder" också? Jatack. Stilrent och klassiskt.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Chris Hendrix sön 18 mar 2012, 17:55

Ja, för fan... bort med fiaskologgan.
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Rayko sön 18 mar 2012, 17:58

Lite spännande i början men nu är man trött på den här loggan.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. sön 18 mar 2012, 17:58

Tillbaka med gamla björnen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle mån 19 mar 2012, 22:12

Vilken Luleålogga föredrar du? Hemmaliten

Vilken Luleålogga föredrar du? Bortaliten

Sådär ska matchtröjorna/loggan se ut tycker jag! Det där är Luleå. Hur svårt kan det va?! Very Happy Någon som håller med?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Dave Rock mån 19 mar 2012, 22:44

Nja, dom är visserligen snygga och historiska.
Men lite modernare får dom gärna vara. Det ska andas 2010-tal, men gamla björnen får dom gärna ta tillbaka.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. tis 20 mar 2012, 00:05

Jag tycker vi ska fortsätta ha GULA bortatröjor. Alla lag har ju tråkiga vita tröjor som bortaställ

Röd - Hemma
Gul - Borta
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Chris Hendrix tis 20 mar 2012, 16:37

De är förbannat snygga Salle.

Det har varit alledes för mycket cirkus med tröjbyten i år.

En röd hemmatröja.
En vit bortatröja.
En gul retrotröja som alternativ.

Det räcker så... inga fula jultröjor eller liknande. Very Happy

TILLBAKA MED GAMLA BJÖRNEN!!!

Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Myrman ons 21 mar 2012, 00:35

Tycker inte att loggan är så särskilt viktig men att färgerna är desto viktigare. Jag vill ha en röd hemmatröja och en gul borta. Den svarta ser lite dyster ut tycker jag. Sen hoppas jag att samtliga lag slutar med oskicket att ha spelarnnamnet längst nere på ryggen. Det ska naturligtvis vara högst upp.
När det gäller Luleåspelarna kan man förstås alla nummer utantill men inte när det gäller alla motståndare.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle ons 04 apr 2012, 13:14

Vore kul om Kurren eller Nsd frågade ut ledningen vad dom har för planer för loggan inför nästa säsong.. Om några planer alls finns, eller om man rullar på med årets matchställ.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 11 maj 2012, 00:47

Spoiler:
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Pickadoll fre 11 maj 2012, 03:10

Mkt bra. Hoppas det går vägen Smile
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av NallePhu fre 11 maj 2012, 06:29

Om detta går igenom då är det fan bara glöma allt vad pulver värvningar heter i framtiden, Jag tror INGEN av er här överhuvudtaget fattar vad det kommer kosta föreningen att slänga bort i princip allt som finns i souvenirshoppen!

Det finns ingen rim eller reson i alla dessa ylanden om byte av logga och etc etc allt KOSTAR och röstas detta förslag fram då är det fan kris för föreningen det lovar jag er var och en, Då kommer nedskärningar och annat samt att EXAKT samtliga fans kommer kalla Luleå Fans för ena barnungar och dagisverksamheten där ingen lärare finns att sköta den så SKÄRP er för fan och skit i vad det är för logga HÅLL PÅ LAGET istället!

LESS PÅ DETTA SVAMMEL och gör mig JÄVLIGT LEDSSEN SOM LULEÅ SUPPORTER ATT MAN GNÄLLER OCH HÅLLER PÅ LIKT DETTA !!!!

Fanns på gamla H då Luleå tog guldet DÅ var det inget jävla tjaffs om vilken logga laget hadde MAN HÖLL PÅ LULEÅ OCH INGET ANNAT!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kraftkung fre 11 maj 2012, 08:20

Håller med föregående talare..

Det är väl inte loggan vi ska lägga energi på? Tror att LHF får lite kosing av Vinter reklambyrå av användandet av den nya björnen.

Jag tror själv att hela upplägget med tröjan blir mycket snyggare om dom bara gör den mer stilren, typ som i NHL. Ta bort den där förban-e svarta randen som går ut med armen.. Det ser SKIT ut! Gör tröjan stilren, då kan björnen se bättre ut också!
Kraftkung
Kraftkung

Antal inlägg : 166
Join date : 12-04-16
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kallepedal fre 11 maj 2012, 13:08

Jag håller med, vilket j-a trams det har blivit kring den nya loggan. LHF har säkert förlorat hundratusentals kronor på grund av att vissa individer högljutt har protesterat mot den nya loggan. Jag håller med om att den kanske inte är så snygg men acceptera att ledningen har valt att satsa på den. Ska man påverka föreningen måste man kanske vara lite smartare och långsiktigare. Försök i stället påverka LHF:s profilering på lång sikt. Kom med förslag som gynnar föreningen.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken fre 11 maj 2012, 15:23

GIVETVIS skulle Luleå Hockey spela ut värvningspenning -kortet! Man har ju bara väntat på när de skall göra detta.... LHF kände till detta lååååångt före man la sin budget tidigare. ÄNDÅ försöker man måla sig som "de oskyldiga" i samband med detta. Med REJÄLT tilltagna siffror förövrigt.

Målet är givetvis att hacka in en "kil" hos supportrarna. -Att få interna motsättningar bland folk som är emot den nya loggan.

Också väntat att en del "nappar" på utspelet, -speciellt när klubben lägger upp det så elegant: Bort med ny logga eller värvningar. (Skrattretande löjligt!) -Vad skulle LHF annars säga, som kunde tänkas fungera på fansen.....?

Men de som faller för trycket, -har väl på något vänster glömt bort hela grund anledningen till varför detta är så viktigt. Luleå Hockey sitter alltså FORTFARANDE & hedlöst förslker rädda denna FBK-katastrof till jycke! Vad är nästa grej som skall säljas till fansen? Om LHF får gratis en valfri Färjestadsspelare till laget under kommande säsong; Under föruttsättning att föreningen spelar hela säsongen 2012/2013 i Färjestads matchtröjjor....? -Vaffan spelar det för roll?! -Det är väl bara det sportsliga som räknas............?

Är det VERKLIGEN så illa att klokt folk köper det där !!!???

Detta utspel av LHF är endast det första mörka kortet efter given i Texas Hold Em': Man försöker bluffa/köpa sig ur sin egen tabbe.
Vill alla ta och lägga sig nu eller finns det beslutsammare fans till att verkligen ta & syna detta drag?

- Håll ögona på bollen gott folk!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Tigerman fre 11 maj 2012, 21:53

Men orka... Sleep

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av LubosC fre 11 maj 2012, 23:14

Eller hur, orka. Så jävla noga är det inte.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 466
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av icemask lör 12 maj 2012, 00:08

Det verkar nästan som om vissa inom lulefans tror att de kan driva klubben bättre än nuvarande styrelse när man läser här och på nsd, så då ber jag er inom lulefans med erfarenhet av att driva ett företag med en omsättning på ca 100 miljoner att förklara hur ni tänkt i denna och andra frågor där ni anser att styrelsen gör/gjort fel.
Väntar med spänning !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4090
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mr Bister lör 12 maj 2012, 08:16

Jag håller med icemask: att driva företag är något helt annat än skriva insändare i olika medier, skall man ändra logga krävs det lite planering kanske på 3 år.

Alla som vill ändra loggan tycker jag ska ta kontakt med Luleå H för att diskutera framtidens logga, ni andra som pratar om kupper o.s.v försök att få eran veckopeng att räcka i stället.

PS. Jag ser själv gärna den gamle stålmannen tillbaks.


Mr Bister

Antal inlägg : 1383
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Pickadoll lör 12 maj 2012, 18:17

Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av icemask lör 12 maj 2012, 23:32

Angående länken från pickadoll, att tro att det inte kostar klubben nåt att byta logga visar på en oerhörd naiv ja rent barnslig inställning.
Vad tror Hermansson, att man fortfarande ska sälja nya loggan i souvernirbutiken, eller att det bara är att byta ut tröjorna och beställa nya?
Troligtvis sitter LHF med ett 2-3 årigt kontrakt med leverantörerna av souvernirer och det är nog inte bara att dra sig ur !
Väx upp Lulefans den här uppgiften är ni inte mogna att ta er ann än, det finns de som har kunnandet och sitter därför på de styrande posterna
icemask
icemask

Antal inlägg : 4090
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Johan__ sön 13 maj 2012, 01:02

Ja, det var verkligen humor att de tror att det inte kommer kosta föreningen en enda krona att byta logg bara så där.
Stålmannen är grym, men det är nog inte rätt väg att gå och kostar det stora pengar är det verkligen inte rätt väg.
Förstår inte riktigt vad de håller på med.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av NallePhu sön 13 maj 2012, 10:29

Vad dem håller på med vet dem nog inte själva ens riktigt, Ingen av dem verkar ha ens ett ekonomiskt sinne att fatta kostnaden för att växla logga och Souvenirer i shoppen det är inget man bara gör över natten samt är dem så naiva och tror att men kan sälja de gammla sakerna så är dem fel ute liksom de har då inget med klubben att göra!

Men största problemet ligger hos Luleå Fans själva tyvärr då det är alltid ett jäkla liv på dem då inget går deras väg, Då är man snabbt som sjutton i massmedia och lipar och tycker mycket synd om sig själva ibland undrar jag om det inte är mycket fel personer som sitter på fel platser inom det sällskapet tyvärr!!

Grabbarna i det gänget verkar mer hålla på en tröja än laget som spear hockey i dem så jag vet inte hur ens dem är funtatde och hur dem är mogna att ta sig ann sådana saker som de håller på med nu, Tror nog Jidström/Stöckel kommer visa klara papper på hur många milijoner dem kommer gå back vid ett sådant byte men misstänker att det kommer inte Luleå Fans tro på pga dem har en rätt skev bild av verkligheten att byta loggan kostar inget och det är där någon borde ge dem en reallity check och näsbränna av gudsnåde med siffror på kostnaden!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken sön 13 maj 2012, 13:54

Av någon konstig anledning verkar många få för sig att Ex souvenirerna på den nya loggan plötsligt blir värdelösa för att LHF byter logga på sina matchtröjjor?!

Så är det definitivt inte. Allt som finns kvar av det skulle fortsatt säljas ut i LHF's souvenirbutiker. (Kanske Ev till reducerat pris.) Skillanden blir endast att man får in en "ny", aktuell logo i butikerna. Och med tanke på de vinstmarginaler Luleå Hockey redan har på alla sina souvenirer; blir inte kostanaden alls så hög som föreningen så gärna vill måla ut.

Men återigen:
Denna protest från fans handlar inte INTE om annat än: Att det finns en OMFATTANDE DEL av folk som anser att klubben i deras hjärta är idag HELT FEL PROFILERAD med den nya logotypen. Och det är för många VÄLDIGT SVÅRT att kunna relatera till en logotyp, som i för stor grad är medför intern oklarhet och påminner utåt sett för mycket om en konkurrent klubbs extralogotyp i Elitserien.
Och det som är MEST SKRÄMMANDE i allt det här; är att Luleå Hockey själva inte kan se detta!!!

Så vad KAN & FÖRMÅR alla de trognaste fansen; som ALLTID stöttat laget i såväl medgång som motgång -att göra för att försöka få föreningen i deras hjärta att inse sitt eget misstag?!

-Knipa käft & hoppas på det bästa?
-Eller att VERKLIGEN MARKERA för föreningen att detta är oacceptabelt & MÅSTE rättas till?

Det är lätt att bara gnälla, utan att ha en konstruktiv åtgärdsplan för problem man i fråga sätter & tillrättavisar. Därför har fansen valt att försöka sluta upp bakom stålmannen -loggan. Ingen säger: Satsa några extra miljoner och ta fram en ny logga. Fansen vill bara ekonomiskt så smidigt som möjligt få Luleå Hockey att rätta till sitt eget misstag. Man vill kunna relatera & sluta upp bakom föreningens logotyp med samma hjärta som man gör inför den blå-gula flaggan & 3 kronorna när Sverige spelar landskamper. Och Tre Kronor har väl en gång i tiden gjort samma misstag som LHF gjort nu: Kommer alla ihåg polarbjörnen på TK tröjjorna? Men Svenska ishockeyförbundet INSÅG SITT MISSTAG och rättade till felet. Och precis: Man INSÅG VÄRDET av TRADITIONEN, HISTORIEN & STOLTHETEN att gå tillbaka till logotypen som så många svenskar framgångsrikt krigat, blödit & kämpat för. Detta mina damer & herrar: ÄR RESPEKT!

Under denna logotyp diskussion; har också en annan viktig punkt hamnat i skym undan när det gäller tröjjorna: Spelarnamnens placering. Tidigare var namnen placerade korrekt OVANFÖR spelar numret på ryggen. I samband med förra året halkade dessa ner igen till toppen av arsel-skåran?! -Varför? Reklamsyfte? -Ingen officiell förklaring av LHF har givits... Även om många även finner detta OTROLIGT irriterande; väljer fans att inte göra en allt för stor sak för det för föreningen. Varför? -Jo, detta går åndå att leva med för fansen. Däremot den nya loggan GÅR INTE att leva med för FÖRMÅNGA av det trognaste fansen!!!

Vi lever inte i en perfekt värld; där man kan få allt som man vill. Detta måste ALLA respektera. Därför väljer världens folk ofta att "glida med"/acceptera istället för att gnälla hela tiden. Men till och från kommer man till problem som inte går att ignorera längre. Och detta med den nya logotypen är just en sådan fråga för många. INGEN AV DE SOM PROTESTERAR VILL I SLUTÄNDAN ANNAT än just Luleå hockeys bästa. Och när föreningen själva är även fortsatt blind för vad de ostafkommit; HAR FANS INGET ANNAT VAL ÄN ATT AGERA!

Jag ber, hoppas & tror: Att Luleå Hockey är mer ödmjuk i frågan & VERKLIGEN LYSSNAR på det som håller på att hända. Att man inser att man i fortsättningen behöver tillgång bättre extern hjälp & kompetens när det gäller profileringsfrågor av större format. Det håller inte för föreningen att ta beslut av dessa storlekar bakom helt lyckta dörrar! Det har man tillsammans med sina nuvarande partners BEVISLIGEN INTE TILLRÄCKLIG KOMPETENS FÖR!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av tvåplustvå sön 13 maj 2012, 14:44

Stålmannenloggan är jävligt ful i alla andra sammanhang än de rent retrospektiva. Skulle skämmas ögonen ur mig om Luleåfans "kuppar" fram den som ny matchtröja nästa säsong. De skämmer isåfall ut både sig själva, föreningen och alla andra fans.

I princip alla idag kopplar ihop den gamla björnen med Luleå Hockey. Återgå till den bara när alla souveniravtal etc. gått ut, så kan vi väl alla enas?

Lär ju vara bättre för föreningen också att behålla Stålmannen som retroalternativ i souvenirshopen, så kanske man säljer fler grejer i.o.m. två logotyper.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av icemask sön 13 maj 2012, 14:47

Hur mycket ska LHF lyssna på er ?
Lulefans utgör trots allt en mindre del av köparna av souvernirer, ska ni trots detta bestämma ?
Vi är trots allt många som lägger ner en hel del på LHF trots att vi inte står i klacken och vi tycker inte som ni, vi vill ha samma logga på vår matchtröja som laget på isen !
Jag lägger ner i runda slängar 18-20tusen på luleå varje år, vi är tre i familjen 2 sittplatskort, 1 stå, matchtröjor, halsdukar 2 piketröjor mm + att jag även brukar köpa nån gammal matchtröja emmellanåt
Missunnar du klubben att få in dessa pengar, för hade klubben bara haft 1 logga hela tiden så är risken stor att klubben gått miste om runt 30tusen bara i matchtröjor under åren och jag är nog inte den enda som lagt ut dessa pengar
Vaddå nya loggan går inte att leva med för de trognaste fansen ?
Jag har gått på Lhfs hemma matcher sedan 81, stått i klacken på E, 83-92, bodde i sthlm till 97 men såg de flesta av luleås matcher i närområdet + den avgörande finalen 96, haft sittplats sen 98 och jag har inga problem att leva med den !
Läktarna, gatorna, hockeyrinkarna är fulla av kids som gillar det här, för dom är det inte märket utan namnet Luleå Hockey som är grejen och vem som spelar i tröjan !
Att driva ett korståg mot loggan skadar bara klubben internt och utåt !
Du låter som en bitter gammal man som tycker att all förändring är av ondo, innan ni ger er in i disskutionen bör ni nog kolla vissa bakgrundsfakta och inte utgå ifrån att alla ser det på samma sätt som ni, bara för att ni tycker en sak innebär inte att det är rätt och riktigt för andra !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4090
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Wirbelwind sön 13 maj 2012, 15:38

Varför kan man inte använda sig av alla 3 loggor ?

1 Retroställ, med stålmannen på som man använder sig av 1/3 av matcherna
1 ställ med den gammla björnen som man använder sig av 1/3 av matcherna
1 ställ med nya björnen som man använder sig av 1/3 av matcherna

Sätt ihop gammla och nya traditioner till något man kan vara stolt över

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av NallePhu sön 13 maj 2012, 15:43

Nu är du skevt ute Jonken och rejällt!

1: Nuvarande souvenirer kommer fasas ut för man kan INTE bedriva försäljning på något som INTE relaterar till föreningen Luleå HF, Björnen är ett sk trademark för Luleå HF sedan den infördes i klubben det är INTE den sk stålmannen loggan!

2: Stålmannen loggan ÄR INTE synonymt med dagens Luleå HF de flesta rellaterar björnen som loggan som ÄR Luleå HF och inget annat!

Det är ingen dagis verksamhet som Jidström/Stöckel bedriver det är ett rent företag som ska tjäna pengar på souvenirer och annat det kostar bra med pengar att ta fram loggan det kostar BETYDLIGT mer att fasa ut denna björnen logga, Sedan så intäkterna från försäljningen kommer sjunka markant med stålamannen loggan men det är många som har skygglapparna på och tror att den kommer säljas mer!



Senast ändrad av NallePhu den sön 13 maj 2012, 15:45, ändrad totalt 1 gång
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av NallePhu sön 13 maj 2012, 15:44

Wirbelwind skrev:Varför kan man inte använda sig av alla 3 loggor ?

1 Retroställ, med stålmannen på som man använder sig av 1/3 av matcherna
1 ställ med den gammla björnen som man använder sig av 1/3 av matcherna
1 ställ med nya björnen som man använder sig av 1/3 av matcherna

Sätt ihop gammla och nya traditioner till något man kan vara stolt över

Fungerar INTE då hockeyligan KRÄVER att lagen ska ha ett hemmaställ och ett borta som sak brukas under ordinare säsong det sk 3:e kan användas vi spec tillfällen dock ej frekvent!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 17945
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Wirbelwind sön 13 maj 2012, 15:52

Okej tack för informationen Smile

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kallepedal sön 13 maj 2012, 15:59

Det här börjar kännas som årets slutspel för Luleå Hockey, fokus på fel saker. Några av Luleås supportrar har klart markerat att man anser att detta med loggan är den viktigaste frågan att ta upp på årsmötet. Självklart har man i demokratisk anda rätt att ta upp vad man vill på ett årsmöte. Jag vet inte hur stadgarna ser ut, det kan vara så att alla beslut som skall tas måste finnas med i kallelsen och dagordningen som alla medlemmar ska ha tillgång till i god tid före årsmötet. Nåväl, detta är inte det stora problemet.

Som supporter till ett lag bör man i alla lägen se till föreningens bästa. Jag anser att Luleå fans måste se sin roll i det hela. Och i det här fallet med loggan har man redan i ett tidigt skede gjort klart för ledningen vad man tycker och ledningen ha garanterat uppfattat klagomålen. Och jag är övertygad om att man redan nu jobbar med frågan internt inom föreningen. Jobba istället med att förbättra dialogen med LHF och se till att ni får mer inflytande i framtida frågor som rör saker som tex profilering. Men jobba framför allt med er kärnverksamhet, att skapa positiv inramning på Luleås matcher. Som sagt var, ha fokus på rätt sak.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken sön 13 maj 2012, 16:30

icemask skrev:Hur mycket ska LHF lyssna på er ?
Lulefans utgör trots allt en mindre del av köparna av souvernirer, ska ni trots detta bestämma ?
Vi är trots allt många som lägger ner en hel del på LHF trots att vi inte står i klacken och vi tycker inte som ni, vi vill ha samma logga på vår matchtröja som laget på isen !
Jag lägger ner i runda slängar 18-20tusen på luleå varje år, vi är tre i familjen 2 sittplatskort, 1 stå, matchtröjor, halsdukar 2 piketröjor mm + att jag även brukar köpa nån gammal matchtröja emmellanåt
Missunnar du klubben att få in dessa pengar, för hade klubben bara haft 1 logga hela tiden så är risken stor att klubben gått miste om runt 30tusen bara i matchtröjor under åren och jag är nog inte den enda som lagt ut dessa pengar
Vaddå nya loggan går inte att leva med för de trognaste fansen ?
Jag har gått på Lhfs hemma matcher sedan 81, stått i klacken på E, 83-92, bodde i sthlm till 97 men såg de flesta av luleås matcher i närområdet + den avgörande finalen 96, haft sittplats sen 98 och jag har inga problem att leva med den !
Läktarna, gatorna, hockeyrinkarna är fulla av kids som gillar det här, för dom är det inte märket utan namnet Luleå Hockey som är grejen och vem som spelar i tröjan !
Att driva ett korståg mot loggan skadar bara klubben internt och utåt !
Du låter som en bitter gammal man som tycker att all förändring är av ondo, innan ni ger er in i disskutionen bör ni nog kolla vissa bakgrundsfakta och inte utgå ifrån att alla ser det på samma sätt som ni, bara för att ni tycker en sak innebär inte att det är rätt och riktigt för andra !
Har absolut full respekt för din åsikt & Er familjs återkommande, enormt värdefulla stöttande av föreningen alla våras hjärta.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg: Handlar detta INTE om att vissa personer/fans av Luleå Hockey skall försöka bestämma vad Luleå hockey skall göra. Detta handlar endast om att det som föreningen gjort med nya loggan har blivit lite galet. Det handlar om korrekt -kontra okorrket profilering av varumärket: Luleå Hockey.

Eftersom jag uppfattar att du vänder dina frågor åt mig personligen, skall jag försöka svara dig hur jag personligen upplever situationen. (OBSERVERA: Att detta är min egen åsikt i frågan, som inte nödvändigtvis behöver överensstämma alla andra som ifrågasätter den nya logotypen.)

Luleå Hockey gav reklambyrån Winter uppdraget att ta fram en mer "levande & tredimentionell variant av BJÖRNEN. Allt research & arbete mellan Luleå Hockey & uppdragstagaren: Winter gjordes helt internt. När de var färdiga presenterades den nya loggan för hela allmänheten.

Jag ställer mig frågande på ett flertal punkter i arbetet som gjordes med den nya logotypen, men jag väljer att lyfta fram de två mest falierande saker i detta:

- Jag tycker att Winter ERNDAST lyckats med två av de tre uppdrags punkterna. 1.) Man har gjort en mer levande, modern bild. 2.) Man har även lyckats att göra en tredimentionell bild.
- Men man har INTE LYCKATS med att få bilden att likna den som profilierar Luleå Hockey: EN BJÖRN.



Jag kan egentligen ställa exakt mina egna funderingar direkt till Dig:

- Anser Du att den nya logotypen UTAN TVIVEL liknar en Björn?
- Har en björn någonsin vassa varg/hund/lo/katt tänder & en kattnäsa?
- En björn symboliserar i första hand ett av djurrikets absolut största råa-styrkor. Den vrålar högt ända från botten på sina lungor: Tycker du att den nya logotypen förmedlar detta?
- En björns styrka symboliseras lika mycket genom dess klor, som dess öppna, vrålande mun. Tycker du att detta framkommer i den nya logotypen?
- Det finns redan andra klubbar i Elitserien som har kattdjur som sin logotyp. Och Luleå Hockey måwste ju vara att enbart profilera sig själva & inte förknippas med konkurrenter.

Med detta som bakrund anser jag, (och även många andra med mig) -att denna typ av profilering är ohållbar.

Alla har rätt till sin egna åsikt; så även jag. Personligen anser jag inte att den nya logotypen liknar tillräkligt mycket just en: Björn. Vidare befarar jag om Luleå Hockey fortsätter att använda denna nya logotyp; kommer de framtida effekterna av detta att skada föreningens profilering istället för att stärka den samma. Luleå hockey kommer även fortsatt att spelare mer ute i europa under försäsongerna. Detta gör den nuvarande situationen ännu mer ohållbar! Luleå Hockey MÅSTE profileras mer rent & genuint inför folk som inte har lika bra koll som Svenskarna har. Kort: Man måste UTAN TVIVEL kunna förmedla: Detta är Luleå Hockey & denna Björn är vår logotyp. Det får, skall & bör -INTE finnas orsaker att NÅGON kan skratta och säga: -Haha! Det där ser ju inte alls ut som en Björn.. Detta FÅR INTE SKE ifall Luleå Hockey's upplägg skall uppfattas som professionellt i hela världen!!! Det är helt enkelt för mycket som är satsat i verksamheten för att detta skall tillåtas! Detta för: Luleå Hockey, samtliga av deras viktiga sponsorer & hela Norrbotten.

DÄRFÖR är en KRISTALLKLAR profilering av Luleå Hockey SÅ VIKTIG !!!!!

Jag har också "följt med" Luleå Hockey till Elitserien. Jag har sett klubben växa till det den är idag. I motgång & i medgång. Med denna nya logga har vår nuvarnde föreningsledning; som annars gjort en fantaskist arbete -tyvärr gjort ett ganska gravt misstag. Det MÅSTE finnas ett sätt för föreningen att korrigera detta misstag innan de större negativa effekterna verkligen börjar synas. Alla är vi bara människor & gör fel ibland. Det viktiga är att kunna vara stark nog att ha karisma till att korrigera dessa misstag i efterhand. Något jag hoppas att Jidström, Stöckel & Co klarar av att göra utan att anse sig ha tappat ansiktet utåtsätt.

Alla har ju ett liv vid sidan av Hockey också. Som egen företagare är jag faktiskt ganska väl insatt i just marknadsprofilering. Och jag är inte heller ensam om att se alla felen i den nya logotypen. Det som förvånar mig mest: Är att Luleå Hockey ledning inte ser detta.

- Ny logga design, gamla björnen eller stålmannen är egentligen ENDAST en sekundär fråga.
- Jag ÄLSKAR VERKLIGEN Luleå Hockey & slåss som privatperson med näbbar & klor för vad som UTAN TVIVEL är bäst för föreningen: Luleå Hockey!
- Viktigt att förstå: Denna diskussion handlar om SÅ MYCKET MER än vilken typ av flagga fansen på H-läktaren föredrar att veva med under matcherna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kallepedal sön 13 maj 2012, 18:24

Lite egna tankar och funderingar

  • Jag är övertygad om att LHFs ledning är väl införstådd i att loggan inte blev någon succé

  • Stålmannen loggan är den klart fulaste av dom tre vi har haft

  • LHF, Luleå Fans och alla andra involverade i föreningens framgång borde sätta sig ner och ta fram en ny modern profil med allt från matcharrangemang till matchställ. Men till årets säsong är det bara att köra på det gamla



Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken mån 14 maj 2012, 11:49

Exempel på en MYCKET BÄTTRE Björn bild att utgå ifrån när det gällerrätt typ av KRAFT logotyp:

http://wallpaper.goodfon.com/image/87767-1920x1200.jpg

Att exempelvis ha Björnen lik bilden som totalt flisar sönder en ishockey klubba.

Bilden förövrigt skulle vara en given skärnsläckare i min egen dator dator ifall någon skulle ta sig tid att photoshoppa dit just en splittrad hockey klubba istället för snubben + fixa snyggt in LHF's björn + stålmannen -logga i någonstans i bakrunden..... Wink

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6778
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet