Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

+73
Taabe
Tmyrg
LHF90
Redbear
Björnkäften
MickkeJ
Hjalmar_Vuopio
Mantz
BulanFanClub
Jojjan
GamblerN
JuhaniT
Kaggen
Kraftkung
#96
Niinimaa
Jonsey78
trallgöken
weHoo
icemask
Holma
skuggansfru
Ekan
Wolfhunter
Sigge75
Lars158
lhffan
Pajala
Småland
tibet
Dundernisse
NilsOskar
gruvarbetarn
Braun
Metheuz
Flippass
Lulejoe
Kanellängd
Bellissimo
Var är Hurtig?
Dilox
Tobbebias88
MrScout
storeken
Hedanders
Dustin
JuniorX
mikulix
Mr Bister
Xantaz1987
Dentos
Jonken
Burskydd
Pontaking
LHF96
Blinders
kokostrollet
Tony Moore
NallePhu
Donowitz
Kneten
Delfinenz
Snikne Ville
Puckad
Bnerik
Loop
Serkan122
Hellcop
Xerzocx
LetsGoLuleå
RedigKarl
Diktatorn
Lehto
77 posters

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Lehto tis 23 apr 2024, 13:23

Dustin skrev:Detta är knappast en slump. Bara hoppas att det går i lås nu också.
Och att de blir en bra överrenskommelse!

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Diktatorn tis 23 apr 2024, 13:34

Gillar verkligen att Bulan är iväg och träffar spelare på fotbollsmatcher. Vet inte vad det visar på, men något iallafall
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Dustin, Donowitz, Hjalmar_Vuopio, Blitzwagen, RedigKarl and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av RedigKarl tis 23 apr 2024, 13:54

Diktatorn skrev:Gillar verkligen att Bulan är iväg och träffar spelare på fotbollsmatcher. Vet inte vad det visar på, men något iallafall
Precis så. Ett möte är värt mer ju längre från hockeyn det är!
Träffa en spelare på random hockeymatch = slump.
Träffa en spelare på fotbollsmatch = intressant.
Träffa en spelare på en teaterföreställning = killen har skrivit på.

RedigKarl

Antal inlägg : 22
Join date : 24-03-12

Redbear, Diktatorn, keevvs, Xantaz1987 and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå tis 23 apr 2024, 14:00

Ganska kraftig uppgradering av forwardssidan om man lyckas ro Bromé i hamn.

Nikupetteri -> Levtchi
Eklind -> Bromé

Langelevefabricius skrev:Givetvis var mitt ordval av NOBRAINER lite väl starkt. Det jag menade var att det hade varit bra att försöka hitta någon form av kontinuerlig stomme i 3-4:e linorna, men med rörelse i form av juniorer osv. Tror absolut att Pasic har potential, men att det kanske inte är en spelartyp vi behöver just nu? Vi behöver tyngd och lite jävulskap för att balansera upp. Harju kanske var ett kasst exempel, men att hitta en spelare som har tyngden och som kanske kan stanna några är hade varit super. Typ Bryggman. Vi har dessutom förlorat Tyrväinen, Connolly som spelat boxplay kontinuerligt.

Luleås nyförvärv hittills har ju varit lite mer åt det tyngre hållet (relativt till tidigare) där alla tre är över 185 cm och väger över 85 kg. Levtchi väger tom. 93 pannor enligt EP så mer tyngd är på väg in. Så där behöver man inte börja tumma på kvalité bara för att man skulle sakna tyngd och ta in medelmåttiga allsvenska spelare eller spelare som inte riktigt klarat av tempot i SHL tidigare.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 158
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Xerzocx tis 23 apr 2024, 14:20

Diktatorn skrev:Gillar verkligen att Bulan är iväg och träffar spelare på fotbollsmatcher. Vet inte vad det visar på, men något iallafall

Fast det står inget om att dom sågs på just fotbollsmatchen?!
Det står att Bromé tittade på fotboll och på ishockey och har setts med Bulan.
Det kan ju vara under ishockeymatchen man sågs, inte nödvändigtvis på fotbollsmatchen eller båda gångerna?
Eller har vi uppgifter/info på att dom sågs just på fotbollsmatchen?
Jag tolkar det som att dom sågs på ishockeymatchen, men att Bromé även har tittat på fotboll. Inget om att Bulan var på just Friends Arena!?
Väl?

Xerzocx

Antal inlägg : 234
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av RedigKarl tis 23 apr 2024, 15:06

Xerzocx skrev:
Diktatorn skrev:Gillar verkligen att Bulan är iväg och träffar spelare på fotbollsmatcher. Vet inte vad det visar på, men något iallafall

Fast det står inget om att dom sågs på just fotbollsmatchen?!
Det står att Bromé tittade på fotboll och på ishockey och har setts med Bulan.
Det kan ju vara under ishockeymatchen man sågs, inte nödvändigtvis på fotbollsmatchen eller båda gångerna?
Eller har vi uppgifter/info på att dom sågs just på fotbollsmatchen?
Jag tolkar det som att dom sågs på ishockeymatchen, men att Bromé även har tittat på fotboll. Inget om att Bulan var på just Friends Arena!?
Väl?

Tyvärr har du rätt. ”På hovet” sa dem

RedigKarl

Antal inlägg : 22
Join date : 24-03-12

Diktatorn likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Hellcop tis 23 apr 2024, 15:09

Klart Brome e' klar!
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 589
Join date : 12-04-06

Loop, Redbear, LulefanGBG, Pontaking, Puckad, lhffan, Lulejoe and like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Serkan122 tis 23 apr 2024, 15:11

Hellcop skrev:Klart Brome e' klar!
Hört något? Eller bara utifrån att Bulan pratat med han?

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Loop tis 23 apr 2024, 15:40

Hellcop skrev:Klart Brome e' klar!
Fan va bra, litar på Hellcop som har ett bra trackrecord
Loop
Loop

Antal inlägg : 47
Join date : 12-01-22

kokostrollet, Xerzocx and LetsGoLuleå like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Bnerik tis 23 apr 2024, 16:45

Dålig koll som vanligt. Men nån som har lite koll och som orkar berätta varför Brome o Örebro bröt kontraktet o han inte spelade sista delen?

Bnerik

Antal inlägg : 12
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå tis 23 apr 2024, 17:24

Bnerik skrev:Dålig koll som vanligt. Men nån som har lite koll och som orkar berätta varför Brome o Örebro bröt kontraktet o han inte spelade sista delen?

Vem vet? Kan vara så att Bromé inte passar in i Erikssons tokdefensiva spel och därför blev satt på läktaren? Det senaste bråket var dock om pensiomspremier som Örebro (enligt åtta spelare) velat slirka undan genom att mena att avtalet börjar gälla under ett senare datum medan Bromé (och sju andra) menar att det gäller från första maj. Och eftersom de stämmer Örebro med hjälp av Unionen (som är det fackförbund som förhandlat fram detta avtal) så skulle jag nog säga att de har grund för det. Vilket inte direkt höjer aktierna för Bromé i klubbens ögon.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/APeE3x/shl-mathias-brome-och-sju-spelare-till-stammer-orebro-hockey

Örebro har inte brutit kontraktet med Bromé eftersom det skulle kosta dem multum utan han har kvar 3 år på sitt kontrakt.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 158
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Bnerik tis 23 apr 2024, 18:47

LetsGoLuleå skrev:
Bnerik skrev:Dålig koll som vanligt. Men nån som har lite koll och som orkar berätta varför Brome o Örebro bröt kontraktet o han inte spelade sista delen?

Vem vet? Kan vara så att Bromé inte passar in i Erikssons tokdefensiva spel och därför blev satt på läktaren? Det senaste bråket var dock om pensiomspremier som Örebro (enligt åtta spelare) velat slirka undan genom att mena att avtalet börjar gälla under ett senare datum medan Bromé (och sju andra) menar att det gäller från första maj. Och eftersom de stämmer Örebro med hjälp av Unionen (som är det fackförbund som förhandlat fram detta avtal) så skulle jag nog säga att de har grund för det. Vilket inte direkt höjer aktierna för Bromé i klubbens ögon.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/APeE3x/shl-mathias-brome-och-sju-spelare-till-stammer-orebro-hockey

Örebro har inte brutit kontraktet med Bromé eftersom det skulle kosta dem multum utan han har kvar 3 år på sitt kontrakt.
tack för återkopplingen!😊👍👍

Bnerik

Antal inlägg : 12
Join date : 23-05-04

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Puckad tis 23 apr 2024, 19:41

Tony Moore skrev:Från AB: // [] Bulan:
– Vi kommer ställa hårdare krav att vi gör det taktiska på ett bättre sätt, säger han.
Jag tolkar det som om Bulan inte är nöjd med hur vissa följt riktlinjerna.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11109
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Snikne Ville tis 23 apr 2024, 21:32

Dennis Rasmussen är ju på marknaden men jag har inte noterat några rykten om hans framtid.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6384
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Delfinenz tis 23 apr 2024, 21:36

Snikne Ville skrev:Dennis Rasmussen är ju på marknaden men jag har inte noterat några rykten om hans framtid.

Uppdaterad grabb rabbit
Delfinenz
Delfinenz

Antal inlägg : 75
Join date : 24-01-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Serkan122 tis 23 apr 2024, 21:40

Snikne Ville skrev:Dennis Rasmussen är ju på marknaden men jag har inte noterat några rykten om hans framtid.
Klar för Växjö sedan typ januari/februari.

Serkan122

Antal inlägg : 2781
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Kneten tis 23 apr 2024, 21:46

Snikne Ville skrev:Dennis Rasmussen är ju på marknaden men jag har inte noterat några rykten om hans framtid.

Här får du: https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/dennis-rasmussen-atervander-till-shl--overens-med-vaxjo/

Kneten

Antal inlägg : 200
Join date : 16-05-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Donowitz tis 23 apr 2024, 21:56

Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av NallePhu tis 23 apr 2024, 22:33

Donowitz skrev:Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?
Han är den pusselbiten som kan producera med Omark så läge tagga ned en smula och tro på vad dem håller på med!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Tony Moore tis 23 apr 2024, 22:43

Från Kuriren:
"..Det går mycket rykten – det har varit allt från Lasse Johansson och Thomas Fröberg till Niklas Persson – men jag antar att det inte är lönt att fråga dig om några namn?
– Nej, det är det inte, säger han och konstaterar att det vore dumt att säga något om någon då de är mitt inne i processen."

"..Om den sportchefskandidat de bestämmer sig för är villig att skriva på ett kontrakt som sträcker sig bortom 2026 kan Ulf Engman få förlängt.
– Han gör ett fantastiskt jobb, och vår ambition är att synka deras kontrakt, säger Stefan Enbom."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Tony Moore tis 23 apr 2024, 22:49

Mer tidningsskvaller..
"..Både du och Thomas Berglund, som syntes tillsammans med Mathias Bromé på Hovet, var i Stockholm i helgen. Var det bara för att träffa honom ni var där, eller träffade ni även någon sportchefskandidat?
– Varken det ena eller andra. Vi var några som hade möten i Stockholm under måndagen och passade på att se matchen mellan Djurgården och Brynäs i söndags. När vi var där sprang vi på mycket hockeymänniskor.

Så det var bara slumpen att ni var där samtidigt, menar du?
– Ja, vi hade inget möte inplanerat, utan det var bara slumpen."
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7688
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå tis 23 apr 2024, 22:50

Tony Moore skrev:Från Kuriren:
"..Det går mycket rykten – det har varit allt från Lasse Johansson och Thomas Fröberg till Niklas Persson – men jag antar att det inte är lönt att fråga dig om några namn?
– Nej, det är det inte, säger han och konstaterar att det vore dumt att säga något om någon då de är mitt inne i processen."

"..Om den sportchefskandidat de bestämmer sig för är villig att skriva på ett kontrakt som sträcker sig bortom 2026 kan Ulf Engman få förlängt.
– Han gör ett fantastiskt jobb, och vår ambition är att synka deras kontrakt, säger Stefan Enbom."

Lasse sure och Fröberg visst men Persson? Misslyckades fatalt i Linköping och skulle personligen inte alls ha honom på min topp 10 lista över alternativ. Låter mer som de har en topp 50 lista och sakta men säkert checkar av varje namn.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 158
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Donowitz tis 23 apr 2024, 23:20

NallePhu skrev:
Donowitz skrev:Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?
Han är den pusselbiten som kan producera med Omark så läge tagga ned en smula och tro på vad dem håller på med!

Wow, hur vet du det?

Donowitz

Antal inlägg : 4083
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av kokostrollet ons 24 apr 2024, 08:03

Tony Moore skrev:Från Kuriren:
"..Det går mycket rykten – det har varit allt från Lasse Johansson och Thomas Fröberg till Niklas Persson – men jag antar att det inte är lönt att fråga dig om några namn?
– Nej, det är det inte, säger han och konstaterar att det vore dumt att säga något om någon då de är mitt inne i processen."

"..Om den sportchefskandidat de bestämmer sig för är villig att skriva på ett kontrakt som sträcker sig bortom 2026 kan Ulf Engman få förlängt.
– Han gör ett fantastiskt jobb, och vår ambition är att synka deras kontrakt, säger Stefan Enbom."

Om han gör ett så fantastiskt jobb, varför inte ge honom jobbet han redan utför? Tycker de för ett väldigt underligt resonemang kring Engman och stör mig på att de fortfarande tycks inställda på att ha två personer som ska utföra en persons arbetsuppgifter.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Blinders ons 24 apr 2024, 08:26

kokostrollet skrev:
Tony Moore skrev:Från Kuriren:
"..Det går mycket rykten – det har varit allt från Lasse Johansson och Thomas Fröberg till Niklas Persson – men jag antar att det inte är lönt att fråga dig om några namn?
– Nej, det är det inte, säger han och konstaterar att det vore dumt att säga något om någon då de är mitt inne i processen."

"..Om den sportchefskandidat de bestämmer sig för är villig att skriva på ett kontrakt som sträcker sig bortom 2026 kan Ulf Engman få förlängt.
– Han gör ett fantastiskt jobb, och vår ambition är att synka deras kontrakt, säger Stefan Enbom."

Om han gör ett så fantastiskt jobb, varför inte ge honom jobbet han redan utför? Tycker de för ett väldigt underligt resonemang kring Engman och stör mig på att de fortfarande tycks inställda på att ha två personer som ska utföra en persons arbetsuppgifter.
Nä, Luleå ska anställa en som har ansvaret för hela föreningens sportsliga del.
Enbom ska kliva av från damsidan, så den nya GM kommer även ha ansvar för den delen, vilket Skuggan inte hade.

Blinders

Antal inlägg : 5185
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 08:40

Donowitz skrev:Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?

Har också en dålig känsla. Lite Mario Kempe-känsla. Dalande poängproduktion, totalt osynlig i senaste slutspelet han var med i, tjafsar om pengar under pågående säsong. Man undrar lite vad de är för fel på karln och det känns som att hans marknadspris borde ha dalat de senaste säsongerna. Ok för mig om man kan fynda men jag är rätt less på värvningar av spelare som ska komma hit och få en nytändning. Lyckas sällan, med vissa undantag, typ Shinnimin.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Pontaking ons 24 apr 2024, 09:01

LHF96 skrev:
Donowitz skrev:Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?

Har också en dålig känsla. Lite Mario Kempe-känsla. Dalande poängproduktion, totalt osynlig i senaste slutspelet han var med i, tjafsar om pengar under pågående säsong. Man undrar lite vad de är för fel på karln och det känns som att hans marknadspris borde ha dalat de senaste säsongerna. Ok för mig om man kan fynda men jag är rätt less på värvningar av spelare som ska komma hit och få en nytändning. Lyckas sällan, med vissa undantag, typ Shinnimin.

Nu hänger jag inte med här. Vi värvar två finnas som kommit högt i poängligan men aldrig spelat utanför Finland, finnar som genom alla år varit rejäla chansningar. Men sen ryktas det om en svensk som legat i toppen av schweiziska ligan och flera säsonger i Sverige och som haft en svagare säsong i ett uberdefensivt spelande lag. Och det är han som är största floppvarningen?

Bromé har alltid varit en krigare och jag är 100% säker att ingen hade tvivlat på honom om ryktet gick ifjol att han är på väg hit. Lägg till faktorn att han dessutom varit i konflikt med klubben då han stämt den för obetalade pensionspengar samt en kaosklubb som sparkat tränare och sportchef. Har ni någon aning hur det kan påverka en spelare mentalt ? Bromé är bara 29 år och är i sin bästa ålder och få en tränare som bulan i en stad som endast handlar om hockey kommer göra Bromé mycket gott. För ett bra pris är Bromé kanske den bästa spelare vi har någon som helst möjlighet på.

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Jonken, Kneten, Serkan122, Småland, Delfinenz and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Burskydd ons 24 apr 2024, 09:04

Det står i artikeln att både Strömwall och Fröberg är intresserade av tjänsten. Jag skulle gå för Fröberg av flera anledningar som jag inte har tid att skriva om just nu. Vad säger ni om dessa två namn ?
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/sportchefsjobbet-intresserar-klubbikonen-vore-roligt/rgxw56ej

Burskydd

Antal inlägg : 548
Join date : 22-02-17

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 09:14

Pontaking skrev:
LHF96 skrev:
Donowitz skrev:Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?

Har också en dålig känsla. Lite Mario Kempe-känsla. Dalande poängproduktion, totalt osynlig i senaste slutspelet han var med i, tjafsar om pengar under pågående säsong. Man undrar lite vad de är för fel på karln och det känns som att hans marknadspris borde ha dalat de senaste säsongerna. Ok för mig om man kan fynda men jag är rätt less på värvningar av spelare som ska komma hit och få en nytändning. Lyckas sällan, med vissa undantag, typ Shinnimin.

Nu hänger jag inte med här. Vi värvar två finnas som kommit högt i poängligan men aldrig spelat utanför Finland, finnar som genom alla år varit rejäla chansningar. Men sen ryktas det om en svensk som legat i toppen av schweiziska ligan och flera säsonger i Sverige och som haft en svagare säsong i ett uberdefensivt spelande lag. Och det är han som är största floppvarningen?

Bromé har alltid varit en krigare och jag är 100% säker att ingen hade tvivlat på honom om ryktet gick ifjol att han är på väg hit. Lägg till faktorn att han dessutom varit i konflikt med klubben då han stämt den för obetalade pensionspengar samt en kaosklubb som sparkat tränare och sportchef. Har ni någon aning hur det kan påverka en spelare mentalt ? Bromé är bara 29 år och är i sin bästa ålder och få en tränare som bulan i en stad som endast handlar om hockey kommer göra Bromé mycket gott. För ett bra pris är Bromé kanske den bästa spelare vi har någon som helst möjlighet på.

Vem har sagt att han är den största floppvarningen? Ingen har jämfört honom med de finska spelarna. Det som lyftes är att att det finns en del frågetecken kring honom, i negativ bemärkelse. Jag tycker du resonerade mer eller mindre exakt likadant som jag, att till ett bra pris är det en bra värvning. Om du är så säker på Bromé, varför måste det då ske till "ett bra pris"? Lika bra att strössla honom med Kempe-miljoner och säkra upp honom direkt. Du drog en riktig helgardering i ditt resonemang.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Jonken ons 24 apr 2024, 09:23

Pontaking skrev:
Bromé har alltid varit en krigare och jag är 100% säker att ingen hade tvivlat på honom om ryktet gick ifjol att han är på väg hit. Lägg till faktorn att han dessutom varit i konflikt med klubben då han stämt den för obetalade pensionspengar samt en kaosklubb som sparkat tränare och sportchef. Har ni någon aning hur det kan påverka en spelare mentalt ? Bromé är bara 29 år och är i sin bästa ålder och få en tränare som bulan i en stad som endast handlar om hockey kommer göra Bromé mycket gott. För ett bra pris är Bromé kanske den bästa spelare vi har någon som helst möjlighet på.
Bra skrivet. Mathias Bromé är en klasspelare i SHL. Han skulle göra mycket nytta i Luleå hockey. (Skulle bland annat vara små-skoj och se Mathias och Brendan par dra med sina munnar där ute.) Laughing
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6829
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Pontaking and Kneten like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dentos ons 24 apr 2024, 09:34

Tycker faktiskt det är helt sjukt att vi sitter här i förarsätet med möjligheten att landa en 29-årig Mathias Bromé till ett, vad det verkar, förmånligt pris och folk är tveksamma.

Det är en historiskt stark värvning om de ror detta i hamn. Hur många etablerade SHL-stjärnor har Luleå värvat genom åren, som är goda för 30+ poäng? Max en handfull va? (God för 30 poäng är även i underkant i det här fallet.)
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 857
Join date : 13-03-18
Age : 27

Jonken, Pontaking, Puckad, Kneten and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 09:41

Dentos skrev:Tycker faktiskt det är helt sjukt att vi sitter här i förarsätet med möjligheten att landa en 29-årig Mathias Bromé till ett, vad det verkar, förmånligt pris och folk är tveksamma.

Det är en historiskt stark värvning om de ror detta i hamn.

Läs igen. Folk, eller åtminstone jag, är tveksamma till Bromé till ett oförmånligt pris.

Hälften av medlemmarna i detta forum är tydligen scouter och har dessutom djup insikt i pågående kontraktsförhandlingar. Tar tacksamt emot en källa som backar upp påståendet att Bromé är tillgänglig till ett outletpris.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dentos ons 24 apr 2024, 09:52

LHF96 skrev:
Dentos skrev:Tycker faktiskt det är helt sjukt att vi sitter här i förarsätet med möjligheten att landa en 29-årig Mathias Bromé till ett, vad det verkar, förmånligt pris och folk är tveksamma.

Det är en historiskt stark värvning om de ror detta i hamn.

Läs igen. Folk, eller åtminstone jag, är tveksamma till Bromé till ett oförmånligt pris.

Hälften av medlemmarna i detta forum är tydligen scouter och har dessutom djup insikt i pågående kontraktsförhandlingar. Tar tacksamt emot en källa som backar upp påståendet att Bromé är tillgänglig till ett outletpris.

Jag tolkade inte ditt inlägg om "Mario Kempe-vibbar" som att du är speciellt positivt inställd till Bromé till ett förmånligt pris, fel av mig isåfall. Jag har väldigt svårt att se Luleå spränga banken för Bromé men jag tror att Örebro har satt sig i en sits där de vad som än händer kommer bli tvungna att ta en del av Bromé-kakan, vilket rimligtvis öppnar upp för att signa Bromé till en lite lägre peng än om han hade stått utan kontrakt. Sen kan det ju landa överallt mellan högt och lågt, men den enda informationen som läckt ut är att Luleå lagt ett relativt lågt bud och att det finns ett ömsesidigt intresse mellan Luleå och Bromé. Ser verkligen noll anledning till pessimism i det här fallet.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 857
Join date : 13-03-18
Age : 27

Pontaking, Kneten and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Lehto ons 24 apr 2024, 09:57

Tycker ni som snackar negativt om att Bromé stämt Örebro helt saknar alla hästar i stallet... Hur kan ni se det som nått negativt?
Skulle ni sitta tysta i båten om eran arbetsgivare heltplötsligt slutade betala in till eran tjänstepension? Jag är övertygade om att ni också skulle rådfråga facket vad som är rätt och fel och om facket sa att det är kontraktsbrott skulle ni ändå bara sitta och acceptera att inte få era pensionspengar?

Nä, det finns INGET negativt att säga om Bromé för att han vill ha sina pensionspengar utbetalda som det var sagt enligt kontraktet! Örebro däremot ska ha piska för att försöka LURA och svindla sina anställda!
Och vem vet det kanske inte ens är Bromé som dragit igång det hela, det var ju trotsallt ett 10-tal spelare som som facket representerade. Kan ju varit vem som helst som upptäckte det och sedan har facket kollat upp resterande spelare och informerat Bromé att Örebro fifflar med dina pensionspengar.

Lätt att döma å snacka skit trots att man inte har all fakta på bordet, men finns inte en chans att någon av er på forumet skulle sitta tysta när eran arbetsgivare slutar betala in till eran tjänstepension.

Lehto

Antal inlägg : 723
Join date : 18-01-02

pingu, Redbear, Kneten, Sigge75 and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Xantaz1987 ons 24 apr 2024, 09:59

Örebro sitter ju i en skitsits, vad har de för val? att "släppa" en del av Bromés lön till exempelvis oss, elelr sitta på hela med en spelare som inte få/vill spela för dem. Landar vi Bromé så är jag jävligt nöjd.

Xantaz1987

Antal inlägg : 21
Join date : 24-03-03

pingu, LulefanGBG, Diktatorn, Pontaking, Kneten, Lehto and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Diktatorn ons 24 apr 2024, 10:08

Bulan är väl toppen om du vill ha en nytändning. Har du haft det kämpigt mentalt är det ju toppen med en tränare som premierar jobbet före poängen. Bara köra ner huvudet och kriga.
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 609
Join date : 13-03-30

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Mr Bister ons 24 apr 2024, 10:11

Det är ju självklart att vi ska signa Brome om vi kan, det har ju funnits människor här inne som vill ha in Harju j:r och Bryggman, det är ju milsvidd skillnad på dom och Brome.
Som GM vill jag ha in Lasse Johansson, han har ett stort kontaktnät

Mr Bister

Antal inlägg : 1421
Join date : 12-02-11

pingu, Pontaking, Kneten, Serkan122, Joope, RedigKarl and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Pontaking ons 24 apr 2024, 10:30

LHF96 skrev:
Pontaking skrev:
LHF96 skrev:
Donowitz skrev:Hmm, vetefan. Fått lite kalla fötter gällande Bromé. Undrar om han verkligen är den forward och pusselbit vi behöver. För de pengarna, ska tilläggas. Någon annan?

Har också en dålig känsla. Lite Mario Kempe-känsla. Dalande poängproduktion, totalt osynlig i senaste slutspelet han var med i, tjafsar om pengar under pågående säsong. Man undrar lite vad de är för fel på karln och det känns som att hans marknadspris borde ha dalat de senaste säsongerna. Ok för mig om man kan fynda men jag är rätt less på värvningar av spelare som ska komma hit och få en nytändning. Lyckas sällan, med vissa undantag, typ Shinnimin.

Nu hänger jag inte med här. Vi värvar två finnas som kommit högt i poängligan men aldrig spelat utanför Finland, finnar som genom alla år varit rejäla chansningar. Men sen ryktas det om en svensk som legat i toppen av schweiziska ligan och flera säsonger i Sverige och som haft en svagare säsong i ett uberdefensivt spelande lag. Och det är han som är största floppvarningen?

Bromé har alltid varit en krigare och jag är 100% säker att ingen hade tvivlat på honom om ryktet gick ifjol att han är på väg hit. Lägg till faktorn att han dessutom varit i konflikt med klubben då han stämt den för obetalade pensionspengar samt en kaosklubb som sparkat tränare och sportchef. Har ni någon aning hur det kan påverka en spelare mentalt ? Bromé är bara 29 år och är i sin bästa ålder och få en tränare som bulan i en stad som endast handlar om hockey kommer göra Bromé mycket gott. För ett bra pris är Bromé kanske den bästa spelare vi har någon som helst möjlighet på.

Vem har sagt att han är den största floppvarningen? Ingen har jämfört honom med de finska spelarna. Det som lyftes är att att det finns en del frågetecken kring honom, i negativ bemärkelse. Jag tycker du resonerade mer eller mindre exakt likadant som jag, att till ett bra pris är det en bra värvning. Om du är så säker på Bromé, varför måste det då ske till "ett bra pris"? Lika bra att strössla honom med Kempe-miljoner och säkra upp honom direkt. Du drog en riktig helgardering i ditt resonemang.

För att jag är inte redo att riskera vår ekonomi för EN spelare. Bromé är fantastiskt skicklig men att betala samma belopp för en spelare som Örebro gör tror jag inte på. Vad som helst kan hända så ingen spelare är värd 300k i månaden, då ser jag hellre två spelare med potential. Men att Bromé skulle vara värd att lasta ett högre belopp än medel, det skriver jag definitivt upp på. Ta hela hans kontrakt tror jag ingen vill och det är väl inte det vi diskuterar heller.

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av kokostrollet ons 24 apr 2024, 10:45

Burskydd skrev:Det står i artikeln att både Strömwall och Fröberg är intresserade av tjänsten. Jag skulle gå för Fröberg av flera anledningar som jag inte har tid att skriva om just nu. Vad säger ni om dessa två namn ?
https://kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/sportchefsjobbet-intresserar-klubbikonen-vore-roligt/rgxw56ej

Båda låter spännande, men Fröberg ännu mer för mig. Känns som en sportchef som har en förmåga att hitta många spännande spelare som går lite utanför radarn.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 10:59

Noll läsförståelse i detta forum, ingen här har argumentet för att Bromé är en dålig värvning.

Jag delar inte tron på att vi kommer få Bromé på rea och jag tycker inte det finns tillräckligt på fötterna för att påstå det, ren spekulation är det. Bromé på rea kommer inte utan konkurrens och konkurrens driver upp priset, det kan likväl bli en dyr historia och frågan är då hur hög lön är accepterad, är det Kempe-lön så säger i alla fall jag nej. Även om det givetvis är en mindre chansning än en skadeskjuten Kempe så är det fortfarande behäftat med en viss risk.

För att komma upp i Kempe-nivå eller mer lönemässigt ska det vara Wallmark eller Lundeström-nivå på spelaren, och det är definitivt INTE Bromé.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Pontaking ons 24 apr 2024, 11:10

LHF96 skrev:Noll läsförståelse i detta forum, ingen här har argumentet för att Bromé är en dålig värvning.

Jag delar inte tron på att vi kommer få Bromé på rea och jag tycker inte det finns tillräckligt på fötterna för att påstå det, ren spekulation är det. Bromé på rea kommer inte utan konkurrens och konkurrens driver upp priset, det kan likväl bli en dyr historia och frågan är då hur hög lön är accepterad, är det Kempe-lön så säger i alla fall jag nej. Även om det givetvis är en mindre chansning än en skadeskjuten Kempe så är det fortfarande behäftat med en viss risk.

För att komma upp i Kempe-nivå eller mer lönemässigt ska det vara Wallmark eller Lundeström-nivå på spelaren, och det är definitivt INTE Bromé.

Känns som du vänder kappan efter vinden och försöker fixa något som du sagt. När du säger ”Mario Kempe-vibbar” talar det ju inte för att han kommer göra ett vettigt jobb i klubben och därmed är en jätteflopp. Alla spelare är en risk men att jämföra med Kempe som kom från att knappt ha spelat säsongen innan och dessutom inte ens var klar med rehaben är som att jämföra en Porsche med en Fiat.

Varför diskuterar vi ens då? Ingen har någonsin sagt att betala så mycket det krävs för Bromé. Den enda som uttalat negativt är du som berättar att du får Kempe-vibbar av honom.

Pontaking

Antal inlägg : 1193
Join date : 14-03-16

Dentos, Kneten and Stålis16 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av kokostrollet ons 24 apr 2024, 11:44

Pontaking skrev:
LHF96 skrev:Noll läsförståelse i detta forum, ingen här har argumentet för att Bromé är en dålig värvning.

Jag delar inte tron på att vi kommer få Bromé på rea och jag tycker inte det finns tillräckligt på fötterna för att påstå det, ren spekulation är det. Bromé på rea kommer inte utan konkurrens och konkurrens driver upp priset, det kan likväl bli en dyr historia och frågan är då hur hög lön är accepterad, är det Kempe-lön så säger i alla fall jag nej. Även om det givetvis är en mindre chansning än en skadeskjuten Kempe så är det fortfarande behäftat med en viss risk.

För att komma upp i Kempe-nivå eller mer lönemässigt ska det vara Wallmark eller Lundeström-nivå på spelaren, och det är definitivt INTE Bromé.

Känns som du vänder kappan efter vinden och försöker fixa något som du sagt. När du säger ”Mario Kempe-vibbar” talar det ju inte för att han kommer göra ett vettigt jobb i klubben och därmed är en jätteflopp. Alla spelare är en risk men att jämföra med Kempe som kom från att knappt ha spelat säsongen innan och dessutom inte ens var klar med rehaben är som att jämföra en Porsche med en Fiat.

Varför diskuterar vi ens då? Ingen har någonsin sagt att betala så mycket det krävs för Bromé. Den enda som uttalat negativt är du som berättar att du får Kempe-vibbar av honom.

Nope, finns fler. Jag har också lite Kempe-vibbar vilket jag skrivit om men hoppas så klart ha tokfel om det nu blir så att vi satsar stenhårt på att få över honom och mot förmodan lyckas.

Men slänger in en gammal radarpartner till Bromé då för centerpositionen och en bortglömd underskattad svensk center:

https://www.eliteprospects.com/player/33090/jacob-nilsson

Edit: kontrakt till 24/25, vilket jag missade (såvida det inte finns klausuler).

Ytterligare en i SL av mina konkurrentlagsfavoriter:

https://www.eliteprospects.com/player/47197/jarno-karki
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2665
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

LHF96 and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LetsGoLuleå ons 24 apr 2024, 12:44

LHF96 skrev:Noll läsförståelse i detta forum, ingen här har argumentet för att Bromé är en dålig värvning.

Jag delar inte tron på att vi kommer få Bromé på rea och jag tycker inte det finns tillräckligt på fötterna för att påstå det, ren spekulation är det. Bromé på rea kommer inte utan konkurrens och konkurrens driver upp priset, det kan likväl bli en dyr historia och frågan är då hur hög lön är accepterad, är det Kempe-lön så säger i alla fall jag nej. Även om det givetvis är en mindre chansning än en skadeskjuten Kempe så är det fortfarande behäftat med en viss risk.

För att komma upp i Kempe-nivå eller mer lönemässigt ska det vara Wallmark eller Lundeström-nivå på spelaren, och det är definitivt INTE Bromé.

Det finns två problem med ditt argument här. För det första så var kritiken mot Kempe i majoriteten två saker. Ett hans prestation sett till lön och två hans beteende när han lämnade. Så att säga att det ger Kempe-vibbar är en klar hänvisning till dessa två punkter. Denna kritik är därför underligt pga. ett ryktet säger att Luleå är beredd att betala en del av lönen.. inte hela lönen och dessutom fler rykten säger att det är ett relativt lågt bud. Så här arbetar du antingen efter en halmgubbe att Luleå skulle betala hela lönen eller att Bromé inte presterat. Vilket båda är rent struntprat. Två han skulle lämna Örebro ungefär som Kempe lämnade Luleå vilket också är felaktigt. Bromé verkar velat i första hand stanna men Örebro ville ha bort honom. Det är rakt motsatsen till situationen i Luleå kring Kempe där spelaren ville bort till varje pris men klubben ville ha kvar honom.

Så det verkar inte handla om dålig läsförståelse från folk i detta fallet utan problemet är din jämförelse med Kempe där varken produktion, ryktat lönepost eller skadehistorik stämmer överens.

Att Luleå skulle betala fullpris för Bromé är nog inte heller sant. Inte om man skall tro ryktena.

LetsGoLuleå

Antal inlägg : 158
Join date : 24-03-30
Ort : Amsterdam

Redbear, Pontaking, Kneten, Serkan122 and Delfinenz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av mikulix ons 24 apr 2024, 14:16

var går gränsen hur mycket Bromè ska ha i månaden? 150? 200? 250?. själv tycker jag att ca.200 är bra om dom får han för det och ÖHK tar 100.

mikulix

Antal inlägg : 17
Join date : 22-05-30

Lehto and Kiruna like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 14:19

Pontaking skrev:
LHF96 skrev:Noll läsförståelse i detta forum, ingen här har argumentet för att Bromé är en dålig värvning.

Jag delar inte tron på att vi kommer få Bromé på rea och jag tycker inte det finns tillräckligt på fötterna för att påstå det, ren spekulation är det. Bromé på rea kommer inte utan konkurrens och konkurrens driver upp priset, det kan likväl bli en dyr historia och frågan är då hur hög lön är accepterad, är det Kempe-lön så säger i alla fall jag nej. Även om det givetvis är en mindre chansning än en skadeskjuten Kempe så är det fortfarande behäftat med en viss risk.

För att komma upp i Kempe-nivå eller mer lönemässigt ska det vara Wallmark eller Lundeström-nivå på spelaren, och det är definitivt INTE Bromé.

Känns som du vänder kappan efter vinden och försöker fixa något som du sagt. När du säger ”Mario Kempe-vibbar” talar det ju inte för att han kommer göra ett vettigt jobb i klubben och därmed är en jätteflopp. Alla spelare är en risk men att jämföra med Kempe som kom från att knappt ha spelat säsongen innan och dessutom inte ens var klar med rehaben är som att jämföra en Porsche med en Fiat.

Varför diskuterar vi ens då? Ingen har någonsin sagt att betala så mycket det krävs för Bromé. Den enda som uttalat negativt är du som berättar att du får Kempe-vibbar av honom.

Vi diskuterar för att du valde att läsa, feltolka och svara på mitt inlägg i en konversation med en annan forumit. Ett inlägg i vilket jag ger medhåll i att de är behäftat mer risk att värva Bromé i det fall prislappen är hög. I samma inlägg skriver jag att värvningen är ok om det blir till ett lågt pris. Ditt svar på mitt inlägg fabulerar ihop massa saker om att jag anser han har högre flopprisk än värvade finnar osv, vilket varken jag eller någon annan skrivit. Du avslutar ditt svar med att konstatera exakt samma sak som jag redan skrivit, att det är en bra värvning om det sker till ett lågt pris.

Hur du väljer att tolka "Kempe-vibbar" är upp till dig. Det finns, som jag anser det, en hel del gemensamt; före detta landslagsspelare, dalande poängproduktion, hög prislapp, någon form av negativt historik som skador eller i detta fall konflikt med klubb. Men åter igen verkar du ha grym insyn överallt som vet att det är Örebro som felat i denna tvist. Det hela bör föregås med försiktighet och inlägget som helhet syftar till att vi ska inte betala Kempelön, vilket 99% av alla här verkar tycka, även du så varför ens börja käbbla.

Nu vill jag inte förpesta denna tråd mer så vill du har något mer sagt kan du skriva pm.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av JuniorX ons 24 apr 2024, 14:20

Jag kan också utan omsvep anmäla mina skeptiska farhågor för Bromé. Inte så mycket för hans kunskaper på isen, hans förhållande till Örebro eller kostnader omkring honom utan omständigheter mer direkt kopplat till hans karaktär. Jag har betraktat honom som en typ som aldrig skulle kunna vara aktuell för Luleå. Mycket därför att identiteten omkring Luleå handlar/har handlat om fart, power och inställning. Och om jag skulle jämföra Bromé med någon annan spelare som kommit till Luleå så skulle jag välja Shinnimin. På samma sätt som det fanns mycket frågetecken omkring Shinnimn och hans later på isen så har åtminstone jag samma betänkligheter omkring Bromé. Men där Shinnimin ändå kom med hårt jobb, lojalitet och en påtaglig självdistans så är det något som jag saknar hos Bromé. För mig är han en glidare, en gamäng och en vivör som fuskar sig fram på isen.
Nu var väl det också lite grann vad man tänkte om Klasen en gång i tiden. Och se vad det blev av honom. Men även här anar jag skillnader i karaktärerna. Så för min del så kommer Bromé att få en väldigt lång uppförsbacke. Och om han ska bli någon i mina ögon så måste han göra en "Klasen". Eller en "Shinninmin". Gör han en "Kempe" så blir det inte roligt för någon.

JuniorX

Antal inlägg : 4062
Join date : 14-10-24

LHF96 and Donowitz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 14:24

mikulix skrev:var går gränsen hur mycket Bromè ska ha i månaden? 150? 200? 250?. själv tycker jag att ca.200 är bra om dom får han för det och ÖHK tar 100.

Utan att veta exakt vad han tjänar i Örebro men runt 150-200 max tycker jag vi kan sträcka oss till. Det skulle förmodligen betyda att ÖHK behöver ta minst 100k vilket jag inte alls är så säker på att de vill göra och samtidigt släppa honom till en huvudkonkurrent rent placeringsmässigt i SHL.
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Dustin ons 24 apr 2024, 14:31

JuniorX skrev:Jag kan också utan omsvep anmäla mina skeptiska farhågor för Bromé. Inte så mycket för hans kunskaper på isen, hans förhållande till Örebro eller kostnader omkring honom utan omständigheter mer direkt kopplat till hans karaktär. Jag har betraktat honom som en typ som aldrig skulle kunna vara aktuell för Luleå. Mycket därför att identiteten omkring Luleå handlar/har handlat om fart, power och inställning. Och om jag skulle jämföra Bromé med någon annan spelare som kommit till Luleå så skulle jag välja Shinnimin. På samma sätt som det fanns mycket frågetecken omkring Shinnimn och hans later på isen så har åtminstone jag samma betänkligheter omkring Bromé. Men där Shinnimin ändå kom med hårt jobb, lojalitet och en påtaglig självdistans så är det något som jag saknar hos Bromé. För mig är han en glidare, en gamäng och en vivör som fuskar sig fram på isen.
Nu var väl det också lite grann vad man tänkte om Klasen en gång i tiden. Och se vad det blev av honom. Men även här anar jag skillnader i karaktärerna. Så för min del så kommer Bromé att få en väldigt lång uppförsbacke. Och om han ska bli någon i mina ögon så måste han göra en "Klasen". Eller en "Shinninmin". Gör han en "Kempe" så blir det inte roligt för någon.


Bromé har inte bara varit aktuell för Luleå förut utan var faktiskt klar 2017. Vet inte var myten att Bromé inte jobbar hårt kommer ifrån. Däremot har han haft en tendens till att förstärka vilket jag ogillar, en annan negativ aspekt är att han varit dålig i slutspel. Men en grym hockeyspelare i en väldigt bra ålder, kommer han hit vet han garanterat exakt vad Bulan förväntar sig och är beredd att underkasta sig det jobbet.

Dustin

Antal inlägg : 6907
Join date : 12-02-28

LHF96, Pontaking, Blinders, Kneten and Delfinenz like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av NallePhu ons 24 apr 2024, 14:32

LHF96 skrev:
mikulix skrev:var går gränsen hur mycket Bromè ska ha i månaden? 150? 200? 250?. själv tycker jag att ca.200 är bra om dom får han för det och ÖHK tar 100.

Utan att veta exakt vad han tjänar i Örebro men runt 150-200 max tycker jag vi kan sträcka oss till. Det skulle förmodligen betyda att ÖHK behöver ta minst 100k vilket jag inte alls är så säker på att de vill göra och samtidigt släppa honom till en huvudkonkurrent rent placeringsmässigt i SHL.
För dem finns ingen annan utväg mer än att sy ihop den bästa deal dem kan med Luleå ang Bromé, För Örebro har satt sig i en sits dem inte kan komma från på något annat sätt mer än släppa han för dem vill inte ha han och han vill inte vara kvar!
Sedan så Bromé han kantänka sig eller vill komma till Luleå det är ju inte precis tillfälligheter att Bulan och övriga var på Hovet, Hellre Bromé än en helt oprövad AHL spelare som är ep scoutad pga denna record....
Sedan så är det rätt brådskande för Örebro vill inte betala hela hans lön i Maj heller iom han ä på väg bort!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18225
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Kneten likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av LHF96 ons 24 apr 2024, 14:50

NallePhu skrev:
LHF96 skrev:
mikulix skrev:var går gränsen hur mycket Bromè ska ha i månaden? 150? 200? 250?. själv tycker jag att ca.200 är bra om dom får han för det och ÖHK tar 100.

Utan att veta exakt vad han tjänar i Örebro men runt 150-200 max tycker jag vi kan sträcka oss till. Det skulle förmodligen betyda att ÖHK behöver ta minst 100k vilket jag inte alls är så säker på att de vill göra och samtidigt släppa honom till en huvudkonkurrent rent placeringsmässigt i SHL.
För dem finns ingen annan utväg mer än att sy ihop den bästa deal dem kan med Luleå ang Bromé, För Örebro har satt sig i en sits dem inte kan komma från på något annat sätt mer än släppa han för dem vill inte ha han och han vill inte vara kvar!
Sedan så Bromé han kantänka sig eller vill komma till Luleå det är ju inte precis tillfälligheter att Bulan och övriga var på Hovet, Hellre Bromé än en helt oprövad AHL spelare som är ep scoutad pga denna record....
Sedan så är det rätt brådskande för Örebro vill inte betala hela hans lön i Maj heller iom han ä på väg bort!

Så Örebros enda utväg är att släppa honom till LHF kraftigt rabatterat? Vad hände med alla andra klubbar i Europa? Varför just LHF?
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3519
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2024/2025, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 11 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet